Boukun zatrudnij się za parobka!

Data: 2014-04-07 05:55:35
Autor: stevep
Boukun zatrudnij się za parobka!
# Wiosna puka do drzwi. O tym czasie niemieccy bauerzy prowadzą intensywne  akcje rekrutacyjne na nowy sezon. Okazuje się, że chętnych do pracy, czy  to z Polski czy Rumunii, nie brakuje. Ale na horyzoncie widać czarne  chmury dla całej agrarnej branży. To zapowiedź wprowadzenia jednolitej w  całych Niemczech płacy minimalnej na poziomie 8,50 euro/h. #
Ze strony:
http://skroc.pl/9e327
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-07 02:59:30
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 05:55:35 UTC+2 użytkownik stevep napisał:
[...]

Czarne chmury to oni juz maja.
Kiedys rozmawialem z jednym bauerem, to narzekal, ze dawniej przyjezdzali do niego do pracy prawnicy, architekci, nauczyciele z Polski, a teraz to sama cholota.

Data: 2014-04-07 12:39:19
Autor: Trybun
W dniu 2014-04-07 11:59, Marek pisze:
[...]

Myślę że dla bauera na miano hołoty zasługuje bardziej prawnik czy architekt niż jakiś chłopo-robotnik.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-07 04:15:40
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 12:39:19 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Myślę że dla bauera na miano hołoty zasługuje bardziej prawnik czy architekt niż jakiś chłopo-robotnik.

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Data: 2014-04-07 13:29:34
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 13:15:

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Może dlatego, że u nich wykształceni szanują siebie. U nas wystrczy usłyszeć co pierdzielą czasami niektórzy ludzie z tytułami naukowymi, aby zacząc ich "szanowac". :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 03:52:01
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 13:29 Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:

[...]

Czy przypadkiem nie masz na myśli "szanownego" profesora Rońdy?
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-07 13:44:29
Autor: Trybun
W dniu 2014-04-07 13:15, Marek pisze:

[...]

Tak, ale w wypadku bauera to wykształcenie parobka ma mieć kierunek - wyrzucanie gnoju, czy czyszczenie jaśniepańskich bauerowskich butów.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-07 14:12:22
Autor: LS
Boukun zatrudnij się za parobka!
W dniu 2014-04-07 13:15, Marek pisze:

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Nie pamiętam aby ktoś kto ma olej w głowie, miał problem z wyjazdem do niemiec/kanady przed wejściem polski do UE.

Data: 2014-04-07 14:10:11
Autor: LS
[...]

Kiedyś tzn. przed 1935 czy przed 2000?

Lekarz, prawnik czy architekt nie ma w PL tak źle, tu etacik, tam etacik, a czasem nawet są rozdwojeni:) i jakoś 30k  PLN idzie uzbierać, tylko trza być kreatywnym:)

A z tą pracą jest trochu dziwnie, niby bezrobocie, a jak przeglądałem jakiegoś pdfa z urzędu, to w państwówce jest kupa wolnych etatów, nie rozumiem tego.

Data: 2014-04-08 03:50:29
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 11:59 Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:

[...]

Ale mu potrzebni robole, czy intelektualiści? Chce wydawać dyspozycje  "łopata" ; "miotła"?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-08 02:47:09
Autor: Marek
W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 03:50:29 UTC+2 użytkownik stevep napisał:
W dniu .04.2014 o 11:59 Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:

Ale mu potrzebni robole, czy intelektualiści? Chce wydawać dyspozycje  "łopata" ; "miotła"?

To racja, tylko, ze ten bauer mial jeszcze jakies ambicje troche wyzszego rzedu: wieczorami organizowal dla polskich pracownikow ogniska, stawial piwo i cieszyl sie, ze mozna z nimi o roznych rzeczach porozmawiac.
Teraz - nie ma z kim prowadzic dyskusji.

Data: 2014-04-07 13:58:02
Autor: LS
W dniu 2014-04-07 05:55, stevep pisze:
[...]

No i będą wyrzucać bezrobotnych lub nazywając to poprawniej - deportować pasożytów, zupełnie tak samo jak izrael pozbędzie się czarnych:) Ciekawe w którym przypadku TV będzie głośniej drzeć mordę.

Żydki to jednak cwane sOM, wymyślili sobie że należy im się odszkodowanie od francuskiej firmy za jazdę w bydlencych wagonach, jak ta firma nie da rekompensaty to jOM  zbojkotujOM przy przetargach, tak piszOM na onecie.

Gdyby polacy byli równie kreatywni, mogliby wyrwać od szwedów odszkodowanie za "potop szwedzki", od zaborców rekompensatę za zabory, no ale polacy nie sOM poobsadzani w rządach więc nie mają takiej siły przebicia.

Data: 2014-04-07 21:28:29
Autor: boukun
[...]

Kiedyś, jak mnie z Arbeitsamtu wysłano na praktykę do Bauera, to jak wszedłem do szklarni i zacząłem obrywać kłącza krzaków pomidorów, to tak się ze mnie pot lał, że już na drugi dzień tam nie poszedłem... Nigdy więcej tego bym nie zrobił... Nie nadaję się na niewolnika...

boukun

Data: 2014-04-08 03:53:19
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 21:28 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

Za to doskonale nadajesz się na kretyna.
--
stevep
-- -- -

Boukun zatrudnij się za parobka!