Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?

Data: 2011-12-30 13:40:52
Autor: xbartx
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?

Tak jakoś dzisiaj wpadłem przez przypadek na stronie Eurobanku na to:

http://www.eurobank.pl/produkty,konta,konto-prestige,95,9.html

"możliwość zwrotu 1% od transakcji bezgotówkowych kartą oraz płatności internetowych w ramach programu premiowego"

Nie korzystałem niestety jeszcze nigdy z BC ale pamiętam, że do niedawna było można przy pomocy BC i mtransferu wyciągać kasę z kk i wrzucać na lokaty. Czy w przypadku eurobanku nie da się wyciągnąć kasy z konta i otrzymać 1% zwrotu przy pomocy BC - czy coś źle kombinuję? Jeżeli tak to proszę mnie poprawić. Rzuciłem okiem w archiwum grupy ale nic nie znalazłem w tym temacie - być może słabo lub źle szukałem.

--
xbartx

Data: 2011-12-30 13:45:17
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

Tak jako¶ dzisiaj wpadłem przez przypadek na stronie Eurobanku na to:

http://www.eurobank.pl/produkty,konta,konto-prestige,95,9.html

"możliwo¶ć zwrotu 1% od transakcji bezgotówkowych kart± oraz płatno¶ci internetowych w ramach programu premiowego"

Nie korzystałem niestety jeszcze nigdy z BC ale pamiętam, że do niedawna było można przy pomocy BC i mtransferu wyci±gać kasę z kk i wrzucać na lokaty. Czy w przypadku eurobanku nie da się wyci±gn±ć kasy z konta i otrzymać 1% zwrotu przy pomocy BC - czy co¶ Ľle kombinuję?

Ale ten 1% to jest za płatno¶ć kart± chyba?
BC działał tylko dzięki temu, że mBank w mTransferze pozwalał na
"przelew z karty" bez żadnych opłat (poza tymi naliczanymi przez BC).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 13:47:36
Autor: xbartx
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
Dnia Fri, 30 Dec 2011 14:45:17 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

Ale ten 1% to jest za płatność kartą chyba? BC działał tylko dzięki
[...]

Zrozumiałem, że owe "płatności internetowe" to taki eurobankowy mtransfer. Stąd moja ciekawość.

--
xbartx

Data: 2011-12-30 14:44:17
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
nie da sie

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jdkf14$c11$3inews.gazeta.pl...

[...]

otrzymać 1% zwrotu przy pomocy BC - czy co¶ Ľle kombinuję? Jeżeli tak to
proszę mnie poprawić. Rzuciłem okiem w archiwum grupy ale nic nie
znalazłem w tym temacie - być może słabo lub Ľle szukałem.

-- xbartx

Data: 2011-12-30 13:45:53
Autor: xbartx
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
Dnia Fri, 30 Dec 2011 14:44:17 +0100, konikpolny napisał(a):

nie da sie

Nie da siÄ™ z przyczyn technicznych czy po prostu juĹĽ zablokowali?

--
xbartx

Data: 2011-12-30 14:46:49
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
nic nie jest zablokowane. jest poprostu NIENALICZANE

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jdkfah$c11$5inews.gazeta.pl...
Dnia Fri, 30 Dec 2011 14:44:17 +0100, konikpolny napisał(a):

nie da sie

Nie da się z przyczyn technicznych czy po prostu już zablokowali?

-- xbartx

Data: 2011-12-30 14:50:49
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
i na przyszlosc ludzie - trzymajacie takie rzeczy dla siebie i nie piszcze na ogolnym tylko zadajcie sobie troche trudu i zalozcie konto/sprawdzcie sposob a nie jak kolega bart tutaj nie wspominajac juz o joncy. brakuje jeszcze rozwieszenia plakatow, ze to i to dziala. czy wy naprawde nie umiecie sie uczyc na bledach? malo wam, ze mbank zablokowal? myslicie, ze oni tego nie czytaja? myslec troche ludzie myslec...to naprawde nie boli!

Data: 2011-12-30 13:59:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

Nikt nie będzie robić zmian w systemie informatycznym z powodu "bo gdzie¶
przeczytałem że da się to i to". Musi być przekroczona jaka¶ masa krytyczna.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 15:09:10
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
nie osmieszaj sie. jak w gre wchodzi kasa banku to bedzie bo kasa za te zmiany(5 minut programowania) jest nieporownywalan w stosunku do mozliwych strat banku. z reszta nie obchodzi mnie co o tym myslisz napisalem jakie nalezy wyciagnac wnoski - skoro nie potrafisz to nie moj problem

Data: 2011-12-30 14:22:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

nie osmieszaj sie. jak w gre wchodzi kasa banku to bedzie bo kasa za te zmiany(5 minut programowania)

5 minut programowania, LOL...
Wyobrażenie społeczeństwa o tym jak i ile czasu trwa modyfikacja
systemów tej wielko¶ci jest naprawdę zabawne. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 15:29:43
Autor: Kamil Jońca

On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

nie osmieszaj sie. jak w gre wchodzi kasa banku to bedzie bo kasa za te zmiany(5 minut programowania)

5 minut programowania, LOL...

Bo _programowania_ to pewnie jest 5 min :P. [1]

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
"Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie

Data: 2011-12-30 16:05:52
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
zabawne jest to, ze zawodowo wlasnie sie takimi rzeczami zajmuje i jaki jest burdel i ile co trwa i jak sie odbywa ... to moze lepiej zebys nie wiedzial (z reszta na mowienie o tym sa odpowiednie paragrafy) ale skoro udzieliles takiej odpowiedzi to i tak nie wiesz o co biega, wiec nie ma o czym mowic

Data: 2011-12-30 15:38:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

zabawne jest to, ze zawodowo wlasnie sie takimi rzeczami zajmuje

A pan Miecio wykłada na uczelni (kafelki).

i jaki jest burdel i ile co trwa i jak sie odbywa ...

No popatrz. Ja też. I jak mi kto¶ mówi że zmiana w żywym systemie informatycznym banku trwa 5 minut, to go wy¶miewam.  Just like that.

to moze lepiej zebys nie wiedzial (z reszta na mowienie o tym sa odpowiednie paragrafy) ale skoro udzieliles takiej odpowiedzi to i tak nie wiesz o co biega, wiec nie ma o czym mowic

No to napieraj z tymi paragrafami, bom ciekaw niezmiernie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 16:40:22
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
czlowieku ogarnij sie. jednego ifa dolozyc wystarczy, zeby blue zablokowac na tej formatce wiec moze idz i pogadaj z panem mieciem
jesli tobie to zajmuje tyle czasu to nie chcialbym z toba pracowac...sorry
a co do paragrafow to rozumiem, ze ciebie tajemnica korporacyjna nie obowiazuje? bo ja pewien dokument podpisac niestety musialem wiec juz wiesz chyba o co chodzi...

Data: 2011-12-30 15:49:10
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

czlowieku ogarnij sie. jednego ifa dolozyc wystarczy, zeby blue zablokowac na tej formatce

Koncepcyjnie masz teoretycznie rację (chociaż hardkodowanie numeru klienta
w kodzie, bo to sugerujesz, to jest programowanie z epoki kamienia łupanego).
Tyle że od takiej koncepcji do realnej publikacji to jest droga daleka.

wiec moze idz i pogadaj z panem mieciem jesli tobie to zajmuje tyle czasu to nie chcialbym z toba pracowac...sorry

I wzajemnie. :)

a co do paragrafow to rozumiem, ze ciebie tajemnica korporacyjna nie obowiazuje? bo ja pewien dokument podpisac niestety musialem wiec juz wiesz chyba o co chodzi...

"Pewien dokument podpisać musiałem" to nie jest "paragraf". A NDA jakiekolwiek
by nie było nie dotyczy dyskusji na ogólnym poziomie nie naruszaj±cych tajemnic
przedsiębiorstwa. A na razie dyskutujemy w ramach wiedzy ogólnej dotycz±cej
dużych systemów informatycznych, a nie wiedzy wewnętrznej stanowi±cej jak±kolwiek tajemnicę przedsiębiorstwa.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 17:03:55
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims kodzie? podalem przyklad rozwiazania a czy sie ono tobie podoba to mi to wisi. 5 minut roboty a tak jak juz tobie pisalem z toba bym pracowac nie chcial bo bys mi tego selecta przez pol roku pisal i robil kolejne nieskonczone publishe. to ze w jednej firmie sie papierologicznie zalatwia publisha przez tyle czasu nie oznacza, ze nie ma bankow(a sa)w ktorych sie to inaczej. pisalem, ze za pisanie o : jaki jest burdel i ile co trwa i jak sie odbywa sa paragrafy - nie mam go przed soba ale jak juz pisalem podpisywalem dokument z ktorego tlumaczyc sie nie chce a z mojej interpretacji tego dokumentu wynika, ze napisanie jaki jest sposob wprowadzania poprawek do systemu kwalifikuje sie pod to co podpisalem, wiec nie zamierzam ryzykowac i sobie robic problemow i potem za to placic bo kolega pana miecia sobie chcial pogadac.
dla mnie eot

Data: 2011-12-30 16:21:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims kodzie?

To za różnica, że na pocz±tku pisałe¶ tylko o if, a nie o "seleccie po jakim¶ kodzie". Już nie mówi±c o tym, że do zmiany należy napisać dokumentację, testy,
wykonać deployment do wersji testowej (najprawdopodobniej nie jednej) itd. itp.

Jak sprowadzasz wszystko do "if w 5 minut" to albo:
a) jeste¶ wybitnym teoretykiem i "specjalist±" od wszystkiego     (a język jakim się tu posługujesz sugeruje t± opcję)
b) jeste¶ po prostu szaraczkiem, który poza swoim taskiem nie wie co się    dzieje dalej z jego prac±
c) opisujesz realn± sytuację (bardzo nikłe p-o).

W przypadku c), to faktycznie nie chwal się firm±, bo je¶li w Twojej byle
programista może wykonywać zmiany na żywym systemie bez testów, wersji
developerskiej, aktualizacji dokumentacji, czy całego planowania wdrożenia
(wł±cznie z tym że nie robi się tego w godzinach biznesowych), to po
prostu naraziłby¶ bank na odpływ sporej ilo¶ci klientów.

[...]

Nie no. Może po prostu rób zmiany na żywym kodzie, co tam.

[...]

I prawidłowo. Lepiej się więcej nie kompromituj.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 17:48:48
Autor: witrak()
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote on 2011-12-30_17:21
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims kodzie?

To za różnica, że na początku pisałeś tylko o if, a nie o "seleccie po jakimś kodzie". Już nie mówiąc o tym, że do zmiany należy napisać dokumentację, testy,
wykonać deployment do wersji testowej (najprawdopodobniej nie jednej) itd. itp.

Jak sprowadzasz wszystko do "if w 5 minut" to albo:
a) jesteĹ› wybitnym teoretykiem i "specjalistÄ…" od wszystkiego     (a jÄ™zyk jakim siÄ™ tu posĹ‚ugujesz sugeruje tÄ… opcjÄ™)
b) jesteĹ› po prostu szaraczkiem, ktĂłry poza swoim taskiem nie wie co siÄ™    dzieje dalej z jego pracÄ…
c) opisujesz realną sytuację (bardzo nikłe p-o).

W przypadku c), to faktycznie nie chwal się firmą, bo jeśli w Twojej byle
programista może wykonywać zmiany na żywym systemie bez testów, wersji
developerskiej, aktualizacji dokumentacji, czy całego planowania wdrożenia
(włącznie z tym że nie robi się tego w godzinach biznesowych), to po
prostu naraziłbyś bank na odpływ sporej ilości klientów.

[...]

Nie no. MoĹĽe po prostu rĂłb zmiany na ĹĽywym kodzie, co tam.

[...]

A ja sÄ…dzÄ™, ĹĽe konikpolny pracuje w jakimĹ› skoku (a moĹĽe w
BGŻOptima?) i myśli, że wszędzie tak samo :-)

witrak()

Data: 2011-12-30 19:21:02
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
ostatni raz odpowiem chociaz widze, ze eot jest dla ciebie za trudne do zrozumienia i brniesz dalej a nie wiesz z kim grasz.cienki bolek jestes chlopcze. dev to ok 30-40% calosci wiec dla tego przypadku jak to poskladasz w calosc wyjdzie ci max 1h no chyba, ze tak jak juz pisalem ty to robisz w pol roku ...i dmuchasz cene klientom na max ('bardzo wysokie p-o'). dla mnie bez roznicy czy walnie ktos ifa czy napisze sobie selecta robiacego mi minus z czarna lista bo czas pracy porownywalny przy tak malym tasku a ty sie czepiasz bo nie spodziewales sie ze jednak nie wykladam kafelek i usilnie chcesz mi udowodnic, ze nie pracuje w zawodzie. a ze hardkody sa nieeleganckie - zgadzam sie ale kazdy koder jakiego widzialem mowil, ze jest swietny, zeby kodowac jak ucza w ksiazkach, good practices itp a potem spier**l kod jak kazdy przed nim i kazdy po nim(nie czarujmy sie taka prawda - im wiekszy projekt tym bardziej go sie spier**li - tak bylo i bedzie zawsze) i ja po tylu latach stwierdzam, ze takie rzeczy nie maja juz znaczenia bo i tak zawsze sie spier**li. jak juz chcesz wiedziec (chociaz to nie grupa o inf) to moja jak to nazwales wybitna teoria jest poprata 15 letnim stazem w roznych firmach i wiele w zyciu juz widzialem/robilem (swoja droga najwiekszy burdel w appkach maja wlasnie ubezpieczyciele i banki) - i sposobow obchodzenia normalnego obiegu dokumentow i procedur i tworzenia potem tego sztucznie. jak cos trzeba zrobic krytycznie to sie poprsotu to robi bo czas nagli a potem pisze papiery albo mysli o obiegu i innych rzeczach - bywa ze sie wchodzi na prod no niestety BYWA... i nie cuduj bo wszedzie gdzie bylem jak sie palilo (tak tak, wiem - u ciebie jest na 100% inaczej) to sie normalny obieg obchodzilo i sie to zawsze udawalo zrobic, z reszta jak zauwazyles lub nie: nie jestem przesadnym zwolennikiem marnotrawienia czasu. wyszedles z twierdzeniem ze nikt 'tego' nie bedzie robil bo ktos przeczytal ze jest to mozliwe, wiec ci mowie, ze bedzie, szczegolnie jak dobrze uzasadnisz taka inicjatywe i puscisz jako priorytet wysoki, mala zmiana, maly task, niskie ryzyko. to ze ty bys im to zrobil jako wykonawca zewn za 10k pln to juz twoj problem i bys tego projektu poprostu nie dostal. nie wiem jak jest w mbanku bo tam akurat nie pracowalem ale tak na oko liczac w tydzien takie cos spokojnie wejdzie w moim cyklu przechodzac przez caly proces o ktorym piszesz przy czym gros z tego czasu to bedzie oczekiwanie na deploye i papierki. sama reszta anal, koder, tester itp tak jak pisalem 1h no dobra - moze 2h wiec nie mysl, ze nikt sie nad tym nie pochyli - jako uzasadnienie inicjatywy wpisane bedziesz mial potencjanie wysokie ryzyko utraty aktywa lub cos w tym stylu i inicjatywa przejdzie bez problemow w trybie uproszczonym nawet. swoja droga zdaje sie rok temu mbank mial problem bo przelewy nie szly ze wzgl na ostatni dzien roku (nawet moge ci powiedziec jaki byl wtedy u nich blad bo dzien wczesniej u nas tez bylo podobnie) i zgadnij co sie wtedy dzialo...usuneli go w trybie niemal 'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na to cyt: to go wy¶miewam.  Just like that.
ostatni raz ci odpisuje bo generalnie to w d... mam co o mnie sadzisz i rozumiem, ze chcesz zachowac twarz i bronic firmy bo sie nazwiskiem podpisujesz a ja nie wiec ty masz gorzej. wiem jak to dziala bo w tym siedze juz za dlugo i takie glodne kawalki to mozesz pisac sobie tym co nie widzeli tego wszystkiego od srodka, z reszta sam moze gdzies siedzidz z daleka od tego wszystkiego jako pm i tylko podpisujesz jakies swistki...niestety ale prawda boli i moze lepiej ze oni o wielu rzeczach nie wiedza bo mi czasem wlos na glowie staje jak to widze ale tak to jest juz niestety wiec z laski swoje miej roche godnosci i nie ucz ojca dzieci robic bo chciales mnie osmieszyc i nie wyszlo - bywa...
starczy bo juz dosc czasu zmarnowalem
bez odbioru

Data: 2011-12-30 18:57:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

[...]

bedzie zawsze) i ja po tylu latach stwierdzam, ze takie rzeczy nie maja juz znaczenia bo i tak zawsze sie spier**li.

No piękne podej¶cie. I to wła¶nie różnica między mn± a Tob±.

"U Ciebie się zawsze spier**li", podczas gdy w moim przypadku na co¶ takiego
sobie pozwolić nie mogę (w przypadku niektórych aplikacji które mam pod
opiek±).

A już w szczególno¶ci podej¶cie "zawsze się spier**li" nie jest
usprawiedliwieniem dla łamania procedur które maj± za zadanie minimalizować ryzyko.

[...]

jak cos trzeba zrobic krytycznie to sie poprsotu to robi bo czas nagli

Ale to nie jest krytyczna poprawka.
A do poprawek krytycznych też s± procedury.

a potem pisze papiery albo mysli o obiegu i innych rzeczach - bywa ze sie wchodzi na prod no niestety BYWA... i nie cuduj bo wszedzie gdzie bylem jak sie palilo (tak tak, wiem - u ciebie jest na 100% inaczej)

Nigdy nie twierdziłem że wyłapywane jest 100% błędów, bo takie twierdzenie
to bzdura. Ale to nie znaczy że nie należy robić porz±dnych testów
i że należy sobie wszystko puszczać "w trybie uproszczonym".

to sie normalny obieg obchodzilo

Tia. "Zawsze".

[...]
to ze ty bys im to zrobil jako wykonawca zewn za 10k pln to juz twoj problem i bys tego projektu poprostu nie dostal. nie wiem jak jest w mbanku bo tam akurat nie pracowalem ale tak na oko liczac w tydzien

To już nie 5 minut? A tydzień pracy zespołu ile wg Ciebie kosztuje?

sama reszta anal, koder, tester itp tak jak pisalem 1h no dobra - moze 2h wiec nie mysl, ze nikt sie nad tym nie pochyli

Nie. Pisałe¶ 5 minut. Potem zrobiłe¶ z tego tydzień. Teraz znowu 1-2h.
Prezentujesz skrajnie nieodpowiedzialne stanowisko.

podobnie) i zgadnij co sie wtedy dzialo... usuneli go w trybie niemal 'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na to cyt: to go wy¶miewam.  Just like that.

Chcesz mi powiedzieć, że poprawka o której tu dyskutujemy jest KRYTYCZNA?
Sorry, ale inna sytuacja jest gdy _już nie działa_ i trzeba to naprawić,
a co innego to co Ty zaprezentowałe¶ - wszystko działa, a ryzykujemy rozpieprzenie _działaj±cego_ sytemu, bo jaki¶ programista Ľle postawił przecinek i nie przetestował kodu. I jeszcze publicznie chwalisz
się i wychwalasz takie podej¶cie.

ostatni raz ci odpisuje bo generalnie to w d... mam co o mnie sadzisz i rozumiem, ze chcesz zachowac twarz

Ja chcę zachować twarz? Z powodu tego że spodziewam się profesjonalnego podej¶cia od firmy tworz±cej aplikacje dla banku?

wiem jak to dziala bo w tym siedze juz za dlugo

I to znaczy że masz monopol na rację?
A może masz monopol na jedyne słuszne podej¶cie?

[...]

Nie chciałem nikogo o¶mieszać, tylko stwierdziłem fakt że nia każda decyzja
biznesowa jest tworzona na podstawie plotek i wiadomo¶ci z niusów. Ty zdecydowałe¶ się zaperzyć i bardziej rozdmuchać moj± "niewiedzę" prezentuj±c jednocze¶nie nieprofesjonalne podej¶cie do programowania z rodem z poprzedniego wieku i jeszcze upieraj±c się przy tym, że takie mało poważne podej¶cie jest wła¶ciwe i słuszne.

To że masz (albo sugerujesz że masz) do¶wiadczenie sprzed 15 lat, nie oznacza
ono automatycznie tego że Twoja wiedza jest rzetelna i aktualna _teraz_.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 22:58:28
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
a mnie wk***wiles tym osttnim zdaniem...ja pie***ole ale jestes uciazliwy. wiedzialem ze sie do tego przypierdolisz i nie ogarniesz i ze dyskutowac nie warto. napisalem ci przeslanie, ze jak chcesz to mozesz i z tego zrobic sobie pol roku ale bywa, ze takie poprawki jak ta puszcza sie bez obiegu z roznych powodow. czego jeszcze nie rozumiesz? czego? 5 min. kodu i testow i checkin do svn i mozna to robic na preprodzie ALE JAK CHCESZ TO MOZE TO BYC POL ROKU czy ty tego nie ogarniasz? nie dociera do ciebie czy rzniesz glupa? napisalem, ze moge wystawic rozne papiery i puscic normalnym trybem a moge w 5 min.... mbank ma ludzi na etacie ktorym za to placi i nie musi wyprowadzac tego na zewnatrz za 10k wiec ich to nawet nie kosztuje bo ci ludzie dostaja za to dniowke i tak czy tak tam siedza i im trzeba bulic a znajac mbank i wiedzac kiedy oni to blokneli to z duza doza pewnosci powiem, ze walneli to trybem 'bez otoczki'. z reszta wystarczy, ze pani asia decydent A ma dobre relacje z panem marcinem decydentem B i juz poprawka poleci poza obiegiem. czy to tak ciezko ogarnac? po ch**j ta dyskusja w ogole? podalem ci przyklady ze da sie wszystko zrobic z reszta sam o tym dobrze wiesz a ty sie czepiasz bo cos ci sie nie podoba i wmawiasz mi, ze zycie jest inne a swiat idealny i cudowne firmy w ktorych wszystko sie dzieje zgodnie z iso czy innym shitem. co za bzdury. dla mnie ta zmiana to 5 minut (pojde ci na reke i niech bedzie juz ta godzina) i tyle a jak chcesz za takie rzeczy kasowac kase (rozumiem, ze firmy zew musza tez zarabiac - ok) bo tobie dochodzi daw, das i inne papiery i procedury to co mnie to interesuje, ze ty mowisz ze 5 min za krotko? odpisalem, ze jak chcesz to sobie oprocedurowac to wyjdzie dlugim obiegiem z tydzien bo np. zwykle bildy robia sie tylko w srody a publishe w niedziele...a moze i byc pol roku. jak chcesz to ci napize jeszcze, ze wymaga to zgody od dyrektora centrali z niemiec czy kogos tam jeszcze i bedzie rok...a jak mbank robi to oni wiedza a ja sie jedynie domyslam i wiem, ze jest mozliwe wszystko...i sorry ale nie mam ochoty gadac o tym bo ty nigdy mi nie przyznasz racji bo klient przeciez moze sobie ciebie wpisac w google i przeczyta i wyciagnie wnioski (na twoim miejscu pewnie tez bym tak pisal) a ja jestem tlko jakims nickiem wiec nikt nie wie kim jestem i sam oceni czy mi wierzyc czy nie...a jak to wszystko dziala w praktyce juz pisalem i tak jest wszedzie (oczywiscie nie u ciebie - ty pewnie bierzesz za taki cr 50k i robisz pol roku) i jak mi ktos mowi, ze jest inaczej to pisze bajki i tyle w temacie. odnoszac sie na zakoczenie do ostatniego zdania skoro sugerujesz, ze moja wiedza jest nieaktualna i nierzetalna (niewiem skad wniosek ze 'sprzed' bo o ile pamietam nie napisalem nigdzie, ze juz nie pracuje w branzy(gdybys tak zinterpretowal to prostuje, ze pracuje nadal) z reszta nawet nie wiesz kim jestem za to ja o tobie cos tam wiem bo nazwisko znam) to napisze ze to samo odnosi sie do ciebie a doswiadczenie i wiedza informatyczna jaka posiadasz nie oznacza automatycznie znajomosci dzialania systemow informatycznych w bankach i procedur ich obslugi w szczegolnosci mbanku
naprawde ostatni raz bo wiem, ze i tak sie czepisz i cos odpiszesz ale to juz odsylam do pana mietka od kafelek ... on ci 'wylozy'

Data: 2011-12-30 23:45:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-30, konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote:

a mnie wk***wiles tym osttnim zdaniem... ja pie***ole ale jestes uciazliwy.

15 lat do¶wiadczenia to się sprawdza jak się pracuje nad tym samym 15-letnim
systemem. W innym przypadku, poza tym że "pracujesz", to musisz się jeszcze uczyć.

wiedzialem ze sie do tego przypierdolisz i nie ogarniesz i ze dyskutowac nie warto.

To po co dyskutujesz?

napisalem ci przeslanie, ze jak chcesz to mozesz i z tego zrobic sobie pol roku ale bywa, ze takie poprawki jak ta puszcza sie bez obiegu z roznych powodow.

Nie koniku polny. Napisałe¶ wyraĽnie, że taka poprawka trwa cyt. "5 minut"
i jest to jeden if. Potem przyparty do muru zacz±łe¶ już wymy¶lać a to godzina, a to dwie, a to tydzień, a to nagle analityk i tester się wzięli
itd. itp.

czego jeszcze nie rozumiesz? czego? 5 min. kodu i testow i checkin do svn i mozna to robic na preprodzie

Jasne. A potem byle "hakier" który zajrzy do kodu, dopisze firebugiem
parę pól i zrobi tak± płatno¶ć bez problemu. Bo programista nie miał
wyobrażni, a nikt go nie przypilnował.

ALE JAK CHCESZ TO MOZE TO BYC POL ROKU czy ty tego nie ogarniasz?

Przede wszystkim ja nie napisałem że to trwać będzie pół roku.
Nie napisałem NIC o tym jakbym to zrobił. Pisałem tylko i wył±cznie
czego bym NIE robił.

[...]

z reszta wystarczy, ze pani asia decydent A ma dobre relacje z panem marcinem decydentem B i juz poprawka poleci poza obiegiem.

Ależ oczywi¶cie.

[...]

Wiesz. Między robieniem na odpierdol (Twoje podej¶cie), a zrobieniem
"wzorcowo" (Twoje "komentarze" - w zamierzeniu sarkastyczne) jest jeszcze całkiem spora przestrzeń. Jak go¶ć z 15-letnim do¶wiadczeniem mi mówi że nie umie lub nie chce robić inaczej niż "na odpierdol", to sorry, ale dla mnie to jest kompromitacja.

Z faktu że ludzie popełniaj± błędy i systemy się czasem sypi± nie
należy wnioskować że testy i porz±dne programowanie trzeba sobie odpu¶cić przy byle okazji "bo tak", albo "bo i tak się spier**li".

[...]

Nie. Ja skwitowałem że 5 minut na wdrożenie takiej poprawki jest nierealnym
szacunkiem. Nic nie pisałem o tym jakie byłyby moje szacunki, koszty,
plan wdrożenia dla tak konkretnej funkcjonalno¶ci - to sobie sam do¶piewałe¶
i teraz mi każesz jeszcze bronić Twojej teorii i Twojego wyobrażenia na
temat tego co robię i jak wygl±da moja praca.

jeszcze, ze wymaga to zgody od dyrektora centrali z niemiec czy kogos tam jeszcze i bedzie rok...

A żeby było ¶mieszniej dyskusja jest o Eurobanku.

(na twoim miejscu pewnie tez bym tak pisal) a ja jestem tlko jakims nickiem wiec nikt nie wie kim jestem i sam oceni czy mi wierzyc czy nie...
a jak to wszystko dziala w praktyce juz pisalem i tak jest wszedzie

Nie. Tak nie jest wszędzie, cokolwiek by¶ nie pisał.

(oczywiscie nie u ciebie - ty pewnie bierzesz za taki cr 50k i robisz pol roku)

I znowu fantazjujesz na mój temat jak widzę.

i jak mi ktos mowi, ze jest inaczej to pisze bajki i tyle w temacie.

Nie. Jak kto¶ pisze że poprawka niekrytyczna tego typu w dużym systemie transakcyjnym zajmuje 5 min (wł±cznie z wrzuceniem na produkcję), to po prostu sam sobie ¶wiadectwo wystawia.

I żeby było ciekawiej, to tak wspominany przez Ciebie mbank kiedy¶ bujał się z poprawk± w CSS przez dobre pół roku. I teraz oto nagle
twierdzisz, że oto magicznie jeden programista samojeden bez żadnej kontroli klepnie poprawkę funkcjonaln± i zrobi to w czasie
tych 5 minut? I żadna prasa branżowa jeszcze nie napisała o tym
jakiego mbank cudu dokonał w dziedzinie zarz±dzania oprogramowaniem?

A żeby było jeszcze ciekawiej, to już w paĽdzierniku [1] były informacje
że mbank się do tego przymierza. Twoja "5-minutowa" poprawka trwała
więc raptem prawie 2 miesi±ce.

[1] http://droga-do-wolnosci.blogspot.com/2011/10/koniec-oscylatora-mbanku.html

[...]

Do tego żeby wiedza była aktualna poza "prac±" gdzie¶ trzeba jeszcze
j± aktualizować. Bo wystaw sobie że wiedza w zakresie informatycznym
nie powstaje tylko li i wył±cznie w Twojej firmie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-30 20:18:53
Autor: witrak()
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
konikpolny <konikpolny@newsynetia.pl> wrote on 2011-12-30_19:21
[...]

Tak, to jest ten sposĂłb liczenia, ktĂłry nazywa siÄ™ wojskowym :-)
Myślę, że wiesz, o co chodzi...

[...]

Tak, to jest ten sposób myślenia, do którego dochodzi się po
latach praktyki w beznadziejnych warunkach. Ani raz nie trafiła Ci
siÄ™ robota we w miarÄ™ zorganizowanej firmie ? :-(

[...]

Ale o czym Ty człowieku mówisz ? O czasie netto pracy ???? A od
kiedy ten czas siÄ™ liczy ? Czas cyklu jest miernikiem, a sam
mówisz, że przy dość bałaganiarskim sposobie prowadzenia i pod
dużą presją "potrzeby chwilowi" *najprostsza* zmiana trwa tydzień.

swoja droga zdaje sie rok temu mbank mial problem bo przelewy nie szly ze wzgl na ostatni dzien roku (nawet moge ci powiedziec jaki byl wtedy u nich blad bo dzien wczesniej u nas tez bylo podobnie) i zgadnij co sie wtedy dzialo...usuneli go w trybie niemal 'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na to cyt: to go wyĹ›miewam.  Just like that.

Zabawny przykład podajesz: Czy zastanowiłeś się skąd się taki
kretyński błąd wziął ? Nie sądzisz, że to właśnie Twój
"realistyczny" sposĂłb wprowadzania zmian sprzyja powstawaniu
takich baboli?

niestety ale prawda boli i moze lepiej ze oni o wielu rzeczach nie wiedza bo mi czasem wlos na glowie staje jak to widze ale tak to jest juz niestety wiec z laski

No tak. Jesteś po piętnastu latach koderem, przestałeś to już
lubić, ale chyba na nic więcej Cię nie stać i tylko swoją
frustrację wylewasz. Współczuję.

No cóż, nie opisujesz fikcji, są takie firmy, gdzie bywa, że się
tak robi... Ale nie wynika z tego, że tak się musi, a już chwalić
się tym i jeszcze wyśmiewać tych, co znają z doświadczenia /
stosujÄ… dobre praktyki inĹĽynierskie, to co najmniej lekka przesada ?

witrak()

Data: 2011-12-30 22:58:23
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
Zabawny przykład podajesz: Czy zastanowiłe¶ się sk±d się taki
kretyński bł±d wzi±ł ? Nie s±dzisz, że to wła¶nie Twój
"realistyczny" sposób wprowadzania zmian sprzyja powstawaniu
takich baboli?

a ty nie ogarniasz, ze nie wszystko sie wytestuje i najdokladniejszy tester to uzytkownik bo testy a zycie to inna para kaloszy i taki blad nie koniecznie jest wynikiem 'mojego zabawnego przykladu' tylko genialnej aczkolwiek troche niedoskonalej wyobrazni tworcy aplikacji, ktory zle sklecil warunek?(pytanie retoryczne jakbys nie zauwazyl)

niestety ale
prawda boli i moze lepiej ze oni o wielu rzeczach nie wiedza bo mi czasem
wlos na glowie staje jak to widze ale tak to jest juz niestety wiec z laski

No tak. Jeste¶ po piętnastu latach koderem, przestałe¶ to już
lubić, ale chyba na nic więcej Cię nie stać i tylko swoj±
frustrację wylewasz. Współczuję.

akurat zasadniczo nie jestem juz koderem wiec pudlo. nie wylewam frustracji tylko uczciwie pisze jak jest i co bo siejecie propagande sukcesu...to cie boli? ze jest syf? no trudno ale takie zycie...i niestety - nie zalapalem co to wojskowy sposob liczenia. wyolbrzymilem (albo zaokraglilem) w gore dane (jesli o to ci chodzilo), zeby mi nie zarzucono, ze dodaje minuty a to za malo bo koder musi odpalic kompa, otworzyc narzedzie, otworzyc procedure, poszukac miejsca.... bo tester musi otowrzyc, dojsc, kliknac....no to jak to pare minut ? przeciez to nie starcza na odpalenie windowsa - to mowie a co tam dam 1h dorzucajac jeszcze anala, plan testow i wrzucenie do svna kodu + troche na inne rzeczy ale widze, ze tu tez wam nie pasuje...trudno. no i oczywiscie zaraz WB wymieni co jeszcze pominalem i dorzuci mi troche kosztow jak to jest u niego i ze to wcale nie 1h...tylko ze 20 chlopa trzeba a to czas, koszty...

reszty nawet mi sie nie chce komentowac bo to po pierwsze nie na temat watku, po drgie nie na temat grupy po trzecie za duzo w zyciu widzialem i nie wierze juz w bajki. kolegow w innych firmach tez mam i nikt nie pieprzy glupot jak jest swietnie i jaka ta cala informatyka wspaniala bo niestyety idzie to w zlym kierunku i robi sie coraz wiekszy syf i kazdy z kim gadam tak mowi i jest tak wszedzie ale oczywiscie dzieki wam tutaj widze, ze oni gadaja bzdury i jest gdzies ten lepszy swiat w ktorym sa idealne procedury i doki na wszystko.

Data: 2011-12-31 01:47:57
Autor: Waldek
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?

Użytkownik "konikpolny" <konikpolny@newsynetia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdlc7r$p5j$2mx1.internetia.pl...

[...]

Kiedys istnial fach analityk/projektant systemow
teraz zatrudnia sie pana miecia (kodera),
aby sklecil na kolanie cos, co obsluzyloby istniejacy burdel
- byle szybko i mozliwie najtaniej
/ z perspektywy >20 lat w zawodzie /

Pozdro

Data: 2012-01-01 17:44:47
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:58:23 +0100, konikpolny napisał(a):

akurat zasadniczo nie jestem juz koderem wiec pudlo. nie wylewam
frustracji tylko uczciwie pisze jak jest i co bo siejecie propagande
sukcesu...

Ale masz świadomość, że tą lukę, na którą wskazałem a która jest już raczej "spalona", zrobił ktoś na etapie projektowania funkcjonalności "kupujesz-zarabiasz" (czy jak to tam idzie) i jest to głównie błąd popełniony przez projektanta a programiści i cała reszta IT nie ma z tym kompletnie nic wspólnego. Ty za to opisujesz tutaj swoje doświadczenia z bankami i IT, które kompletnie ni jak się mają do tej konkretnej sytuacji, bo tutaj trzeba najpierw poprawić regulamin konta, ewentualnie regulamin promocji "kupujesz-zarabiasz" i dopiero później IT może zrobić poprawkę w 5 minut, dni albo miesięcy.

Data: 2011-12-30 17:05:17
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 17:03:55 +0100, konikpolny napisał(a):

co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims
kodzie? podalem przyklad rozwiazania a czy sie ono tobie podoba to mi to
wisi. (...)

Po pierwsze jak ktoś rzuca tego typu kuromysło:
"o za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims kodzie?" ze źle skonfigurowanego "outkloka" to raczej za dobrze się nie prezentuje. Ja rozumiem, że się spieszymy ale od tego oczy bolą i się dalej czytać nie chce. Chcesz coś wnieś to się minimalnie wysili, to nie boli.
Co do wprowadzania zmian w tak dużych systemach jakimi niewątpliwie są systemy bankowe tudzież BC sprowadzanie wszystkiego do "ifa w 5 minut" spłyca dyskusję i raczej ciężko z takim czymś próbować dyskutować.

Data: 2011-12-30 19:24:27
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
wow... ale mi dowaliles. to ze ktos nie chce sie bawic w konfigurowanie czytnika, pisanie literek itp. nie oznacza, ze nie wie jak to zrobic ... tak tak wiem, nie szanuje rozmowcow - wiem
co do reszty to juz nie mam ochoty sie powtarzac. wierz w co chcesz twoje swiete prawo.

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jdkr0d$kfo$2inews.gazeta.pl...
[...]

Po pierwsze jak kto¶ rzuca tego typu kuromysło:
"o za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims
kodzie?" ze Ľle skonfigurowanego "outkloka" to raczej za dobrze się nie
prezentuje. Ja rozumiem, że się spieszymy ale od tego oczy bol± i się
dalej czytać nie chce. Chcesz co¶ wnie¶ to się minimalnie wysili, to nie
boli.
Co do wprowadzania zmian w tak dużych systemach jakimi niew±tpliwie s±
systemy bankowe tudzież BC sprowadzanie wszystkiego do "ifa w 5 minut"
spłyca dyskusję i raczej ciężko z takim czym¶ próbować dyskutować.

-- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

Data: 2011-12-30 19:01:02
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 19:24:27 +0100, konikpolny napisał(a):

[...]

Ale Ty ciężki jesteś. Nie chodziło mi o to, że bez ogonków piszesz ale o to że tworzysz z angielskich wyrazów kocopoły typu "wherze", "seleccie" - jak już wspomniałem czytać się tego nie da, bo zwyczajnie oczy bolą.

Sprawa druga: "ostatni raz odpowiem chociaz widze, ze eot jest dla ciebie za trudne" hmmm nie obraź się ale chyba jednak dla Ciebie, bo to Ty w poprzedni poście sam napisałeś: "dla mnie eot" - to w końcu jak z tym EOT jest? Wiem klasycznie się czepiam, ale strasznie nie lubię jak ktoś słowa nie dotrzymuje.

Co do meritum. Wyszliśmy od prostego przykładu, że bank będzie chciał coś zmienić w swoim systemie. Wiadomo, że różnie to może wyglądać i różnie to można zrobić. Jednak Ty teraz pokazujesz przykłady stricte skrajne, gdzie trzeba działać natychmiast i zrobić coś na wczoraj. Przykład od którego się zaczęła ta dyskusja na pewno takim nie jest - także nie dorabiaj teraz ideologii do rzeczywistości. Przykładów na poparcie Twojej jak i Wojtka tezy znaleźć można setki tylko, że w zasadzie to nic nie zmienia a tylko flame się robi. --

Data: 2011-12-30 22:58:18
Autor: konikpolny
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
chodzilo o to, ze czepiles sie zle skonfigurowanego czytnika...czy to sie odnosi do whera? no to faktycznie zle odebralem...a jak sie nie da czytac to...nie czytaj(?)
napisalem eot ale wasza grupa wzajemnej adoracji rzeczywistosci naskoczyla, ze piszac prawde nie wiem w jakim swiecei zyje i jest wszystko pieknie i w ogole jak moze byc cos takiego mozliwe i o czym ja pisze bo u nich tak pieknie, nie mozliwe a w ogole to sie nie znam, zacofany jestem i kafelki ukladam, co mnie wk...lo a w sumie jeden pan co tu swieci nazwiskiem i ubarwia swiat znacznie bo mi wmowil ze po 15 lataxh nie wiem jak jest w tej branzy. ale obiecuje, ze te 3 posty co teraz pojda (ten i dwie odpowiedzi inne do witraka i WB sa ostatnie bo i ntg [az dziwne, ze nikt z was tego nie zauwazyl ale to pewnie przez to ze prawda o systemie boli albo moje uwagi was tak na mnie nastawily, ze nie zauwazyliscie] i offtopic) a dalej to mozecie pisac co chcecie i malowac rzeczywistosc. kto w tym siedzi wie jak jest i nie musze tu niczego udowadniac i dyskutowac...
co do meritum...czy pracujesz w MB zeby powiedziec jak bylo? ja podalem przyklady jak jest w innych miejscach, ze takie rzeczy sa mozliwe i sa praktykowane i co w zyciu widzialem. nie wiem jak jest w MB ale domyslam sie jedynie z obserwacji i nie wykluczam, ze jest tam tak jak opisalem. to czy byl to krytyzny czy jakis inny blad to wie MB i jego pytaj jak ci powiedza to sie tym podziel i bedzie jasne. to czy blad z zeszlego roku tez taki byl to tez pytaj MB. jak bank bedzie cos chcial to moze to zrobic i to zrobi i to czy WB czy ktos inny powie, ze nie bo to koszty i wymaga iles czasu to bank bedzie mial w 4 literach bo ma od tego ludzi i uzasadni to decyzja biznesowa, jak 'blad' bedzie na tyle istotny, zeby zrobic go w 5 min to zrobia w 5 min.
najzabawniejsze na koniec - ciekawe, ze z motywu KK z MB korzystalem do czasu az nie zrobil sie szum na forach i zablokowali a jeszcze ciekawsze, ze z eurobankiem (czyli tematem tego watku) bylo tak samo do czasu az ktos nie sypnal tym infem na pewnym forum... teraz nie ma ani MB ani EB... mnie to czegos juz nauczylo - widze, ze was nie bardzo dlatego dostaliscie ode mnie darmowa rade z ktorej widze niestety nie umiecie skorzystac (albo nie chcecie) no coz... wasz problem, szkoda tylko innych, ktorzy wpadli na ten sam pomysl, co dawalo im pare rgroszy... i ktos im nagle klody pod nogi podlozyl ale co mnie to...

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:jdl1pe$6un$2inews.gazeta.pl...
[...]

Ale Ty ciężki jeste¶. Nie chodziło mi o to, że bez ogonków piszesz ale o
to że tworzysz z angielskich wyrazów kocopoły typu "wherze", "seleccie" -
jak już wspomniałem czytać się tego nie da, bo zwyczajnie oczy bol±.

Sprawa druga: "ostatni raz odpowiem chociaz widze, ze eot jest dla ciebie
za trudne" hmmm nie obraĽ się ale chyba jednak dla Ciebie, bo to Ty w
poprzedni po¶cie sam napisałe¶: "dla mnie eot" - to w końcu jak z tym EOT
jest? Wiem klasycznie się czepiam, ale strasznie nie lubię jak kto¶ słowa
nie dotrzymuje.

Co do meritum. Wyszli¶my od prostego przykładu, że bank będzie chciał co¶
zmienić w swoim systemie. Wiadomo, że różnie to może wygl±dać i różnie to
można zrobić. Jednak Ty teraz pokazujesz przykłady stricte skrajne, gdzie
trzeba działać natychmiast i zrobić co¶ na wczoraj. Przykład od którego
się zaczęła ta dyskusja na pewno takim nie jest - także nie dorabiaj
teraz ideologii do rzeczywisto¶ci. Przykładów na poparcie Twojej jak i
Wojtka tezy znaleĽć można setki tylko, że w zasadzie to nic nie zmienia a
tylko flame się robi.

Data: 2011-12-31 09:44:44
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:58:18 +0100, konikpolny napisał(a):

chodzilo o to, ze czepiles sie zle skonfigurowanego czytnika...czy to
sie odnosi do whera? no to faktycznie zle odebralem...a jak sie nie da
czytac to...nie czytaj(?) (...)

Jak nie będę chciał czytać to wrzucę skorzystam z KF ale pozwól, że sam o tym zadecyduję.
Jeżeli chodzi czytnik i jego konfigurację to fajnie jest jak się trzymamy jakiegoś standardu, bo najzwyczajniej w świecie nie robimy śmietnika. Co do pl-literek to jest to tylko dbanie o nasz język - tym się wyróżniamy na tle innych narodowości, więc myślę, że warto o to dbać - tyle i aż tyle. A jak już widzę jak się angielskie wyraz spolszcza i grypsuje technicznie to reaguję i zawszę będę.
Co do reszty. Ja nie jestem programistą ale siedzę w IT (działka sieciowa) i wiem jak to wygląda na 666 różnych sposobów i możliwości, jednak wydaje mi się, że trochę przesadzasz piszą iż tylko Twoja wizja jest ta jedna i jedyna a inni się nie znają i Cię atakują - zbyt personalnie to odbierasz - to jest grupa dyskusyjna i na pewno nie wzajemnej adoracji, poczytaj dłużej to sam zobaczysz. Poza tym chyba dobrze, że po raz kolejny się okazuje iż świat jest różnokolorowy - fajne bo się można poznać ;)
Co do całego nazwijmy to "hakowania" banków i szukania dziury w cały. Błędy systemu były, są i będą mimo tego iż przygląda się ten czasami i 20 osób. Ludzie to wykorzystują i tyle. Teraz są takie a nie inne czasy, że wiadomości potrafią się rozchodzić szybko. Jedni są tacy, że znajdą błąd i korzystają siedząc cicho a inni (jak np ja) coś znajdą i próbują zweryfikować czy to rzeczywiście kolejna luka do wykorzystania. Zabronisz mi tego? Ja nie korzystałem ani z kk mBanku, ani z Multi ani z EB i raczej nie zamierzam, co nie znaczy, że jak tylko się uda coś nowego znaleźć to się tym podzielę i w dupie będę miał, że ktoś sobie korzysta i mu zabawę popsułem. Tak samo mniej więcej jak Ci którzy w dupie mają resztę korzystają i cicho siedzą. Ot po prostu życie.

PS Co do tego EOT to dalej jest na stanowisku, że jak się coś powiedziało, to się słowa dotrzymuje, bez względu na sytuację. --

Data: 2011-12-30 15:14:23
Autor: Kris
Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
Użytkownik "konikpolny"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdkgr0$9gj$1@mx1.internetia.pl...

nie osmieszaj sie. jak w gre wchodzi kasa banku to bedzie bo kasa za te zmiany(5 minut programowania) jest nieporownywalan w stosunku do mozliwych strat banku.

O jakich "stratach banku" piszesz?

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-12-30 14:00:45
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 14:50:49 +0100, konikpolny napisał(a):

[...]

A to tu Ciebie boli he he

--
xbartx

Data: 2011-12-30 14:46:45
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdkf14$c11$3@inews.gazeta.pl...

[...]

Wydaje mi się, że taka transakcja w Eurobanku będzie widziana jako zwyczajny przelew, a nie "płatność internetowa", czyli że to nie zadziała.

Data: 2011-12-30 12:57:41
Autor: eisenberg
On 30 Gru, 14:46, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "xbartx" <b...@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci grup

> [...]

> znalazłem w tym temacie - być może słabo lub Ľle szukałem.

Wydaje mi się, że taka transakcja w Eurobanku będzie widziana jako zwyczajny
przelew, a nie "płatno¶ć internetowa", czyli że to nie zadziała..

¬le Ci się wydaje. W Eurobanku przelew przez BC był do końca
paĽdziernika widziany jako "płatno¶ć internetowa" i objęty programem
premiowym "kupujesz - zyskujesz". Potem zablokowane

Data: 2011-12-30 13:48:49
Autor: xbartx
Dnia Fri, 30 Dec 2011 14:46:45 +0100, MarekZ napisał(a):

Wydaje mi się, że taka transakcja w Eurobanku będzie widziana jako
zwyczajny przelew, a nie "płatność internetowa", czyli że to nie
zadziała.

Jak już napisałem: zrozumiałem, że owe "płatności internetowe" to taki eurobankowy mtransfer. Stąd moja ciekawość.

--
xbartx

Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?