Boot z BIOS

Data: 2014-05-09 07:43:39
Autor: Waldek
Boot z BIOS
Może ktoś wie czy sa obecnie na rynku plyty
(najchętniez z podstawka Intela  c2d lub i3 )
z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci
zbootowania z poziomu BIOS z dodatkowych urządzeń ?
- wymagany jest start OS wyłacznie z HDD

Pozdrawiam

Data: 2014-05-09 09:16:19
Autor: Jacek Maciejewski
Boot z BIOS
Dnia Fri, 9 May 2014 07:43:39 +0200, Waldek napisał(a):

z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci

Każdy chyba BIOS ma hasło i ustawianie urządzeń do butowania.
--
Jacek

Data: 2014-05-09 10:27:45
Autor: Waldek
Boot z BIOS

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:vdhid0wcptr1.gyoz6e8xxg1h.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 9 May 2014 07:43:39 +0200, Waldek napisał(a):

z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci

Każdy chyba BIOS ma hasło i ustawianie urządzeń do butowania.

Owszem - ma.
Ale chodzi o funkcje zwykle wywolywane przez  F12 przy starcie biosa
- kazdorazowe podawanie hasla na bios (user) zeby uruchomic stacje nie wchodzi w gre

Pozdrawiam

Data: 2014-05-09 11:31:51
Autor: Jacek Maciejewski
Boot z BIOS
Dnia Fri, 9 May 2014 10:27:45 +0200, Waldek napisał(a):

Owszem - ma.
Ale chodzi o funkcje zwykle wywolywane przez  F12 przy starcie biosa
- kazdorazowe podawanie hasla na bios (user) zeby uruchomic stacje nie wchodzi w gre

Co prawda nigdy nie posłużyłem się hasłem na BIOS ale czy to przypadkiem
nie działa tak że jeśli uruchamiasz stację to BIOS nie pyta o hasło a
jedynie wtedy kiedy próbujesz wejść do niego?
Ogólnie jakoś słabo rozumiem co chcesz osiągnąć :)
--
Jacek

Data: 2014-05-09 11:49:42
Autor: Waldek
Boot z BIOS

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:17qn5tv8n31kl.98zqsp45uyaf$.dlg40tude.net...
[...]

Zwykle w bios jest mozliwosc wymuszenia hasla dla user & admin
- zahaslowanie user wymaga podania hasla przy uruchomieniu stacji (upierdliwe)
- zahaslowanie admin tylko do wejscia w config bios (konieczne)

"Polityka" wymaga aby stacja startowala tylko z wewnetrznego HD
co mozna wymusic w BIOS blokujac inne napedy, jednak podczas startu biosa
jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB

Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.

Pozdro

Data: 2014-05-09 12:13:23
Autor: Jacek Maciejewski
Boot z BIOS
Dnia Fri, 9 May 2014 11:49:42 +0200, Waldek napisał(a):

jednak podczas startu biosa
jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB

Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.

Czy jednak menu butowania nie da się ograniczyć jedynie do urządzeń
wskazanych w BIOS? Być też może da się wyłączyć zasilanie/obsługę USB na
etapie POST?  Prawie napewno da się odłączyć obsługę klawiatury USB na tym
etapie :)
--
Jacek

Data: 2014-05-09 12:24:49
Autor: xantiros
Boot z BIOS
W dniu 2014-05-09 11:49, Waldek pisze:

[...]

Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich plików z innego systemu np: z livecd

[...]

O ile dobrze pamiętam BIOS A12 ma opcję blokowania bootu z USB i CD z menu F12, chyba ten bios jest stosowany w lapkach dell-a, ale być może też jest stosowany w tradycyjnych płytach.

Data: 2014-05-11 21:06:29
Autor: \(c\)RaSz
Boot z BIOS
Użytkownik "xantiros" napisał w
: >
:
: Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich
: plików z innego systemu np: z livecd

No to chyba warto by też pomyśleć o szyfrowaniu dysku? No bo przecież ktoś
może go po prostu wyjąć z komputera, i do wszystkiego ma już dostęp...

:
: > Zwykle w bios jest mozliwosc wymuszenia hasla dla user & admin
: > (...)
[...]

Nie zawsze! Ja mam np. problem całkiem... odwrotny: mój BIOS nie ma wcale
boot menu, a jest mi to pilnie potrzebne. Płyta główna od Gigabyte, typ
GA-8I848P-G (dość już leciwa, przyznaję). Czy ktoś zna na to lekarstwo?

Wydaje mi się, że możliwość zablokowania owego menu (w maszynach, które to
oferują) wymagałaby:
albo 1) - ingerencji w samą konstrukcję BIOSU (bo może nie wystarczyć
dłubanie w jego "ustawieniach"),
albo 2) - czasami jest to zawartość jakiegoś pliku systemowego na dysku.
Niestety, jeśli możesz go zmienić Ty, to tak samo potencjalny szpieg...

: >
: > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.
: >

 Wymiana BIOS-u, albo płyta główna od Gigabyte...

Data: 2014-05-12 21:34:50
Autor: pueblo
Boot z BIOS
Witaj (c)RaSz, 11 maj 2014 w
news:536fca36$0$2375$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Nie zawsze! Ja mam np. problem calkiem... odwrotny: m˘j BIOS nie ma
wcale boot menu, a jest mi to pilnie potrzebne. Plyta gl˘wna od
Gigabyte, typ GA-8I848P-G (dosc juz leciwa, przyznaje). Czy ktos zna
na to lekarstwo?

Jeszcze za czasów windows 98 miałem w moim Pececie nie było możliwości bootowania z cdromu. Przez przypadek natrafiłem (chyba na jakiejś płycie z Slackware) na maleńki programik, który wyświetlał się zaraz po uruchomieniu i dawał wybór bootwania z hdd, cd, fdd. Może to był po prostu jakiś bootmanger w stylu grub - nie wiem, ale bez problemu można go było odistalować i w ogóle nie sprawiał problemów.
Poszukałem chwilę i znalazłem takie cuś:
Plop Boot Manager
http://traxter-online.net/plop-boot-manager-menadzer-rozruchu-systemow/
http://www.plop.at/en/bootmanager/index.html
http://www.intowindows.com/how-to-boot-from-usb-drive-even-if-your-pc-
doesnt-support-booting-from-usb/

Data: 2014-05-13 14:27:46
Autor: \(c\)RaSz
Boot z BIOS
Użytkownik "pueblo" <nomail@nomail.pl> napisał w
news:53713e7a$0$2226$65785112news.neostrada.pl ...
: (...)
: Poszukałem chwilę i znalazłem takie cuś:
: Plop Boot Manager
: (...)

Dzięki wszystkim za podpowiedzi!

Data: 2014-05-12 21:54:14
Autor: BQB
Boot z BIOS
W dniu 2014-05-11 21:06, (c)RaSz pisze:

: > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.
: >

  Wymiana BIOS-u, albo płyta główna od Gigabyte...

A próbowałeś napisać do producenta? Kiedyś potrzebowałem jakichś dzielników pamięci do podkręcania - po tygodniu dali mi link do nowego biosu, ale pewnie dlatego, że na płycie konkurencji takie dzielniki są, a u nich nie ma, nie wiem, czy to była tylko moja sugestia, czy też większej ilości osób, ale zadziałało.

Data: 2014-05-14 12:22:59
Autor: xantiros
Boot z BIOS
[...]

No ale na gościa ze śrubokrętem rozkręcającym komputer prędzej zwrócisz uwagę niż podpinającego CD i coś robiącego przy klawiaturze.

A co do szyfrowania, to masz rację, jest to najlepsze rozwiązanie w tym przypadku, ale wiele razy już się przechodziło sytuację płaczu przy utracie hasła i nie możności odzyskania danych.

Data: 2014-05-12 00:33:03
Autor: zhbick
Boot z BIOS
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lkhpuf$o8k$1@node1.news.atman.pl...

[...]

moja płyta, przy ustawieniu w biosie Second Boot Device -> Disabled, po wywołaniu boot menu wyświetla listę wyboru zawierającą tylko First Boot Device. Może pójdź tym tropem.

Boot z BIOS