Bootable pendrive (jak to działa)?

Data: 2011-08-25 08:48:17
Autor: Latet
Bootable pendrive (jak to działa)?
Witam,

Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a mieści się w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi być także coś poza systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

Jeśli są to tylko pliki, to czy można z jednego bootowalnego pendrive'a zrobić drugi poprzez proste skopiowanie plików?

Mam bootowalnego (działa!) pendrive'a ratunkowego Kaspersky Rescue i na nim widze takie pliki:

ldlinux.sys
liveusb
syslinux.cfg
oraz folder "Rescue".

Dzięki,

latet

Data: 2011-08-25 08:58:10
Autor: Dominik & Co
Bootable pendrive (jak to działa)?
W dniu 25-08-2011 08:48, Latet rzecze:

Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a
mieści się w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi
być także coś poza systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

Zwykle jak HDD*- tablica partycji, partycja bootowalna, MBR.
Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.

* bo teoretycznie pen może jeszcze udawać Iomega ZIP,
vide np. http://wiki.debian.org/BootUsb

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-08-25 07:52:06
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 25.08.2011 Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał/a:
[...]

Chyba że mamy efi :) wtedy wystarczy przegrać pliki. No ale oczywiście
też inny podział na partycje (nie mbr)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2011-08-25 09:08:24
Autor: Mirek
Bootable pendrive (jak to działa)?
On czw, 25 sie 2011 08:58:10 in article news:<j34rq2$nrh$1@news.onet.pl>
Dominik & Co wrote:
[...]

Jescze bywało USB-FDD ;)

Data: 2011-08-25 15:42:04
Autor: J.F
Bootable pendrive (jak to działa)?
Użytkownik "Dominik & Co"  napisał w
[...]

Z tym kopiowaniem to w ogole uwazac, bo na etapie boot mamy dosc uproszczony program, ktory z reguly wymaga zapisania pliku bootowalnego w ciaglym obszarze pamieci. Zwykle kopiowanie tego nie zapewnia.

Moze byc tez kwestia polozenia w odpowiednio niskich sektorach, bo interfejs BIOS obsluguje np pierwsze 32MB "dysku" itp :-)

J.

Data: 2011-08-26 09:26:15
Autor: Dominik & Co
Bootable pendrive (jak to działa)?
W dniu 25-08-2011 15:42, J.F rzecze:

Z tym kopiowaniem to w ogole uwazac, bo na etapie boot mamy dosc
uproszczony program, ktory z reguly wymaga zapisania pliku bootowalnego
w ciaglym obszarze pamieci. Zwykle kopiowanie tego nie zapewnia.

Jaki "uproszczony program" mamy "na etapie boot"?
Czego kopiowanie nie zapewnia? Można jaśniej?
Chodzi o ciągły obszar _pamięci_, czy ciągły (=niepofragmentowany)
plik na dysku? I co to jest "plik bootowalny"?

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-08-25 21:33:58
Autor: qwerty
Użytkownik "Dominik & Co"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j34rq2$nrh$1@news.onet.pl...
Zwykle jak HDD*- tablica partycji, partycja bootowalna, MBR.
Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.

To zależy. Dla instalatora z visty/siódemki wystarczy przekopiować pliki z płyty i ustawić partycję jako aktywną. Bez grzebania w mbr wystartuje.

Data: 2011-08-26 01:19:02
Autor: Michal Kawecki
Dnia Thu, 25 Aug 2011 21:33:58 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Nie wystartuje.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2011-08-26 08:51:54
Autor: qwerty
Bootable pendrive (jak to działa)?
Użytkownik "Michal Kawecki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19oxd9807k2st.dlg@kwinto.prv...
Nie wystartuje.

U mnie startuje

Data: 2011-08-26 17:03:08
Autor: m4rkiz
Bootable pendrive (jak to działa)?
qwerty wrote:
Nie wystartuje.

U mnie startuje

pewnie miales bootsect /NT60 X: zrobione przy innej okazji

Data: 2011-08-27 09:17:04
Autor: qwerty
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j38g3s$k67$1@dont-email.me...
pewnie miales bootsect /NT60 X: zrobione przy innej okazji

Być może kilka lat temu użyłem tej komendy. Czyli znaleziona przyczyna. :)

Data: 2011-08-27 08:08:48
Autor: Michal Kawecki
Dnia Fri, 26 Aug 2011 08:51:54 +0200, qwerty napisał(a):

Użytkownik "Michal Kawecki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19oxd9807k2st.dlg@kwinto.prv...
Nie wystartuje.

U mnie startuje

No i o czym to świadczy według Ciebie? Może zanim zaczniesz wypisywać
herezje o czystym MBR, weź do ręki jakiś hexedytor i sobie go
obejrzyj...

Data: 2011-08-25 13:36:26
Autor: Przemek
Bootable pendrive (jak to działa)?
Latet nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a
mieści się  w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi
być także coś poza  systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

Polecam:
MultibootISOs USB Creator C2010 Lance www.pendrivelinux.com
Source www.pendrivelinux.com/downloads/Sources/USB-Installers/MultiBootISOs/
Przem

Data: 2011-08-25 14:34:46
Autor: Dominik & Co
Bootable pendrive (jak to działa)?
W dniu 25-08-2011 13:36, Przemek rzecze:

www.pendrivelinux.com/downloads/Sources/USB-Installers/MultiBootISOs/

Aha, czyli OP żeby dowiedzieć się, na czym rzecz polega
ma sobie ściągnąć źródła i przeanalizować. W sumie skuteczne :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-08-25 17:40:07
Autor: Przemek
Bootable pendrive (jak to działa)?
Dominik & Co nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Aha, czyli OP żeby dowiedzieć się, na czym rzecz polega
ma sobie ściągnąć źródła i przeanalizować. W sumie skuteczne :-)

Nie, ma sobie ściągnąć programik, zainstalować i obadać. Źródła przydatne jak będzie chciał baaardzo dokładnie się przyjrzeć.
Przem

Bootable pendrive (jak to działa)?