Ból pleców a długotrwała jazda.

Data: 2014-12-25 11:32:47
Autor: MarcinJM
Ból pleców a długotrwała jazda.
W dniu 2014-12-24 16:23, Bolko pisze:
Ma ktoś sprawdzony patent?

Tak.
Ja mam problemy z kręgosłupem.
Pomogło wstawienie fotela kubełkowego. Tak, sportowej, twardej skorupy.
Minus taki, że trudno zmienić pozycje siedzenia na inna niż ergonomiczna, plus taki, ze po 10-12 godzinach wysiadałem z auta w stanie nienaruszonym ortopedycznie.

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-12-25 11:45:40
Autor: Ghost

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:549be7d0$0$4379$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

I to, podejrzewam, jest optymalna pozycja. Dzisiaj sporo aut ma fotele, a la kubełkowe (nie jeździłem w prawdziwym, ale nietrudno jest mi uwierzyć na słowo), i to ułatwia życie plecom.

Data: 2014-12-25 11:54:25
Autor: Irek.N.
[...]

Temat jeszcze ciekawszy chyba jest.
Poruszałem się Mondeo MKII, fajne fotele - wygodne, po 1k2 kilometrów byłem w stanie wysiąść i chodzić bez odczuwalnego dyskomfortu.
Skoda Octavia (nie wiem który model - teraz 6-cio letnia), po przejechaniu tysiąca nie wiedziałem co z plecami zrobić, tak bolały.
Teraz poruszam się volvo i nie pamiętam, abym kiedykolwiek tak komfortowo się czuł po długiej trasie.

Najciekawsze w tym jest to, że wsiadając do samochodów nie czułem niewygody. Może w skodzie było troszeczkę mniej wygodnie niż w pozostałych, ale bez żadnych mocnych odczuć. Kłopoty pojawiały się po czasie, wiec nie potrafię powiedzieć czy jest dobrze, zanim nie przejadę długiej trasy. Ciekawe na czym to polega.

Irek.N.

Data: 2014-12-25 12:27:36
Autor: Ghost
Ból pleców a długotrwała jazda.

Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m7gqcg$hb2$1@speranza.aioe.org...

Ciekawe na czym to polega.

Pewnie nie tylko od fotela, ale i od jego ustawienia, w tym odległości od pedałów, kierownicy, wysokości kierownicy. Ja to wszystko optymalizuje. I potwierdzam, w volvo się jedzie dobrze, w mazdzie tez.

Data: 2014-12-25 06:56:03
Autor: AA
W dniu czwartek, 25 grudnia 2014 12:27:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

Pewnie nie tylko od fotela, ale i od jego ustawienia, w tym odległości od pedałów, kierownicy, wysokości kierownicy. Ja to wszystko optymalizuje. I potwierdzam, w volvo się jedzie dobrze, w mazdzie tez.

Przy okazji - jak będzie z Mondeo mkIV, w wersji skóra/alcantara/sportowe? Mam na oku pewien egzemplarz, a głupio byłoby kupić i później narzekać na kręgosłup. ~190cm wzrostu.

--
pozdr
AA

Data: 2014-12-25 16:11:07
Autor: MarcinJM
W dniu 2014-12-25 15:56, AA pisze:
[...]

Pierwsza rzecz: czy podczas naciskania hampla, sprzegła jest na tyle twarde, zeby nie napinać miesni pleców.
Czy w ogóle daje sie poustawiać fotel i kierownicę w optymalnej pozycji (optymalna nie równa sie subiektywnie wygodna)
No i trzymanie boczne.

Data: 2014-12-25 21:15:49
Autor: cef
W dniu 2014-12-25 o 15:56, AA pisze:

Przy okazji - jak będzie z Mondeo mkIV, w wersji skóra/alcantara/sportowe?

Przecież to kwestia indywidualna.
Jednemu pasuje, drugiemu nie.
Ja np pamiętam, że jak jeździłem mondeo
to siedzenie kierowcy i jazda jako kierowca było normalne,
ale na siedzeniu pasażera (teoretycznie ten sam typ siedzenia)
nie mogłem nawet oka zmrużyć takie było niewygodne.

Ból pleców a długotrwała jazda.