Ból biodra a wysokość siodełka?

Data: 2010-04-12 03:14:00
Autor: Hautameki
Ból biodra a wysokość siodełka?
Witam

Pod koniec długiej i dosyć intensywnej trasy zaczynam odczuwać
narastający ból w lewym stawie biodrowym. Typowy ból przeciążeniowy,
słabnie po paru dniach. Mimo wszystko po każdej jeździe powraca na
nowo. Gdy po zejściu z roweru unoszę i lekko uginam lewą nogę ból
narasta, jest bardzo nieprzyjemny.

Jeżdżę na dość wysoko ustawionym siodełku, ale nie odczuwam
dyskomfortu. Czubkami butów dotykam podłoża. Jest mi wygodnie, wiec co
to może być, że wysiada mi biodro?

Czy mieliście podobne objawy?

Data: 2010-04-12 06:37:39
Autor: Zbrochaty
Ból biodra a wysokość siodełka?

to może być, że wysiada mi biodro?

Czy mieliście podobne objawy?

Moze masz jakie problemy zwyrodnieniowe kt re dopiero pod obci eniem daja
o sobie zna ? lepiej to skonsultuj z lekarzem

Dokładnie tak. To jest znak, że być może coś złego się zaczyna dziać. Trzeba
to sprawdzić.

Pojdz do ortopedy, ale dobrego, niech ci najpierw zrobi standardowe
badanie rotacji stawow biodrowych. Zajmuje to 2 minuty. Wiekszosc
kieruje od razu na rentgen, a nie kazdy pozniej potrafi odczytac
pierwsze symptomy zwyrodnien.
Zbrochaty

Data: 2010-04-12 22:44:14
Autor: Ignac
Ból biodra a wysokość siodełka?

 A czy nie jeżdzisz czasem na zbyt wąskim siodełku...miałem podobnie wkurzyłem  się i założyłem prawie trekingowe żelowe i mam święty spokój...a sztycę masz
 amortyzowaną ?

 Ignac

Data: 2010-04-13 00:01:29
Autor: Hautameki
On 12 Kwi, 22:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote:
 A czy nie jeżdzisz czasem na zbyt wąskim siodełku...miałem podobnie wkurzyłem
 się i założyłem prawie trekingowe żelowe i mam święty spokój...a sztycę masz
 amortyzowaną ?

siodełko mam bardzo wąskie i bardzo twarde, jest to boplight race.
Sztyca standardowa

Data: 2010-04-13 11:26:40
Autor: Ignac
> [...]
masz
>  amortyzowaną ?

siodełko mam bardzo wąskie i bardzo twarde, jest to boplight race.

  ...no to znalazłeś odpowiedz...w mojej ocenie musisz koniecznie zrobić
  tak jak Ci radzę...nie dośc że nie będziesz mogł jeżdzić to może nawet
  chodzić bo mogą powstac jakieś stany zwyrodnieniowe jako powikłanie w stawach
  ...ponadto używaj miększych przełożeń...to wszystko są to stany min. zbyt
  intensywnej jazdy...nie tak ostro ale przerabiałem to na sobie.

  Ignac

Data: 2010-04-12 13:40:50
Autor: Max
Hautameki pisze:
[...]

A jeździsz na asfalcie czy w terenie ?

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-04-12 04:48:59
Autor: Hautameki
On 12 Kwi, 13:40, Max <kgs...@icpnet.pl> wrote:
Hautameki pisze:

> [...]

> Jeżdżę na dość wysoko ustawionym siodełku, ale nie odczuwam
> dyskomfortu. Czubkami butów dotykam podłoża. Jest mi wygodnie, wiec co

80% jazda w terenie

Data: 2010-04-12 14:01:23
Autor: MaW

Hautameki pisze:

> [...]

> Jeżdżę na dość wysoko ustawionym siodełku, ale nie odczuwam
> dyskomfortu. Czubkami butów dotykam podłoża. Jest mi wygodnie, wiec co

Moze masz jakieś problemy zwyrodnieniowe które dopiero pod obciążeniem daja o sobie znać? lepiej to skonsultuj z lekarzem

MaW

Data: 2010-04-12 14:47:43
Autor: kml

Użytkownik "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> napisał w wiadomości news:hpv22g$l1r$1news.onet.pl...

[...]

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-12 14:40:11
Autor: Max
Hautameki pisze:

[...]

Po jakim czasie jazdy masz te bóle ?
I z jaką prędkością jeździsz w terenie ?

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-04-12 23:59:17
Autor: Hautameki
On 12 Kwi, 14:40, Max <kgs...@icpnet.pl> wrote:

> 80% jazda w terenie

Po jakim czasie jazdy masz te bóle ?
I z jaką prędkością jeździsz w terenie ?

Ból zaczynam odczuwać już po godzinie jazdy, wycieczki trwają z reguły
2.0-3.5h. Średnia prędkość jaka mi wychodzi to 23km/h

Data: 2010-04-13 10:08:35
Autor: Max
Hautameki pisze:
[...]

Rozumiem że normalnie jak się ruszasz to Ciebie nie boli ?

Jeśli tak to:

1. Zobacz jak zmniejszysz prędkość max po terenie powiedzmy do 18-20km/h
Po jakim czasie zacznie Ciebie boleć ? (Nie powinno boleć w ogóle)
2. Rozumiem że na głodnego nie jeździsz ? (woda (izotonik) i węglowodany to podstawa zwłaszcza po pierwszej godzinie jazdy).

Do godziny jazdy można stosować wodę później już izotonik.

Rozumiem że nigdy nie miałeś problemów z biodrem ?
Na co dzień masz pozycję siedzącą ?

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-04-13 10:10:53
Autor: Max
Hautameki pisze:
[...]

Bym zapomniał na asfalcie nie masz tego problemu ? Zgadza się ?

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-04-13 09:02:40
Autor: MichałG
Hautameki pisze:
[...]

Liczysz na diagnoze na preclu? Czy chcesz sobie pogadac...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-13 11:00:58
Autor: Raist
Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:657b6dc5-1f23-4b29-9063-36934c5bafa7g11g2000yqe.googlegroups.com...
Pod koniec długiej i dosyć intensywnej trasy zaczynam odczuwać
narastający ból w lewym stawie biodrowym.

w pierwszej kolejnosci sugeruję wizytę u osteopaty, który moze zalecic Ci konkretne cwiczenia na złagodzenie takich objawów, moze tez  - co akurat mi sie przytrafiło - przykleic plaster ściągający dzieki ktoremu na drugi dzien nie czulem juz problemów z biodrem
od siebie podpowiem, że przed jazda warto troche sie porozciągać, w sieci znajdziesz cwiczenia na stawy biodrowe

Raist

Data: 2010-04-13 11:42:54
Autor: Fabian
Raist pisze:
od siebie podpowiem, że przed jazda warto troche sie porozciągać, w
sieci znajdziesz cwiczenia na stawy biodrowe

No, ale przed rozciąganiem trzeba się rozgrzać, a najlepiej się rozgrzać
jazdą, bo na zimno rozciągając się dopiero można zrobić sobie krzywdę. Z
tego co piszą to rozciąga się po wysiłku, nie przed.

Fabian.

Data: 2010-04-13 12:23:44
Autor: SN .. AP
Ból biodra a wysokość siodełka?
Czemu nikt nie napisal o glukozaminie ? Mnie zawsze napierdalalo w tych miejscach ale tylko gdy bilem jakies tam swoje rekordy lub siegalem po jakies trofea. Jak bralem klukozamine przed mocniejszym deptaniem to nic mnie juz nie bolalo. Glukozamine mozna nawet przed takim deptaniem wziasc wieksza dawke 2 lub 3 niz standardowo. W wysilku czlowiek potrzebuje jej o wiele wiecej niz jest napisane na opakowaniu. Na opakowaniach sa napisane dawki dla normalnych ludzi i dziadkow - sportowcy maja wieksze spalanie takich specyfikow.

Data: 2010-04-13 12:40:55
Autor: Tomek
SN .. AP pisze:
Czemu nikt nie napisal o glukozaminie ?

Gdzieś czytałem, że skuteczność w testach klinicznych ma na poziomie placebo...

Data: 2010-04-13 17:53:42
Autor: SN .. AP
Ból biodra a wysokość siodełka?
Gdzieś czytałem, że skuteczność w testach klinicznych ma na poziomie placebo...

no nie wiem nie wiem - tak duzego bólu nie oszukasz mózgiem... Jak biore to nie boli.
Zreszta mozna by zrobic test np.
Dodac do jedzenia ale losowo np. ktos z rodziny mial by za zadanie
dodawac te tabletki lub nie dodawac przed wysilkiem i po tym losowym zabiegu isc na rower
i mocno depnac. Oczywiscie nie mogl by ci powiedziec czy dal czy nie dal glukozamine.
W czasie jazdy lub po jezdzie powinienes wiedziec czy glukozamina byla zjedzona czy nie :)
Najlepiej tak przetestowac przez caly tydzien.

Ból biodra a wysokość siodełka?