Boje z pendrajwem

Data: 2010-01-12 14:57:09
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Zakupiony ładny pen z napisem Novartis odmawia współpracy. Najczęściej nie
szło odczytać niektórych dużych plików. No więc sformatowałem pod wXP.
niewiele pomogło, to co się raz dało odczytać drugi raz już nie dało albo
na jednym kompie szło a na innym nie. Próbowałem potem sformatować w cmd, a
oto rezultaty:

C:\Documents and Settings\user>format j: /fs:fat32
Włóż nowy dysk do stacji dysków J:
i naciśnij klawisz ENTER, gdy będzie gotowe...
Typ systemu plików to RAW.
Nowy system plików to FAT32.
Sprawdzanie 1999M
Nieprawidłowy nośnik lub uszkodzona ścieżka 0 - dysku nie można użyć.

Pytanie jest takie - da się jeszcze jakąś sztuczkę zastosować czy raczej
pen tylko do rzucania za psami?
--
Jacek

Data: 2010-01-12 15:22:00
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 14:57:09 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Pytanie jest takie - da się jeszcze jakąś sztuczkę zastosować czy raczej
pen tylko do rzucania za psami?

A teraz mam już tylko:

C:\Documents and Settings\user>format J: /fs:fat32
Włóż nowy dysk do stacji dysków J:
i naciśnij klawisz ENTER, gdy będzie gotowe...
Błąd w wywołaniu IOCTL.

:)
--
Jacek

Data: 2010-01-12 18:31:37
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Przecież zanim zaczniesz używać powinieneś sformatować. Dlaczego jako FAT32, a nie jako NTFS?
Zobacz co Ci pokazuje Zarządzanie Dyskami.

--
animka

Data: 2010-01-12 21:56:09
Autor: ..:: sjf ::..
Boje z pendrajwem
W dniu 2010-01-12 18:31, Animka pisze:
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Jak zwykle super porady, ni z gruszki ni z pietruszki.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

Data: 2010-01-12 22:11:43
Autor: Andrzej Libiszewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 21:56:09 +0100, ..:: sjf ::.. napisał(a):

Przecież zanim zaczniesz używać powinieneś sformatować. Dlaczego jako
FAT32, a nie jako NTFS?
Zobacz co Ci pokazuje Zarządzanie Dyskami.

Jak zwykle super porady, ni z gruszki ni z pietruszki.

Przecież to Animka, to czegoś się spodziewał? ;)

Data: 2010-01-12 22:31:47
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Debilu ja ten "problemik" przerabiałam. Trzeba sformatować nawet dysk na USB (pen to też w pewnym sensie dysk), bo inaczej nie umieścisz na nim ani jednego pliku.

--
animka

Data: 2010-01-12 22:34:10
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

A tyś co za jeden? Czego po tobie można się spodziewać?
Referencje proszę!!

--
animka

Data: 2010-01-12 23:24:45
Autor: RadoslawF
Boje z pendrajwem
Dnia 2010-01-12 22:37, Użytkownik Animka napisał:

[...]

Pokaż przynajmniej jedną firmę sprzedającą nie sformatowane
pendrajwy ? Dzisiaj to nawet dyskietki nie sformatowanej nie kupisz.
Chyba że rozformatowaną ze starości. :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 22:29:18
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

A Ty dużo wiesz. Nie wiesz to się nie mądrzyj !

--
animka

Data: 2010-01-12 22:24:00
Autor: tg
Boje z pendrajwem
"Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> wrote in message news:hiiacm$eau$1news.interia.pl...
Przecież zanim zaczniesz używać powinieneś sformatować.

raczej niekoniecznie

Dlaczego jako FAT32, a nie jako NTFS?

bo sformatowanie jako ntfs moze go zarznac znacznie szybciej, a i szanse
na utrate danych przy wyjeciu bez 'odmontowania' rosna

Data: 2010-01-12 23:31:51
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
tg pisze:
[...]

A jak na dysku, system (np.C:) dane są zapisane jako NTFS to na dysku USB mogą być zapisane jako Fat 32?

--
animka

Data: 2010-01-12 23:47:59
Autor: Michal Lukasik
Boje z pendrajwem
Dnia 12.1.2010, Animka napisał(a):

A jak na dysku, system (np.C:) dane są zapisane jako NTFS to na dysku USB mogą być zapisane jako Fat 32?

Tak. Jedno z drugim nie ma żadnego związku. Równie dobrze na jednym dysku,
czy też pendrajwie możesz mieć po kilka partycji i każdą z innym
file-systemem.

Ponadto na pendrajwie warto używać FAT bo nie wszystkie urządzenia jak np.
odtwarzacze potrafią odczytać NTFS.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-01-13 01:38:55
Autor: Animka
Boje z pendrajwem
Michal Lukasik pisze:
[...]

Ok. Jak kupię pena to sformatuję na FAT. Narazie mam dysk na USB, który sformatowałam na NTFS. System go widzi (jak go podłączę) jako normalny dysk.

--
animka

Data: 2010-01-12 23:03:47
Autor: Radosław Sokół
Boje z pendrajwem
Animka pisze:
Przecież zanim zaczniesz używać powinieneś sformatować. Dlaczego jako

Pen-drive są fabrycznie sformatowane.

FAT32, a nie jako NTFS?

Bo NTFS na pen-drive ma znikomy sens. A w zasadzie nie ma
sensu.

Wybacz, ale Twoja odpowiedź wprowadza zamęt. Nie powinien nic
formatować i zdecydowanie nie powinien formatować jako NTFS.

Data: 2010-01-13 12:36:01
Autor: Wiktor S.
Boje z pendrajwem
[...]

NTFS ma dużo większy narzut, traci się przez niego miejsce i cykle zapisu pamięciu flash.
Do tego pen z NTFS *musi* być "bezpiecznie usuwany".
Natomiast zalety NTFS na dwugigowym penie jakoś bledną, prawda?

--
Azarien

Data: 2010-01-12 19:56:59
Autor: Dawid
Boje z pendrajwem
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Nie tak dawno było tutaj

Ponoć pomogło, poczytaj i spróbuj.
Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 20:10:44
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 19:56:59 +0100, Dawid napisał(a):

> [...]

Zajrzałbym ale "nie odnaleziono grupy *nask*"... Mógłbyś podać tytuł wątku,
poszukam w goglach.
--
Jacek

Data: 2010-01-12 23:57:01
Autor: Michal Lukasik
Boje z pendrajwem
Dnia 12.1.2010, Jacek Maciejewski napisał(a):

Zajrzałbym ale "nie odnaleziono grupy *nask*"... Mógłbyś podać tytuł wątku,
poszukam w goglach.

Bo to nie grupa a MsgID.
A wątek był "pendrive - jak sformatować?".
--
 _____ __________________________

Data: 2010-01-13 08:35:49
Autor: Dawid
Boje z pendrajwem
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 12 Jan 2010 19:56:59 +0100, Dawid napisał(a):

Zajrzałbym ale "nie odnaleziono grupy *nask*"... Mógłbyś podać tytuł wątku,
poszukam w goglach.
W skrócie, ostateczna odpowiedż w tym wątku
******Użytkownik "Jurek W" <> napisał w wiadomości ...

> Na przykład "usb_format". Jest dostępny na sieci.

dzięki,
to narzędzie zadziałało i pendrive działa jak nowy :)******

Ponoć pen ożył po sformatowaniu go podanym programem i ma się dobrze.
Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 15:28:06
Autor: qwerty
Boje z pendrajwem
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9x3782ptylnf.168d9uxlof99r.dlg@40tude.net...
Pytanie jest takie - da się jeszcze jakąś sztuczkę zastosować czy raczej
pen tylko do rzucania za psami?

Szkoda czasów i pieniędzy na zabawy penem 2 GB. Kup coś porządnego (ocz, corsair itp) a nie jakąś chińską podróbką.

Data: 2010-01-12 16:24:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
Boje z pendrajwem
On Tue, 12 Jan 2010 14:57:09 +0100
Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> wrote:

Zakupiony ładny pen z napisem Novartis

Zakupiony? Novartis robi lekarstwa, nie pendrive'y. To reklamĂłwka,
przeznaczona do rozdawania, nie sprzedaży i do ładnego wyglądania,
nie przenoszenia plikĂłw.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-01-12 19:19:13
Autor: J.F.
Boje z pendrajwem
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:9x3782ptylnf.168d9uxlof99r.dlg40tude.net...
[...]

winhex czy inny dyskedytor, ewentualnie linux i wyzerowac bootsector,  i byc moze MBR - ale z tym to ostroznie.

Po czym sprawdzic czy ktos ci kitu nie wcisnal i pen zamiast 2G ma np 256M w kolko ..

J.

Data: 2010-01-12 20:08:11
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 19:19:13 +0100, J.F. napisał(a):

winhex czy inny dyskedytor, ewentualnie linux i wyzerowac bootsector,  i byc moze MBR - ale z tym to ostroznie.
Zainstalowałem winhex, przyjrzałem się opcjom i nic tam pożytecznego nie
widzę. Funkcja Tools> Open Disk melduje że "cannot access disk J:" zarówno
logicznie jak i fizycznie i tyle... Ale może czegoś nie widzę, w końcu
używam tego progsa pierwszy raz :)

Po czym sprawdzic czy ktos ci kitu nie wcisnal i pen zamiast 2G ma np 256M w kolko ..
Możliwe, dlatego próbuję się czegoś nauczyć przy okazji :)

--
Jacek

Data: 2010-01-12 20:53:52
Autor: MAR
Boje z pendrajwem
W dniu 2010.01.12 14:57, Jacek Maciejewski pisze:
Zakupiony ładny pen z napisem Novartis odmawia współpracy. Najczęściej nie
[...]
Nieprawidłowy nośnik lub uszkodzona ścieżka 0 - dysku nie można użyć.

HP USB Disk Storage Format Tool

--
Mar

Data: 2010-01-13 10:20:21
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 20:53:52 +0100, MAR napisał(a):

HP USB Disk Storage Format Tool

Analogicznie jak w programie zaproponowanym przez tg. Zresztą, to chyba
warianty tego samego.
--
Jacek

Data: 2010-01-12 22:25:30
Autor: tg
Boje z pendrajwem

http://www.hiren.info/download/freeware/usb_format.zip

Data: 2010-01-13 10:17:22
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 22:25:30 -0000, tg napisał(a):

http://www.hiren.info/download/freeware/usb_format.zip

Program melduje obecność CION AP192 1.01 (OMB) (J:\)
 a próba formatowania:
There is no media in the specified device.
--
Jacek

Data: 2010-01-13 03:05:44
Autor: Tasiorsa
Boje z pendrajwem
[...]

Sprobuj uzyc Panasonic SD Formater - mnie kiedys naprawil uszkodzonego pena - xp w zaden sposob go nie widzial nie chcial formatowac

Data: 2010-01-13 10:26:58
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Wed, 13 Jan 2010 03:05:44 +0100, Tasiorsa napisał(a):

Panasonic SD Formater

Tu z kolei na stronie pisze:
SDXC compliant formatter is now being prepared and scheduled to be released
around the mid of February.

Ale zassałem z netu. Po użyciu:
"This drive is not supported" --
Jacek

Data: 2010-01-17 19:50:33
Autor: Jacek Maciejewski
Boje z pendrajwem
Dnia Tue, 12 Jan 2010 14:57:09 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

czy raczej
pen tylko do rzucania za psami?

Żeby zakończyć wątek: Pen na koniec przedstawiał się jako CION AP192.
Wyszukałem na chińskich stronach narzędzie do takich penów: AP192 ptool
v2.50_En.exe (naczytałem się po chińsku przy okazji:) i niestety, pen ani
drgnął i został skasowany.
--
Jacek

Boje z pendrajwem