Bootowalny DVD

Data: 2010-03-03 09:39:15
Autor: Artur\(m\)
Bootowalny DVD
Nie wiem czy to jest problem sprzętu czy programu(ów),
więc próbuję na sprzętowej;)

Utworzyłem butowaln± płytę DVD
(przez Nero, korzystaj±c z obrazu systemu zaproponowanego przez Nero)
W kompie z XP Prof płyt± Intel PEBT2 PIV 2.8GHz dysk systemowy na SATA
startuje, literę napędu zapisuje na końcu, i mogę z tego napędu kopiować
i w ogóle korzystać.
W kompie XP Prof na Asusie P5E Deluxe Intel 4rdzenie 2.5GHz dysk syst SATA
startuje, można dostać się do każdej partycji dysku, ale nie widzi samego
siebie
dir-uj±c a: pod którym widać system DRDOS i inne potrzebne pliki i nic
więcej
My¶lę, że to a: to jest jaki¶ wirtualna symulacja napędu, a nie sam napęd.

Ale dlaczego na dwóch kompach różne reakcje (uaktualniłem nawet BIOS
nagrywarki)

Poradzę sobie bez rozwi±zania problemu, ale będzie mnie gniotło przez parę
dni:(.
Może kto¶ wie?

Artur(m)

Data: 2010-03-03 09:41:17
Autor: Mariusz Kruk
Bootowalny DVD
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Artur(m)"
[...]

http://ntg.prv.pl/
FUT wła¶ciwy
A sprawdzałe¶ co jest w "zarz±dzaniu dyskami"?

Ale dlaczego na dwóch kompach różne reakcje (uaktualniłem nawet BIOS
nagrywarki)

Bo różne systemy. A firmware nagrywarki nie ma z tym nic wspólnego.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-03 16:28:24
Autor: Papa5merf
Bootowalny DVD
Órzytkownik "Artur(m)" napisał:
[...]

nie wiem jaki obraz płyty bootowalnej załadował ci bo bootsectora płyty
nero, ale prawdopodobnie dobrze się domy¶lasz że pod A: jest wirtualny
napend, natomiast pod jak± literk± jest butowalny dysk to należy podczas
bootowania obserwować monitor i czytać co na nim napisano, będzie tam pewnie
że wykryto i zamontowano tfuj napend optyczny pod literk± F: lub inn±,
pokombinuj dirowanie z literkami od pocz±tku alfabetu i się dowiesz:O)

p.s. to jest problem programowy,a nie spszętowy:O)

Data: 2010-03-04 08:03:31
Autor: Artur\(m\)
Bootowalny DVD

Użytkownik "Papa5merf" <5merf@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]

pokombinuj dirowanie z literkami od pocz±tku alfabetu i się dowiesz:O)

p.s. to jest problem programowy,a nie spszętowy:O)

Trafia do mnie (choć nie do samego kńca) Twoja argumentacja, że NTG,
ale oprogramowanie jast takie samo na dwóch kompach a sprzę jest inny?
Dlatego podejrzewałem sprawę sprzętu.
A co mogłoby być powodem że "nie znaleziono i nie zamontowano"
napędu optycznego, a wgrało system z owego napędu?
Czy taka opcja jest możliwa?

Artur(m)

Data: 2010-03-04 08:03:08
Autor: Lukasz Olesiejuk
Bootowalny DVD
Dnia 04.03.2010 Artur(m) <musicm@interia.pl> napisał/a:

Użytkownik "Papa5merf" <5merf@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> startuje, literę napędu zapisuje na końcu, i mogę z tego napędu kopiować
> i w ogóle korzystać.
> W kompie XP Prof na Asusie P5E Deluxe Intel 4rdzenie 2.5GHz dysk syst
SATA
> startuje, można dostać się do każdej partycji dysku, ale nie widzi
samego
> siebie
> dir-ując a: pod którym widać system DRDOS i inne potrzebne pliki i nic
> więcej
> Myślę, że to a: to jest jakiś wirtualna symulacja napędu, a nie sam
napęd.

nie wiem jaki obraz płyty bootowalnej załadował ci bo bootsectora płyty
nero, ale prawdopodobnie dobrze się domyślasz że pod A: jest wirtualny
napend, natomiast pod jakÄ… literkÄ… jest butowalny dysk to naleĹĽy podczas
bootowania obserwować monitor i czytać co na nim napisano, będzie tam
pewnie
ĹĽe wykryto i zamontowano tfuj napend optyczny pod literkÄ… F: lub innÄ…,
pokombinuj dirowanie z literkami od poczÄ…tku alfabetu i siÄ™ dowiesz:O)

p.s. to jest problem programowy,a nie spszętowy:O)

Trafia do mnie (choć nie do samego kńca) Twoja argumentacja, że NTG,
ale oprogramowanie jast takie samo na dwĂłch kompach a sprzÄ™ jest inny?
Dlatego podejrzewałem sprawę sprzętu.
A co mogłoby być powodem że "nie znaleziono i nie zamontowano"
napędu optycznego, a wgrało system z owego napędu?
Czy taka opcja jest moĹĽliwa?

Z tego co wiem, to czesc bootowalna jest obslugiwana przez bios
(wlasnie dlatego z plyty cd - czesci bootowalnej - robi sie dysk a:)

Wiec jest taka opcja.

Data: 2010-03-04 09:01:05
Autor: MarcinCz
Bootowalny DVD
Dnia Thu, 4 Mar 2010 08:03:31 +0100, Artur(m) napisał(a):

A co mogłoby być powodem że "nie znaleziono i nie zamontowano"
napędu optycznego, a wgrało system z owego napędu?
Czy taka opcja jest możliwa?

Strzelam...
W jakim trybie jest kontroler SATA? Jeżeli na AHCI to może przestaw w
IDE...
--
Marcin

Data: 2010-03-05 09:34:23
Autor: Artur\(m\)
Bootowalny DVD

Użytkownik "MarcinCz" <temp122@gazeta.pl_wytnij_to> napisał w wiadomo¶ci
> [...]

> Czy taka opcja jest możliwa?

Strzelam...
W jakim trybie jest kontroler SATA? Jeżeli na AHCI to może przestaw w

Jest IDE
:(

Artur(m)

Data: 2010-03-06 07:58:39
Autor: MarcinCz
Bootowalny DVD
Dnia Fri, 5 Mar 2010 09:34:23 +0100, Artur(m) napisał(a):

Jest IDE
:(

Może problemem jest jaki¶ SATA CDrom Driver, który ładowany jest w
autoexec.bat/config.sys w momencie startu (zobaczysz to w tym a:). Trzeba
by pokombinować z innymi boot dyskami. Dobra jest http://www.bootdisk.com/
z obrazami dysków startowych. --
Marcin

Data: 2010-03-04 17:12:25
Autor: Papa5merf
Bootowalny DVD
Órzytkownik "Artur(m)" napisał:
Trafia do mnie (choć nie do samego kńca) Twoja argumentacja, że NTG,
ale oprogramowanie jast takie samo na dwóch kompach a sprzę jest inny?
Dlatego podejrzewałem sprawę sprzętu.

prawde mówi±c jest to problem spszętowo-programowy:O)
t± butowaln± płytkę obsługuje konkretny spszent (bios:O)
co do oprogramowania płytki butowlnej to ona zawiera też sterowniki do pod
konktrtny spszent, pod jeden ma a pod inny nie:O)

Bootowalny DVD