Boiler czy wymiennik ?

Data: 2010-07-26 08:00:17
Autor: Dominik & Co
Boiler czy wymiennik ?
/// Kaszpir /// rzecze:

Zastanawia mnie jedno. Czy w takim boilerze mogę grzać wodę tylko przez grzałkę 220V czy także mogę grzać wodę za pomocą pieca na ekogroszek ?
Czy taki boiler na 220V jest "dwufunkcyjny" , czyli działa na prąd i "bez prądu" ?

Zapytaj- są takie. Korzystałem i działał sprawnie.
Wtedy masz grzałkę i wężownicę, możesz grzać prądem lub z kotła.
Ale może wybierz większą pojemność (120 l), chyba że tylko
prysznic bez wanny...

O ochłodzenie wody grzanej w nocy się nie martw- bojlery mają
dobrą izolację cieplną.

Jeśli zapotrzebowanie na wodę jest małe- bierz bojler na prąd.

Jeśli duże, lub też możesz palić od czasu do czasu
(piec ma dodatkowy ruszt)- bierz z wężownicą.

Albo kombajn z grzałką i dwoma wężownicami (do kotła i solarów).
Wtedy na pewno ciepłej wody nie braknie ;-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-07-25 23:28:00
Autor: /// Kaszpir ///
Boiler czy wymiennik ?
Albo kombajn z grza�k� i dwoma w�ownicami (do kot�a i solar�w).
Wtedy na pewno ciep�ej wody nie braknie ;-)

Dobra.

Każe zakupić wymiennik dwupłaszczowy 100L z możliwością montażu
grzałki:

http://www.elektromet.com.pl/wymienniki-dwuplaszczowe/

Dlatego Elektromet bo inwestor ma dobry "dostęp" do tych produktów ...

najpierw spróbuję palić ekogroszkiem a jeśli koszty będą za duże to
spróbuję za pomocą prądu ...

Dzieki !

Data: 2010-07-26 09:14:34
Autor: Plumpi
Boiler czy wymiennik ?
Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:279d16dd-3e4c-4c13-a36c-

[...]

Daruj sobie Elektrometa, zwłaszcza płaszczowego jeżeli za 4-5 lat nie chcesz wymieniać bojlera na nowy.
Tyle czasu z mojego doświadczenia one wytrzymują.

P.S. Co do zakupu to chyba pisząc "inwestor" miałeś na myśli developera ?
Inwestorem to jesteś Ty.
Co zaś się tyczy łatwego dostępu to obecnie każdy produkt jest jednakowo łatwo dostępny. Developerzy z reguły pchają te produkty, na których mają najlepsze przebitki. Nie daj się "wydmuchać" :)

Data: 2010-07-26 01:07:38
Autor: /// Kaszpir ///
Boiler czy wymiennik ?
[...]

Nie do końca ...

Ja kupuję "gotowy" dom od firmy (www.setler.pl).
Nie jest to developer , tylko firma budowlana która jest właścicielem
działek i na nich buduje sama domy.
Wybudowała już kilkanaście domów na takim jakby osiedlu.
Mozna wybrać sobie u nich "gotowy" dom (kilka projektów) i każdy z
nich ma cenę i zostanie doprowadzony do stanu developerskiego (ale
takiego który bardziej odpowiada stanowi 'pod klucz" niemalże)
Po prostu oferta ta była dla mnie najlepsza , bo wpłaciłem zaliczkę
10tys a resztę zapłacę po wprowadzeniu się tam (muszę sprzedać
najpierw mieszkanie).
A nie chce brać kredytu na cały dom , a jak już to minimalny i mi dla
tego ta oferta bardzo pasuje ;)

Jedyny plus jest taki że dom jeszcze nie stoi więc mogę sobie
wprowadzić jakieś zmiany i itd ...
I jakieś delikatne zmiany chcemy wprowadzić (trochę lepsze
ocieplenie , lepszy piec i itd ...)

Boiler czy wymiennik ?