Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   B³ys³o... (cross)

B³ys³o... (cross)

Data: 2013-07-30 15:07:37
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
.... no wziê³o i b³ys³o, a¿ siê cz³owiekowi zmêczone nocn± jazd± oczy
zamknê³y. Krokodylom gratulujê udanej nowej miejscówki: nienachalnie rzucaj±cy siê w oczy znak informuj±cy o terenie
zabudowanym, a kilkadziesi±t (czyli poni¿ej 100) metrów od niego
skrzy¿owanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:
http://goo.gl/maps/pJi46

S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o
ograniczenie do 70; to mia³oby rêce, nogi, a nawet sprawia³oby wra¿enie
dbania o bezpieczeñstwo, je¶li ta krzy¿ówka faktycznie taka felerna.

A tak to piêtno i aligator w zadek pomys³odawcom. Pogugla³em, to
inicjatywa w³asna ITD, mieszkañcy podobno protestowali przeciwko
fotoradarowi (to tak na marginesie jakiej¶ niedawnej dyskusji na pms)

Jako bonus: niez³y smarcik im wyszed³ - http://goo.gl/maps/CS5Ni


(CROSS)

Data: 2013-07-30 18:25:39
Autor: Myjk
B³ys³o... (cross)
Tue, 30 Jul 2013 15:07:37 +0200, mlodz
Słowem bym nie pisnął, gdyby z 200 metrów przed białą tablicą było ograniczenie do 70;

Za to inni by piszczeli, że sawiają generalnie za dużo znaków... Jak widać
człowiekom nigdy nie dogodzi.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-07-30 21:42:48
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Tue, 30 Jul 2013 18:25:39 +0200, Myjk napisa³(a):

Tue, 30 Jul 2013 15:07:37 +0200, mlodz
S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o ograniczenie do 70;
Za to inni by piszczeli, ¿e sawiaj± generalnie za du¿o znaków...

Generalnie to i owszem, ale chyba nie chcemy na tej zasadzie kosiæ
wszystkiego jak leci?


Jak widaæ cz³owiekom nigdy nie dogodzi.

Oj tam, oj tam. Ale przecie¿ to i tak nie na tê grupê.

Data: 2013-07-30 23:57:48
Autor: przemek.jedrzejczak
B³ys³o... (cross)
-- Za to inni by piszczeli, ¿e sawiaj± generalnie za du¿o znaków... Jak widaæ cz³owiekom nigdy nie dogodzi.

mowisz i masz :-) w DE zamiast 2 znakow jak u nas (E-17a + D-42) jest tylko zolta tablica z nazwa miejscowosci (oznaczajaca jednoczesnie poczatek obszaru zabudowanego) jesli zas takiego obszaru nie ma to jest znak 385 czyli tylko nazwa miejscowosci, zeby staly 2 znaki na raz nigdy nie widzialem ...

ps w tej konkretnej sytuacji zamiast sugerowanego ograniczenia do 70 km/h jest przeciez E-17a, ktory oznacza mozliwosc pojawienia sie niebawem D-42 wiec noga z gazu

Data: 2013-07-31 10:25:53
Autor: SW3
B³ys³o... (cross)
W dniu 31.07.2013 o 08:57 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

w DE zamiast 2 znakow jak u nas (E-17a + D-42) jest tylko zolta tablica  z nazwa miejscowosci (oznaczajaca jednoczesnie poczatek obszaru  zabudowanego)

U nas te¿ tak by³o do niedawna ale siê zmieni³o. Chyba s³usznie bo  przewa¿nie pocz±tek miejscowo¶ci != pocz±tek obszaru zabudowanego.
Niby mo¿na by zostawiæ (w przepisach) i stary znak (bia³a tablica z nazw±  miejscowo¶ci) i nowy D-42 ale wtedy istnia³yby 2 ró¿ne znaki oznaczaj±ce  pocz±tek obszaru zabudowanego a tak mamy tylko jeden (czasem wieszany  razem z E-17a, czê¶ciej chyba jednak samodzielnie).

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2013-07-31 13:44:55
Autor: J.F
B³ys³o... (cross)
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
-- Za to inni by piszczeli, ¿e sawiaj± generalnie za du¿o znaków... Jak widaæ cz³owiekom nigdy nie dogodzi.
mowisz i masz :-) w DE zamiast 2 znakow jak u nas (E-17a + D-42) jest tylko zolta tablica z nazwa miejscowosci >(oznaczajaca jednoczesnie poczatek obszaru zabudowanego) jesli zas takiego obszaru nie ma to jest znak 385 >czyli tylko nazwa miejscowosci, zeby staly 2 znaki na raz nigdy nie widzialem ...

Ale mysmy tez tak mieli, i teraz czesto jednak  nazwa miejscowosci jest w innym miejscu niz teren zabudowany.
I co robic - nie oznaczac miejscowosci na granicy miasta, czy niech wszyscy jada 50 przez pare niezabudowanych kilometrow ?


J.

Data: 2013-07-31 05:30:16
Autor: przemek.jedrzejczak
B³ys³o... (cross)
-- I co robic - nie oznaczac miejscowosci na granicy miasta, czy niech wszyscy jada 50 przez pare niezabudowanych kilometrow ?

w tym przypadku widac 2 tabliczki w odstepie max. kilkudziesieciu metrow gdy moglabyc tylko jedna (choc ta zielona moze dzialac ostrzegawczo na tych szybszych ze slabszym refleksem - mylna teoria w przypadku autora watku)

nie widze problemu, oznaczasz miejscowosc E-17a i np za 3km stawiasz D-42, bezsensowne jest tylko stawianie tych znakow w niewielkim odstepie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Obszar_zabudowany

no wlasnie doczytalem, kiedy dokladnie to sie zmienilo i jaki jest benefit z tej akcji ?

Data: 2013-07-31 05:40:57
Autor: przemek.jedrzejczak
B³ys³o... (cross)
wyglada na to ze D-42 = 310 a E-17a = 385 jedyna roznica to ze 310-tka moze byc stawiana solo a u nas zawsze potrzebna jest kombinacja E-17a & D-42

Data: 2013-08-01 18:09:19
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Wed, 31 Jul 2013 05:30:16 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisa³(a):

-- I co robic

Zaznajomiæ siê z netykiet±.

Data: 2013-08-01 18:15:40
Autor: Artur Ma¶l±g
B³ys³o... (cross)
W dniu 2013-08-01 18:09, mlodz pisze:
Dnia Wed, 31 Jul 2013 05:30:16 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisa³(a):

-- I co robic

Zaznajomiæ siê z netykiet±.

Raczej zapoznaæ...

Data: 2013-07-30 23:29:34
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote:

... no wziê³o i b³ys³o, a¿ siê cz³owiekowi zmêczone nocn± jazd± oczy
zamknê³y. Krokodylom gratulujê udanej nowej miejscówki:
nienachalnie rzucaj±cy siê w oczy znak informuj±cy o terenie
zabudowanym, a kilkadziesi±t (czyli poni¿ej 100) metrów od niego
skrzy¿owanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:
http://goo.gl/maps/pJi46

S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o
ograniczenie do 70;

  Ty tak powa¿nie?
  200m zbêdnego ograniczenia... i czego to ma uczyæ?

to mia³oby rêce, nogi, a nawet sprawia³oby wra¿enie
dbania o bezpieczeñstwo

  Wra¿enie. Tak :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-31 00:33:18
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Tue, 30 Jul 2013 23:29:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote:
S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o
ograniczenie do 70;
  Ty tak powa¿nie?
  200m zbêdnego ograniczenia... i czego to ma uczyæ?

Tam zaraz uczyæ. Po prostu umo¿liwiæ spokojne wytracenie prêdko¶ci przed miejscem potencjalnie kolizyjnym. W±ska krajówka z d³ug± prost±,
na jej ¶rodku skrzy¿owanie z wojewódzk±, do tego jaki¶ ruch lokalny -
niezale¿nie od terenu zabudowanego jakie¶ ograniczenie prêdko¶ci na
krajówce jest niekulawym pomys³em, ze wzglêdu na mo¿liwe ró¿nice
prêdko¶ci. Tyle ¿e nie ka¿dy specyfikê trasy musi znaæ, a tutaj D-42
mo¿na zauwa¿yæ trochê pó¼nawo i zamiast spokojnego zdjêcia nogi z gazu
trzeba deptaæ po hamulcach. Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD.
A to przecie¿ niezdrowe.

Data: 2013-08-02 11:03:19
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Wed, 31 Jul 2013, mlodz wrote:

Dnia Tue, 30 Jul 2013 23:29:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote:
S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o
ograniczenie do 70;
  Ty tak powa¿nie?
  200m zbêdnego ograniczenia... i czego to ma uczyæ?

Tam zaraz uczyæ. Po prostu umo¿liwiæ spokojne wytracenie prêdko¶ci
przed miejscem potencjalnie kolizyjnym.

  Ale nie widzê ¯ADNEGO wskazania do dodatkowego ograniczenia, skoro
oznakowanie WIDAÆ z odleg³o¶ci wystarczaj±cej na wyhamowanie.
(a je¶li nie widaæ, to patrz ni¿ej)
  Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym,
bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ
za szybko".
  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!

W±ska krajówka z d³ug± prost±,
na jej ¶rodku skrzy¿owanie z wojewódzk±, do tego jaki¶ ruch lokalny -
niezale¿nie od terenu zabudowanego jakie¶ ograniczenie prêdko¶ci na
krajówce jest niekulawym pomys³em, ze wzglêdu na mo¿liwe ró¿nice
prêdko¶ci. Tyle ¿e nie ka¿dy specyfikê trasy musi znaæ, a tutaj D-42
mo¿na zauwa¿yæ trochê pó¼nawo i zamiast spokojnego zdjêcia nogi z gazu
trzeba deptaæ po hamulcach.

  A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba
domagasz siê ostrze¿enia "60 za 200 metrów".
  Jasno i wyra¿nie:
  W ¯ADNYM RAZIE nie zgadzam siê z tez±, ¿e tam mo¿e 200 metrów
wcze¶niej staæ "70" i uczyæ, ¿e mo¿na je olaæ!

  BYÆ MO¯E powinien 200m wcze¶niej staæ znak B-33 "60" (tak
w³a¶nie) z tabliczk± T-21 "200m"
  Mo¿na by go postawiæ (razem z tabliczk±) pod A-6a, ktory
(skoro to takie niebezpieczne miejsce) pewnie ju¿ tam jest.

Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD.
A to przecie¿ niezdrowe.

  Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy
kierujacy bêd± mieli pretensje, ¿e dokonano im pomiaru prêdko¶ci
10 metrów za tym znakiem!
  :P
  To nadinterpretacja, jakoby nale¿a³o hamowaæ *ZA* znakiem jest
powodem b³êdów, a postawienie takiego znaku "na zapas" jest w³a¶nie
tym, co powoduje lekcewa¿enie ograniczeñ przez kierowców.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 18:51:04
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Fri, 2 Aug 2013 11:03:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

On Wed, 31 Jul 2013, mlodz wrote:
Tam zaraz uczyæ. Po prostu umo¿liwiæ spokojne wytracenie prêdko¶ci
przed miejscem potencjalnie kolizyjnym.
  Ale nie widzê ¯ADNEGO wskazania do dodatkowego ograniczenia, skoro
oznakowanie WIDAÆ z odleg³o¶ci wystarczaj±cej na wyhamowanie.
(a je¶li nie widaæ, to patrz ni¿ej)

W s³oneczny dzieñ z pasa przeciwnego (samochód google'a, zdaje siê,
jecha³ tylko w jedn± stronê - oddalaj±c siê od tego znaku), widaæ
ca³kiem nie¼le. Wyobra¼ sobie teraz tê drogê w nocy, na swoim pasie
i przy ¶wiat³ach mijania (choæ nie wiem czy to ostatnie by³oby
konieczne).


  Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym,
bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ
za szybko".
  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!

A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie.


prêdko¶ci. Tyle ¿e nie ka¿dy specyfikê trasy musi znaæ, a tutaj D-42
mo¿na zauwa¿yæ trochê pó¼nawo i zamiast spokojnego zdjêcia nogi z gazu
trzeba deptaæ po hamulcach.
  A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba
domagasz siê ostrze¿enia "60 za 200 metrów".

Mo¿e byæ.


  Jasno i wyra¿nie:
  W ¯ADNYM RAZIE nie zgadzam siê z tez±, ¿e tam mo¿e 200 metrów
wcze¶niej staæ "70" i uczyæ, ¿e mo¿na je olaæ!

To by³ tylko przyk³ad, a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady,
jest na pewno takim fatalnym pomys³em... to temat na inn± dyskusjê.

 
  BYÆ MO¯E powinien 200m wcze¶niej staæ znak B-33 "60" (tak
w³a¶nie) z tabliczk± T-21 "200m"
  Mo¿na by go postawiæ (razem z tabliczk±) pod A-6a, ktory
(skoro to takie niebezpieczne miejsce) pewnie ju¿ tam jest.

A-6a jako¶ nie kojarzê, jak mi siê zdarzy jeszcze tamtêdy jechaæ to niechybnie zwrócê uwagê.

I nie rozumiem - jak mo¿esz w ogóle sugerowaæ, jakoby miejsce nie by³o
niebezpieczne. Gotfrydzie, przecie¿ tam stoi fotoradar!

 
Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD.
A to przecie¿ niezdrowe.
  Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy
kierujacy bêd± mieli pretensje, ¿e dokonano im pomiaru prêdko¶ci
10 metrów za tym znakiem!

No co ty opowiadasz. Przecie¿ niebezpieczne miejsce nie przesunie siê od razu 10 metrów za ten znak!

  :P

!

Data: 2013-08-03 23:59:46
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Sat, 3 Aug 2013, mlodz wrote:

Dnia Fri, 2 Aug 2013 11:03:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

  Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym,
bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ
za szybko".
  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!

A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie.

  Nie ¿artuj... tyle co na znaku.
  W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ
"nie wiêcej ni¿ na znaku".
  Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶
tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a
od miejsca postawienia znaku i tyle.
  Sk±d wzi±³e¶ pomys³ ¿e mo¿e byæ inaczej?

  A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba
domagasz siê ostrze¿enia "60 za 200 metrów".

Mo¿e byæ.

  Ale to jest diametralnie ró¿ne oddzia³ywanie na jad±cych!

  Jasno i wyra¿nie:
  W ¯ADNYM RAZIE nie zgadzam siê z tez±, ¿e tam mo¿e 200 metrów
wcze¶niej staæ "70" i uczyæ, ¿e mo¿na je olaæ!

To by³ tylko przyk³ad,

  Ale z³y, IMO :)

a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady,
jest na pewno takim fatalnym pomys³em... to temat na inn± dyskusjê.

  Nie, NIE JEST fatalnym pomys³em, ale sens ma 90-60-40 przy zje¼dzie
z drogi szybkiego ruchu, w odstêpach pozwalaj±cych nad±¿yæ
ze zwalnianiem ze 110, a nie ró¿nica 10 km/h na d³ugo¶ci ponad
100metrów!

I nie rozumiem - jak mo¿esz w ogóle sugerowaæ, jakoby miejsce nie by³o
niebezpieczne. Gotfrydzie, przecie¿ tam stoi fotoradar!

  Ale¿, rzeczywi¶cie, jak ¶mia³em ;)

  Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy
kierujacy bêd± mieli pretensje, ¿e dokonano im pomiaru prêdko¶ci
10 metrów za tym znakiem!

No co ty opowiadasz. Przecie¿ niebezpieczne miejsce nie przesunie siê
od razu 10 metrów za ten znak!

  No ale skoro kierowcy mog± zostaæ zaskoczeni w dowolnym miejscu
za znakiem, to jest sens sprawdzaæ, czy faktycznie siê przygotowuj±
zwalniaj±c zgodnie z przepisem :>

  :P

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-04 01:04:16
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Sat, 3 Aug 2013 23:59:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!
A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie.
  Nie ¿artuj... tyle co na znaku.
[...]
  Sk±d wzi±³e¶ pomys³ ¿e mo¿e byæ inaczej?

Z twojego zdania (w cytatach na samej górze). Z nadmiarem przecinków
i w oddzielnym akapicie nabiera zupe³nie innego znaczenia - "nie
oznakowanie" zrobi³o siê wtrêtem. :D

 
a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady,
jest na pewno takim fatalnym pomys³em... to temat na inn± dyskusjê.
  Nie, NIE JEST fatalnym pomys³em, ale sens ma 90-60-40 przy zje¼dzie
z drogi szybkiego ruchu, w odstêpach pozwalaj±cych nad±¿yæ
ze zwalnianiem ze 110, a nie ró¿nica 10 km/h na d³ugo¶ci ponad
100metrów!

No to poteoretyzujmy nad tym konkretnym przypadkiem. Za³ó¿my, ¿e miejsce jest rzeczywi¶cie wypadkogenne (w to akurat mogê
uwierzyæ, gdzie¶ wy¿ej o tym pisa³em) - zasadniczo wiadomym jest, ¿e nie ka¿dy kierowca posiada obuwie odporne na to tajemnicze pole
biomagnetyczne, które wytwarza siê na d³ugich prostych, i które powoduje
zwiêkszone przyci±ganie prawej stopy do pod³o¿a. (nie, nie pêdzi³em a¿
tak) Chcemy teraz zadbaæ o bezpieczeñstwo podró¿uj±cych w tamtych okolicach.
Co robimy:

1. Dajemy na mszê w odpowiedniej intencji;

2. Poprawiamy oznakowanie i pozwalamy kierowcom z jako takim
wyprzedzeniem zorientowaæ siê, ¿e za chwilê na drodze mo¿e zrobiæ siê
ciasno;

3. Pozostawiamy nie¶mia³o wychylaj±cy siê tu¿ przed Strasznym Miejscem
znak D-42 i dostawiamy zaraz za nim fotoradar?

To (70) by³o mo¿e i za bardzo dostosowanym do realiów pomys³em, ale po prostu gdyby choæby takie co¶ tam sta³o, to móg³bym pluæ w gêbê tylko i wy³±cznie sobie. A tak - mia³em jednak wiêksza ochotê na
pogratulowanie korkondylom fajnej miejscówki.


[...]
No co ty opowiadasz. Przecie¿ niebezpieczne miejsce nie przesunie siê
od razu 10 metrów za ten znak!
  No ale skoro kierowcy mog± zostaæ zaskoczeni w dowolnym miejscu
za znakiem, to jest sens sprawdzaæ, czy faktycznie siê przygotowuj±
zwalniaj±c zgodnie z przepisem :>

E tam, przecie¿ dla s³u¿b wszelakich wa¿ny jest tylko efekt - czyli
poprawa naszego bezpieczeñstwa. Badanie stanów po¶rednich nie wpisuje
siê w tê teoriê :P

Data: 2013-08-05 13:01:16
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Sun, 4 Aug 2013, mlodz wrote:

Dnia Sat, 3 Aug 2013 23:59:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

  Sk±d wzi±³e¶ pomys³ ¿e mo¿e byæ inaczej?

oznakowanie" zrobi³o siê wtrêtem. :D

  A to przepraszam :)

  Znaczy ni mniej ni wiêcej, a wysuwasz tezê, ¿e mój post ca³kiem
przypomina polskie drogi, *prze³adowane znakami* które niemal
wszyscy ignoruj±?
  :D
  No to jest powód do zastanowienia siê, nad tymi znakami.
  A Ty chcesz "wiêcej, wiêcej, wiêcej".

No to poteoretyzujmy nad tym konkretnym przypadkiem.

Za³ó¿my, ¿e miejsce jest rzeczywi¶cie wypadkogenne
[...]
Chcemy teraz zadbaæ o bezpieczeñstwo podró¿uj±cych w tamtych okolicach.
Co robimy:

[...]
2. Poprawiamy oznakowanie i pozwalamy kierowcom z jako takim
wyprzedzeniem zorientowaæ siê,

  Byæ mo¿e.

  Ale tego *NIE WOLNO* robiæ za pomoc± nadmiarowego ograniczenia!
  Oznakowanie "za 200 metrów 60" byæ mo¿e tak.
  Ale "70" które jest dla wiêkszo¶ci kierujacych ZBÊDNE (bo i tak
z prêdko¶ci po¶cigowej bêd± *hamowali*, nie ma sensu oczekiwaæ,
¿e jeden z drugim pojedzie metod± "odpuszczenia gazu") spowoduje
pog³êbienie przekonania, ¿e ograniczenia mo¿na ignorowaæ.

  NIE, nie i NIE!

To (70) by³o mo¿e i za bardzo dostosowanym do realiów pomys³em, ale
po prostu gdyby choæby takie co¶ tam sta³o, to móg³bym pluæ w gêbê
tylko i wy³±cznie sobie.

  Nie.
  ¦wiadczy³oby jedynie, ¿e masz bardzo mocno utrwalone z³e nawyki.

  Tak, winnymi tych nawyków s± drogowcy, stawiaj±cy "zapasowe"
ograniczenia, to prawda.
  Ale IMO tego nie nale¿y pog³êbiaæ!

  Bo potem jeden z drugim jest w szoku, ¿e by³o "40", pojecha³
w ¶limaka "ledwo" 55 i szorowa³ oponami po krawê¿niku.
  A niektórzy to i ciê¿arówki powywracali.
  A "40" znaczy "tu 40", nie "gdzie¶ tam daleko jeszcze mo¿na 60".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-04 08:52:26
Autor: John Ko³alsky
B³ys³o... (cross)

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>


  Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym,
bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ
za szybko".
  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!

A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie.

 Nie ¿artuj... tyle co na znaku.
 W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ
"nie wiêcej ni¿ na znaku".
 Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶
tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a
od miejsca postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojê. Te znaki tylko informuj± o zakazie.

Data: 2013-08-04 20:35:59
Autor: Roman Stachowiak
B³ys³o... (cross)
W dniu 2013-08-04 08:52, John Ko³alsky pisze:

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>


  Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym,
bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ
za szybko".
  B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e
w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"!

A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie.

 Nie ¿artuj... tyle co na znaku.
 W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ
"nie wiêcej ni¿ na znaku".
 Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶
tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a
od miejsca postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojê. Te znaki tylko informuj± o zakazie.

Chyba jednak nie nale¿± one do grupy D, lecz do B.

--
RomanS
___________________
Ja zawsze mam racjê.
Raz mi siê wydawa³o, ¿e nie mam racji, ale okaza³o siê, ¿e by³em w b³êdzie.
(G. J. Gigol)

Data: 2013-08-05 13:02:27
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Sun, 4 Aug 2013, John Ko³alsky wrote:

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

 W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ
"nie wiêcej ni¿ na znaku".
 Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶
tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a
od miejsca postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojê. Te znaki tylko informuj± o zakazie.

  ¯e jak? :O
  Kiedy ostatnio ogl±da³e¶ stosowny przepis?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 18:35:03
Autor: John Ko³alsky
B³ys³o... (cross)

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>


 W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ
"nie wiêcej ni¿ na znaku".
 Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶
tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a
od miejsca postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojê. Te znaki tylko informuj± o zakazie.

 ¯e jak? :O
 Kiedy ostatnio ogl±da³e¶ stosowny przepis?

Nudzi siê ?

Data: 2013-08-05 20:57:14
Autor: masti
B³ys³o... (cross)
Dnia pięknego Mon, 05 Aug 2013 18:35:03 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>


 W MIEJSCU w którym przejeżdżasz obok znaku JUÅ» masz mieć
"nie więcej niż na znaku".
 Jak postawiÄ… Ci "zakaz ruchu" to on też nie znaczy "gdzieÅ›
tam za znakiem zaczyna się zakaz ruchu", tylko działa od miejsca
postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojÄ™. Te znaki tylko informujÄ… o zakazie.

 Å»e jak? :O
 Kiedy ostatnio oglÄ…daÅ‚eÅ› stosowny przepis?

Nudzi siÄ™ ?

tobie najwyraźniej tak. Bo kłapanie na temat, o którym nie masz pojęcia bez sprawdzenia świadczy o nadmiarze wolnego czasu na trollowanie



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-08-06 19:11:50
Autor: John Kołalsky
Błysło... (cross)

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>


 W MIEJSCU w którym przejeżdżasz obok znaku JUÅ» masz mieć
"nie więcej niż na znaku".
 Jak postawiÄ… Ci "zakaz ruchu" to on też nie znaczy "gdzieÅ›
tam za znakiem zaczyna się zakaz ruchu", tylko działa od miejsca
postawienia znaku i tyle.

Popadamy w paranojÄ™. Te znaki tylko informujÄ… o zakazie.

 Å»e jak? :O
 Kiedy ostatnio oglÄ…daÅ‚eÅ› stosowny przepis?

Nudzi siÄ™ ?

tobie najwyraźniej tak. Bo kłapanie na temat, o którym nie masz pojęcia
bez sprawdzenia świadczy o nadmiarze wolnego czasu na trollowanie

Mnie nie boli twoje trolowanie

Data: 2013-08-07 23:55:36
Autor: Gotfryd Smolik news
B³ys³o... (cross)
On Mon, 5 Aug 2013, John Ko³alsky wrote:

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

 Kiedy ostatnio ogl±da³e¶ stosowny przepis?

Nudzi siê ?

  A sk±d ja mam wiedzieæ, czy g³upoty piszesz z nudów, z³o¶liwo¶ci
czy jeszcze innej przyczyny?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-31 09:33:29
Autor: Noel
B³ys³o... (cross)
U¿ytkownik "mlodz" <brak@maila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:rrindj5kxfbe.fuaeejifzbah$.dlg40tude.net...
... no wziê³o i b³ys³o, a¿ siê cz³owiekowi zmêczone nocn± jazd± oczy
zamknê³y. Krokodylom gratulujê udanej nowej miejscówki: nienachalnie rzucaj±cy siê w oczy znak informuj±cy o terenie
zabudowanym, a kilkadziesi±t (czyli poni¿ej 100) metrów od niego
skrzy¿owanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:
http://goo.gl/maps/pJi46



Chwila. A znaku, ¿e jest fotoradar tam nie ma?
Z drugiej jednak strony, to szkoda, ¿e ten znak o terenie zabudowanym nie jest z pó³ metra nad ziemi±.
Powinni ustawiæ jego kopiê po drugiej stronie jezdni.


--
Tomek "Noel" B.

Data: 2013-07-31 14:26:13
Autor: megrims
B³ys³o... (cross)
Tak jak mi przez lata nie b³yska³o ze ¶mietnika, to w ostatnim
miesi±cu 2x.

Raz jecha³em w rz±dku autek, b³ys³o to zawróci³em i zapyta³em
czy to ja by³em tym szczê¶ciarzem. Okaza³o siê, ¿e 81/50.
Aleja Polska w Poznaniu, 2 pasy ruchu, s³oñce.
Panowie odszukali s³it-focie i na foci by³y 2 auta.

Za drugim razem ul. Bukowska w Poznaniu ko³o CH King-Cross.
Zawróci³em, znów panowie odszukali focie.
Tam by³o 97/50. I na zdjêciu równie¿ 2 auta.

panowie ze SM powiedzieli, ¿e jak s± 2 auta to mogê spaæ
spokojnie.

Prawda to?


W dniu 2013-07-30 15:07, mlodz pisze:
... no wziê³o i b³ys³o, a¿ siê cz³owiekowi zmêczone nocn± jazd± oczy
zamknê³y. Krokodylom gratulujê udanej nowej miejscówki:
nienachalnie rzucaj±cy siê w oczy znak informuj±cy o terenie
zabudowanym, a kilkadziesi±t (czyli poni¿ej 100) metrów od niego
skrzy¿owanie z fotoradarem. Tu jeszcze bez pstryczka:
http://goo.gl/maps/pJi46

S³owem bym nie pisn±³, gdyby z 200 metrów przed bia³± tablic± by³o
ograniczenie do 70; to mia³oby rêce, nogi, a nawet sprawia³oby wra¿enie
dbania o bezpieczeñstwo, je¶li ta krzy¿ówka faktycznie taka felerna.

A tak to piêtno i aligator w zadek pomys³odawcom. Pogugla³em, to
inicjatywa w³asna ITD, mieszkañcy podobno protestowali przeciwko
fotoradarowi (to tak na marginesie jakiej¶ niedawnej dyskusji na pms)

Jako bonus: niez³y smarcik im wyszed³ - http://goo.gl/maps/CS5Ni


(CROSS)

Data: 2013-07-31 21:55:49
Autor: __Maciek
B³ys³o... (cross)
Wed, 31 Jul 2013 14:26:13 +0200 megrims <megrimsWYWALTO@interia.pl>
napisa³:

Tam by³o 97/50. I na zdjêciu równie¿ 2 auta.
panowie ze SM powiedzieli, ¿e jak s± 2 auta to mogê spaæ
spokojnie.

Jak s± dwa to siê obydwu kierowcom wy¶le mandat, a nu¿ obydwaj
zap³ac±. :-)
Taka promocja "dwa w jednym" - p³aci ten co jecha³ za szybko i ten
który by³ w pobli¿u :-)

Data: 2013-08-01 18:08:12
Autor: mlodz
B³ys³o... (cross)
Dnia Wed, 31 Jul 2013 14:26:13 +0200, megrims napisa³(a):

panowie ze SM powiedzieli, ¿e jak s± 2 auta

Jak dwa auta jad±ce w tym samym kierunku, to nie powinni siê wyg³upiaæ
z wysy³aniem fotek; skoro powiedzieli to co powiedzieli, to znaczy ¿e
maj± ¶wiadomo¶æ ograniczeñ w³asnego sprzêtu.
 
to mogê spaæ spokojnie. Prawda to?

Je¶li sumienie ci na to pozwoli po toppostingu, to jasne ¿e tak!

Data: 2013-08-01 23:08:22
Autor: megrimsNO@interia.pl
B³ys³o... (cross)
On 08/01/2013 06:08 PM, mlodz wrote:
Dnia Wed, 31 Jul 2013 14:26:13 +0200, megrims napisa³(a):
(ciach)

Je¶li sumienie ci na to pozwoli po toppostingu, to jasne ¿e tak!

No tak.

Ide posypaæ g³owê popio³em. Raczej rzadko mi siê zdarza i staram
siê pamiêtaæ, ale jakie¶ zaæmienie umys³u. :(

B³ys³o... (cross)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona