Boot z DVD

Data: 2010-11-23 12:01:57
Autor: Robert
Boot z DVD

Komputer HP Vectra VL420

Winny jest BIOS. Wykonaj czyszczenie BIOSu i problem
zniknie. Przerabiałem to na takiej samej maszynie w weekend.
Uwaga! Procedura kasaowania to przełącznik plus odpalenie kompa. Pewnie działa też wyjęcie baterii, ale tego nie stosowałem

--
Pozdrawiam Robert --

Data: 2010-11-23 16:13:26
Autor: Desoft
Boot z DVD
[...]

Prosiłbym o jaśniej.... jaki przełącznik?
Zasilacz oczywiście jest ATX...

--
Desoft

Data: 2010-11-23 20:09:49
Autor: robert.dz
Boot z DVD
Prosi³bym o ja¶niej.... jaki prze³±cznik?

No kolego, wypadałoby zajrzeć do manuala płyty...

A tam znalazłbyś strzałkę skierowaną na Switch block, którego
opis znajduje się w pozycji 'System Board Switches' i dalej
Switch 5 > ON = Clear CMOS.
- wyłączasz komputer, jeśli pracuje ;-)
- przestawiasz przełącznik na ON
- uruchamiasz komputer i dostajesz info o wyczyszczeniu BIOSu.
- wyłączasz, przestawiasz na OFF
- uruchamiasz i masz poprawne bootowanie w kolejności FDD/CD/HDD. To pomogło w moim przypadku. Wcześniej komputer nie chciał
startować z płyty przy wykorzystaniu boot menu. Nie mogłem
w BIOSie przestawić sekwencji, bo był zahasłowany. Swoją drogą
do kasowania hasła służy przełacznik 6. --
Pozdrawiam Robert

Data: 2010-11-23 21:45:18
Autor: Desoft
Boot z DVD
[...]

Ale to kasowanie CMOS... ja hasła nie mam, opcja boot menu jest aktywna i mogę ją klipnąć w momencie startu...
Co z tego jak wypisze ..... not found (systemu na CD)

--
Desoft

-- Pozdrawiam Robert

Data: 2010-11-23 22:09:43
Autor: robert.dz
Boot z DVD
Ale to kasowanie CMOS... ja has³a nie mam, opcja boot menu jest aktywna i mogê j± klipn±æ w momencie startu...
Co z tego jak wypisze ..... not found (systemu na CD)

O haśle wspomniałem przy okazji. Może u ciebie sprawa wygląda trochę
inaczej, bo ja nie miałem żadnego komunikatu. Po prostu po wybraniu
w bootmenu napędu CD do uruchomiania, komputera miał chwilowe zamulenie
i startował z HDD. Co ci szkodzi zrobić czyszczenie BIOSu, to chwila
roboty i będzie o krok bliżej rozwiązania problemu... lub będziesz happy.

 --

Boot z DVD