Bolce w v-break'ach

Data: 2012-04-21 20:17:40
Autor: Kwik
Bolce w v-break'ach
Czolem,

Dzis chcialem zamontowac swoje stare, ale jakze "jare", v-breaki avida do drugiego roweru. Niestety, w wyniku zawieruchy dziejowej zginely mi takie malusienkie bolce, ktore ustalaja pozycje sprezyny odginajacej ramie hamulca. Dokladnie chodzi mi o te czesc:

http://imageshack.us/photo/my-images/29/hamulce.jpg

Mozna to jakos prosto dokupic, dolutowac, dodac z innych hamulcow lub po prostu ustawic hamulce bez tego??? Jakies pomysly?

Dzieki,
Kwik

Data: 2012-04-21 20:39:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Bolce w v-break'ach
W dniu 2012-04-21 20:17, Kwik pisze:
[...]

A to nie jest integralna część sprężyny? Tzn. drugi koniec tego pręta, który sterczy przez długość ramion?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-04-22 02:18:06
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Bolce w v-break'ach
Dnia 21.04.2012 20:39 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał :
[...]

Nie jest.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2012-04-22 06:26:59
Autor: Kwik
Bolce w v-break'ach

A to nie jest integralna część sprężyny? Tzn. drugi koniec tego pręta,
który sterczy przez długość ramion?

Oj nie wydaje mnie sie...
Kwik

Data: 2012-04-21 21:40:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bolce w v-break'ach

Użytkownik "Kwik" <kwik@interia.pl> napisał w wiadomości news:jmutn6$b6m$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To jest sprężyna. Całość.Jeden element.

--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-21 21:47:48
Autor: ToMasz
Bolce w v-break'ach
W dniu 21.04.2012 21:40, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

hamulce tego typu, full metal =15zł. niewiem czy warto się męczyć...

ToMasz

Data: 2012-04-22 14:41:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bolce w v-break'ach
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jmv2t4$kb8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Avidy dobre są - ja bym przełożył samą sprężynę :)

--
http://Endurorider.pl
22/04/2012 SR Suntour Duro QLC

Data: 2012-04-22 10:39:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Bolce w v-break'ach
Dnia 21.04.2012 21:40 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał :

[...]

Nie. Widzę, że w wątku wypowiadają się chyba same osoby, które nie
wiedzą jak wygląda hamulec Avida. Do autora wątku: zła wiadomość, jeśli
zgubiłeś ten bolec, to pewnie coś pękło, inaczej by nie wypadł.
Przypadłość znana mnie oraz innym Preclowiczom (i pewnie nie tylko).
Część jest raczej nie do naprawienia (chyba, że może dosztukować, ale
nie sądzę, że ktoś to zrobi), a szkoda, bo hamulce Avida to bardzo dobre
hamulce.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2012-04-22 21:53:34
Autor: Kwik
Bolce w v-break'ach
W dniu 2012-04-22 10:39, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:

Nie. Widzę, że w wątku wypowiadają się chyba same osoby, które nie
wiedzą jak wygląda hamulec Avida.

Przyznam szczerze ze ogladalem dzis jakies low-endowe hamulce Tektro, i w nich rowniez bolec nie byl czescia sprezyny, raczej wygladal na jakis nit.

> [...]
Część jest raczej nie do naprawienia (chyba, że może dosztukować, ale
nie sądzę, że ktoś to zrobi), a szkoda, bo hamulce Avida to bardzo dobre

No to jest faktycznie fatalna wiadomosc. Sprobuje pobawic sie w sztukowanie, pewnie jakims klejem do metalu i kawalkiem druta - w koncu to ma tylko wejsc w ta mala dziurke w ramie, nie musi byc idealnie dopasowane.

Kwik

Data: 2012-04-23 09:39:57
Autor: Mike
Bolce w v-break'ach
To jest sprężyna. Całość.Jeden element.

Nie. Widzę, że w wątku wypowiadają się chyba same osoby, które nie
wiedzą jak wygląda hamulec Avida.

No to ku oświeceniu :)
Zepsuło się coś takiego:
http://mikemtb.org/porady/avidv/tulejka.jpg

Awaria bardzo popularna, szczególnie po zimie/okresie bez jazdy ponieważ tulejka (która zazwyczaj luźno kręci się w ramieniu V i jej obrót ograniczony jest tylko napięciem sprężyny) lubi się zapiekać i w momencie pociągnięcia za klamkę nie ma możliwości obrotu względem ramienia i rusza się razem z nim powodując ułamanie tulejki i wyrwanie bolca.

Wymiana nie jest trudna- wybicie tulejki a potem wpasowani nowej- ew. może pojawić się przez to lekki luzik. Większy problem to dostanie ww. części. Mi wprawdzie avid kiedyś przysłał za darmo, ale to były zamierzchłe czasy ;)
Ostatnio natomiast wyhaczyłem na jakimś forum i nawet w oryginalnym woreczku, więc i mogę napisać- może się przyda w poszukiwaniach-nazywa się to to:
SD SL Brake arm spring kit (left&right) part no. 11-5309-986-000. Na pewno kompatybilne z SD7 i starym Ti (a więc chyba z nowym SL)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-04-23 18:32:13
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bolce w v-break'ach
Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:jn313h$is2$1mx1.internetia.pl...
[...]

O rany! Masz rację! Totalnie o tym zapomniałem :P

Data: 2012-04-23 22:02:32
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Bolce w v-break'ach
Dnia 23.04.2012 09:39 użytkownik Mike napisał :
[...]

No nie żartuj, że to jest do dostania! I powiedz mi jeszcze, że
aluminiowe jak w SD Ti.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2012-04-23 22:50:41
Autor: Mike
Bolce w v-break'ach
[...]

Miałem z dwóch źródeł z 8lat temu raz i z pół roku temu drugi raz. Za każdym razem było alu :)
Do dostania jest, tylko pytanie, czy się opłaca, bo jak pogooglowałem to coś koło 10E kosztuje + wysyłka....więc...

Data: 2012-04-22 23:29:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Bolce w v-break'ach
Jak Ci się uda skutecznie to naprawić, to daj znać jak to zrobiłeś. Leży
u mnie hamulec Avid z taką usterką i chętnie bym go zreanimował. Na
razie skończyło się na podmianie z innego egzemplarza.