Boukun zatrudnij się za parobka!

Data: 2014-04-07 02:59:30
Autor: Marek
Boukun zatrudnij się za parobka!
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 05:55:35 UTC+2 użytkownik stevep napisał:
# Wiosna puka do drzwi. O tym czasie niemieccy bauerzy prowadzą intensywne  akcje rekrutacyjne na nowy sezon. Okazuje się, że chętnych do pracy, czy  to z Polski czy Rumunii, nie brakuje. Ale na horyzoncie widać czarne  chmury dla całej agrarnej branży. To zapowiedź wprowadzenia jednolitej w  całych Niemczech płacy minimalnej na poziomie 8,50 euro/h. #

Czarne chmury to oni juz maja.
Kiedys rozmawialem z jednym bauerem, to narzekal, ze dawniej przyjezdzali do niego do pracy prawnicy, architekci, nauczyciele z Polski, a teraz to sama cholota.

Data: 2014-04-07 12:39:19
Autor: Trybun
W dniu 2014-04-07 11:59, Marek pisze:
[...]

Myślę że dla bauera na miano hołoty zasługuje bardziej prawnik czy architekt niż jakiś chłopo-robotnik.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-07 04:15:40
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 12:39:19 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Myślę że dla bauera na miano hołoty zasługuje bardziej prawnik czy architekt niż jakiś chłopo-robotnik.

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Data: 2014-04-07 13:29:34
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 13:15:

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Może dlatego, że u nich wykształceni szanują siebie. U nas wystrczy usłyszeć co pierdzielą czasami niektórzy ludzie z tytułami naukowymi, aby zacząc ich "szanowac". :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 03:52:01
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 13:29 Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:

[...]

Czy przypadkiem nie masz na myśli "szanownego" profesora Rońdy?
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-07 13:44:29
Autor: Trybun
W dniu 2014-04-07 13:15, Marek pisze:

[...]

Tak, ale w wypadku bauera to wykształcenie parobka ma mieć kierunek - wyrzucanie gnoju, czy czyszczenie jaśniepańskich bauerowskich butów.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-07 14:12:22
Autor: LS
Boukun zatrudnij się za parobka!
W dniu 2014-04-07 13:15, Marek pisze:

To w Polsce tak jest.
W Niemczech szanuja ludzi wyksztalconych.

Nie pamiętam aby ktoś kto ma olej w głowie, miał problem z wyjazdem do niemiec/kanady przed wejściem polski do UE.

Data: 2014-04-07 14:10:11
Autor: LS
[...]

Kiedyś tzn. przed 1935 czy przed 2000?

Lekarz, prawnik czy architekt nie ma w PL tak źle, tu etacik, tam etacik, a czasem nawet są rozdwojeni:) i jakoś 30k  PLN idzie uzbierać, tylko trza być kreatywnym:)

A z tą pracą jest trochu dziwnie, niby bezrobocie, a jak przeglądałem jakiegoś pdfa z urzędu, to w państwówce jest kupa wolnych etatów, nie rozumiem tego.

Data: 2014-04-08 03:50:29
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 11:59 Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:

[...]

Ale mu potrzebni robole, czy intelektualiści? Chce wydawać dyspozycje  "łopata" ; "miotła"?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-08 02:47:09
Autor: Marek
W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 03:50:29 UTC+2 użytkownik stevep napisał:
W dniu .04.2014 o 11:59 Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:

Ale mu potrzebni robole, czy intelektualiści? Chce wydawać dyspozycje  "łopata" ; "miotła"?

To racja, tylko, ze ten bauer mial jeszcze jakies ambicje troche wyzszego rzedu: wieczorami organizowal dla polskich pracownikow ogniska, stawial piwo i cieszyl sie, ze mozna z nimi o roznych rzeczach porozmawiac.
Teraz - nie ma z kim prowadzic dyskusji.

Boukun zatrudnij się za parobka!