Bp Williamson o syntezie herezji

Data: 2009-11-19 18:42:56
Autor: abc
Bp Williamson o syntezie herezji
Człowiekiem który zapoczątkował proces niszczenia zdrowego rozsądku wśród
ludzi, był Immanuel Kant. Miał swoich poprzedników takich jak Kartezjusz,
Locke czy Hume jak i naśladowców z których najważniejszym jest Hegel. Wielu
ludzi, a zwłaszcza hierarchów w Kościele Katolickim, posiada umysł
uformowany przez Kanta i Hegla.

Zatem rodzi się pytanie jak Katolik może postawić człowieka na miejscu
Boga?! Odpowiedź jest prosta. Ponieważ utracił zdrowy rozsądek. To czy
utracił wiarę, jest sprawą pomiędzy nim a Bogiem, ale to, że utracił zdrowy
rozsądek jest sprawą oczywistą.

Nowoczesny człowiek jest szczególnie dumny z tego, że odrzucił zdrowy
rozsądek. Ale robiąc to wypowiada wojnę Bogu bo natura pochodzi od Boga, a
zdrowy rozsądek jest dla człowieka naturalny. Zatem sprzeciwiając się
zdrowemu rozsądkowi człowiek sprzeciwia się Bogu.

Doskonałym obrazem tej wojny przeciw Bogu i naturze jest zamieszanie jakie
istnieje dzisiaj w sferze płci. Sprowadza się ona do tego, że mężczyzna
staje się coraz bardziej zniewieściały, a kobieta coraz bardziej upodabnia
się do mężczyzny tracąc tym samym swoje kobiece atrybuty. Niszcząc w ten
sposób i to na skalę globalną różnice pomiędzy kobietą a mężczyzną. W
rezultacie niszcząc zdrowy rozsądek.

Dwie katastrofalne konsekwencje takich działań to zniszczenie rodziny
poprzez stopniowy zanik ducha ojcostwa i macierzyństwa; oraz grzech sodomii
i grzech pochodzący z wyspy Lesbos.

Wszystko to jest zawarte w encyklice Pascendi Dominici Gregis. Ponieważ w
tej encyklice, Pius X "przygwoździł" Kanta. Oskarża w niej modernizm ze
względu na to, że Kant stanowi jego fundament. Genus - jakby powiedział
Arystoteles - przypisywany do modernizmu to herezja.

Dokładne rozróżnienie tej herezji jest takie, że jej celem jest zmienienie
wszystkiego w Kościele Katolickim tak, aby pasował on do nowoczesnego
świata. Nowoczesny świat jest od samych fundamentów antykatolicki ponieważ
te fundamenty to kantyzm, protestantyzm i liberalizm.

Nowoczesny świat zbudowany jest na liberalnych zasadach i właśnie z tego
powodu zaadoptowanie zasad Katolickich do współczesnego świata jest
równoznaczne z ich zniszczeniem a w rezultacie Kościoła Katolickiego. I to
jest powód dla którego Kościół dzisiaj znalazł się w tak wielkim kryzysie.

Cofnijmy się do czasów kiedy zamiast lodówek sprzedawano lód. Wyobraźmy
sobie teraz genialnego kłamcę, który przekonuje sprzedawców lodu, że lód
będzie znacznie lepszy kiedy wystawi się go na słońce. I, że ci biedni ,
zwiedzeni sprzedawcy lodu wyciągają swój lód na słońce. I, że po krótkim
czasie są wstrząśnięci widząc, że lód znika, ale jednak wciąż, konsekwentnie
wyciągają swój lód na słońce, ponieważ zostali przekonani, że tak powinni
postępować.

I to jest właśnie ten trik, jaki diabeł zaaplikował katolikom.

Katolicy, zwłaszcza ta najwyższa hierarchia, zostali przekonani, że powinni
wystawić Katolicką Prawdę na działanie antykatolickich zasad. Tak jak lód
topnieje wskutek działania słońca, tak Kościół Katolicki topnieje, jeśli
wypełni się go antykatolickimi zasadami.

Kościół Katolicki oparł się nowoczesnemu światu, mniej więcej do czasu
śmierci Papieża Piusa XII. Potem sprzedawcy lodu powiedzieli "wszyscy mówią
nam, że słońce jest najlepsze dla lodu, więc wystawmy go na słońce".

Cały świat zaklaskał, sprzedawcy lodu stali się nagle bardzo popularni.
Jeśli jeden z nich zmarł, wszyscy szli na jego pogrzeb. Ale lód znikał.
Wszyscy dzisiaj klaszczą temu który przewodniczy rozbiórce Kościoła
Katolickiego.

Ale Kościół Katolicki powoli znika. Może za wyjątkiem Polski, gdzie
przebiega to wolniej, ale w Holandii, Francji czy USA, spustoszenie jest
porażające. Klasztory są puste, seminaria wystawiane są na sprzedaż,
kościoły przerabiane są na sklepy, kapłani stają się pracownikami
socjalnymi, itd. Nawet jeśli w przyszłości sprzedawcy lodu zorientują się
jaki wpływ ma słońce na lód, samego lodu niewiele już zostanie.

Zatem modernizm jest herezją, zgodnie z którą wszystko co istnieje w
Katolickim Kościele powinno być doprowadzone do zgody z zasadami
nowoczesnego, liberalnego świata. Pius X w Pascendi nazywa modernizm SYNTEZĄ
wszystkich herezji. Jeśli każda poszczególna herezja jest jak ściek, to
modernizm jest głównym ściekiem zbierającym wszystkie te mniejsze ścieki.

Więcej http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/4415/

Data: 2009-11-19 18:47:51
Autor: abc
Bp Williamson o syntezie herezji
Encyklikę Pascendi można czytać tu:
http://www.nonpossumus.pl/encykliki/Pius_X/pascendi_dominici_gregis/

Data: 2009-11-19 21:32:01
Autor: Konstanty Wycirowski
Bp Williamson o syntezie herezji

"abc" <abc@wp.pl> Przeczytałeś, panie ksiądz, to co wkleiłeś?
Chyba nie, bo jakbyś to zrobił, to byś zrozumiał, że jesteś właśnie świetnym przykładem człenia, który stracił wiarę w BOGA, zastępując ją wiarą w sektę! A czasy się panie ksiądz zmieniły. Już ludkowie się nie boją czytać biblii. A może nam powiesz, jaka była kara dla plebsu za czytanie biblii? Bo taki jesteś przecież oblatany w hostorii twojej sekty? Tak nam tu pisujesz o "cywilizowanych" metodach inkwyzycji. To napisz coś obiektywnie, o tych "nielicznych" przypadkach niecywilizowanego postępowania twojej sekty.

Wiesz, kiedyś ktoś mądry powiedział - jeszcze żaden pierwszy sekretarz nie odwiódł nikogo od prawdziwej wiary w Boga, ale wielu księży ma ten dar! I ty, panie ksiądz, MASZ TEN DAR!

Data: 2009-11-19 21:46:00
Autor: abc
Bp Williamson o syntezie herezji
Tak z ciekawości, po co ci jest potrzebne przekonanie, że jestem księdzem?

Data: 2009-11-19 22:24:41
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:he4bek$pbu$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tak z ciekawości, po co ci jest potrzebne przekonanie, że jestem księdzem?

Bo tak jak właśnie odpowiedziąłęś, robią tylko klechy. Omijają niewygodne tematy. Więc nie nawijaj, żes nie ksiądz, albo jak już mówiłem - przypadek gorszy, czyli oszołom z opus dei.

Data: 2009-11-20 06:40:54
Autor: abc
[...]

Ale ja pytałem PO CO ci jest potrzebne takie przekonanie.

Data: 2009-11-20 12:50:33
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:he5aph$alj$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Dobre, ksiądz, dobre. Wyprowadziłeś zmyłkę i teraz w wątku już nie widać ile ja zadałem pytań. A mi nic nie jest potrzebne, jak wiem. Normalni ludzie tacy nie są.

Data: 2009-11-20 15:57:20
Autor: abc
Bp Williamson o syntezie herezji
Ale ja pytałem PO CO ci jest potrzebne takie przekonanie.

A mi nic nie jest potrzebne, jak wiem.

Nie wiesz, bo i skąd miałbyś wiedzieć. Dlatego z ciekawości pytam PO CO ci
jest potrzebne takie przekonanie. Nie rozumiem tego.

Data: 2009-11-20 17:45:51
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:he6at6$31v$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Pomódl się. Bóg ześle ci objawienie. Tylko nie zapomnij, do Boga. Nie do Świętej Matki Kościoła, lub jakiegoś bałwochwalczego symbolu, który wielbisz. Czyli żadnych mamuś boga, wujków boga, ojców świetych i innych meneli z obrazków rozpowszechnianych przez KK. Budda też się nie liczy.

Bp Williamson o syntezie herezji