Bo Polakowi syjoniści nie dadzą szansy zrobić kariery

Data: 2014-05-16 22:00:29
Autor: Fritz
Bo Polakowi syjoniści nie dadzą szansy zrobić kariery
Były dyrektor artystyczny wrocławskiego CeTA, laureat Oscara reżyser Zbigniew Rybczyński chce zrzec się polskiego obywatelstwa. - To forma protestu przeciwko państwu i machinie urzędniczej, która mnie zniesławia i oczernia - powiedział Rybczyński.

Decyzja Rybczyńskiego związana jest z konfliktem pomiędzy nim a obecnym kierownictwem Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) i ministrem kultury i dziedzictwa narodowego Bogdanem Zdrojewskim. Chodzi o nieprawidłowości finansowe w CeTA z okresu poprzedniego kierownictwa tej instytucji.

Reżyser zapowiedział, że zamierza wyjechać z Polski do USA. - Mam 65 lat, w swoim życiu bardzo dużo osiągnąłem, jestem szanowany na świecie, a gdy wróciłem do swojego kraju w 2009 r. i chciałem tu zrealizować wielki projekt w dziedzinie technik audiowizualnych mojego autorstwa, to zostałem zniszczony przez grupę urzędników - powiedział Rybczyński.

Dodał, że jest zniesławiany za to, że wykrył i poinformował ministra kultury o nieprawidłowościach finansowych we wrocławskim Centrum Technologii Audiowizualnych, w którym był dyrektorem artystycznym. - Teraz muszę przed sądem bronić swojego dobrego imienia. Nie chcę mieszkać w państwie, które tak traktuje swoich obywateli - podkreślił.

Pytany, w jaki sposób chce zrezygnować z polskiego obywatelstwa, powiedział, że zamierza wysłać w tej sprawie list do prezydenta i premiera. Rybczyński ma również obywatelstwo Stanów Zjednoczonych. Zgodnie z polskim prawem obywatelstwa można zrzec się na własny wniosek po uzyskaniu zgody prezydenta RP.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zbigniew-Rybczynski-chce-zrzec-sie-polskiego-obywatelstwa,wid,16611482,wiadomosc.html

Bo Polakowi syjoniści nie dadzą szansy zrobić w Polsce kariery...

Data: 2014-05-16 22:04:26
Autor: u2
http://www.youtube.com/watch?v=B5_hZV9U4aA

--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Bo Polakowi syjoniści nie dadzą szansy zrobić kariery