"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"

Data: 2011-11-22 14:25:42
Autor: barman
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
http://www.rp.pl/artykul/4,758103-Zwrot-wydatkow-z-karty-kredytowej-jest-opodatkowany-PIT.html

Ups :-) Aż tak pusto jest w "skarbcu", że trzeba się łapać takich
rozwiązań? :-)

Pozdrawiam,
Barman

Data: 2011-11-22 14:39:03
Autor: Tomasz Chmielewski
On 22.11.2011 14:25, barman wrote:
http://www.rp.pl/artykul/4,758103-Zwrot-wydatkow-z-karty-kredytowej-jest-opodatkowany-PIT.html

Ups :-) Aż tak pusto jest w "skarbcu", że trzeba się łapać takich
rozwiązań? :-)

A kazdy, kto korzystal ze zwrotow wydatkow z karty kredytowej robil to w sposob regularny, wiec i ZUS za 12 miesiecy sie nalezy. ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-22 05:48:11
Autor: MK
On 22 Lis, 14:39, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
> [...]

A kazdy, kto korzystal ze zwrotow wydatkow z karty kredytowej robil to w
sposob regularny, wiec i ZUS za 12 miesiecy sie nalezy. ;)

A koszty uzyskania przychodu tj. odsetki, oplaty itp bedzie mozna
odliczyc, ew. straty rozliczac przez 5 kolejnych lat ;).

Na szczescie nie doszlismy jeszcze do takiego absurdu zeby rzecznik
prasowy wydawal wiazace interpretacje podatkowe...

MK

Data: 2011-11-22 18:38:51
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-22 14:48, MK pisze:

A koszty uzyskania przychodu tj. odsetki, oplaty itp bedzie mozna
odliczyc, ew. straty rozliczac przez 5 kolejnych lat ;).

Odsetki pikuś. Ja żeby dostać 3 zł od Millennium muszę wydać stówę :-)

Data: 2011-11-22 17:54:20
Autor: Zbynek Ltd.
Bogdan B. napisał(a) :
[...]

Ekhm... jak by Ci tu delikatnie powiedzieć... bank zabiera Ci
chlebek ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-11-22 14:45:09
Autor: lolekanabolek
W dniu 2011-11-22 14:25, barman pisze:
[...]

ups, to będę musiał poczekać na 4 dodatkowe pity
z WBK, Aliora, Millenium i BGŻ ;-(((

Marcin

Data: 2011-11-22 07:58:58
Autor: witek
On 11/22/2011 7:45 AM, lolekanabolek wrote:
[...]

nie musisz.
wystarczy w pit wpisac kwoty zwrotow.
pit z bankow ci niepotrzebny.
no chyba, ze nie potrafisz sam policzyc ile dostales.

Data: 2011-11-22 15:04:04
Autor: lolekanabolek
W dniu 2011-11-22 14:58, witek pisze:
[...]

policzyć to umiem,
ale szkoda mi czasu na to, poczekam na pita ;-)

Marcin

Data: 2011-11-22 08:49:13
Autor: witek
On 11/22/2011 8:04 AM, lolekanabolek wrote:
[...]

no to ja jeszcze wrzuce jeden kamyczek.

z instrukcji pit-36

FORMULARZ PIT-36 JEST PRZEZNACZONY dla podatników [...] i którzy
2) uzyskali przychody:
z innych  źródeł, opodatkowanych na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej, od których ani płatnik, ani podatnik w  ciągu roku podatkowego nie miał obowiązku odprowadzania zaliczek

wypełnienie formularza pit-37 w przypadku otrzymainia pit-8c gdzie zaliczki nie zostały odprowadzone jest błędem i formalnie takie zeznanie powinno zostać zwrócone.

wiec do dzieła.

Data: 2011-11-22 16:18:04
Autor: Waldek

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jag9r2$lo$2inews.gazeta.pl...
[...]

A jak dodatkowo dostalem prezenty rzeczowe
to kto je ma wycenic ?
bo rozumiem ze trzeba tez zaplacic podatek od darowizny ? ;)

Pozdrawiam

Data: 2011-11-22 09:28:51
Autor: witek
On 11/22/2011 9:18 AM, Waldek wrote:

[...]

darowizny maja calkiem sporo zwolnienia od podatku.
dostałes darowizne wieksza niz 4 tys zl?
wowczas faktycznie.
kto ma wycenic?  to zalezy. np rzeczoznawca. :)

dla przypomnienia, formalnie darowizna wymaga formy aktu notarialnego i tam wowczas wpisuje sie wartosc darowizny, wiec po fakcie w zasadzie nie masz problemu bo masz kwote z umowy darowizny.

Data: 2011-11-22 16:27:38
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:18:04 +0100, Waldek napisał(a):

A jak dodatkowo dostalem prezenty rzeczowe
to kto je ma wycenic ?
bo rozumiem ze trzeba tez zaplacic podatek od darowizny ? ;)

 III grupa, więc masz dużą szansę się wywinąć.

 Wręczający też ma w PIT sporą kwotę zwolnienia. Gorzej z VAT.

 Więc bez obaw, z tej strony Cię tak łatwo nie dopadną ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-11-22 16:01:26
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Lolekanabolku!

We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 14:45:09, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
lolekanabolek lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com, news:jag914$la$1inews.gazeta.pl

Ups :-) Aż tak pusto jest w "skarbcu", że trzeba się łapać takich
rozwiązań? :-)

ups, to będę musiał poczekać na 4 dodatkowe pity
z WBK, Aliora, Millenium i BGŻ ;-(((

W takim razie Gargamelowi podam jeszcze jeden przypadek...
Często większe sklepy same z siebie dają rabat (kata klienta) za zakupy pow. 30zł w
wysokości 3%. To też trzeba opodatkować ;-))

--
Hej!
TZ

- Kościuszko wyciągnął i powiedział że nie schowa -

Data: 2011-11-22 09:32:18
Autor: witek
On 11/22/2011 9:01 AM, TZ wrote:
[...]

i tak i nie.
pewnie sie ministerstow finansow i do tego odniesie wymysljac, ze tak.

narazie jest to po prostu rabat na cenie, a nie  premia wyplacana tobie, wiec opodatkowane nie jest.

ale myslisz w dobrym kierunku. :)
do opodatkowania sa np. promocje.
cena moze byc promocyjna, ale VAT naliczamy od ceny bez promocji, a w pit wpisujemy wartosc promocji.

Data: 2011-11-22 17:19:43
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 22 Nov 2011 09:32:18 -0600, witek napisał(a):

ale myslisz w dobrym kierunku. :)
do opodatkowania sa np. promocje.
cena moze byc promocyjna, ale VAT naliczamy od ceny bez promocji, a w pit wpisujemy wartosc promocji.

 Zawsze można pójść o krok dalej i doliczyć do PIT różnicę między ceną w
tym sklepie, a najdroższą ofertą w mieście/internecie ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-11-22 09:15:35
Autor: eisenberg
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Z cytowanego artykułu:
"Zdaniem Ministerstwa Finansów nie jest to też nagroda związana ze
sprzedażą premiową, która podlega zwolnieniu".

Czy zgodnie z powyższym mam rozumieć, że bonus za dokonanie w ciągu
miesiąca transakcji kartą debetową na określoną w TOiP banku kwotę w
postaci zwolnienia z opłaty za użytkowanie karty też będzie
opodatkowany? Wątpliwości nie mam tylko w przypadku Polbanku, gdyż
ZTCP zwrot opłaty za prowadzenie rachunku z tytułu j/w jest właśnie
określony jako "nagroda związana ze sprzedażą premiową"

Data: 2011-11-22 11:20:51
Autor: witek
On 11/22/2011 11:15 AM, eisenberg wrote:
[...]

wypadałoby. To jest zwolnienie z opłaty, ktore podlega podatkowi.

To teraz prosze do kontroli z ostatnich 5 lat.

Data: 2011-11-22 20:20:54
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Eisenbergu!

We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 18:15:35, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
eisenberg eisenberg@neo.pl, news:50093da4-0484-4a83-b821-0bd6a2768462t16g2000vba.googlegroups.com

[...]

Pewnie tak ;-)

Małżeństwo wykupiło od miasta (po ciotce czy jakoś tak) zadłużone mieszkanie
komunalne, z tego względu umorzyli im połowę długu. Urząd skarbowy zażądał
podatku od umorzonej kwoty, od tego małżeństwa.

Coś gdzieś czytałem, że chcą podatku od darmowych usług prawniczych (dni darmowych
porad itp).
W takim razie uprzejmie informuję, że codziennie otrzymuję z 20 różnych
darmowych biuletynów na e-mail. Proszę to też opodatkować ;-)
Na dodatek czytam darmową prasę na WWW :))

--
Hej!
TZ

- Mickiewicz urodził się w Zaosiu, a częściowo w Nowogródku -

Data: 2011-11-22 11:58:57
Autor: eisenberg

eisenberg eisenb...@neo.pl,news:50093da4-0484-4a83-b821-0bd6a2768462t16g2000vba.googlegroups.com

> [...]

Hej!
TZ

- Mickiewicz urodził się w Zaosiu, a częściowo w Nowogródku -

Aż tak źle nie powinno być. W przypadku m. in. darmowych usług
prawniczych (dni darmowych
porad itp) chodzi zapewne o tzw. świadczenie nieodpłatne. Takowe rzeczywiście podlega opodatkowaniu ( i było od początku obowiązywania ustaw o PIT i CIT). Właśnie przypomniałem sobie, że kiedyś Minister Finansów ogłosił interpretację, że nie jest podlegającym opodatkowaniu świadczeniem nieodpłatnym sytuacja, gdy dana usługa jest powszechnie i bez ograniczeń dostępna dla każdego. Dotyczy to także np. programów komputerowych w wersjach freeware lub public domain. W przypadku bonusów od banków nie podejmuję się jednak rozstrzygać.

Data: 2011-11-22 21:15:33
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Eisenbergu!

We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 20:58:57, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
eisenberg eisenberg@neo.pl, news:07552220-a67e-4184-bb3c-242a2b4d9a57a16g2000yqk.googlegroups.com

[...]

A ja sobie przypomniałem sytuację kiedy to urząd skarbowy nałożył podatek na
firmę za używanie darmowego odpowiednika MS Office na Linuksa.

--
Hej!
TZ

- Jedyną rozrywką szlachcianki na wsi było przebieranie. -

Data: 2011-11-22 14:17:11
Autor: eisenberg

eisenberg eisenb...@neo.pl,news:07552220-a67e-4184-bb3c-242a2b4d9a57a16g2000yqk.googlegroups.com

> [...]

Hej!
TZ

- Jedyną rozrywką szlachcianki na wsi było przebieranie. -

Też sobie przypominam. Właśnie dla uniknięcia takich absurdów została
wydana ta interpretacja. Na logikę powinno to odnosić się do bonusów
bankowych, ponieważ są one adresowane nie do konkretnego Jana
Kowalskiego, ale do każdego klienta banku. Ale czy skarbówka posługuje
się taką samą logiką? Hmm...

Data: 2011-11-23 08:48:16
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Eisenbergu!

We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 23:17:11, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
eisenberg eisenberg@neo.pl, news:9902d388-71bc-4cc9-a956-ffdfa755e0e8gi1g2000vbb.googlegroups.com

[...]

Chyba nadal każdy urząd skarbowy interpretuje sobie prawo jak chce.
Ostatnio była sprawa z bankietami/przyjęciami firmowymi.
US chciał podatek w postaci ryczałtu od każdego bankietującego pracownika.
Sąd się na to nie zgodził stwierdził, że to US ma wykazać ile pracownik zjadł za
free czy coś takiego.
Zresztą oglądaj 'Państwo w Państwie', zobaczysz jak to US-e wykańczają firmy.

--
Hej!
TZ

- Podczaszy to cios w tył głowy. -

Data: 2011-11-23 10:37:13
Autor: Jarek Andrzejewski
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
On Wed, 23 Nov 2011 08:48:16 +0100, TZ <gurmnf@tnmrgn.cy[ROT13]>
wrote:

[...]

Ba, oni mieli nawet pomysł, że sama możliwość bankietowania to już
przychód, nawet jeśli się nie było na imprezie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-11-23 09:46:31
Autor: bzdreg
W dniu 2011-11-22 20:58, eisenberg pisze:

[...]

No patrz Pan, co za ludzki pan!
Widać ktoś mu wytłumaczył, że woda niechętnie płynie pod górkę.
Bo ja pamiętam, jak kontrole skarbowe w firmach domagały się opodatkowania OpenOffice'a wg stawki "przychodu uzyskanego z tytułu niezapłacenia za biznesową wersję Microsoft Office".

  W przypadku bonusĂłw od bankĂłw nie podejmuję się jednak rozstrzygać.

Latarnie, powiadam Wam! Latarnie!
Trzeba je przyozdobić Vincentami, Donaldami i paroma pozostałymi.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-11-23 10:57:23
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.com> napisał w wiadomości news:jaibt5$nks$1news.onet.pl...

Bo ja pamiętam, jak kontrole skarbowe w firmach domagały się opodatkowania OpenOffice'a wg stawki "przychodu uzyskanego z tytułu niezapłacenia za biznesową wersję Microsoft Office".

To zwykły przejaw tego, że nasz język ojczysty jest żywy. Termin "oszczędność" jest wypierany przez "przychód z tytułu niezapłacenia".
Proponuję ustawienie bramek na ścieżkach rowerowych i pobieranie podatku od przychodu z tytułu niezapłacenia za paliwo, a do opłaty za autostradę dodać podatek z tytułu niezapłacenia za bilet lotniczy.
Zjedzenie obiadu w domu powinno skutkować odpowiednim PITem z tytułu niezapłacenia rachunku w restauracji itd.
P.G.

Data: 2011-11-23 12:17:41
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Piotrze!

W środę, 23 listopada 2011, o godz. 10:57:23, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
Piotr Gałka piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl, news:4eccc39c$1news.home.net.pl

Zjedzenie obiadu w domu powinno skutkować odpowiednim PITem z tytułu niezapłacenia rachunku w restauracji itd.

Niedługo tak może być, że pobór wody ze swojej studni stanie się nieopłacalnym
albo nawet nielegalnym.

--
Hej!
TZ

- Pierwsze skrzypce gra tutaj żyto. -

Data: 2011-11-23 18:29:24
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-23 12:17, TZ pisze:

[...]

Jeżeli uznać to za wydobycie kopalin, to parę podatków jest w
przygotowaniu :-)

Data: 2011-11-23 19:23:14
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Bogdanie!

W środę, 23 listopada 2011, o godz. 18:29:24, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
Bogdan B. goodbody@rocketmail.pl, news:4ecd2d75$0$8449$65785112news.neostrada.pl

Jeżeli uznać to za wydobycie kopalin, to parę podatków jest w
przygotowaniu :-)

Podatek rolny ma być zlikwidowany a w zamian...? Pewnie, katastralny.
A to już rozwiąże wszystkie nasze problemy.

--
Hej!
TZ

- Kręgosłup składa się z kręgu i ogona -

Data: 2011-11-22 20:22:16
Autor: TZ
"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
Cześć Witku!

We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 16:32:18, napisałeś na temat: ""Bonus za
płacenie kartą do opodatkowania""
witek witek7205@gazeta.pl.invalid, news:jagfa2$lo$5inews.gazeta.pl

ale myslisz w dobrym kierunku. :)
do opodatkowania sa np. promocje.
cena moze byc promocyjna, ale VAT naliczamy od ceny bez promocji, a w pit wpisujemy wartosc promocji.

Więc już gonie po sklepach..., ale za PITami 8C ;-))
I ponoć to wszystko dla naszego dobra ;D

http://gospodarka.dziennik.pl/podatki/artykuly/367747,rzad-za-podwyzka-akcyzy-i-likwidacja-lokat-antybelkowych.html

--
Hej!
TZ

- U żaby kończyny przednie są dłuższe niż krótsze. -

Data: 2011-11-22 16:20:26
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:01:26 +0100, TZ napisał(a):

W takim razie Gargamelowi podam jeszcze jeden przypadek...
Często większe sklepy same z siebie dają rabat (kata klienta) za zakupy pow. 30zł w
wysokości 3%. To też trzeba opodatkować ;-))

 Ba, ja mam karty klienta na pieczątki. Czy powinienem każdą spiąć z
formularzem PIT? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-11-22 09:32:58
Autor: witek
On 11/22/2011 9:20 AM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

nie.
Ale przechowywaac przez 6 lat w razie kontroli :)

Data: 2011-11-22 15:41:05
Autor: Matt
On Tue, 22 Nov 2011 14:25:42 +0100, barman <barman.q@..op.pl> wrote:

http://www.rp.pl/artykul/4,758103-Zwrot-wydatkow-z-karty-kredytowej-jest-opodatkowany-PIT.html

Ups :-) Aż tak pusto jest w "skarbcu", że trzeba się łapać takich
rozwiązań? :-)

O ile dobrze pamiętam to lokaty jednodniowe omijające belkę MF również  próbowało ukrócić różnymi wypowiedziami i opiniami. Lecz okazało się, że  bez zmiany ustawy nie da się tego ruszyć.

Matt

Data: 2011-11-23 15:47:23
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:25:42 +0100, barman napisał(a):
http://www.rp.pl/artykul/4,758103-Zwrot-wydatkow-z-karty-kredytowej-jest-opodatkowany-PIT.html
Ups :-) Aż tak pusto jest w "skarbcu", że trzeba się łapać takich
rozwiązań? :-)

Oj tam cashback. A darmowe ubezpieczenia, zwolnienie z opłaty rocznej?
Miliardy czekają by je Państwo dla naszego dobra właściwie ulokowało...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-23 18:15:41
Autor: Tomasz Chmielewski
On 23.11.2011 16:47, Jacek Osiecki wrote:
[...]

No wlasnie, jak z karta jest pakiet ubezpieczenia do wysokosci szkod 10000 zl, to ile i do jakiego PITa to wpisac?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-23 18:23:51
Autor: Kamil Jońca
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> writes:

[...]

NO jak to ile? 10KPLN :)
KJ

Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

"Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"