Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika

Data: 2019-10-22 10:53:05
Autor: Marek
Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
mBank ma taką wqrwiającą metodę lblokowania rachunku właścicielowi jeśli do tego rachunku ma też dostęp pełnomocnik, który ma osobisty problem z bankiem.   W efekcie właściciel nie jest informowany, że ma zablokowany rachunek tylko pełnomocnik, którego problem dotyczy. Czy inne banki też tak robią czy to tylko ty o metoda mBanku?

--
Marek

Data: 2019-10-22 02:37:25
Autor: Dawid Rutkowski
Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
Hmm, ale jaki problem ma ten pełnomocnik?
Po prostu zablokował sobie dostęp do ST?
Czy ma komornika? Albo prał brudną kasę?

I jak to się objawia dla mocodawcy?
Nie może się zalogować do ST? A co z mLinką czy oddziałem?

A jako rozwiązanie rada - odwołaj pełnomocnictwo - logicznie rzecz biorąc kłopoty powinny się natychmiast skończyć.
Jeśli nie - reklamacja.
Swoją drogą - jak w ogóle mBąk tłumaczy tą sytuację? I jakie rozwiązanie sugeruje?

Data: 2019-10-22 13:23:30
Autor: Marek
On Tue, 22 Oct 2019 02:37:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Hmm, ale jaki problem ma ten pełnomocnik?

Mialem 3 razy taką sytuację. Pierwszy raz to był komornik u pełnomocnika, blokują wszystkie rachunki z jakim ma styczność pełnomocnik (osobiste i te z pełnomocnictwa). Tutaj była reklamacja i uznali swój błąd.
Drugi raz było "wykrycie aktywności wirusa" na koncie pełnomocnika (koncie w rozumieniu logowania do systemu a nie konta bankowego). To samo, wszystkie jego rachunki zablokowane wraz z tym,i do których ma pełnomocnictwo. To że akurat zablokowali mi środki przez co nie mogłem na czas zapłacić co trzeba złożyłem eklamacea ale odrzucil, odpowiadają, że pelnomoy powinien mnie powiadomić o tym.

Obecny problem to "konieczna weryfikacja tożsamości"  pełnomocnika i zaproszenie do placówki z dwoma dokumentami ze zdjęciem. Nikt nie potrafi wyjaśnić czym spowodowana. Pomijając już to blokowanie to wqirwia w tym brak informacji do mocodawcy o tym fakcie.
Dowiadujesz się dopiero gdy kasy ruszyć nie można z konta.
Co ciekawe mlinia nigdy nie wie precyzyjnie o co chodzi, widzą tylko status rachunku a nie wszystkich przypisanych pełnomocników, przez co najpierw wciskają mocodawcy tekst, że to jego problem, jego wina. Dopiero jak się ich przyciśniie, że do rachunku ma dostęp pełnomocnik i moze jego problem dotyczy to wtedy "się wyjaśnia".

I jak to się objawia dla mocodawcy?

Niemożnością ruszenia środków z rachunku komunikatem "rachunek nadawcy lub odbiorcy jest nieaktywny"

A jako rozwiązanie rada - odwołaj pełnomocnictwo - logicznie

Plaace mu, że ma robić za mnie przelewy. Taka jego praca.

Swoją drogą - jak w ogóle mBąk tłumaczy tą sy
tuację? I jakie rozwiązanie sugeruje?

Żadnegoj, tłumaczą że mają taki mechanizm blokady raxhunku i pisz pan na Berdyczów.
A to że blokada mogłaby być przecież tylko dla usera którego problem dotyczy lub chociaż  wysyłać komunikat do wszystkich to takiej funkcjonalności nie są w stanie zrobić.

--
Marek

Data: 2019-10-22 13:31:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4594613782579072496@news.neostrada.pl...
[...]

A propos - a to za drugi dokument ze zdjeciem ?

Dowod osobisty kazdy ma, reszta jest juz nieobowiazkowa ...

Pomijając już to blokowanie to wqirwia w tym brak informacji do mocodawcy o tym fakcie.
Dowiadujesz się dopiero gdy kasy ruszyć nie można z konta.

Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)

J.

Data: 2019-10-22 13:53:52
Autor: Marek
On Tue, 22 Oct 2019 13:31:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A propos - a to za drugi dokument ze zdjeciem ?
Dowod osobisty kazdy ma, reszta jest juz nieobowiazkowa ...

Klient mBanku ma obowiązek mieć.

Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)

Mam po starej znajomości dobrą ofertę.

--
Marek

Data: 2019-10-22 04:58:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 października 2019 13:53:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Tue, 22 Oct 2019 13:31:43 +0200, "J.F." wrote:
> A propos - a to za drugi dokument ze zdjeciem ?
> Dowod osobisty kazdy ma, reszta jest juz nieobowiazkowa ...

Klient mBanku ma obowiązek mieć.

Jest tak w jakimś regulaminie? Czy kolejny wymysł?
Otwierają na podstawie jednego dokumentu.

> Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)

Mam po starej znajomości dobrą ofertę.

To raczej miłość w typie BDSM ;>
A na poważnie rzeczywiście - dyskutowaliśmy o tym niedawno - naprawdę trudno o bank, który pozwala pełnomocnikowi na dostęp do kont mocodawcy przez ST.
Są banki, które w ogóle na ustanowienie pełnomocnika nie pozwalają - a inne, które pozwalają, nie dają dostępu przez ST, a nawet przez telefon - jedynie możliwość składania zleceń w placówce.

Data: 2019-10-22 14:27:48
Autor: Michal Jankowski
[...]

Co to jest "ST"?

W - o horror - PKO BP pełnomocnik ma dostęp konta "jak do swojego".

   MJ

Data: 2019-10-22 05:42:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 października 2019 14:27:50 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]
> Są banki, które w ogóle na ustanowienie pełnomocnika nie pozwalają - a inne, które pozwalają, nie dają dostępu przez ST, a nawet przez telefon - jedynie możliwość składania zleceń w placówce.

Tzw. "system transakcyjny" - czyli "dostęp do banku przez internet".

W - o horror - PKO BP pełnomocnik ma dostęp konta "jak do swojego".

Horror czego się dokładnie tyczył?
Bo w sumie tak właśnie powinno być - a np. w skądinąd poważnych santander i mille nie ma bata - pełnomocnik może tylko w placówce.
A, OIDP, w idei i w kantorze aliora (ale nie wiem, jak w "dużym" aliorze oraz w różowym T) w ogóle pełnomocnika ustanowić nie można.
W bnp i citku nie chciało mi się już pytać.
Ciekawe, czy z tego, że PKO to działa, wyniknie, że w inteligo również?

Pomyśleć, że w popierdółce VW to działało - byłem tam pełnomocnikiem teściowej - a jak nam zamknęli, to już w oranżadzie musiałem się wbrew regulaminowi logować jej loginem i hasłem (mimo, że to niby ten sam mBąk, oranżada na ustalanie pełnomocników nie pozwalała). W nest nie miałem okazji sprawdzić - ale podobno jest tam nawet możliwość ustanowienia pełnomocnika przez internet (i, co ciekawe, jest to jedyna bezpłatna możliwość).

Data: 2019-10-22 06:46:01
Autor: Dawid Rutkowski
Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
W dniu wtorek, 22 października 2019 15:42:23 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

A tak swoją drogą - czy AliK może być "wspólny"?

Niestety - ani pełnomocników ani współwłaścicieli.

Data: 2019-10-22 15:15:15
Autor: Michal Jankowski
[...]

Tego, że wydawało mi się, że PKO jest tu źle widziane jako "państwowy dinozaur".

Ciekawe, czy z tego, że PKO to działa, wyniknie, że w inteligo również?

W inteligo pełnomocników nie ma w ogóle. :)

   MJ

Data: 2019-10-22 06:27:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 października 2019 15:15:18 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> Tzw. "system transakcyjny" - czyli "dostęp do banku przez internet".

Tego, że wydawało mi się, że PKO jest tu źle widziane jako "państwowy dinozaur".

Aż taki zły nie jest, tzn. polepsza się ostatnio - np. ma całkiem niezłą ofertę platynowej KK.
Ale żeby zakładać tam konto po to, aby mieć pełnomocnika - to z dwojga złego - oraz z opcją bezpłatności, której w skarbonce nie ma - wolałbym już mBąk.

> Ciekawe, czy z tego, że PKO to działa, wyniknie, że w inteligo również?

W inteligo pełnomocników nie ma w ogóle. :)

A, no to tak jak się spodziewałem ;>
Coś jak śp. oranżada i "duży" mBąk.
Ale to też ciekawe, czemu tak - żeby wymusić przejście do "dużej" skarbonki?
Bo ZTCP to PKO kupiło inteligo ze względu na jego ST - i potem wdrożyło go do "dużego" PKO. Chyba że od tamtego czasu wprowadzili jeszcze kolejny, zupełnie inny ST.

Data: 2019-10-22 15:42:11
Autor: ąćęłńóśźż
Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
A tak swoją drogą - czy AliK może być "wspólny"?

-- -- -
w kantorze aliora

Data: 2019-10-23 10:57:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-10-22, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

W Aliorze można jak masz pełnomocników w Biznes Pro.
Można było mieć też w starym systemie.
W tym nowym ZTCW nie można.
Przynajmniej w rachunkach firmowych. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-10-22 20:53:23
Autor: Marek
On Tue, 22 Oct 2019 14:27:48 +0200, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
W - o horror - PKO BP pełnomocnik ma dostęp konta "jak do swojego".

A jak oberwie blokadą (komornik, podejrzane zachowanie), to też rachunek mocodawcy (do jakiego ma dostęp) też będzie zablokowany?

--
Marek

Data: 2019-10-22 22:19:13
Autor: Michal Jankowski
W dniu 22.10.2019 o 20:53, Marek pisze:
[...]

A skądże mnie wiedzieć takie rzeczy?

   MJ

Data: 2019-10-23 10:44:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7501926583289009576@news.neostrada.pl...
[...]

A propos - jak to w nowych czasach ?
Chialbym miec dwa rachunki, do jednego pelnomocnik ma dostep, do drugiego nie, czy np konto firmowe i prywatne calkiem osobno ... a bank bardzo nalega, zebym sobie zainstalowal aplikacje mobilną, ktora jest przypisana do jednego ... uzytkownika, klienta ?

J.

Data: 2019-10-24 12:50:40
Autor: Marek
On Wed, 23 Oct 2019 10:44:27 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie używam aplikacji mBanku. W innych bankach nie wiem.

--
Marek

Data: 2019-10-22 20:49:16
Autor: Marek
On Tue, 22 Oct 2019 04:58:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
A na poważnie rzeczywiście - dyskutowaliśmy o tym niedawno -
 naprawdę trudno o bank, który pozwala pełnomocnikowi na dos
tęp do kont mocodawcy przez ST.

Dlatego ta wygoda mi odpowiada. Tylko z tym małym zgrzytem że mocodawca nie jest informowany, że ma zablokowany rachunek.

--
Marek

Data: 2019-10-23 10:46:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4475777298163304336@news.neostrada.pl...
[...]

A nie jest to standard przy rachunkach firmowych ?
Przeciez to normalne, ze przelewy robi ksiegowa, dyrektor finansowy, prezes, czasem jakies warunki, ze np musza byc dwa podpisy ...

J.

Data: 2019-10-24 13:01:13
Autor: Marek
On Wed, 23 Oct 2019 10:46:14 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A nie jest to standard przy rachunkach firmowych ?
Przeciez to normalne, ze przelewy robi ksiegowa, dyrektor finansowy, prezes, czasem jakies warunki, ze np musza byc dwa podpisy ...

Powyższe nie ma związku z brakiem informowania mocodawcy lub innych równoległych pełnomocników. Przykład: rachunek spółki obsługuje dwóch księgowych tzw. przelewowiczów, jeden będąc na urlopie obrywa za prywatne problemy blokadą, drugi księgowy go zastępujacy nie widząc nic o blokadzie próbuje zlecić przelew i okazuje się, że nie może zrobić. Spółka nie może płacić swoich zobowiązań z powodu niezalwznego od niej. Obrywa odsetkami za brak płatności czyli doznaje szkody z powodu niedostępności środków.
Kwestia regulaminu jak bank zastrzega sobie możliwość niedostępnosci środków klienta (bez winy klienta) i na jak długo bezkarnie. Jak to ma mBank nie wiem.

--
Marek

Data: 2019-10-22 13:59:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1630829051445171124@news.neostrada.pl...
[...]

Lukas tez kiedys chcial ... i od tego czasu sie zastanawiam, czy slusznie :)

J.

Data: 2019-10-22 20:52:53
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22.10.2019 o 13:53, Marek pisze:

Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)
Mam po starej znajomości dobrą ofertę.
No to wiesz, czemu masz taką ofertę. Pewnie reszta porezygnowała. Powiem
szczerze, że po pierwszym takim numerze banku zmienił bym go z obawy, co
jeszcze może wymyślić.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-10-22 16:07:00
Autor: Krzysztof Halasa
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

To że akurat zablokowali mi środki przez co nie mogłem
na czas zapłacić co trzeba złożyłem eklamacea ale odrzucil,
odpowiadają, że pelnomoy powinien mnie powiadomić o tym.

Ale to ma jakąś podstawę, np. w umowie?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 20:58:42
Autor: Marek
On Tue, 22 Oct 2019 16:07:00 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Ale to ma jakąś podstawę, np. w umowie?

W odpowiedzi na reklamację zdaje się nie cytowali warunków umowy. W skrócie ich argumentacja szła tak, że sprawa dot. pełnomocnika a nie mnie i na drzewo, a że jakoś tak się składa że łączy nas wspólny zablokowany rachunek to tylko niuans techniczny.
Moim zdaniem sprawa do wygrania w sądzie ale już machnąłem ręką.

--
Marek

Data: 2019-10-22 21:44:19
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No ale to chyba nie był żaden wspólny rachunek.
Inna sprawa że zbyt wiele uzyskać z takiego powodu to się u nas nie da -
odsetki ustawowe tylko chyba?
--
Krzysztof Hałasa

Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika