Bohater

Data: 2009-09-21 21:32:54
Autor: VicAbarca
Bohater
Emma 锌懈褕械褌:
Do "Ruchu" zosta艂em pozyskany przez Andrzeja Czum臋. Fakt ten nast膮pi艂 w 艁odzi najprawdopodobniej latem 1965 roku. Andrzej Czuma przyjecha艂 w贸wczas do 艁odzi i rozmowa nasza zosta艂a przeprowadzona cz臋艣ciowo u mnie w domu (w贸wczas mieszka艂em na ulicy Tuwima 85), a cz臋艣ciowo w drodze na dworzec kolejowy 艁od藕-Fabryczna sk膮d w贸wczas Andrzej Czuma odje偶d偶a艂 poci膮giem do Warszawy. W tym czasie nazwa "Ruch" jeszcze nie istnia艂a, a by艂a mowa o jakiej艣 grupie dzia艂aj膮cej nielegalnie do kt贸rej nale偶a艂 ju偶 Andrzej Czuma. Nazwa "Ruch" powsta艂a na jednym z pierwszych "Zjazd贸w" w 1968 roku.

"Pozyska艂em osobi艣cie..."

Dalej Niesio艂owski szczeg贸艂owo opisuje, kogo wprowadzi艂 do dzia艂alno艣ci w "Ruchu": Do grupy tej w 1965 roku pozyska艂em osobi艣cie Wojciecha Majd臋 i Wojciecha Mantaja, natomiast El偶biet臋 Mickiewicz pozyska艂em wiosn膮 1967 roku. S膮 to te osoby, kt贸re pozyska艂em osobi艣cie do czasu odbycia si臋 I-go "Zjazdu" na kt贸rym jak ju偶 wyja艣ni艂em zosta艂a ustalona nazwa "Ruch".
Moja dzia艂alno艣膰 w nielegalnej grupie od momentu pozyskania mnie przez Andrzeja Czum臋 do czasu odbycia si臋 I-go "Zjazdu" naszego "Ruchu" polega艂a na: pozyskaniu trzech wy偶ej wymienionych os贸b, przeprowadzaniu rozm贸w z Andrzejem Czum膮 na terenie 艁odzi i Warszawy zwi膮zanych tematycznie z dalsz膮 nasz膮 dzia艂alno艣ci膮 i z zagadnieniami politycznymi.
W 1966 roku przyjecha艂 do 艁odzi Benedykt Czuma z Warszawy i w 艁odzi zamieszka艂 na stale. W tym czasie zosta艂em poinformowany przez Andrzeja Czum臋, 偶e r贸wnie偶 Benedykt Czuma jest cz艂onkiem naszego "Ruchu" i 偶e mamy ze sob膮 razem wsp贸艂pracowa膰. Wsp贸艂praca ta nast膮pi艂a pomi臋dzy nami. Ja natomiast poinformowa艂em Benedykta Czum臋, 偶e pozyskanymi przeze mnie osobami s膮 Wojciech Mantaj, Wojciech Majda, kt贸rych Benedykt Czuma ju偶 zna艂 wcze艣niej jako moich koleg贸w. O tym, 偶e cz艂onkiem naszego "Ruchu" jest r贸wnie偶 Ewa Mickiewicz prostuj臋 El偶bieta Mickiewicz, poinformowa艂em Benedykta Czum臋 oraz Majd臋 i Mantaja w 1968 roku - wiosn膮.
Do I-go "Zjazdu" przeprowadzali艣my pomi臋dzy sob膮 rozmowy na temat "Ruchu" w kt贸rych brali udzia艂 Benedykt Czuma, ja, Mantaj, Majda, a czasem nawet Andrzej Czuma.

Wyglada na to, ze cala dzialalnosc owego "Ruchu" polegala glownie na pozyskiwaniu sie i przeprowadzaniu rozmow ze soba :))))

--
Vic

Bohater