Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Blokowanie się pompki do roweru.

Blokowanie się pompki do roweru.

Data: 2017-10-27 12:47:53
Autor: ń
Blokowanie się pompki do roweru.
Mam od lat dobrą pompkę stojącą (dwuręczną) Specialized AirTool Comp.
Od niedawna zaczęła mi się nagle blokować po parudziesięciu mocnych ruchach pompowania.
Mocny opór, nie umiem do końca wyczuć, czy mechaniczny czy pneumatyczny.
Na tyle nagły, że boję się kiedyś z rozpędu zniszczyć pompkę (a dobra jest).
Muszę odpiąć końcówkę wężą z wentyla roweru, zrobić pompką ruch na pusto (idzie idealnie) i wtedy dopompowywać (i znów szybko się blokuje, wyraźniej przy wyższym ciśnieniu, które za wysokie nie jest bo rzędu 60 PSI).
Rozebrałem tłoczek (z myślą nasmarowania), ale okazała się smarowana sypkim grafitem (grafitu jeszcze dużo).
Zastanawiam się, gdzie szukać miejsca "blokowania"?
Gdzieś na dole głównej rury pompki, przy manometrze (u dołu), przy wylocie węża (zacisku na zaworek - ale to raczej nie tam, bo wąż gumowy przy "blokowaniu" nie puchnie)?
Główna rura (aluminiowa) jest prawdopodobnie nagwintowana od zewnątrz i wkręcona na gwint w plastikowy element metalowej podstawę (tak jest nakręcona górna pokrywa rury), ale jeszcze tej głównej rury z podstawy nie wykrecałem, bo jakieś drobne części mogą wylecieć, a na pewno wyleci sporo grafitu.
Jakiś pomysł (np. rzucenie podejrzenia na zaworek przy manometrze, i co z tym dalej)?

Data: 2017-12-05 13:06:16
Autor: rmikke
Blokowanie się pompki do roweru.
On Friday, 27 October 2017 12:44:51 UTC+2, ń  wrote:
Mam od lat dobrą pompkę stojącą (dwuręczną) Specialized AirTool Comp.
Od niedawna zaczęła mi się nagle blokować po parudziesięciu mocnych ruchach pompowania.
Mocny opór, nie umiem do końca wyczuć, czy mechaniczny czy pneumatyczny.
Na tyle nagły, że boję się kiedyś z rozpędu zniszczyć pompkę (a dobra jest).
Muszę odpiąć końcówkę wężą z wentyla roweru, zrobić pompką ruch na pusto (idzie idealnie) i wtedy dopompowywać (i znów szybko się blokuje, wyraźniej przy wyższym ciśnieniu, które za wysokie nie jest bo rzędu 60 PSI).
Rozebrałem tłoczek (z myślą nasmarowania), ale okazała się smarowana sypkim grafitem (grafitu jeszcze dużo).
Zastanawiam się, gdzie szukać miejsca "blokowania"?
Gdzieś na dole głównej rury pompki, przy manometrze (u dołu), przy wylocie węża (zacisku na zaworek - ale to raczej nie tam, bo wąż gumowy przy "blokowaniu" nie puchnie)?
Główna rura (aluminiowa) jest prawdopodobnie nagwintowana od zewnątrz i wkręcona na gwint w plastikowy element metalowej podstawę (tak jest nakręcona górna pokrywa rury), ale jeszcze tej głównej rury z podstawy nie wykrecałem, bo jakieś drobne części mogą wylecieć, a na pewno wyleci sporo grafitu.
Jakiś pomysł (np. rzucenie podejrzenia na zaworek przy manometrze, i co z tym dalej)?

Hmmm, miałem podobnie przy jednej z tanich pompek stacjonarnych,
nie doszedłem ki czort, "Zablokowana" pompka dawała się pomału
dopchnąć do końca, ale przypuszczam ze puszczała na tłoku...

Blokowanie się pompki do roweru.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona