Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)

Data: 2019-10-05 21:11:54
Autor: Waldek
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)

Ostatnio dowiedziałem się że nie jestem nowym "klientem" Aliora
(choć w Aliorze dawno temu pozamykałem wszystkie konta)
- bo BPH przeniósł siakieś moje martwe konto i sobie u nich wisi
(dobrze że bezpłatne) a też powinno być zamknięte.
Na szczęście Meritum pozamykało wszystko jak należy i stąd nic nie wyemigrowało.

A że dostałem nauczke, zadzwoniłem do BNP Paribasa, sprawdzić czy z dawnego BGŻ, Raifaisena oraz BGŻ Optimy nie wyemigrowały podobne śmieci ;)
No i okazuje się że w BNP dalej nie mają zintegrowanych systemów ?
Infolinka sprawdziła, że nie ma mnie w systemie, ale nie ma dostępu do danych Raifiego - przełączyła do innej osoby.
Tam ustaliłem że w (dawnym) Raifim wszystko mam pozamykane, kolejne przełączenie do osoby która ma dostęp do danych Optimy.
Istny dom wariatów :D

Straciłem z 30 minut na telefonie, zanim ustaliłem że mogę się załapać
na Paribasowe wiśnie ;)

Problemy z kartą Paribasa (pierwsze użycie)
- płace w sklepie (karta chipem w czytnik) - pin nieprawidłowy
hmm... mało prawdopodobne, ale może sie pomyliłem ?
wracam do domu - zmieniam pin
wracam do tego samego sklepu (nastepny dzien) - pin nieprawidowy :/
Ide do bankomatu - wpisuje pin - wpuszcza, no to ok - karta aktywna
Ide do Biedrony - płace bezstykowo - operacje niemożliwa użyj chipa
- wkładam chipem, wprowdzam pin ... SuccessFull - POSZLO.
W następnym sklepie poszło już bezstykowo... UFFF
chyba pierwsza karta która nie chciała "zaskoczyć" za to mnie zaskoczyła :D
Ps. Apka Paribasa na smarkofona IMO jest najbardziej prymitywna z tych które znam - a znam kilka ;)

No a... przy okazji, zaglądam dziś w wyciąg z Milka
i widze przelew z EB jako wewnętrzny (początek integracji? )
Dobrze że zauważyłem bo pewnie by mnie skasowali na opłatę miesięczna
- trzeba jednak polać 1kpln z inszego banku - EB spalony ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-05 22:39:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)

"Waldek" qnaptn$1pn6$1@gioia.aioe.org

A że dostałem nauczke, zadzwoniłem do BNP Paribasa, sprawdzić czy z dawnego BGŻ, Raifaisena oraz BGŻ Optimy nie wyemigrowały podobne śmieci ;)
No i okazuje się że w BNP dalej nie mają zintegrowanych systemów ?

Nie mają i nie zamierzają integrować. ;)
Mam w Paribas i w dawnym Rajfim -- gdy
chciałem zamknąć, natknąłem się na opór,
którego nie zdołałem złamać... [źli
ludzie powiedzą, że mam zbyt miękkie
serce? -- IMO takiego oporu nikt by
nie zdołał złamać...]

Ale co więcej -- wewnętrznie Paribas
także nie jest zintegrowany. ;)
Oddzielnie loguję się;
 - do kredytówki
 - RORu
 - Optimy...

[...]

:)

[...]

Ja poznałem kilkanaście Paribasu...
Ale teraz, gdy przydałoby się kilka
sprawnych -- nie znajduję kilku... ;)

[...]

Wkrótce zostaną tylko wewnętrzne? ;)
Carrefour, Auchan itp. -- to też Paribas...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-06 12:00:59
Autor: Grzexs

BNP to dziwny bank. Ostatnio odkryłem, że ich Pl@net i GOonline to jakieś dwa kompletnie różne światy - jak zdefiniuję przelew w jednym, to w drugim jest niewidoczny do czasu wykonania. Nigdy bym nie wpadł na to, że tak może być.

--
Grzexs

Data: 2019-10-06 04:56:54
Autor: Dawid Rutkowski
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
U mnie w GOonline pojawiły się wszystkie błędy, jakie - jak teraz wyszło - ręcznie łatali w pl@net po reklamacjach.
Bank nie jest "dziwny" tylko po prostu francuski (sprawdź sobie, jak po francusku "komputer" albo "problem roku 2000", to się przestaniesz dziwić).
A do tego bnpp jest zlepkiem kilku banków - ledwo łykają kolejne, dławią się (w oddziale kilka historii słyszałem o bajzlu z przejętymi kredytami) - a żreć chcą dalej.
Plus jeszcze to, że sami się zatkali swoimi promocjami - już jakiś czas temu ponad tydzień czekałem na oddzwonienie.

Data: 2019-10-07 15:43:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5a648b5-69bc-4cc6-af18-df49d246630a@googlegroups.com...
U mnie w GOonline pojawiły się wszystkie błędy, jakie - jak teraz wyszło - ręcznie łatali w pl@net po reklamacjach.
Bank nie jest "dziwny" tylko po prostu francuski (sprawdź sobie, jak po francusku "komputer"

Ordinateur ?
Cos jak "porządkowy" ?
Nie jest to znow takie dziwne, u nas tez czesto zbierala sie komisja i cos nazywala ... moze uznali, ze "computer" to zle slowo

Czy moze chodzi o to, ze komputer ich porzadkuje, bo z natury maja burdel ?

albo "problem roku 2000", to się przestaniesz dziwić).

https://fr.wikipedia.org/wiki/Passage_informatique_%C3%A0_l%27an_2000

Jak na moja kiepska znajomosc francuskiego ... cos tu pisza o informatycznym przejsciu :-)

Ale ciekawostka
Y2K (Y pour year, 2K pour 2000) fut le sigle américain le plus couramment employé pour désigner le probl?me.

co translate google tlumaczy na
Y2K (Y for year, 2K for 2000) was the most commonly used acronym for the problem.

Cos chyba skreslil "amerykanski".
Cenzura ... czy taki cwany, ze nic nie tlumaczy - odszukal sobie cala fraze przetlumaczona w wiki :)

J.

Data: 2019-10-06 12:56:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 6 Oct 2019 12:00:59 +0200, Grzexs napisał(a):

[...]

Naprawde ? Tez bym nigdy nie wpadl.

Terminowy ? W ktora strone nie widac ?

J.

Data: 2019-10-07 00:23:05
Autor: Grzexs
[...]

Przelew z datą przyszłą. Dopóki nie zostanie wykonany, to widoczny tylko w tym systemie, w którym się zdefiniowało. Potem to już w historii widać.

--
Grzexs

Data: 2019-10-07 15:28:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qndpg6$15sb$1@gioia.aioe.org...
[...]

ba
Przelew z datą przyszłą. Dopóki nie zostanie wykonany, to widoczny tylko w tym systemie, w którym się zdefiniowało. Potem to już w historii widać.

Tak mnie zainteresowales ze az sprawdzilem

W GoOnline nie da sie zlecic przelewu z data przyszla.
Ewentualnie ja nie potrafie i infolinia tez nie.

No coz - konsekwentnie (?) nie pokazuja tych przyszlych zlecen.
Bo nie ma gdzie. No chyba, zeby tak w historii umiescic ?

Czyli nie tyle dwa rozne systemy, tylko gruba niedoróba.

J.

Data: 2019-10-07 18:41:18
Autor: Grzexs
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
W GoOnline nie da sie zlecic przelewu z data przyszla.
Ewentualnie ja nie potrafie i infolinia tez nie.

Mnie się udało i nie przypominam sobie, żebym miał z tym jakieś problemy. Trzeba kliknąć w obrazek kalendarza przy napisie ,,Data realizacji" i otwiera się na nim pole wyboru daty.

No coz - konsekwentnie (?) nie pokazuja tych przyszlych zlecen.
Bo nie ma gdzie. No chyba, zeby tak w historii umiescic ?

Ależ jest -- ,,Przyszłe płatności" -- drugi wiersz od góry.

Czyli nie tyle dwa rozne systemy, tylko gruba niedoróba.

Jak się konsekwentnie jednego używa, to nie jest tak źle. Uważam, że ten ,,GOonline" jest lepszy, bo prostszy. I ma coś, czego nie ma ,,Pl@net" -- można zrobić eksport w .xls.

A w ogóle, to piszę o ,,GOonline" dostępnym przez www (Firefox). Bo mam wrażenie, że piszemy o czymś innym.

--
Grzexs

Data: 2019-10-07 19:21:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnfprc$c34$1@gioia.aioe.org...
[...]

A to zle zrozumialem - pomylilo mi sie z aplikacja, a ona przeciez Gomobile sie nazywa.

A faktycznie maja jeszcze taka ST ...
Kiedy oni to dodali ? Jakos nie zwrocilem uwagi.

No to ciekawe z tymi przelewami ... kompletnie nowy system i faktycznie ma wlasna kolejke przelewow ?

Ciekawe do ktorego systemu dodaje przelewy apka ... a no, tak - nie dodaje, nie ma takiej funkcji :-)

J.

Data: 2019-10-07 23:46:06
Autor: Grzexs
[...]

No to pogadali...

Poczekam, aż dadzą nagrodę i spadam stamtąd. Jeszcze nie zgłupiałem, żeby płacić bankowi za przechowywanie własnych pieniędzy!

PS. Zrób coś z tymi odstępami przed pytajnikami, znaczy - poniechaj ich.

--
Grzexs

Data: 2019-10-07 23:52:33
Autor: J.F.
Dnia Mon, 7 Oct 2019 23:46:06 +0200, Grzexs napisał(a):
[...]

Mowisz, ze skarpeta jest za darmo ?

Ale co - sa jakies oplaty?
Jedna oplata karta i nie ma ...

J.

Data: 2019-10-13 21:55:02
Autor: WAM
On Sat, 5 Oct 2019 21:11:54 +0200, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

Problemy z kartą Paribasa (pierwsze użycie)
- płace w sklepie (karta chipem w czytnik) - pin nieprawidłowy
hmm... mało prawdopodobne, ale może sie pomyliłem ?
W ING przy pierwszym uzyciu chyba musialem wpisac 4 razy pin zeby sie
zaprogramowal na karcie. 3 x terminal pokazywal ze pin bledny.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-10-14 00:50:28
Autor: Dawid Rutkowski
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
To dobrze wróży co do karty - a przynajmniej nie wróży źle.
Najprawdopodibniej będzie pin offline - choć czy również autoryzacja offline to nie wiadomo, może być głupotka, czyli pin offline z autoryzacją on-line. A jaka to karta?

Data: 2019-10-15 18:46:21
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

To dobrze wróży co do karty - a przynajmniej nie wróży źle.
Najprawdopodibniej będzie pin offline

A to w ogóle są jeszcze karty bez PINu offlinowego?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-15 10:41:18
Autor: Dawid Rutkowski
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma) nie znaczy, że będzie chciała go używać poza sytuacjami, gdy będzie to absolutnie konieczne.

Data: 2019-10-17 20:50:55
Autor: Krzysztof Halasa
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma)

Wiemy przecież, że nie każda ma (historycznie rzecz biorąc).

nie znaczy, że będzie
chciała go używać poza sytuacjami, gdy będzie to absolutnie konieczne.

Czyli nigdy - PIN zawsze jest mechanizmem opcjonalnym.

Pytanie jest takie - czy są obecnie wydawane karty, którym bank nie
ustawia (w ten lub inny sposób) (offlinowego) PINu, tak by mogły go
weryfikować - np. tam, gdzie PIN online jest zabroniony.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-17 12:04:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 17 października 2019 20:50:57 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma)

Wiemy przecież, że nie każda ma (historycznie rzecz biorąc).

O rany, każda ważna. Po coś przecież te daty ważności są.
Np. jak miałem KK ze śp. db i w końcu wprowadzili (rok po terminie) możliwość wyłączania pikacza, to z ciekawości zapytałem, czy mogę - i wyszło, że nie, bo możliwe jest to dopiero w kartach wydanych/wznowionych po konkretnej dacie.

> [...]

ustawia (w ten lub inny sposób) (offlinowego) PINu, tak by mogły go
weryfikować - np. tam, gdzie PIN online jest zabroniony.

Hmm, a gdzie może być zabroniony pin online?
Raczej niedostępny, np. w samolocie.
Ale tu nie ma sensu blokować PINu offline, bo jakby karta miała go nie mieć to by i tak wymagała autoryzacji on-line (a są takie, co wymagają - i nawet są wypukłe!).
Np. możliwa jest kombinacja 1F - czyli autoryzacja on-line z pinem offline (choć nie widzę zbytniego sensu), ale nie ma 3K - czyli bez autoryzacji, ale z pinem on-line.
Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą nie mieć w ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.

Data: 2019-10-18 22:25:48
Autor: Krzysztof Halasa
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

> To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma)
Wiemy przecież, że nie każda ma (historycznie rzecz biorąc).

O rany, każda ważna.

No chyba właśnie nie - ale może już teraz każda?
Wiesz, niektóre karty mają 5 lat ważności.

[...]

To nie jest coś wyjątkowego w niektórych krajach.

Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą
nie mieć w ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.

Tak myślały banki jakiś czas temu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-19 01:24:48
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 18 października 2019 22:25:51 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> O rany, każda ważna.

No chyba właśnie nie - ale może już teraz każda?
Wiesz, niektóre karty mają 5 lat ważności.

Wiem, sam takie mam.
Ale w 2014 jeszcze 5-letnich nie było.

> Hmm, a gdzie może być zabroniony pin online?

To nie jest coś wyjątkowego w niektórych krajach.

Może uściślisz?
W jakim kraju ZABRONIONE jest używanie PINu on-line?
Zabronione, nie utrudnione, np. brakiem infrastruktury - choć wtedy w takich miejscach zapewne kartą nie zapłacisz.

> Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą
> nie mieć w ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.

Tak myślały banki jakiś czas temu.

I co im się w myśleniu zmieniło?
Znów uściślij i podaj sytuację, w której przyda się pin offline, jeśli karta działa TYLKO z autoryzacją on-line - a autoryzacji on-line nie da się uzyskać, np. w samolocie albo na statku?

Data: 2019-10-19 17:25:01
Autor: Krzysztof Halasa
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Ale w 2014 jeszcze 5-letnich nie było.

Nawet 3 lata temu było zupełnie inaczej, jeszcze niedawno ludzie
płakali nt. PINu offline.

Może uściślisz?
W jakim kraju ZABRONIONE jest używanie PINu on-line?

Nie musi być zabronione w całym kraju jakąś np. ustawą, wystarczy że
jest zabronione w wielu terminalach (większości).

Zabronione, nie utrudnione, np. brakiem infrastruktury - choć wtedy w
takich miejscach zapewne kartą nie zapłacisz.

Oczywiście że zapłacisz. Autoryzacje online są stosowane jak
najbardziej.

Przecież wiadomo że to jest typowa sytuacja w UK. I we Francji.

> Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą
> nie mieć w ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.
Tak myślały banki jakiś czas temu.

I co im się w myśleniu zmieniło?

Kierunek (fizycy napisaliby: zwrot). O 180 stopni.

Znów uściślij i podaj sytuację, w której przyda się pin offline, jeśli
karta działa TYLKO z autoryzacją on-line - a autoryzacji on-line nie
da się uzyskać, np. w samolocie albo na statku?

Wymyśliłeś absurdalną sytuację.

PIN offline przydaje się wtedy, gdy wymaga go terminal, co nie wyklucza
wcale autoryzacji online.

Ludzie robili w takich sytuacjach (i braku PINu na karcie) różne triki
np. ze ścieżkami magnetycznymi i czasem udało się zapłacić, a czasem
nie. To kwestia także konfiguracji w banku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-19 11:16:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 19 października 2019 17:25:04 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> Ale w 2014 jeszcze 5-letnich nie było.

Nawet 3 lata temu było zupełnie inaczej, jeszcze niedawno ludzie
płakali nt. PINu offline.

Za granicą.

> Może uściślisz?
> W jakim kraju ZABRONIONE jest używanie PINu on-line?

Nie musi być zabronione w całym kraju jakąś np. ustawą, wystarczy że
jest zabronione w wielu terminalach (większości).

Za granicą. Dla kart zagranicznych.

> [...]

najbardziej.

Przecież wiadomo że to jest typowa sytuacja w UK. I we Francji.

Dla kart zagranicznych.
Wtedy NIE jest stosowana autoryzacja on-line.
I stąd wymaganie pinu offline (pikaczowo dla płatności powyżej określonej sumy - a jako że to zagranica, to terminal pikacza może nie mieć).

> I co im się w myśleniu zmieniło?

Kierunek (fizycy napisaliby: zwrot). O 180 stopni.

Raczej skończyły się visy electron i maestro (choć tych w PL było i tak mało).

> [...]

Wymyśliłeś absurdalną sytuację.

PIN offline przydaje się wtedy, gdy wymaga go terminal, co nie wyklucza

To Ty wymyślasz absurdalną sytuację, gdy możliwa i przeprowadzana jest autoryzacja on-line - ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu jednocześnie nie można sprawdzić pinu on-line.

Pinu offline terminal wymaga - i bez niego nie pozwala na wykonanie transakcji - gdy nie ma możliwości sprawdzenia pinu on-line.
A opcjonalnie korzysta z niego wtedy, gdy wspólna konfiguracja terminala i karty pozwala na płatność bez autoryzacji, ale pin jest wymagany - czyli przy transakcjach z chipa jak masz dobrą kartę.

Ludzie robili w takich sytuacjach (i braku PINu na karcie) różne triki
np. ze ścieżkami magnetycznymi i czasem udało się zapłacić, a czasem
nie. To kwestia także konfiguracji w banku.

Jak z paska (o ile terminal pozwolił na pasek dla karty chipowej - na pasku jest o tym informacja) można było zapłacić na podpis to się udawało.

Data: 2019-10-20 21:44:45
Autor: Krzysztof Halasa
Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Nawet 3 lata temu było zupełnie inaczej, jeszcze niedawno ludzie
płakali nt. PINu offline.

Za granicą.

No pewnie że za granicą. Przecież napisałem że "w niektórych krajach".
Co najwyżej jeden z nich mógłby teoretycznie nie być za granicą.

Dla kart zagranicznych.
Wtedy NIE jest stosowana autoryzacja on-line.

Nie, nic z tych rzeczy. Dla wszelkich kart. Brak autoryzacji online to
jest wyjątek. PIN offline może być regułą.

Po prostu przyjmij do wiadomości że są miejsca, gdzie kombinacja PIN
offline + auth online jest stosowana. To są fakty, bardzo łatwo
sprawdzalne.

Raczej skończyły się visy electron i maestro (choć tych w PL było i
tak mało).

VE i maestro było mało?

To Ty wymyślasz absurdalną sytuację, gdy możliwa i przeprowadzana jest
autoryzacja on-line - ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu
jednocześnie nie można sprawdzić pinu on-line.

Ale rozumiesz, że dyskutujesz z faktami?

https://www.ma-neobanque.com/code-pin-pourquoi-devez-vous-passer-par-un-distributeur/

Tłumacz Google:
"We Francji, ale dzieje się tak również w kilku krajach europejskich, VSE
nie akceptują tworzenia PIN Online. Dlatego kontrolują tylko za pomocą
ICC (chip).

Ten wybór jest powiązany z preferencjami kraju w zakresie przetwarzania
płatności offline. Dlatego wprowadzenie PIN online było sprzecznym
komunikatem.

Te pozycje nie są ustalone. Na przykład we Francji rozważane są prace
nad integracją PIN Online w terminalach płatniczych. Jeszcze kilka lat
zajmie masowe wdrożenie takiej funkcji w ramach VSE w sklepach.

PIN online jest więc dostępny tylko w bankomatach. Muszą mieć numer PIN
Online i będzie dostępny na całym świecie."

Tylko nie pisz, że sklepy we Francji nie autoryzują online :-)

Pinu offline terminal wymaga - i bez niego nie pozwala na wykonanie
transakcji - gdy nie ma możliwości sprawdzenia pinu on-line.

No pewnie. Np. wtedy, gdy terminal ma tę funkcję zablokowaną.

Jak z paska (o ile terminal pozwolił na pasek dla karty chipowej - na
pasku jest o tym informacja)

Co ważniejsze, w bazie terminala może być o tym informacja. Ale to
jeszcze o niczym nie przesądza.

można było zapłacić na podpis to się
udawało.

No fakt, jak można było zapłacić, to się udawało. Co do tego nie mam
wątpliwości.

Podpowiem, że udawało się głównie wtedy, gdy taka możliwość nie była
zablokowana w terminalu (ew. jeśli posiadacz terminala mogł i użył
odpowiedniej opcji "awaryjnej"), i jeśli bank następnie dał zgodę na
taką transakcję - bo dla banku transakcja magstripe ze względu na
niechipowość terminala i transakcja magstripe ze względu na brak
możliwości skorzystania z (np. uszkodzonego) chipa to są różne sprawy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-14 13:09:35
Autor: z
W dniu 2019-10-05 o 21:11, Waldek pisze:
- bo BPH przeniósł siakieś moje martwe konto i sobie u nich wisi
(dobrze że bezpłatne) a też powinno być zamknięte.

Ech ci wisienkowicze ;-)

Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)