Boot Device Menu - jak uaktywnić?

Data: 2016-01-20 17:58:17
Autor: Zygmunt
Boot Device Menu - jak uaktywnić?
W moim starym komputerze po naciśnięciu
zaraz po starcie klawisza F8 wyświetla się
Boot Device Menu, czyli lista dyskĂłw i innych
napędów gdzie mogę wybrać z którego z nich
ma być uruchomiony system operacyjny.

To nie działa na innym, ale tak samo starym
komputerze mojej koleĹĽanki, gdzie zamiast tego
menu pokazuje się od razu możliwość wyboru
trybu awaryjnego.
Jej komputer jest wyposaĹĽony w:
płytę główną ASUS P4PE-X/SE EAYZ
BIOS Award  ACPI BIOS Revision 1006.
Próbowała także z naciskaniem zaraz po starcie
Esc zamiast F8, ale nie wywołało to żadnej
reakcji.

Podobno zmieniajÄ…c jakieĹ› ustawienie w BIOSie
można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

Pozdrowienia
Zygmunt

Data: 2016-01-20 20:24:48
Autor: mahe
W dniu 2016-01-20 o 17:58, Zygmunt pisze:

Podobno zmieniajÄ…c jakieĹ› ustawienie w BIOSie
można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

Do BIOSu to przeważnie się wchodzi przez naciśnięcie F2 lub Del podczas startu. Sporadycznie chyba było też F10 gdzieś kiedyś, ale stary jestem i nie pamiętam. ;)

--
pzdr
mahe

Data: 2016-01-20 20:28:13
Autor: Zygmunt

Użytkownik "mahe" <maheBEZTEGO@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:569fdf06$0$690$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie pytałem o to jak wejść do BIOsu tylko co i jak zmienić
(po wejściu).

Zygmunt

Data: 2016-01-20 21:18:09
Autor: mahe
W dniu 2016-01-20 o 20:28, Zygmunt pisze:

Nie pytałem o to jak wejść do BIOsu tylko co i jak zmienić
(po wejściu).

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=bios+award+kolejno%C5%9B%C4%87+bootowania

1szy i 2gi link zajrzyj.

--
pzdr
mahe

Data: 2016-01-22 08:03:32
Autor: z
Boot Device Menu - jak uaktywnić?
W dniu 2016-01-20 o 20:28, Zygmunt pisze:
Nie pytałem o to jak wej¶ć do BIOsu tylko co i jak zmienić
(po wej¶ciu).

Może chodzi o moment w którym ten F8 trzeba nacisn±ć.
Ja dla pewno¶ci naciskam kilka razy przy starcie biosu.
Też często  mi się zdarzało nacisn±ć za póĽno i miałem menu windowsa.
Zreszt± to widać na ekranie czy zadziałało oczywi¶cie jak się ma wył±czone to reklamowe g... przy starcie. Jak to się nazywa? ;-)

Data: 2016-01-20 20:37:06
Autor: Jacek Maciejewski
Boot Device Menu - jak uaktywnić?
Dnia Wed, 20 Jan 2016 17:58:17 +0100, Zygmunt napisał(a):

Jej komputer jest wyposażony w:
płytę główn± ASUS P4PE-X/SE EAYZ
BIOS Award  ACPI BIOS Revision 1006.

Nie słyszałem żeby można było w BIOS wł±czyć bootmenu. Ale przecież
podczas POST bios wypisuje listę klawiszy funkcyjnych, wystarczy
zatrzymać i przeczytać :)
--
Jacek
-Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

Data: 2016-01-20 23:37:42
Autor: Adam
[...]

Sporo takich biosów jest. Opcja "Boot menu on start" czy podobnie.
Z reguły miewaj± tak± opcję płyty serwerowe.

Instrukcje (opisy klawiszy funkcyjnych POST) można wył±czyć.

A wej¶cie w BootMenu jest różne: od F5 do F12. W laptopach bywały też kombinacje klawiszy lub dedykowane klawisze - np. ThinkVantage w Lenovo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-01-21 22:06:19
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-20 20:37, Jacek Maciejewski wrote:
Nie słyszałem żeby można było w BIOS wł±czyć bootmenu. Ale przecież
podczas POST bios wypisuje listę klawiszy funkcyjnych, wystarczy
zatrzymać i przeczytać :)

Prawde mówi±c zatrzymanie biosu to okazuje się wiedza tajemna. Miszczowie z serwisu komputerowego otworzyli szczęki jak im pokazałem na klawiaturze przycisk pause. Co¶ koło 10 lat składali złom.

Data: 2016-01-20 21:22:39
Autor: mahe
[...]

jeśli natomiast chodzi Ci o każdorazowe wyświetlanie bootmenu to ustawiasz to w systemie operacyjnym.

--
pzdr
mahe

Data: 2016-01-20 23:40:02
Autor: Adam
W dniu 2016-01-20 o 21:22, mahe pisze:
W dniu 2016-01-20 o 17:58, Zygmunt pisze:
W moim starym komputerze po naci¶nięciu
zaraz po starcie klawisza F8 wy¶wietla się
Boot Device Menu, czyli lista dysków i innych
napędów gdzie mogę wybrać z którego z nich
ma być uruchomiony system operacyjny.

To nie działa na innym, ale tak samo starym
komputerze mojej koleżanki, gdzie zamiast tego
menu pokazuje się od razu możliwo¶ć wyboru
trybu awaryjnego.
[...]

Podobno zmieniaj±c jakie¶ ustawienie w BIOSie
można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

je¶li natomiast chodzi Ci o każdorazowe wy¶wietlanie bootmenu to
ustawiasz to w systemie operacyjnym.

Czytaj dokładnie: nie "boot menu" tylko "boot device menu".

W systemie operacyjnym można to zrobić przez lilo czy grub dla linuksów, lub np. VistaBootMenu dla Win7 czy podobnych - ale najczę¶ciej tylko dla znanych no¶ników.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-01-20 22:10:08
Autor: Kamil
Użytkownik "Zygmunt" napisał:

Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

Przyśli ją do mnie to jej pomogę. Coraz głupsze pytania na tej grupie. Co kogo obchodzi,żr masz koleżankę? Ewentualnych chętnych do udzielenia Ci wskazówek interesuje typ płyty głównej i wersja BIOS.

Pzdr

Data: 2016-01-22 17:11:30
Autor: qwerty
Boot Device Menu - jak uaktywnić?
UĹĽytkownik "Zygmunt"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:569fbca4$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
Podobno zmieniajÄ…c jakieĹ› ustawienie w BIOSie
można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

Podczas uruchamiania spróbuj naciskać F11. Jak nie pomoże to spróbuj inne klawisze funkcyjne.

Boot Device Menu - jak uaktywnić?