Bogatynia

Data: 2012-07-21 09:21:36
Autor: Bogdan Idzikowski
Bogatynia
I oto bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie Bogatynia. Okazuje się bowiem, że tam w zasadzie nikomu nie przeszkadzają „czerwone” nazwy ulic. Jak sobie latami całymi była ulica Hanki Sawickiej, tak i jest ona nadal. Obok Nowotki, Świerczewskiego i 22 lipca, sąsiadujące zgodnie z ulicami Sobieskiego, Batorego i Jagiełły. Ludzie nie chcą  żeby je ktokolwiek zmieniał, bo i po co? Nikomu to nie przeszkadza i nikogo nie oburza. Nie trzeba wydawać głupio kasy na nowe szyldy, pieczątki, dowody… Przez dziesiątki lat tak było i niechaj będzie tak nadal – mówi mieszkańcy. A to oznacza że – choć trudno w uwierzyć – są jeszcze w Polsce normalne miejsca.

Zresztą jak nazwać inaczej ulicę Nowotki? Jakimś nowym, przegranym bohaterem? Tak, tak, bo dzisiaj bohaterami godnymi nazw ulic są ci co przegrali, ponieśli klęskę, zbankrutowali, zostali odsiani przez historię. Niczym szczególnym nie różnią się od tych, co nadal wiszą na szyldach, poza tym, że ci wiszący nadal wiszący byli kiedyś bohaterami mas, a ci czekający na powieszenie są bohaterami zazwyczaj chorej wyobraźni. Na razie, przynajmniej w Bogatyni, nikt nie dał się na to nabrać.
sobota, 21 lipca 2012, revelstein
http://revelstein.blox.pl/2012/07/2790-Bogatynia.html

=====================================

Nie tylko w Bogatyni mieszkają rozsądni ludzie. W moim miasteczku w dalszym ciągu istnieje ulica Hanki Sawickiej, a ja mieszkam "od zawsze" przy ulicy XXX-lecia PRL. I stadion w dalszym ciągu: "XX-lecia PRL".

Data: 2012-07-21 10:34:04
Autor: Chiron
Bogatynia
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:500a5884$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dobrze, że nie mieszkasz przy Adolf Hitler Strasse...ale kto Cię tam wie:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-21 10:54:57
Autor: Bogdan Idzikowski
Bogatynia

Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:judphr$fm9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nietrafiona ironia! W moim mieście mieszkają ludzie rozsądni i nie wydają pieniędzy bezsensownie. Nie kierują się impulsem chwili lecz podejmują decyzje rozsądne i po głębokim namyśle. I ja to pochwalam. A mam coś do powiedzenia raz na 4 lata.

Data: 2012-07-21 11:32:10
Autor: pulsar
Bogatynia

wydają pieniędzy bezsensownie. Nie kierują się impulsem chwili lecz
podejmują decyzje rozsądne i po głębokim namyśle. I ja to pochwalam. A
mam coś do powiedzenia raz na 4 lata.

To super, aż się boję zapytać o JPII...

pulsar

Bogatynia