Data: 2011-06-09 23:22:04 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
ostatnio ktoś wspominał o przeróbce bombra ze sprezyny na powietrze lub na odwrót, więc postanowiłem sprawdzić na żywym organiźmie.
przedmiot badania: Bomber Z3 Wedge QR20 sprężyna, rocznik ~2000 kupiony w 2005 czas wykonania: ~15minut. koszt wykonania prototypu: 0zł lub 2 stare dętki, jak kto woli. metoda wykonania: - odkrecenie korkow. - wybebeszenie sprezyn i podkladek - rozebranie korkow - rozbrojenie detek z wentyli (ogumowane sa akuratne) - wbicie wentyli w otwory w korkach - wkrecenie korkow - napompowanie powietrza po napompowaniu 75psi do jednej lagi, w drugiej na razie 0, jest chyba już za twardo dla mnie (aktualnie ~93kg). jutro poszukam krótszych wentyli bo wygląda to troche niebezpiecznie. a wygląda to tak: http://imgur.com/02BZz -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2011-06-10 08:54:35 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
Użytkownik "Leszek 'QSi' Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości po napompowaniu 75psi do jednej lagi, w drugiej na razie 0, jest chyba już za twardo dla mnie (aktualnie ~93kg). jutro poszukam krótszych wentyli bo wygląda to troche niebezpiecznie. Jeżeli już chcesz tak robić to proponowałbym pozyskać zawór z takiej dętki http://tiny.pl/hf1rx, gdzie jest on gwintowany. Następnie przegwintowałbym korek i wkręcił zawór. Kiedy połączenie jest gwintowane to można ustalić wysokość na jaką wystaje zawór bądź przyciąć to co wystaje za dużo zostawiając tyle komina aby zakryło rdzeń zaworu Tak jak zrobiłeś to teraz to wygląda dziko, ale poważnie mówiąc to wystaje zdecydowanie za wysoko. Gdybyś w czasie gleby wbił zawór do środka to musisz odkręcić korek, poprawić, napompować i dopiero jechać więc opcja kiepska :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-11 09:58:00 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
Dnia 10-06-2011 o 08:54:35 kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):
nieeeeno, to byla wersja prototypowa testowa, sprawdzająca czy wogole to ma szanse działać. z wentylem "całogwintowanym" jest problem ze ma on srednice mniejszą niż otwór w korku po rozbrojeniu. w wersji testowej finalnej wentyle wytoczyłem z grubych wentyli samochodowych, założone na oringach. jak to z prototypami bywa, kolejny jest inny niż poprzedni. toteż jeden jest zakręcany od srodka a drugi od zewnątrz. funkcjonalnie to samo, ale ten z zewnątrz jest lżejszy ;D a wygląda to teraz tak. http://imgur.com/J2Lpx&wFfsF po napompowaniu do ~45psi jest dosc twardo, mam wrażenie że czułość spadła, ale to się sprawdzi w terenie. można jeszcze pokombinować z ilością oleju. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2011-06-11 11:06:02 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
Użytkownik "Leszek 'QSi' Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vwwi2ys78159glqsisport.mshome.net... nieeeeno, to byla wersja prototypowa testowa, sprawdzająca czy wogole to ma szanse działać. Taśma teflonowa powinna pomóc ;) http://imgur.com/J2Lpx&wFfsF No teraz to kulturka ;) po napompowaniu do ~45psi jest dosc twardo, mam wrażenie że czułość spadła, ale to się sprawdzi w terenie. można jeszcze pokombinować z ilością oleju. Jeżeli masz widelec powietrzny tylko z komorą negatywną to jest ciężko dojść do ładu z ciśnieniem. Taka konfiguracja sprawia, że wideł jest tępy i niezbyt czuły. Doświadczyłem tego na Pilocie XC http://endurorider.pl/2008/07/rockshox-pilot-xc/ i od tego czasu wiem, że najlepiej mieć komore pozytywną i negatywną pompowaną oddzielnie ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-13 10:25:16 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
Dnia 11-06-2011 o 11:06:02 kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):
http://endurorider.pl/2008/07/rockshox-pilot-xc/ i od tego czasu wiem, że najlepiej mieć komore pozytywną i negatywną pompowaną oddzielnie ;)jak Pilot z AirAsist dziala to niewiem, może to jednak była wina sprężyny. a wczoraj przeprowadziłem jazdę testową, krótką ale tresciwą w miarę. zaczynałem przy 40psi, teraz jest pewnie ze 20 i muszę sprawdzić poziom oleju. manual Marzocchi mówi że oleju ma byc 45mm i cisnienie "odpowiednie do wagi i stylu jazdy". na potrzeby nodyfikacji sprodukowalem sobie nawet tabelke w Calcu ;] http://leszek.pason.info/rower/bomberair.ods http://leszek.pason.info/rower/bomberair.xls dla microsoftnych po obnizeniu cisnienia powiem ze widelec jest bardziej czuły niż ze spężyną, a progresja ugięcia zapobiega dobiciu. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2011-06-13 10:39:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Bomber Coil -> Bomber Air - w 15 minut. | |
Użytkownik "Leszek 'QSi' Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vwz9oe128159glqsisport... http://endurorider.pl/2008/07/rockshox-pilot-xc/ i od tego czasu wiem, że najlepiej mieć komore pozytywną i negatywną pompowaną oddzielnie ;)jak Pilot z AirAsist dziala to niewiem, może to jednak była wina sprężyny. do d...y działał. po obnizeniu cisnienia powiem ze widelec jest bardziej czuły niż ze spężyną, a progresja ugięcia zapobiega dobiciu. Zatem można powiedzieć, że operacja zakończona sukcesem :D -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|