Boiler czy wymiennik ?

Data: 2010-07-26 11:40:12
Autor: Tomek
Boiler czy wymiennik ?
Najlepszy bojler to taki, kóry ma wymiennik płaszczowy.
Konieczne są zawory, aby latem gorąca woda nie szła bez sensu na centralne.
T.

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i2h8p2$86e$1inews.gazeta.pl...
Witam !

Inwestor buduje dla mnie dom.
W "standardzie" wyposażenie będzie piec na ekogroszek z podajnikiem i "ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V".

Jak widać "mało danych" ale zdaje się że jest to boiler 80l produkcji Elektromet (cała instalacja grzewcza oparta jest na produktach tej marki).

Zastanawia mnie jedno. Czy w takim boilerze mogę grzać wodę tylko przez grzałkę 220V czy także mogę grzać wodę za pomocą pieca na ekogroszek ?
Czy taki boiler na 220V jest "dwufunkcyjny" , czyli działa na prąd i "bez prądu" ?

Zacząłem zbierać informacje i zauważyłem że poza boilerami są dostępne jeszcze:

1. Wymiennik ciepła z pojedynczą wężownicą
2. Wymiennik ciepła z podwójną wężownicą
3. Wymiennik ciepła z dwupłaszczowy

Do niektórych wymienników można dodatkowo założyć grzałkę.

Czym różni się boiler na 220V z wymiennikiem ciepła z grzałką na 220V ?

Co było by najrozsądniejszym zakupem i dla czego ?
Wolałbym w razie czego dopłacić , niż potem żałować ...

Chciałbym mieć możliwość ogrzewania prądem jak i ekogroszkiem ...
Po prostu nie wiem czy warto aby piec na ekogorszek działałał takze w sezonie letnim i czy nie taniej by było ogrzewać ciepłą wodę tylko prądem w taryfie nocnej ...

Tylko czy jeśli ogrzeję wodę pomiędzy godziną 13.00 a 15.00 to czy woda ciepła będzie nadal ciepła do godziny 22.00 ???
Bo taryfa "nocna" jest od 22.00-6.00 i od 13.00-15.00 , a ciepła woda jest mi potrzebna w większości rano i wieczorem ...

Tylko pytanie czy ogrzewanie wody pradem nawet w taryfie nocnej będzie tańsze niż ogrzewanie wody za pomoca ekogorszku/miałem .. ???

Dzięki !!!

Data: 2010-07-26 20:52:03
Autor: Plumpi
Boiler czy wymiennik ?
Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomości news:i2jl5a$h1l$1news.onet.pl...

Najlepszy bojler to taki, kóry ma wymiennik płaszczowy.

Nie zgodzę się z tym.
Porównaj sobie bojlery obecnie produkowane pod szyldem firmy AEG, a dawniej firmy Tatramat, wchłoniętej obecnie przez AEG. Firma AEG oferuje bojlery z dużymi, spiralnymi wężownicami, które wydajnością nie ustępują bojlerom dwupłaszczowym, a przy tym nie posiadają wad bojlerów dwupłaszczowych.

Konieczne są zawory, aby latem gorąca woda nie szła bez sensu na centralne.

Tu masz rację. Można także zamontować drugą pompę ładującą tylko samo CWU. Dla przykładu sterownik kotłów retortowych R501 firmy Compit umożliwia sterowanie 2 pompami, jedna dla CO, a druga dla CWU. Załączanie i wyłączanie CO lub CWU robi wykonuje się programowo w sterowniku. Sterownik ten ma zaimplementowaną ciekawą funkcję zabezpieczenia kotła przed przegrzaniem podczas grzania CWU w okresie letnim. W razie wzrostu temperatury na kotle powyżej zadanej wartości sterownik włącza CO i rozładowuje nadmiar ciepła. Czasami w kotłach retortowych dochodzi do takich sytuacji, ponieważ ilość energii wytwarzanej podczas przedmuchów (kiedy kocioł nie pracuje) czasami jest zbyt duża dla samego CWU.

Boiler czy wymiennik ?