Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Boeing oszukiwał nadzory lotnicze

Boeing oszukiwał nadzory lotnicze

Data: 2020-01-13 13:34:17
Autor: J.F.
Boeing oszukiwał nadzory lotnicze
Użytkownik "Bruno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:612264f5-b3ef-47f2-b83a-4fcd20141471@googlegroups.com...
"9 stycznia Boeing przekazał Kongresowi USA ponad sto stron dokumentów,
[...]
Wewnętrzna dyskusja już w 2013 dotyczyła tego, jak Boeing zaprezentuje FAA nowy system MCAS. - Jeśli podkreślimy, że MCAS jest nową funkcją, może to mieć większy wpływ na >certyfikację i szkolenie, stwierdzał jeden z dokumentów, podkreślając, że nie można tego robić. Zamiast tego autor nalegał, aby MCAS był zawsze prezentowany jako dodatek do >istniejącego systemu sterowania lotem Speed Trim.

Aczkolwiek ... jesli robimy program, zeby nowy Max zachowywal sie podobnie jak stary NG ... to moze jest to zasadne ?

Tylko ... on nie moze tak wrednie zawodzic.
Chociaz ... moze jednak uczulic pilotow, ze kazdy program moze zawiesc i rece trzeba trzymac na sterach.
Gorzej, gdy sie leci w chmurze i nie widac ...

W czerwcu 2017, miesiąc po dostarczeniu pierwszego 737 MAX do Malindo Air, malezyjskiej spółki zależnej Lion Air Group,[...]
Pierwsza katastrofa modelu 737 MAX, w której w następnym roku zginęło 189 osób, wydarzyła się właśnie w Indonezji. Samolot należał do Lion Air...

Ale swoja droga ...
-to oni mieli najwiecej doswiadczenia w lataniu rzeczywistym, czy szkolenie symulatorowe bylo jeszcze potrzebne ?
-czy symulator w ogole cos by dal ... bo podejrzewam, ze takiej awarii nie symuluje,
-a moze piloci w tym locie nie mieli duzego doswiadczenia na Maxie ?

Dokumenty pokazują również, w jaki sposób i dlaczego Boeing odrzucił propozycję dodania do 737 MAX nowego podsystemu sterowania lotem, zwanego syntetyczną prędkością lotu, >który zainstalowano już w 787 Dreamliner. Zdaniem kilku inżynierów mógł on zapobiec dwóm wypadkom MAX. Propozycja została odrzucona, aby obniżyć koszty i dodatkowe szkolenia
dla pilotów linii lotniczych. Jeden z pilotów Boeinga napisał, że gdyby syntetyczna prędkość lotu stała się w MAX standardem, a nie opcją, prawdopodobnie zagroziłby to dyrektywie
programowej, aby utrzymać szkolenie poziomu B (komputerowe) dla naszych klientów. Wprowadzenie syntetycznej prędkości lotu do 737 MAX drastycznie zmieniłoby bowiem m.in. listę >kontrolną, z której piloci są szkoleni do lotów w sytuacjach krytycznych.

Nie wystarczy prosta prezentacja na tablecie ? :-)

Ale ... nie mozna tego zaproponowac opcjonalnie - ktory klient chce, to przeszkoli ?
Czy to dopiero za rok nalezalo wprowadzic - marketingowo myslac  ?

J.

Boeing oszukiwał nadzory lotnicze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona