Boom i katastrofizm.

Data: 2011-04-29 06:09:03
Autor: cirrus
Boom i katastrofizm.
# Gdzieś daleko i głęboko, wstydliwie ukryty trafiłem na tekst analityczny. To znaczy taki, który informuje i analizuje jednocześnie. Cóż ja w owym teście znalazłem. Stwierdzenie, że sprzedaż w naszym kraju wzrosła w miesiącu marcu o 9,4 proc. w porównaniu do marca ubiegłego roku. Dowiedziałem się, że sprzedaż samochodów wzrosła o 8,7 proc., że sprzedaż paliw znacząco - o 19,2 proc., farmaceutyków i kosmetyków o 16,8 proc., a odzieży i obuwia o 12 procent. Zmalała, o dziwo, dynamika pobieranych kredytów konsumpcyjnych i ma już ujemny bilans. Wyczytałem także, że nastąpiła poprawa na rynku pracy. Zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło w ciągu roku o 4,1 proc. Spada bezrobocie, wprawdzie nieznacznie, ale ekonomiści twierdzą, iż ten trend będzie się utrzymywać. W kwietniu, który właśnie się kończy, największa poprawa nastrojów nastąpiła w ocenie poziomu bezrobocia, sytuacji ekonomicznej kraju oraz samej sytuacji finansowej gospodarstw domowych.

   To  analiza i opinie wybitnych ekonomistów, reprezentujących najpoważniejsze instytucje analityczne w naszym kraju, funkcjonujące niezależnie od siebie. Podstawą do przedstawionych wyżej wniosków były oficjalne, najnowsze wyniki Głównego Urzędu Statystycznego. Jak to się ma do propagowanej szeroko wizji katastrofy, która nas nieuchronnie czeka? Dobre wieści są niedobre dla mediów. Bo dobrego nikt nie kupi. Musi być dramat, tragedia i wszechobecny strach. Zła widomość jest najlepsza, bo niesie niepokój. A niepokój często staje się zarzewiem czegoś nieprzewidywalnego i zazwyczaj niszczącego. Skoro redagujący dziś niektóre (bo na szczęście nie wszystkie) media przyjęli ten styl uprawiania dziennikarstwa, to przestrzegam, że wiszą na kruchej gałęzi. Łatwo bowiem utracić zaufanie społeczne, ale bardzo trudno go odzyskać! Hau! Hauuuuuuuuuu! #
Ze strony:
http://tiny.pl/hdzn5

--
stevep