Data: 2016-10-08 12:22:36 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Boczny wiatr | |
http://www.tvp.info/27257668/samolot-niemal-zaryl-skrzydlem-o-pas-startowy-krok-od-tragedii-w-pradze-wideo
Takie zdarzenie jak to, to chyba nic szczególnego w lotnictwie podczas lądowania. Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot? A może nawet takie podmuchy mu nie będą straszne? Robert |
|
Data: 2016-10-09 12:41:50 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Boczny wiatr | |
Powitanko,
Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot? Tak sobie gdybam: system (elektronika) to i ja bym potrafil wyrzeźbic, tylko pewnie lotki maja ograniczona powierzschnie i zakres ruchu, a przede wszystkim, to reagowac mozna na to, co juz sie zdazylo - powietrza nie widac. Bycmoze szybciej niz pilot, ale cudow nie ma. Ten sobie poradzil i wszyscy sobie radza, choc pewnie niejeden musial spodnie zmienic;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2016-10-09 12:56:38 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Boczny wiatr | |
W dniu 2016-10-09 o 12:41, Pawel "O'Pajak" pisze:
reagowac mozna na to, co juz sie zdazylo - powietrza nie widac.Może szło by mierzyć prędkość wiatru z boku? Działanie wiatru bocznego nie przenosi się na odchylenie samolotu w czasie t0. Gdybyśmy wiedzieli (elektronika), że jest już boczne oddziaływanie to zaczynamy już przeciwdziałać. Robert |
|
Data: 2016-10-09 07:16:10 | |
Autor: TJ_Blues | |
Boczny wiatr | |
On Sunday, October 9, 2016 at 6:56:41 AM UTC-4, Robert Wańkowski wrote:
W dniu 2016-10-09 o 12:41, Pawel "O'Pajak" pisze: Mierzenie "wiatru" z samolotu nie ma wiekszego sensu. Tu chodzi o dzialnia zapobiegawcze a nie korygujace. Na podejsciu roznica predkosci wiatru, jego podmuchow wzgledem samolotu jest stosunkowo mala. To znaczy, ze podmuchy maja wiekszy wplyw na samolot niz przy predkosci przelotowej. Niestety bezwladnsc ukladu sterowania nie pozwala na "natychmiastowa" korekte. To co by musialo byc zrobione to rozstawienie wiatromierzy wokol pasa / lotniska i "karmienie" tymi danymi avionice samolotu. cheers |
|
Data: 2016-10-10 19:36:23 | |
Autor: J.F. | |
Boczny wiatr | |
Użytkownik "TJ_Blues" napisał w wiadomości grup
On Sunday, October 9, 2016 at 6:56:41 AM UTC-4, Robert Wańkowski wrote: Może szło by mierzyć prędkość wiatru z boku? Działanie wiatru bocznego Mierzenie "wiatru" z samolotu nie ma wiekszego sensu. Tu chodzi o dzialnia Czy nie pozwala ... no, male drony dobrze stabilizuje. To co by musialo byc zrobione to rozstawienie wiatromierzy wokol pasa / lotniska Albo przez zyroskopy w samolocie i utrzymywanie zadanego pochylenia. Powinno dzialac wystarczajaco szybko ... ale czy by nie mialo innych negatywnych skutkow, to nie wiem.. J. |
|
Data: 2016-10-11 12:19:34 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Boczny wiatr | |
Powitanko, ale czy by nie mialo innych negatywnych skutkow, to nie wiem.. Pewnie mogloby sie "rozbujac". PIDa trzeba nakarmic. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2016-10-09 14:22:09 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Boczny wiatr | |
Pan Pawel "O'Pajak" odgraża się:
Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot? Prawdę powiedziawszy, to akurat elektronika do tego od dawna jest wyrzeźbiona, i nie ma pilnej potrzeby więcej przy niej dłutem ruszać. -- Jarek |