Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL

Data: 2009-07-01 12:49:47
Autor: Skrzekacz
Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL
Nie wiem czy mam jakiś problem z Biosem, czy niestety jestem pechowym posiadaczem takiej płyty głównej. Płyta to Asrock P4Dual-915GL. Muszę zablokować bootowanie z płyty.
Wyłączyłem w Biosie bootowanie z wszystkiego poza HDD, założyelm hasło na BIOS. We wszystkich płytach jakie do tej pory spotkałem wybranie w czasie uruchamiania opcji wskazania innego napedu do zabootowania wymagało podania hasła na BIOS. Jakie było moje zdziwienie, kiedy wcisnąłem F8, wybrałem CD i zabotoowałem bez żadnego hasła system z płyty.  Ta płyta tak ma, czy to jakiś problem z BIOSEM?

Data: 2009-07-01 14:05:45
Autor: Skrzekacz
Brak blokowania bootowania z CD. Shuttle MV43V v.7.3
Nie na tą dokumentację spojrzałem. Płyta to Shuttle MV43V v.7.3  Jak na razie poradziłem sobie wyłączając w Biosie całkowicie CDROM i stacje dysków.

Data: 2009-07-03 13:02:49
Autor: Piotr Fonon
Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL
Nie bardzo jasny ten opis. Chodzi o wybór bootowania z poziomu biosa czy bootmanagera? Masz hasło na biosie, po podaniu hasła bios usiłuje bootować system z dysków wg. zadeklarowanej kolejności i na tym jego rola się kończy.
f.

Data: 2009-07-06 07:51:12
Autor: Skrzekacz
Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL
Mam ustawione hasło na biosie, ale mimo tego, jesli wybiorę opcje wskazania urządzenia do zabootowania to nie pytając o hasło mogę wskazać każde dostepne urządzenie i zaboootować z niego system. Nie mam bootmanagera, F8 to skrót do opcji biosu (wybranie urządzenia z którego zabootować system).

Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL