Boje z zakladem energetycznym

Data: 2009-07-12 16:23:30
Autor: Artur
Boje z zakladem energetycznym
Dnia Sat, 11 Jul 2009 14:53:15 +0200, pluton napisał(a):

Witam,

od 2 lat elektrownia nie podlacza mojej dzialki
(kolejny termin wyznaczyli na grudzien 2008).

Nie słuchaj tam. Zakłady Energetyczne maja obligatoryjny obowiązek
podłączenia do sieci i dostawę energii elektrycznej odbiorcom.
Zawarłeś umowę przyłączeniową? Masz wydane WTP (Warunki Techniczne
Przyłączenia)?

Teraz dostalem pisemko z ... no wlasnie, nie wiem, z czym,
bo nie jest to aneks, tylko proponuja wymiane 2 kartek
umowy,

Wolne ĹĽarty. Nie ma czegoĹ› takiego jak "wymiana dwĂłch kartek" z zawartej
umowy.
W umowie zawartej masz warunki co przysługuje każdej ze stron w przypadku
nie wywiÄ…zania siÄ™ przeciwnej ze swoich obowiÄ…zkĂłw. Zerknij tam.

i wyznaczaja jakis nowy termin podlaczenia
(nie pamietam, jaki,nie chce mi sie juz nawet czytac
zadnych pisemek od nich).

PrzecieĹĽ to TwĂłj interes.

Pytanie jest takie: czy moge isc z tym do jakiegos sadu
(dojakiego?), dostac tam klauzule wykonalnosci,

Wykonalności czego?
Pisał już Sławek - zgłosić się do URE.

zrobic sobie to podlaczenie na wlasny koszt i potem
odzyskac kase od ZE ?

Eee - to nei ten etap ;)
Jeżeli masz umowę przyłączeniową i WTP to musisz opłacić tzw. opłatę
przyłączeniową - dopiero wtedy ZE przystępuje do realizacji przyłączenia do
sieci. Dopiero potem zawierasz UmowÄ™ o SprzedaĹĽ Energii Elektrycznej (ale
wybierasz sobie dostawcÄ™) ;)

--
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

Data: 2009-07-12 19:05:55
Autor: pluton
Boje z zakladem energetycznym
> od 2 lat elektrownia nie podlacza mojej dzialki
> (kolejny termin wyznaczyli na grudzien 2008).

Nie słuchaj tam. Zakłady Energetyczne maja obligatoryjny obowi±zek
podł±czenia do sieci i dostawę energii elektrycznej odbiorcom.
Zawarłe¶ umowę przył±czeniow±? Masz wydane WTP (Warunki Techniczne
Przył±czenia)?

mam warunki, umowe podpisalem, oplate przylaczeniowa uiscilem.

Wolne żarty. Nie ma czego¶ takiego jak "wymiana dwóch kartek" z zawartej
umowy.

w ZE jest.

> Pytanie jest takie: czy moge isc z tym do jakiegos sadu
> (dojakiego?), dostac tam klauzule wykonalnosci,

Wykonalno¶ci czego?
Pisał już Sławek - zgłosić się do URE.

Wykonalnosci  umowy. Skarze ZE ze nie wywiazuje sie z umowy, sad wydaje
wydaje nakaz realizacji umowy z klauzula wykonalnosci.
Na tej podstawie ja robie projekt i przylacze,
ZE za to placi.

Dopiero potem zawierasz Umowę o Sprzedaż Energii Elektrycznej (ale
wybierasz sobie dostawcę) ;)

Na pewno wybiore.

Nullification

Data: 2009-07-12 21:08:11
Autor: pit
Artur pisze:
[...]

wybiera sobie sprzedawcę. niestety dostawcą jest ten podmiot, który powinien wykonać przyłączenie do sieci i jego w żaden sposób nie możesz zmienić.

Data: 2009-07-12 21:32:24
Autor: slawek7
Boje z zakladem energetycznym
Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowi±zku przył±czyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działaj± i nie będziecie tacy
pewni.

Data: 2009-07-13 11:19:12
Autor: Herald
Dnia Sun, 12 Jul 2009 21:32:24 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowi±zku przył±czyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działaj± i nie będziecie tacy
pewni.

Pluton ma podpisan± umowę o przył±czenie, warunki, wniósł opłatę za
przył±czenie więc tutaj wchodzi ewidentnie "walenie w pręta" przez
energetykę.
Pluton - zerknij do tej umowy co Ci przysługuje w przypadku nie wywi±zania
się przez energetykę z ich obowi±zku przył±czenia. Np. w przypadku usługi
powszechnej (TP S.A.) gdyby tepsie nie udało się podł±czyć abonentowi
usługi, płaci mu w zasadzie "abonament" za nie działanie usługi :)

Obowi±zek przył±czenia wynika z art. 7 PE, z tym że pod pewnymi warunkami
energetyka może odmówić przył±czenia.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/113111,kiedy_odmowa_przylaczenia_do_sieci_energetycznej_jest_uzasadniona.html

Ponadto Sławek, tutaj nie chodzi o odmowę przył±czenia, tylko o zwłokę
energetyki w realizacji przył±czenia.
Co jest standardem - budz± się pod koniec a tu trzeba przetarg ogłosić na
"projekt przył±cza", uzyskać zgody, zatwierdzenia, akceptacje ZUD itd :) -
dopiero póĽniej ogłosić przetarg na wykonanie przył±cza ... hhehhehe -
trochę to trwa - a odbiorca czeka .. :)

Data: 2009-07-13 12:37:46
Autor: pit
slawek7 pisze:
Bzdury gadacie i tyle. Nie mam obowi±zku przył±czyć. Polecam lekturę,
prawo enegetyczne napodstawie której działaj± i nie będziecie tacy
pewni.

tak, oczywi¶cie. firma podpisuje z tob± umowę, ty wnosisz opłatę przył±czeniow±, a oni nie musz±.
po podpisaniu umowę ZE ma 2 lata (kiedy¶ było 2,5 roku) na podł±czenie do sieci. w przypadku "w±tkotwórcy" nie wiemy kiedy mija ten okres i jakie ostatnio pismo w tej sprawie dostał, więc możemy tylko gdybać sobie.

jak jeste¶ takim znawc± prawa energetycznego to wskaż artykuł, który mówi, że *nie musz±*.

Data: 2009-07-14 11:06:27
Autor: Herald
Boje z zakladem energetycznym
Dnia Sun, 12 Jul 2009 21:08:11 +0200, pit napisał(a):

Artur pisze:
Jeżeli masz umowę przył±czeniow± i WTP to musisz opłacić tzw. opłatę
przył±czeniow± - dopiero wtedy ZE przystępuje do realizacji przył±czenia do
sieci. Dopiero potem zawierasz Umowę o Sprzedaż Energii Elektrycznej (ale
wybierasz sobie dostawcę) ;)

wybiera sobie sprzedawcę. niestety dostawc± jest ten podmiot, który powinien wykonać przył±czenie do sieci i jego w żaden sposób nie możesz zmienić.

Oczywi¶cie się z Tob± zgadzam.
Sławu¶ co¶ zamilkł i się nie odzywa ;)

Boje z zakladem energetycznym