Ból pleców a długotrwała jazda.

Data: 2014-12-24 17:22:20
Autor: Ghost
Ból pleców a długotrwała jazda.

Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63ba8972-21d4-4545-8e95-196e89a7c142@googlegroups.com...

Pokładanie poduszki pod plecy średnio się sprawdza bo się rusza
i jest niewygodna.
Ma ktoś sprawdzony patent?

1. Każdy ma inaczej.
2. Lekarz, ale skoro wiesz, które kręgi to już byleś.
3. Masaże
4. Ćwiczenia - wzmacnianie mięśni pleców i brzucha.

Ja mam akurat tak, ze jazda samochodem mi służy (znaczy plecom, ale może być, ze to tez kwestia fotela) i czasami jeśli bol był, to po jeździe ustępuje.

Data: 2014-12-24 11:50:06
Autor: Bolko
Ból pleców a długotrwała jazda.

1. Każdy ma inaczej.
2. Lekarz, ale skoro wiesz, które kręgi to już byleś.
Byłem dał tabletki
3. Masaże
Chodziłem przez trzy tygodnie 3 razy na tydzień
Miałem pełną rehabilitacje łącznie z ultradźwiękami prądami itd.
4. Ćwiczenia - wzmacnianie mięśni pleców i brzucha.
Wiem wiem. Tylko to trwa zanim się to wszystko wzmocni
Ja mam akurat tak, ze jazda samochodem mi służy
No właśnie u mnie nie. A w styczniu czeka mnie kilka tysięcy km do przejechania. A w tym momencie przejechanie 20 km nie jest zbyt przyjemne.
A co dopiero wyjazd do Bydgoszczy czy Zielonej Góry.

Data: 2014-12-24 23:20:04
Autor: Ghost

Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e620f31-6522-4ab9-8e73-348dbcf2ead4@googlegroups.com...

1. Każdy ma inaczej.
2. Lekarz, ale skoro wiesz, które kręgi to już byleś.
Byłem dał tabletki
Zmienić. Tez mi chciał dać.

3. Masaże
Chodziłem przez trzy tygodnie 3 razy na tydzień
Miałem pełną rehabilitacje łącznie z ultradźwiękami prądami itd.
:-)
Rehabilitacja kręgosłupa to nie tygodnie, a miesiące i lata.

4. Ćwiczenia - wzmacnianie mięśni pleców i brzucha.
Wiem wiem.
Tylko to trwa zanim się to wszystko wzmocni
Właśnie.

[...]
Ale ćwiczysz, czy perspektywa miesięcy Cię zniechęca?

Data: 2014-12-24 22:42:23
Autor: adam
Ból pleców a długotrwała jazda.
> 1. Każdy ma inaczej.
> 2. Lekarz, ale skoro wiesz, które kręgi to już byleś.
> 3. Masaże
> 4. Ćwiczenia - wzmacnianie mięśni pleców i brzucha.

Podpisuje się pod tym obiema rękami. Nie ma lepszego sposobu jak rehabilitacja i regularna gimnastyka.

Ponadto - pkt 1. Każdy ma inaczej. Ja mam duże problemy z kręgosłupem, ale akurat u mnie długa jazda służy, po 15 - 20 godz w aucie wychodzę miękki i leciutki, jak po basenie, nie wiem dlaczego tak jest.

Jest też coś w ustawieniu fotela. Nie bez przyczyny wszystkie busy i ciężarówki, którymi z założenia jeździ się długo, mają fotele ustawione prosto jak krzesło. W osobówkach jest inaczej - pozycja półleżąca, siedzisko też jakoś dziwnie podpiera uda, że utrudnia krążenie. Ja nie mogę długo wytrzymać w osobówce.

Data: 2014-12-24 23:21:46
Autor: Ghost

Użytkownik "adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m7fbvu$bi9$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

Jest też coś w ustawieniu fotela. Nie bez przyczyny wszystkie busy i ciężarówki, którymi z założenia jeździ się długo, mają fotele ustawione prosto jak krzesło. W osobówkach jest inaczej - pozycja półleżąca, siedzisko też jakoś dziwnie podpiera uda, że utrudnia krążenie. Ja nie mogę długo wytrzymać w osobówce.

Każdy ma inaczej, ja w osobówce nigdy nie przyjmuje pozycji pionowej, zwykle z czasem nawet dodatkowo "zjeżdżam" i to jest moja optymalna pozycja.

Data: 2014-12-25 09:16:04
Autor: rzymo
W dniu środa, 24 grudnia 2014 22:42:24 UTC+1 użytkownik adam napisał:
[...]

Coś w tym jest - jeżdżę sporo właśnie busem, obecnie Ducato Maxi. Trafiła mi się wersja full-wypas (m.in. regulacja lędźwiowa fotela) i jest lepiej niż dobrze ;) Do tego w miarę cicho w kabinie, nawet przy wyższych prędkościach i człowiek prawie wcale się nie męczy.

Co ciekawe na rowerze muszę być mocno pochylony/wygięty, od pewnego momentu im bardziej sylwetka w pion, tym szybciej kończy się jazda (z powodu bólu pleców). Wygięty mogę jechać i >100km na jeden raz, w pełni wyprostowany nie przejadę nawet 10km...

Data: 2014-12-25 11:59:04
Autor: Irek.N.
Ból pleców a długotrwała jazda.
Ja mam akurat tak, ze jazda samochodem mi służy (znaczy plecom, ale może być, ze to tez kwestia fotela) i czasami jeśli bol był, to po jeździe ustępuje.

Też tak miałem, zanim nie odkryłem o co chodzi z moimi plecami.
Miałem przesunięty dysk - normalka, dużo osób ma i nawet nie wie - ja niestety wiedziałem.
Dodatkowo z racji gabarytów i budowy/pracy nadwyrężałem mięśnie.
Problemy skończyły się dopiero, gdy nastawiono mi dysk i wytłumaczono, kiedy boli kręgosłup, a kiedy mięśnie go trzymające.
W tym drugim przypadku jazda samochodem, szczególnie przy włączonym grzaniu fotela faktycznie pomaga.

Miłego.
Irek.N.

Ból pleców a długotrwała jazda.