Box- bagaznik na dach

Data: 2009-07-28 10:59:09
Autor: FoxŁódź_nspam
Box- bagaznik na dach

Użytkownik "RUN" <macrogowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4fopu$1dm$1inews.gazeta.pl...
czy warto cos takiego zabierac ze soba?

jak brak miejsca w bagażniku to zdecydowanie warto, ja już sobie nie wyobrażam wyjazdu bez boxa, a mam tylko dwójkę dzieci (i żonę):) i auto kombi...

jaka jest tego pakownosci ?

zależy od rozmiaru :) są bardzo małe, i bardo duże
aleuwaga! pamiętaj o ograniczeniu wagowym! nośność dachu to z regóły ok 100kg, od tego musisz odjąć masę bagażnika (belki) i samego boxa = wyjdzie Ci ładowność :) Którą z koleji powinineneś uwzględnić w odniesieniu do ładowności całkowitej Twojego pojazdu.
ja do boxa ładuję wszystkie ciuchy, plus rzeczy typu piłka, rakiety do tenisa itp, rowery i wszelkie cięższe rzeczy do bagażnika (jedzenie, napoje, narzędzia itp)

duzy stawia opor podczas jazdy ? bardzo swiszczy ?

na oba pytania: bardzo zależy od danego auta i boxa.
Ja mam Thule Spiryt 820 na aluminiowych belkach. Trochę go slychać, ale nie przeszkadza. Bardzo ważny jest sposób mocowania - im więcej zakamarków tym większa szansa ze będzie świszczeć. Podobnie z belkami - prostokątne świszczą bardziej niż owalne (w przekroju)
co do oporu - owszem daje się go odczuć, w moim pryzpadku głownie wiatr boczny, ale ja mam 300KM, a z boxem jeżdżę nie szybciej niż 160 - 180, u mnie nie czuć oporu czołowego. Na spalaniu tez się to jakoś specjalnie mocno nie odbija, max 0,5l/100km

czy kupic- gdzie,

ja kupilem na allegro, znalazłem doskonały model z limitowanej serii w mięknym malowaniu (tricolor) aktualnie w podobny sposób malowany jest model Excellence ale ma tylko dwa kolory.

moze jakis sprawdzony sklep internetowy ? jakiej marki ?

kwestia ceny i priorytetów.
Jeśli jeździsz stosunkowo wolno (100-120) możesz wybrać dowolny,
jeśli szybciej wybierz coś dobrego: Thule Camei, MontBlanc

a moze wypozyczyc - jaka cena za dzien ?wyjazd okolo 7 dni
dodam ze mocowanie na relingi

wyporzyczenie to też bardzo doby pomysł - niemusisz od razu angażować dużych pieniędzy i nie ma problemu z przechowywaniem, a gdzieś to trzymać przeciez trzeba :)
wypożyczenie koszutje ok 10-15pln/dzień (musisz dodać jeden dwa dni wypozyczenia na pobranie i oddanie boxa)
niektóre wypożyczalnie w tej cenie mają już bazę (belki) inne dodatkowo doliczają. Jeśli masz typowy reling nie ma z tym problemu,jesli masz reling nietypowy, upewnij się wcześniej czy mają belki do wojego auta

pozdr

Fox

--
FoxŁódź