Brak PJ zagranicą

Data: 2018-02-03 15:44:15
Autor: Robert Wańkowski
Brak PJ zagranicą
W Polsce jak nie mam przy sobie dokumentu, to sprawdzają w jakijś bazie, mandat i jadę dalej.
A w Niemczech i Francji? Jakiej wysokości mandatu można się spodziewać? Jak nie będę miał tyle co chcą kasy, to jaka procedura?

Robert

Data: 2018-02-05 04:59:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Brak PJ zagranicą
-- A w Niemczech i Francji? Jakiej wysokości mandatu można się spodziewać? Jak nie będę miał tyle co chcą kasy, to jaka procedura?

w Niemczech 10 euro jesli udowodnisz ze PJ posiadasz :-) w przeciwnym wypadku moze byc laweta a jesli spowodujesz wypadek i Polizei nabierze uzasadnionych podejrzen ze nie masz PJ to posiedzisz "do wyjasnienia" bo wtedy moga dac 1 rok pozbawienia wolnosci, radzilbym przemyslec ten pomysl

Data: 2018-02-07 10:16:14
Autor: Robert Wańkowski
Brak PJ zagranicą
W dniu 2018-02-05 o 13:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No właśnie jak udowodnić za granicą? Nasze polskie pokwitowanie, że czekam na wydanie duplikatu (jeżeli coś takiego w ogóle wydają) pewnie nie przekona.

Na szczęście nie mieliśmy kontroli. Z relacji tamtejszych ludzi jest tak, że jak nie masz kasy (obcokrajowiec), to czekasz u nich (komisariat?) aż ktoś zapłaci.
A jak nie zapłaci? Dożywocie? :-)
Coś to reguluje?
Teraz pomyślałem, że mogłem zadzwonić do ambasady/konsulatu.

Robert

Data: 2018-02-05 13:32:02
Autor: Poldek
Brak PJ zagranicą
[...]

Np. w Niemczech
http://www.dw.com/en/marco-reus-fined-540000-euros-for-driving-without-a-license/a-18138507

Data: 2018-02-05 13:45:07
Autor: tck
Brak PJ zagranicą

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:p59is4$caj$1node2.news.atman.pl...
[...]

tu mowa o braku uprawnień a nie dokumentu w kieszeni

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

[...]