Boje z zakladem energetycznym

Data: 2009-07-11 14:53:15
Autor: pluton
Boje z zakladem energetycznym
Witam,

od 2 lat elektrownia nie podlacza mojej dzialki
(kolejny termin wyznaczyli na grudzien 2008).

Teraz dostalem pisemko z ... no wlasnie, nie wiem, z czym,
bo nie jest to aneks, tylko proponuja wymiane 2 kartek
umowy,  i wyznaczaja jakis nowy termin podlaczenia
(nie pamietam, jaki,nie chce mi sie juz nawet czytac
zadnych pisemek od nich).

Pytanie jest takie: czy moge isc z tym do jakiegos sadu
(dojakiego?), dostac tam klauzule wykonalnosci,
zrobic sobie to podlaczenie na wlasny koszt i potem
odzyskac kase od ZE ?

Nullification

Data: 2009-07-11 06:54:32
Autor: slawek7
Boje z zakladem energetycznym
A możes powiedzieć co napisali w tym pisemku?
Jedyne co można to złożyć skagę do URE (Urząd regulacji energetyki),
lecz upszedzam, że Zakład Energetyczny zawsze może rozwiązać umowę
przyłączeniową zasłaniając się brakiem technicznych lub ekonomicznych
warunków przyłączenia, bo tak jest zapisane w ustawie i dość czesto z
tego kożystają, a zostaje tobie wtedy agregat prądotwórczy.
Powiedz jaki to zaklad energetczny?
Dla pocieszenia powiem ci ze znam przypadek, że ludzie czekali 8 lat
na przyłączenie wiec dwa lata to nie tak dużo.
Masz jeszcze takie wyjscie, że sam dostarczysz projekt do zakładu na
budowę, w zależności co napisali w warunkach, czy to zwykłe przyłącze,
czy może wieksza inwestycja budowy sieci lub ostateczność zrobić
projekt, wykonać to i odsprzedać wykonanie zakładowi.
tak bez warunków to ciezko cos doradzic, ale napisz cos wiecej.

Data: 2009-07-11 18:53:48
Autor: pluton
Boje z zakladem energetycznym
A możes powiedzieć co napisali w tym pisemku?

Nie chce mi sie drugi tego brac do reki.

lecz upszedzam, że Zakład Energetyczny zawsze może rozwiązać umowę
przyłączeniową zasłaniając się brakiem technicznych lub ekonomicznych
warunków przyłączenia,

Wszyscy sasiedzi dookola maja doprowadzony prad. Najblizsza rozdzielnia
przede mna jest 47 metrow ode mnie. Sasiedzi  za mna tez sa w odleglosci 50
m.

Masz jeszcze takie wyjscie, że sam dostarczysz projekt do zakładu na
budowę, w zależności co napisali w warunkach, czy to zwykłe przyłącze,

Tak wlasnie chce zrobic, tylko nie na swoj koszt.

Nullification

Data: 2009-07-11 09:58:37
Autor: slawek7
Boje z zakladem energetycznym
to jak Ci sie nie chce na to patrzec to musisz juz sam sobie radzić a
najlepiej popłacz w poduszkę. Z takim podejsciem to nie za bardzo jest
jak Ci pomóc i teraz zastanawiam sie po co prosiłes.
Mam doświadczenie w tych sprawach i moze cos by mozna poradzic, ale
jak nie chcesz to sam sie męcz.
Pozdrawiam.

Data: 2009-07-11 23:11:21
Autor: pluton
[...]

W kazdym razie dzieki, ze ci sie chcialo odpisac.

Nullification

Data: 2009-07-12 16:23:30
Autor: Artur
Dnia Sat, 11 Jul 2009 14:53:15 +0200, pluton napisał(a):

Witam,

od 2 lat elektrownia nie podlacza mojej dzialki
(kolejny termin wyznaczyli na grudzien 2008).

Nie słuchaj tam. Zakłady Energetyczne maja obligatoryjny obowiązek
podłączenia do sieci i dostawę energii elektrycznej odbiorcom.
Zawarłeś umowę przyłączeniową? Masz wydane WTP (Warunki Techniczne
Przyłączenia)?

Teraz dostalem pisemko z ... no wlasnie, nie wiem, z czym,
bo nie jest to aneks, tylko proponuja wymiane 2 kartek
umowy,

Wolne żarty. Nie ma czegoś takiego jak "wymiana dwóch kartek" z zawartej
umowy.
W umowie zawartej masz warunki co przysługuje każdej ze stron w przypadku
nie wywiązania się przeciwnej ze swoich obowiązków. Zerknij tam.

i wyznaczaja jakis nowy termin podlaczenia
(nie pamietam, jaki,nie chce mi sie juz nawet czytac
zadnych pisemek od nich).

PrzecieĹź to TwĂłj interes.

Pytanie jest takie: czy moge isc z tym do jakiegos sadu
(dojakiego?), dostac tam klauzule wykonalnosci,

Wykonalności czego?
Pisał już Sławek - zgłosić się do URE.

zrobic sobie to podlaczenie na wlasny koszt i potem
odzyskac kase od ZE ?

Eee - to nei ten etap ;)
Jeżeli masz umowę przyłączeniową i WTP to musisz opłacić tzw. opłatę
przyłączeniową - dopiero wtedy ZE przystępuje do realizacji przyłączenia do
sieci. Dopiero potem zawierasz Umowę o Sprzedaż Energii Elektrycznej (ale
wybierasz sobie dostawcę) ;)

--
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

Data: 2009-07-12 19:05:55
Autor: pluton
> [...]

podłączenia do sieci i dostawę energii elektrycznej odbiorcom.
Zawarłeś umowę przyłączeniową? Masz wydane WTP (Warunki Techniczne

mam warunki, umowe podpisalem, oplate przylaczeniowa uiscilem.

Wolne żarty. Nie ma czegoś takiego jak "wymiana dwóch kartek" z zawartej
umowy.

w ZE jest.

> Pytanie jest takie: czy moge isc z tym do jakiegos sadu
> (dojakiego?), dostac tam klauzule wykonalnosci,

Wykonalności czego?
Pisał już Sławek - zgłosić się do URE.

Wykonalnosci  umowy. Skarze ZE ze nie wywiazuje sie z umowy, sad wydaje
wydaje nakaz realizacji umowy z klauzula wykonalnosci.
Na tej podstawie ja robie projekt i przylacze,
ZE za to placi.

Dopiero potem zawierasz Umowę o Sprzedaż Energii Elektrycznej (ale
wybierasz sobie dostawcę) ;)

Na pewno wybiore.

Nullification

Data: 2009-07-12 21:08:11
Autor: pit
Artur pisze:
[...]

wybiera sobie sprzedawcę. niestety dostawcą jest ten podmiot, który powinien wykonać przyłączenie do sieci i jego w żaden sposób nie możesz zmienić.

Data: 2009-07-12 21:32:24
Autor: slawek7
Boje z zakladem energetycznym
Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowiązku przyłączyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działają i nie będziecie tacy
pewni.

Data: 2009-07-13 11:19:12
Autor: Herald
Dnia Sun, 12 Jul 2009 21:32:24 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowiązku przyłączyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działają i nie będziecie tacy
pewni.

Pluton ma podpisaną umowę o przyłączenie, warunki, wniósł opłatę za
przyłączenie więc tutaj wchodzi ewidentnie "walenie w pręta" przez
energetykę.
Pluton - zerknij do tej umowy co Ci przysługuje w przypadku nie wywiązania
się przez energetykę z ich obowiązku przyłączenia. Np. w przypadku usługi
powszechnej (TP S.A.) gdyby tepsie nie udało się podłączyć abonentowi
usługi, płaci mu w zasadzie "abonament" za nie działanie usługi :)

Obowiązek przyłączenia wynika z art. 7 PE, z tym że pod pewnymi warunkami
energetyka może odmówić przyłączenia.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/113111,kiedy_odmowa_przylaczenia_do_sieci_energetycznej_jest_uzasadniona.html

Ponadto Sławek, tutaj nie chodzi o odmowę przyłączenia, tylko o zwłokę
energetyki w realizacji przyłączenia.
Co jest standardem - budzą się pod koniec a tu trzeba przetarg ogłosić na
"projekt przyłącza", uzyskać zgody, zatwierdzenia, akceptacje ZUD itd :) -
dopiero później ogłosić przetarg na wykonanie przyłącza ... hhehhehe -
trochę to trwa - a odbiorca czeka .. :)

Data: 2009-07-13 12:37:46
Autor: pit
slawek7 pisze:
Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowiązku przyłączyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działają i nie będziecie tacy
pewni.

tak, oczywiście. firma podpisuje z tobą umowę, ty wnosisz opłatę przyłączeniową, a oni nie muszą.
po podpisaniu umowę ZE ma 2 lata (kiedyś było 2,5 roku) na podłączenie do sieci. w przypadku "wątkotwórcy" nie wiemy kiedy mija ten okres i jakie ostatnio pismo w tej sprawie dostał, więc możemy tylko gdybać sobie.

jak jesteś takim znawcą prawa energetycznego to wskaż artykuł, który mówi, że *nie muszą*.

Data: 2009-07-14 11:06:27
Autor: Herald
Dnia Sun, 12 Jul 2009 21:08:11 +0200, pit napisał(a):

Artur pisze:
[...]

Oczywiście się z Tobą zgadzam.
Sławuś coś zamilkł i się nie odzywa ;)

Boje z zakladem energetycznym