Boczny wiatr

Data: 2016-10-08 12:22:36
Autor: Robert Wańkowski
Boczny wiatr
http://www.tvp.info/27257668/samolot-niemal-zaryl-skrzydlem-o-pas-startowy-krok-od-tragedii-w-pradze-wideo
Takie zdarzenie jak to, to chyba nic szczególnego w lotnictwie podczas lądowania.
Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot?
A może nawet takie podmuchy mu nie będą straszne?

Robert

Data: 2016-10-09 12:41:50
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Boczny wiatr
Powitanko,

Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot?

Tak sobie gdybam: system (elektronika) to i ja bym potrafil wyrzeźbic, tylko pewnie lotki maja ograniczona powierzschnie i zakres ruchu, a przede wszystkim, to reagowac mozna na to, co juz sie zdazylo - powietrza nie widac. Bycmoze szybciej niz pilot, ale cudow nie ma. Ten sobie poradzil i wszyscy sobie radza, choc pewnie niejeden musial spodnie zmienic;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-10-09 12:56:38
Autor: Robert Wańkowski
Boczny wiatr
W dniu 2016-10-09 o 12:41, Pawel "O'Pajak" pisze:
reagowac mozna na to, co juz sie zdazylo - powietrza nie widac.
Może szło by mierzyć prędkość wiatru z boku? Działanie wiatru bocznego nie przenosi się na odchylenie samolotu w czasie t0. Gdybyśmy wiedzieli (elektronika), że jest już boczne oddziaływanie to zaczynamy już przeciwdziałać.

Robert

Data: 2016-10-09 07:16:10
Autor: TJ_Blues
Boczny wiatr
On Sunday, October 9, 2016 at 6:56:41 AM UTC-4, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
Może szło by mierzyć prędkość wiatru z boku? Działanie wiatru bocznego nie przenosi się na odchylenie samolotu w czasie t0. Gdybyśmy wiedzieli (elektronika), że jest już boczne oddziaływanie to zaczynamy już przeciwdziałać.

Mierzenie "wiatru" z samolotu nie ma wiekszego sensu. Tu chodzi o dzialnia
zapobiegawcze a nie korygujace. Na podejsciu roznica predkosci wiatru,
jego podmuchow wzgledem samolotu jest stosunkowo mala. To znaczy, ze podmuchy
maja wiekszy wplyw na samolot niz przy predkosci przelotowej. Niestety bezwladnsc ukladu sterowania nie pozwala na "natychmiastowa" korekte.

To co by musialo byc zrobione to rozstawienie wiatromierzy wokol pasa / lotniska
i "karmienie" tymi danymi avionice samolotu. cheers

Data: 2016-10-10 19:36:23
Autor: J.F.
Boczny wiatr
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup
[...]

Czy nie pozwala ... no, male drony dobrze stabilizuje.

To co by musialo byc zrobione to rozstawienie wiatromierzy wokol pasa / lotniska
i "karmienie" tymi danymi avionice samolotu.

Albo przez zyroskopy w samolocie i utrzymywanie zadanego pochylenia.
Powinno dzialac wystarczajaco szybko ... ale czy by nie mialo innych negatywnych skutkow, to nie wiem..

J.

Data: 2016-10-11 12:19:34
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Boczny wiatr

Powitanko,

ale czy by nie mialo innych negatywnych skutkow, to nie wiem..

Pewnie mogloby sie "rozbujac". PIDa trzeba nakarmic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-10-09 14:22:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Boczny wiatr
Pan Pawel "O'Pajak" odgraża się:

Nie ma systemu na tę okoliczność, który lepiej sobie poradzi niż pilot?

Tak sobie gdybam: system (elektronika) to i ja bym potrafil wyrzeźbic,

Prawdę powiedziawszy, to akurat elektronika do tego od dawna jest
wyrzeźbiona, i nie ma pilnej potrzeby więcej przy niej dłutem ruszać.

--
Jarek

Boczny wiatr