"Bóg tak, papież nie"

Data: 2011-08-21 13:29:41
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
Hiszpanie tłumnie wyszli na ulice, żeby zaprotestować przeciw bajońskim
sumom, jakie ich rząd, określający się jako socjalistyczny, wydał na
pielgrzymkę papieża Benedykta XVI.. Papież wyraził solidarność z biedkami,
którzy w kraju ogarniętym kryzysem i ponad 20-procentowym bezrobociem,
cierpią niedostatek i nędzę, ale do faktu, że na jego pompatyczny pobyt
budżet hiszpański wydał gigantyczne pieniądze, których zabraknie na pomoc
potrzebującym się nie odniósł. Słowa współczucia nic nie kosztują.
Protestujących policja hiszpańska niemiłosiernie pałuje, a rachunek za
działania tej policji zapłacą między innymi sami pałowani.

Nie jestem wierzÄ…cy i nie rozumiem, dlaczego katolicy majÄ… potrzebÄ™
urządzania milionowych zgromadzeń. Nie odmawiam im jednak do tego prawa i
mogę zrozumieć, że te potrzeby duchowe, które zaspokajają modląc się,
śpiewając i skandując gromadnie są ważne, choć nie przypuszczam żeby
ważniejsze niż nakarmienie głodnych. Uważam jednak przede wszystkim, że
związki wyznaniowe powinny same płacić rachunki za swoje gigantyczne
imprezy. Jakoś świadkowie Jehowy gromadzący się na stadionach nie wyciągają
ręki po wdowi grosz tylko załatwiają to we własnym zakresie, a po każdej
takiej imprezie stadion jest lepiej wysprzątany niż był przed.

Nie jestem wojującym antyklerykałem i szanuję uczucia religijne i wiarę
bliźnich. Myśl o wzajemnym poszanowaniu przekonań wierzących, innowierców i
nie wierzÄ…cych to takĹĽe dorobek jednego z soborĂłw, nie obcy doktrynie
Kościoła katolickiego. Poszanowanie oznacza jednak więcej niż słowa.
Człowiek innej wiary czy przekonań nie powinien używać państwowego aparatu
przymusu do wyciągania pieniędzy z kieszeni podatników nie podzielających
ich przekonaĹ„ religijnych na potrzeby swojego kultu.  Temu wĹ‚aĹ›nie sĹ‚uĹĽy
postulat rozdziału Kościoła od państwa. Prosząc was drodzy parafianie,
abyście modlili się za swoje nie chce bynajmniej w jakiś sposób obrazić
waszych uczuć, ani deprecjonować waszej wiary. Ja akurat jestem humanistą i
wierzę w człowieka. To powinno nas humanistów łączyć z chrześcijanami, dla
których człowiek został stworzony na obraz i podobieństwo… Jednak jakoś nie
łączy. Papież, który daje się obwozić za pieniądze odjęte od ust biednym po
madryckich ulicach woli widzieć ludzi klęczących niż najedzonych. On z
pewnością humanistą nie jest.

Inaczej niż brazylijski biskup Helder Camara, który zwykł mawiać: „ Kiedy
daję jałmużnę biednym nazywają mnie świętym. Kiedy pytam, dlaczego są
biedni? oskarżają mnie o komunizm”. Kościół matka nasza w Polsce poświęca
biednym wiele uwagi w ramach działalności charytatywnej, jednak rachunki za
tę działalność płacą obywatele w swoich podatkach. Jakość i efektywność tej
pomocy jest wątpliwa i śmiem twierdzić, że jest wiele wypadków, w których
Kościół na tej działalności po prostu zarabia. Jednocześnie sposób
traktowania biednych i bezdomnych raczej utrwala ich społeczne wykluczenie
niż pozwala im się podźwignąć. Świadczą o tym choćby pół więzienne
regulaminy w przytułkach dla bezdomnych. Dlatego wolałbym, aby budżetowe
pieniądze przekazywane z budżetu publicznego na filantropijną działalność
Kościoła, były wydawane na profesjonalną, państwową działalność socjalną,
która ma również te zaletę, że jest świecka, bo modlitwa przed darmowym
posiłkiem musi być dla nie wierzących biedaków nie lada upokorzeniem.
Dlaczego ludzie, którzy przez całe życie płacili podatki, za które Kościół
żył dostatnio, mają wtedy, kiedy popadną w nędze wynikłą z transformacji
ustrojowej, ĹĽebrać u tych, ktĂłrych swÄ… praca tuczyli?  Nie rozumiem i nie
wybaczam.

Na jednym z madryckich transparentów przeczytałem: „Bóg tak, papież nie!” I
nie chodzi tu o konkretnÄ… osobÄ™ tylko bezwstydny przepych instytucji, ktĂłra
głosi miłość bliźniego. Nie można się wykręcać zwyczajowym „Bóg zapłać”.
Trzeba płacić za przyjemności koledzy pielgrzymi.

http://www.super-nowa.pl/art.php?i=21543

--
http://www.youtube.com/watch?v=aM0J81HJTmE

Data: 2011-08-21 04:55:26
Autor: u2
"Bóg tak, papież nie"
On 21 Sie, 13:29, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Hiszpanie tłumnie wyszli na ulice, żeby zaprotestować przeciw bajońskim
sumom, jakie ich rz±d, okre¶laj±cy się jako socjalistyczny, wydał na
pielgrzymkę papieża Benedykta XVI.. Papież wyraził solidarno¶ć z biedkami,
którzy w kraju ogarniętym kryzysem i ponad 20-procentowym bezrobociem,
cierpi± niedostatek i nędzę, ale do faktu, że na jego pompatyczny pobyt
budżet hiszpański wydał gigantyczne pieni±dze, których zabraknie na pomoc
potrzebuj±cym się nie odniósł. Słowa współczucia nic nie kosztuj±.
Protestuj±cych policja hiszpańska niemiłosiernie pałuje, a rachunek za
działania tej policji zapłac± między innymi sami pałowani.

Widocznie nie tacy oni znowu  ¶więci, ci demonstranci, skoro ich

Data: 2011-08-21 14:14:28
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
u2 napisał:

[...]

hiszpańska polizei pałuje :)

No pszesz to ateizdy a ateizdy s± z gruntu rzeczy złe, prawda Boże?

--
Socjalizm nigdy nie zapu¶cił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważaj± się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przej¶ciowych

Data: 2011-08-21 05:43:05
Autor: u2
"Bóg tak, papież nie"
On 21 Sie, 14:14, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

> Widocznie nie tacy oni znowu  ¶więci, ci demonstranci, skoro ich
> hiszpańska polizei pałuje :)

No pszesz to ateizdy a ateizdy s± z gruntu rzeczy złe, prawda Boże?

Jacy atei¶ci, przecież Boga się nie wypieraj±, no chyba, że znowu
podany przez ciebie zgrzesiu tytuł to zwykła ¶ciema. Wtedy jak chc±
się bawić z szatanem to niech się bawi± z nergalem, i niech cierpi±
męki piekielne :)

Data: 2011-08-21 15:09:25
Autor: Grzegorz Z.

hiszpańska polizei pałuje :)

No pszesz to ateizdy a ateizdy s± z gruntu rzeczy złe, prawda Boże?

Jacy atei¶ci, przecież Boga się nie wypieraj±, no chyba, że znowu
podany przez ciebie zgrzesiu tytuł to zwykła ¶ciema.

Jaki znowu zgrzesiu?

Data: 2011-08-21 12:20:46
Autor: Antenka
"Bóg tak, papież nie"
[...]

Nie jestem wierz±cy i nie rozumiem, dlaczego katolicy maj± potrzebę
urz±dzania milionowych zgromadzeń. Nie odmawiam im jednak do tego prawa i
mogę zrozumieć, że te potrzeby duchowe, które zaspokajaj± modl±c się,
¶piewaj±c i skanduj±c gromadnie s± ważne, choć nie przypuszczam żeby
ważniejsze niż nakarmienie głodnych. Uważam jednak przede wszystkim, że
zwi±zki wyznaniowe powinny same płacić rachunki za swoje gigantyczne
imprezy. Jako¶ ¶wiadkowie Jehowy gromadz±cy się na stadionach nie wyci±gaj±
ręki po wdowi grosz tylko załatwiaj± to we własnym zakresie, a po każdej
takiej imprezie stadion jest lepiej wysprz±tany niż był przed.

Nie jestem wojuj±cym antyklerykałem i szanuję uczucia religijne i wiarę
bliĽnich. My¶l o wzajemnym poszanowaniu przekonań wierz±cych, innowierców i
nie wierz±cych to także dorobek jednego z soborów, nie obcy doktrynie
Ko¶cioła katolickiego. Poszanowanie oznacza jednak więcej niż słowa.
Człowiek innej wiary czy przekonań nie powinien używać państwowego aparatu
przymusu do wyci±gania pieniędzy z kieszeni podatników nie podzielaj±cych
ich przekonań religijnych na potrzeby swojego kultu.  Temu wła¶nie służy
postulat rozdziału Ko¶cioła od państwa. Prosz±c was drodzy parafianie,
aby¶cie modlili się za swoje nie chce bynajmniej w jaki¶ sposób obrazić
waszych uczuć, ani deprecjonować waszej wiary. Ja akurat jestem humanist± i
wierzę w człowieka. To powinno nas humanistów ł±czyć z chrze¶cijanami, dla
których człowiek został stworzony na obraz i podobieństwo... Jednak jako¶ nie
ł±czy. Papież, który daje się obwozić za pieni±dze odjęte od ust biednym po
madryckich ulicach woli widzieć ludzi klęcz±cych niż najedzonych. On z
pewno¶ci± humanist± nie jest.

Inaczej niż brazylijski biskup Helder Camara, który zwykł mawiać: " Kiedy
daję jałmużnę biednym nazywaj± mnie ¶więtym. Kiedy pytam, dlaczego s±
biedni? oskarżaj± mnie o komunizm". Ko¶ciół matka nasza w Polsce po¶więca
biednym wiele uwagi w ramach działalno¶ci charytatywnej, jednak rachunki za
tę działalno¶ć płac± obywatele w swoich podatkach. Jako¶ć i efektywno¶ć tej
pomocy jest w±tpliwa i ¶miem twierdzić, że jest wiele wypadków, w których
Ko¶ciół na tej działalno¶ci po prostu zarabia. Jednocze¶nie sposób
traktowania biednych i bezdomnych raczej utrwala ich społeczne wykluczenie
niż pozwala im się podĽwign±ć. ¦wiadcz± o tym choćby pół więzienne
regulaminy w przytułkach dla bezdomnych. Dlatego wolałbym, aby budżetowe
pieni±dze przekazywane z budżetu publicznego na filantropijn± działalno¶ć
Ko¶cioła, były wydawane na profesjonaln±, państwow± działalno¶ć socjaln±,
która ma również te zaletę, że jest ¶wiecka, bo modlitwa przed darmowym
posiłkiem musi być dla nie wierz±cych biedaków nie lada upokorzeniem.
Dlaczego ludzie, którzy przez całe życie płacili podatki, za które Ko¶ciół
żył dostatnio, maj± wtedy, kiedy popadn± w nędze wynikł± z transformacji
ustrojowej, żebrać u tych, których sw± praca tuczyli?  Nie rozumiem i nie
wybaczam.

Na jednym z madryckich transparentów przeczytałem: "Bóg tak, papież nie!" I
nie chodzi tu o konkretn± osobę tylko bezwstydny przepych instytucji, która
głosi miło¶ć bliĽniego. Nie można się wykręcać zwyczajowym "Bóg zapłać".
Trzeba płacić za przyjemno¶ci koledzy pielgrzymi.

http://www.super-nowa.pl/art.php?i=21543

-- http://www.youtube.com/watch?v=aM0J81HJTmE

Nie pimpol Z.Grzesiu! Ta komuszeria hiszpańska złamanego ojro nie
dołożyła, bo wszystkie koszta ¦wiatowych Dni Młodzieży pokryli sami
uczestnicy, KK i w niewielkim procencie sponsorzy prywatni. I kij
komuchom, zbokom - homoseksualistom, zoofilom, nekrofilom itp.
zarazie  i masonerii w dupę....ę!

Już wieczorem podano, że Hiszpania zgarnęła do kasy państwowej, dzięki
rzymskokatolickiej młodzieży,  ok. 100 milionów euro. Do wieczora
21.08 . zarobiono 150 milionów euro, a koszty które poniosła
społeczno¶ć katolicka wynosiły 50 milionów euro.

Umiesz odejmować? No to se policz i farmazonów nie przytaczaj i nie
zagl±daj do cudzej kieszeni.
Niezły myk, szczyt manipulacji, przekręt i jakże  obrzydliwa
propaganda w i¶cie Goebbelsowskim stylu.

Satani¶ci spod znaku sierpa i młota, cyrkla i fartuszka oraz tęczowej
zbokowej flagi mog± teraz ze zło¶ci ugryĽć się we własne dupsko.
Zadyma się nie powiodła.
Bóg zwyciężył!

Antenka

Bóg tak i Papież tak!

Data: 2011-08-21 21:35:10
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
Antenka napisał:

Satani¶ci spod znaku sierpa i młota, cyrkla i fartuszka oraz tęczowej
zbokowej flagi mog± teraz ze zło¶ci ugryĽć się we własne dupsko.
Zadyma się nie powiodła.
Bóg zwyciężył!

Ale krzyż w pizdu pierdykn±ł pod naporem burzy! Papa spierniczał przed
deszczem, a konsekrowane hostie rozrzucił wiatr!

"Mszę celebruje 14 tysięcy księży. Wyj±tkowo, nie będzie rozdawana komunia,
bo burza i silny wiatr zniszczyły kaplice w których miano przechowywać
hostie."

http://www.radio.szczecin.pl/index.php?idp=6&idx=75843

Tak więc chyba Zeus zwyciężył, nie Jehowa.

Data: 2011-08-21 13:36:17
Autor: Antenka
"Bóg tak, papież nie"
On 21 Sie, 21:35, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Tak więc chyba Zeus zwyciężył, nie Jehowa.<

Je¶li to co pleciesz jest prawd± , to dla mnie wszystko  jasne.
Demony nie mogły znie¶ć obecno¶ci namiestnika Chrystusowego, adoracji
Naj¶więtszego Sakramentu oraz tej nieprzebranej rzeszy
rzymskokatolickiej młodzieży, która adorował Jezusa Chrystusa ukrytego
w Hostii na zgiętych kolanach. Młodzież nie zważała na błoto tylko w
absolutnej ciszy oddała cze¶ć i uwielbienie Bogu.
Zły nie ma kolan - on ich nie zgina przed Bogiem od kiedy rzekł: "Nie
będę służył" i  nie może znie¶ć tych, którzy oddaj± cze¶ć  Bogu.
To proste jak drut.

Antenka

Data: 2011-08-22 02:04:43
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
Antenka napisał:

[...]

Jest prawd± - z tym że Papa wystraszył się frontu atmosferycznego, nie
demonów. Demonów nie ma, podobnie jak nie ma Zeusa, Jehowy czy aniołków z
pierzastymi skrzydłami.

Zreszt± przyjrzyj się klasycznym przedstawieniom aniołów ze skrzydłami i
spróbuj się zastanowić nad ich anatomi± w poł±czeniu z dynamik± - w któr±
stronę i w jaki sposób miałby machać tymi swoimi skrzydłami by wytworzyć
siłę no¶n±.... ? --

Data: 2011-08-25 03:58:54
Autor: Antenka
"Bóg tak, papież nie"
On 22 Sie, 02:04, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Demonów nie ma<

Pieprzysz Z.Grze¶, pieprzysz jak niezdrowa....... :-o)) A ty to niby
kim jeste¶? Na pierwszy rzut oka je¶li nie demonem, to opętanym
racjonalist±, heretykiem zreszt±.

(...)nie ma Zeusa<

 To fakt!  Ten pogański bożek nie istnieje - to bałwan! :-E

Jehowy czy aniołków z  pierzastymi skrzydłami.<

Tu jak zwykle pieprzysz!
Bóg istnieje, aniołki z białymi skrzydłami też!

Te zbuntowane czarne czorty też istniej±! A dowodów na to aż nadto
mamy w dziejach ludzko¶ci. ¦w. Michale Archaniele czarne te demony,
które na zgubę dusz ludzkich po tym ¶wiecie kr±ż±  str±ć  do piekieł o
to pokornie proszę. Amen!

Antenka

Data: 2011-08-25 14:23:08
Autor: stevep
"Bóg tak, papież nie"
Dnia 25-08-2011 o 12:58:54 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

[...]

Odpraw egzorcyzmy, tylko nie nna psp.

--
stevep

Data: 2011-08-25 13:53:33
Autor: Antenka
"Bóg tak, papież nie"
On 25 Sie, 14:23, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

Odpraw egzorcyzmy, tylko nie nna psp.<

Szczególnie tutaj s± potrzebne - zwłaszcza w twoim burczymucho
przypadku!

Antenka

Data: 2011-08-25 23:38:13
Autor: stevep
"Bóg tak, papież nie"
Dnia 25-08-2011 o 22:53:33 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

[...]

A nie obawiasz się o siebie w takim przypadku, stosów już co prawda się  nie używa, ale ryzyko istnieje.

--
stevep

Data: 2011-08-26 19:42:50
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
Antenka napisał:

On 25 Sie, 14:23, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

Odpraw egzorcyzmy, tylko nie nna psp.<

Szczególnie tutaj s± potrzebne - zwłaszcza w twoim burczymucho
przypadku!
 Takie z udziałem pierzastych trzepocz±cych aniołków czy bez?

Bo ja wolę bez, nie wiem jak on!

Data: 2011-08-25 13:14:37
Autor: A. Filip
Grzegorz Z.: "BĂłg tak, papieĹĽ nie" [Hiszpania]
"Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> pisze:
[...]
[...]
http://www.super-nowa.pl/art.php?i=21543

Twierdzeniami "gigantyczne kwoty" bez jakiegokolwiek oszacowania ich
wielkości to sobie dupę podetrzyj nawet jeśli je tylko cytujesz.

--
A. Filip : Ĺšwiat jaki jest kaĹĽdy widzi (inaczej).
Co rok - prorok.

Data: 2011-08-26 19:43:35
Autor: Grzegorz Z.
"Bóg tak, papież nie"
A. Filip napisał:

[...]

wielko¶ci to sobie dupę podetrzyj nawet je¶li je tylko cytujesz.

A ty nie zmieniaj tematów nie swoich w±tków.