Bolce uziemiajace - jak podlaczyc ?

Data: 2011-02-27 10:23:23
Autor: Damork
Bolce uziemiajace - jak podlaczyc ?
Na mównicę wtargnął "Wojciech Skrzypinski", poprawił mikrofon, rozwarł
paszczę i ryknął:

Wszystko pieknie, ale to stary budynek z dwuzylowa instalacja elektryczna. Rury sa plastikowe, a do gazowych nikt normalny (miejmy nadzieje) nie uziemia. Co wiec zrobic ? Podlaczyc bolce do "zera" ? Ma to jakis sens praktyczny ?

Mostkowanie uziemienia z "zerem" to standardowa metoda. Tradycyjne podpinanie uziemienia pod pion wodny przy starych, metalowych
rurach daje jedno - jeśli ktoś ma przebicie, to w całym pionie masz rurę
pod napięciem i jak ktoś dotknie to go popieści. Mnie samego kiedyś grzejnik kopnął, głupie uczucie kiedy się czegoś takiego
nie spodziewasz...

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2011-02-27 12:57:11
Autor: Panslavista
"Damork" <damorkUSUN_TO@wp.pl> wrote in message news:17il9ck4gxvv6$.7ccaw7ut2it9.dlg40tude.net...
[...]

    Hm, kiedyś kopała mnie wanna przy dotknięciu baterii. Było około 150V. Poradziłem sobie mostkując oba przybory. Zjawiła się ekipa z donosu sąsiada, nawet zaczęli kuć ściany. Zrobili dwie dziury zanim zaczęli myśleć. Poszli do sąsiada - znaleźli mostek w bojlerze elektrycznym. To była stara instalacja - można było zamienić miejscami przewody i wstawić bezpiecznik automatyczny, przy załączonym licznik normalnie liczył, przy wyłączonym - stał. Prąd płynął do instalacji normalnie, ale odpływał ziemią. Później przebudowano linie zasilające, a w budynku wymieniono instalacje.

Bolce uziemiajace - jak podlaczyc ?