Ból barków

Data: 2009-04-05 19:26:48
Autor: MAX
Ból barków
Witajcie
Odkąd jak zmieniłem rower mam bole barków. Czym to może być spowodowane?:
a) Twarde gripy ?
b) Wyprostowane ręce w czasie jazdy ?
c) brak rogów
d) zbyt nisko kierownica ?
e) zbyt mała/duża odległość siodełko kierownica ?
f) zbyt mała częstotliwość jazd na rowerze ?
g) Inne przyczyny (jakie?)

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-05 19:37:56
Autor: lenicz
Ból barków
GEOMETRIA!! rame dobrałeś dobrze?

Data: 2009-04-05 19:49:42
Autor: MAX
Ból barków
lenicz pisze:
[...]

wzrost 178 rama 19,5 cala.
Poprzednio miałem za dużą ramę 21 cali i nie miałem tych problemów

Data: 2009-04-05 20:29:35
Autor: lenicz
Ból barków
Jak wisz napewno wysokośc ramy to tylko jeden z parametrów. Wyciągnięte rece na max sugeruja albo źle dobrana wysokość siodełka do kierki, zbyt dużą odległość albo... zwyrodnienie kręgów lędźwiowych:-)

Data: 2009-04-05 20:44:24
Autor: MAX
Ból barków
lenicz pisze:
Jak wisz napewno wysokośc ramy to tylko jeden z parametrów. Wyciągnięte rece na max sugeruja albo źle dobrana wysokość siodełka do kierki, zbyt dużą odległość albo... zwyrodnienie kręgów lędźwiowych:-)

Musze w takim razie sprawdzić odległości w poprzednim rowerze.
Punkt drugi (zwyrodnienie kręgów lędźwiowych) raczej nie biorę pod uwagę.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-05 23:21:23
Autor: Kuba Stasiak
Ból barków

... zwyrodnienie kręgów lędźwiowych:-)

a co mają barki wspólnego z kręgami lędźwiowymi? Przecież to inny poziom, więc jeśli już to zwyrodnienie stawu barkowego bądź kręgów piersiowych ;/

Data: 2009-04-06 00:18:52
Autor: lenicz
Ból barków
Kuba  to dolegliwości pozapiramidowe.  Jesli masz coś z medycyną wspólnego to kapujesz, jeśli nie to łopatologicznie i krótko: drobne zmiany splotów w odcinku ledźwiowym to początek tzw. sport to zdrowie:-)

Data: 2009-04-06 09:02:28
Autor: Max
Ból barków
lenicz pisze:
[...]

Zwyrodnienie nie biorę pod uwagę wg mnie to są mieśnie i zakwasy dlugo nie jezdzilem na rowerze (od wrzesnia) cala zimę przejedzilem na silce (spinning) normalny rower to co innego. Biorę również pod uwagę geometrię  roweru.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-06 10:41:38
Autor: Przemek M
Ból barków

Użytkownik "Max" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:grc9vk$kd0$1mx1.internetia.pl...
lenicz pisze:
[...]

Dokladnie, moim zdaniem to kwestja wzmocnienia odpowiednich miesni.
Zreszta sam raczej jestes w stanie wyczuc czy to bol bo cos nie tak czy bol bedacy zmeczeniem miesni..

Ramka troszke wysoka, osobiscie przy 174cm jezdze na 17,5

Data: 2009-04-06 07:59:37
Autor: Rowerex
Ból barków
On 6 Kwi, 09:41, "Przemek M" <przemyslaw.michalc...@adams.com.pl>
wrote:

Ramka troszke wysoka, osobiscie przy 174cm jezdze na 17,5

A co ma do tego wysokośc ramy? A ja osobiście też mam 174cm i jeżdżę
na ramie 18,5 - do Twojej musiałbym użyć sztycy 400mm, bo 350mm byłaby
wysunięta poza ogranicznik

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-07 08:16:30
Autor: Przemek M
Ból barków

wrote:

[...]

Hmm. Wysokosc - ok moze nie do konca sie ma jakos do tego ale z wiekszym wymiarem ramy rosna i inne wymiary - chocby gorna rura jest dluzsza wiec przy dodatkowo zle dobranym mostku (za dlugim) bedziemy miec poprostu "za dlugi" rower i zla, wyciagneta pozycje a to juz moze miec wplyw na rozne bole barkow/plecow itp

Data: 2009-04-06 08:01:14
Autor: Rowerex
Ból barków
On 5 Kwi, 18:26, MAX <kgs...@icpnet.pl> wrote:

g) Inne przyczyny (jakie?)

Kąt ustawienia siodełka (za bardzo nosem w dół) i / lub / siodełko za
bardzo do przodu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-06 20:11:22
Autor: MAX
Ból barków
Rowerex pisze:
[...]

Zmieniłem za bardzo w górę w stosunku do poprzedniego roweru.

Kierownica jest nieżej wys od ziemi do kierownicy 97 cm
W poprzednim rowerze 106 cm

Siodełko jest aktualnie na równi kierownicą

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-06 11:59:37
Autor: Rowerex
Ból barków
On 6 Kwi, 19:11, MAX <kgs...@icpnet.pl> wrote:
Rowerex pisze:

> [...]

Kierownica jest nieżej wys od ziemi do kierownicy 97 cm
W poprzednim rowerze 106 cm

Siodełko jest aktualnie na równi kierownicą

Ja mam kierownicę 7-8cm niżej od siodełka, to akurat niewiele
przeszkadza. Swego czasu miałem kierownicę dużo wyzej, ale po
przestawieniu jeździło mi się lepiej. Ułożyłem sobie nawet taką
formułkę odnośnie kierownicy, mówiącą że: "lepiej bliżej i niżej, niż
dalej i wyżej".

Jedno natomiast zawsze pomagało na ramiona i ręce, mianowicie
przestawienie siodełka nosem w górę, bardziej w tył i niżej. Raz, że
zmienia się sposob kręcenia pedałami co odciąża kolana, a dwa że
odciążone są ręce.

No ale mimo wszystko przy tak radykalnej zmianie położenia kierownicy
możesz odczuwać pewne dolegliwości.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-06 09:32:11
Autor: Wojtek
Ból barków
MAX pisze:
[...]

stawiam na:

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-06 21:41:34
Autor: Solar
Ból barków
MAX pisze:

Odkąd jak zmieniłem rower mam bole barków. Czym to może być spowodowane?:

Może jesteś po prostu "spięty" w czasie jazdy? Mocno ściskasz kierownicę i podświadomie napinasz mięśnie rąk i barków? Zwróć na to uwagę i jeśli tak, spróbuj pamiętać o rozluźnieniu ramion.
Może to wynikać z innego pochylenia na nowym rowerze.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2009-04-06 23:13:55
Autor: MAX
Ból barków
Solar pisze:
MAX pisze:

[...]

Nie wykluczam też takiej opcji od dwóch dni jeżdżę w spdach.
Na początku postaram się ustawić rower tak aby było najwygodniej.

1. Przełożyłem stare gripy, dodałem rogi.
2. Obniżyłem nos siodełka
3. Zmieniłem odległość klamek.
4. Dawno nie jeździłem (ostatnia jazda we wrześniu) może to być powodem ?.

Może uda mi się urwać w weekend świąteczny na 2-3 godzinki to potrenuje jeszcze w SPD'ach prędkości zerowe i sprawdzę nowe ustawienia ;)

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-07 09:23:47
Autor: Raist
Ból barków
Użytkownik "MAX" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:grdrai$1qjv$1opal.icpnet.pl...
4. Dawno nie jeździłem (ostatnia jazda we wrześniu) może to być powodem ?.

jak najbardziej

Raist

Ból barków