Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica

Data: 2009-10-23 10:17:48
Autor: Franz
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Hejjj!

Na przełomie września i października zawitałem w góry Cvrsnica. Leżą one na terenie Hercegowiny, oddzielone na pd.-wsch głębokim kanionem Neretwy od gór Prenj, zaś na pn.-zach. płaskowyżem Dugo Polje od masywu Vran. Punktami wyjścia do moich wycieczek były obie strony tych gór. Odwiedziłem tam m.in. Plocno (najwyższy szczyt), Veliki Vilinac, ferratę na Veliki kuk (to jest taka pseudo-ferrata, ale prowadzi pod ścianami kilkusetmetrowej wysokości) oraz filigranowe skalne okno - Hajducka Vrata.
Pewnym utrudnieniem jest nie wszędzie dobre oznakowanie szlaków, co przy świadomości potencjalnego zagrożenia minami potrafi podnieść adrenalinę.

Zapraszam w góry Cvrsnica: http://wfs.w.of.pl/Chorwa09/Chorwa09.html
--
Pozdrawiam,
Franz

Data: 2009-10-23 02:28:37
Autor: Filip
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Witam!
Na zdjęciu:
http://wfs.w.of.pl/Chorwa09/Rozan2/zdjecie.php?nra=29
widzę sporo uschłych świerków, czyżby podobny jak u nas spadek po
Habsburgach?
pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-10-23 15:51:35
Autor: Franz
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Użytkownik "Filip"
Na zdjęciu: http://wfs.w.of.pl/Chorwa09/Rozan2/zdjecie.php?nra=29
widzę sporo uschłych świerków, czyżby podobny jak u nas spadek po
Habsburgach?

W tamtych górach duży wpływ na florę ma zapewne ich krasowy charakter.

Data: 2009-10-23 12:25:43
Autor: timon120
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Siemka ja nistety nie miałem okazji byc w Bosni i Hercegowiny ale odpowiadam na ten post ponieważ mam takie zadanie z informatyki:) Przepraszam was za zawracanie głowy:)))))

Data: 2009-10-23 12:25:47
Autor: kubaolszewski
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Siema ja też nie miałem okazji być w Bosni i Hercehowiny, ale bardzo podoba mi się twoja przygoda.

Heeeej

Data: 2009-10-23 15:49:10
Autor: Franz
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Użytkownik "Franz"

Zapraszam w góry Cvrsnica.
Przepraszam za błędnie podanego linka. Adres brzmi: http://wfs.w.of.pl/BiH09/BiH09.html

Data: 2009-10-24 11:43:07
Autor: Krzychu
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Podziwiam Cie Franz i zazdroszcze Ci. Do tej pory nie spotkałem się z fotorelacją Polaka z innych gór Bośni poza Maglicem. Sporo zdjęć oglądałem natomiast na Picasie pewnej Bośniaczki. Góry piękne, tylko te miny...

Data: 2009-10-25 18:49:27
Autor: Franz
Bośnia i Hercegowina: Cvrsnica
Użytkownik "Krzychu"
Do tej pory nie spotkałem się z
fotorelacją Polaka z innych gór Bośni poza Maglicem.

Z Maglica tez wkrótce będą. :) A że miałem tam pogodę wspaniałą i bardzo dobre światło, toteż i fotki wyszły najlepiej z wszystkich. Ale najpierw jeszcze będzie Prenj.

Góry piękne, tylko te miny...

Tiaaa... to trochę ogranicza zapędy. Na szczęście, jedyny kontakt, jaki miałem - to z tablicami ostrzegającymi o minach.