Blokujący hamulec przedni

Data: 2018-05-07 13:03:41
Autor: mauri kurpiel
Blokujący hamulec przedni
Po naprawie nadal hamulec przedni lekko hamuje koło: tylne po obróceniu kręci się 5-8 razy a przednie raz, wyraźnie przyciera. Czy ktoś może podpowiedzieć jak to naprawić? Hamulec jest podobno hydrauliczny, przesyłam zdjęcia:

https://i.imgur.com/tzHq490.jpg

https://i.imgur.com/kR4XXri.jpg

Dziękuję za podpowiedź...

Data: 2018-05-08 07:00:20
Autor: Rowerex
Blokujący hamulec przedni
W dniu poniedziałek, 7 maja 2018 22:03:43 UTC+2 użytkownik mauri kurpiel napisał:
Po naprawie nadal hamulec przedni lekko hamuje koło:

Po jakiej naprawie?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-05-09 01:43:31
Autor: mauri kurpiel
Blokujący hamulec przedni

Po jakiej naprawie?

Pozdr-
-Rowerex

Był w serwisie bo oba koła były zablokowane a przednie w 100%: nie dało się drgnąć... Ale teraz nie mam możliwości iść do serwisu.

Data: 2018-05-08 19:36:08
Autor: Piotr Rogoza
Blokujący hamulec przedni
W dniu Mon, 07 May 2018 13:03:41 -0700, użytkownik mauri kurpiel napisał:
Dziękuję za podpowiedź...
Zawsze możesz spróbować odkręcić i przy dociśniętych klamkach dokręcić zacisk z powrotem. Spróbuj może także delikatnie wcisnąć tłoczki, jeśli wystają za bardzo lub nierównomiernie. Ostatecznie wymień na mechaniki :)

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-05-09 01:48:40
Autor: mauri kurpiel
Blokujący hamulec przedni
W dniu wtorek, 8 maja 2018 21:36:10 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
> [...]
Zawsze możesz spróbować odkręcić i przy dociśniętych klamkach dokręcić zacisk z powrotem. Spróbuj może także delikatnie wcisnąć tłoczki, jeśli wystają za bardzo lub nierównomiernie. Ostatecznie wymień na mechaniki :)

Niestety, nie mm prawie żadnych narzędzi. Ale zrobiłem pewną, lekko idiotyczną rzecz: JEDNĄ kroplą oleju przesmarowałem tarczkę i znacznie zelżało a nadal dobrze hamuje. Myślę jednak, że dobre hamulce mechaniczne to jest lepsza opcja, przy tych hydraulikach nie ma się żadnej kontroli nad całym mechanizmem. Ciekawe jakie hamulce mają kolarze w swoich wyścigówkach?

Data: 2018-05-09 11:56:42
Autor: dracorp
Blokujący hamulec przedni
mauri kurpiel<boguslaw.knapik@gmail.com> wrote:
> [...]
Niestety, nie mm prawie żadnych narzędzi. Ale zrobiłem pewną, lekko idiotyczną rzecz: JEDNĄ kroplą oleju przesmarowałem tarczkę i znacznie zelżało a nadal dobrze hamuje. Myślę jednak, że dobre hamulce mechaniczne to jest lepsza opcja, przy tych hydraulikach nie ma się żadnej kontroli nad całym mechanizmem. Ciekawe jakie hamulce mają kolarze w swoich wyścigówkach?
Chcesz być nominowany do nagrody Darwina? --
Usenet Reader for Android
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2018-05-09 16:57:48
Autor: Piotr Rogoza
Blokujący hamulec przedni
W dniu Wed, 09 May 2018 01:48:40 -0700, użytkownik mauri kurpiel napisał:

[...]
No to może:
1. Wróć do serwisu i reklamuj usługę.
2. Kup narzędzia i zrób to sam.

Data: 2018-05-09 11:57:49
Autor: Rowerex
Blokujący hamulec przedni
W dniu środa, 9 maja 2018 18:57:50 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
W dniu Wed, 09 May 2018 01:48:40 -0700, użytkownik mauri kurpiel napisał:

No to może:
1. Wróć do serwisu i reklamuj usługę.
2. Kup narzędzia i zrób to sam.

Pisałem niedawno jak poradziłem sobie z ocierającym o tarczę hamulcem, wspominając o Avidowskim systemie CPS, który wydaje się być fajny, ale w praktyce najlepiej go wywalić i zastąpić sztywnymi i prostymi podkładkami, najlepiej ze stali, lub dać adapter na większą tarczę.

Jeśli przeserwisowano mu tylko zaciski i klamki, to przy zniszczonych podkładkach CPS nie poradzi sobie z ustawieniem, bo zacisk będzie uparcie ustawiał się w jednej i tej samej pozycji...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-05-09 11:12:36
Autor: ń
Blokujący hamulec przedni
Może trzeba naprostować tarczę hamulcową?
Połóż na podłodze kartkę białego papieru i staraj się spojrzeć z góry w szczelinę hamulca pomiędzy klockami, czy tarcza nie bije na boki.

-- -- -