Bojler podumywalkowy i zużycie energii

Data: 2009-03-31 07:22:48
Autor: Jan Werbiński
Bojler podumywalkowy i zużycie energii
Termy podumywalkowe (elektr) 10 litrów mają dobowe zużycie energii od 0,25 Stiebel do 0,55 Ariston kWh/dobę przy 65 stopniach.
Niestety ten pierwszy kosztuje 2,5 raza drożej (800-1000 vs 360 zł). Przez max 15 lat optymistycznie planowanego użytkowania energia zmarnowana przez ten drugi to 400 zł, więc nie opłaca się droższy.

O ile dobrze pamiętam, to efektywność grzałki wynosi zawsze 100%, a zużycie energii na podtrzymanie zależy wyłącznie od skuteczności izolacji termicznej. Żadna filozofia i spore miejsce do prostych ulepszeń. Zastanawiam się, czy nie kupić tańszego i ocieplić go pod zlewem dodatkowym płaszczem z pianki poliuretanowej. Nie widać tego, więc nikomu nie przeszkadza. Żeby nie utracić gwarancji piankę będę wstrzykiwał do kilku woreczków foliowych. Zostawię miejsce na dostęp do regulacji temperatury i kontrolki.

Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-31 07:40:17
Autor: Panslavista
Bojler podumywalkowy i zużycie energii

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gqs9eu$bo7$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

    Nie masz miejsca na duży 160-200 litrów? Zasili zlewozmywak a w łazience
wannę, prysznic i umywalkę. Przeważnie juz w otulinie, a gdy masz kuchnię
treadycyjną to jeszcze można zastosować z wężownicą, co daje z miejsca
odporność na awarie sieci energetycznej.

Data: 2009-03-31 07:46:02
Autor: Panslavista
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

    Ja mam taki jako rezerwę zamontowany w łazience pod sufitem, więc mi nie
przeszkadza mimo, że wyłączony. Na dodatek służył i nadal służy jako
rezerwuar wody, gdy nawala instalacja wodociągowa. Otwieram wtedy dopływ
powietrza do zbiornika i woda spływa do kranów, mogę spłukać muszlę, mogę
użyć wody do mycia. Wodę do picia mam z filtra RO - 10 litrów wystarczy na
ugotowanie obiadu i innych posiłków.

Data: 2009-03-31 07:48:21
Autor: Panslavista
> [...]

użyć wody do mycia. Wodę do picia mam z filtra RO - 10 litrów wystarczy na

Oczywiście stale korzystam z przepływowego pieca gazowego - wysłużonego
Termeta.

Data: 2009-03-31 08:42:21
Autor: Jan Werbiński
[...]

Mam duży w łazience. Chcę mieć po prostu ciepłą wodę w kuchni _natychmiast_
bez oczekiwania. Wydaje mi się, że straty i koszty będą niższe, niż obieg
CWU.

Odporność na awarie sieci ma każda terma. Trzymają temperaturę kilkanaście i więcej godzin. Brak prądu przez taki okres, to cały szereg problemów, przy których teoretyczny brak CWU się  moim przypadku nie liczy.

Data: 2009-04-05 23:21:44
Autor: kogutek
Bojler podumywalkowy i zużycie energii
 a gdy masz kuchnię
treadycyjną to jeszcze można zastosować z wężownicą, co daje z miejsca
odporność na awarie sieci energetycznej.

Polska to nie Panslawia. Tutaj nie pierze się w rzece od przynajmniej
kilkudziesięciu lat. --

Data: 2009-04-06 02:26:32
Autor: Panslavista

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odporność na awarie sieci energetycznej.

Polska to nie Panslawia. Tutaj nie pierze się w rzece od przynajmniej

Błąd. Nadal się pierze w rzekach.

Data: 2009-04-06 21:41:38
Autor: kogutek
> [...]

> a gdy masz kuchnię
> >

> Polska to nie Panslawia. Tutaj nie pierze się w rzece od przynajmniej

Emigranci z Panslawi tak robia. Jak przechodzą przez rzekę. Pranie i kąpanie w
jednym. --

Data: 2009-04-06 23:24:14
Autor: Panslavista

> [...]
>
> Błąd. Nadal się pierze w rzekach.

Emigranci z Panslawi tak robia. Jak przechodzą przez rzekę. Pranie i

Pewnie, parchy Jordan zakalili...

Data: 2009-03-31 11:12:23
Autor: Boban
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
[...]

Pomysł dobry ale po co chcesz się bawić pianką w woreczkach? Ja bym to samo zrobił wełną mineralną, łatwo sie tnie na dowolny kształt, łatwo się upycha, można nią owinąć bojler i umocować choćby sznurkiem. --

Data: 2009-03-31 19:34:58
Autor: Jacek
Bojler podumywalkowy i zużycie energii
Albo obłożyć styropianem, który nie dolega wprawdzie tak ładnie, jak wełna, ale łatwo się obrabia i sie nie pyli.
Jacek

Data: 2009-03-31 20:39:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 07:22:48 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

Tak, tylko nie pianką, a po prostu kilka kawałków styropianu. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-03-31 21:21:30
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1xp8d1j0xpzgg.dlgoldfield.org.pl...
Dnia Tue, 31 Mar 2009 07:22:48 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

Tak, tylko nie pianką, a po prostu kilka kawałków styropianu.

Wybrałem piankę w workach foliowych, bo wypełni szczelnie każdą szczelinę i da się uformować wg życzenia.
Wełna się pyli, a styropianem ciężko jest wypełnić zakamarki.

Data: 2009-03-31 22:27:50
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:21:30 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Zrób to metodą "odlewu gipsowego": owiń bojler ściśle folią spożywczą,
opiankuj, po utwardzeniu przetnij wzdłuż najwygodniejszego obwodu i zdejmij
piankę razem z folią z bojlera - i oto masz składany z dwóch idealnie
pasujących połówek ocieplacz - w każdej chwili do zdjęcia i założenia.

Data: 2009-03-31 23:15:01
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Tyle, że w takiej termie to nie masz gdzie tej pianki już dać. Ona jest nią
wypełniona, kwestia jej grubości. Po prosty gotowy boiler możesz obłożyć 'budką' ze styropianu. --

Data: 2009-04-04 22:51:46
Autor: JerzyN
Jan Werbiński pisze:
Wybrałem piankę w workach foliowych, bo wypełni szczelnie każdą szczelinę i da się uformować wg życzenia.
Wełna się pyli, a styropianem ciężko jest wypełnić zakamarki.

Taniej, prościej i skuteczniej zadziała owinięcie folią bąbelkową.

--
pozdr. Jerzy

Bojler podumywalkowy i zużycie energii