Brak danych o kraju klienta

Data: 2015-03-13 02:17:24
Autor: Borys Pogoreło
Brak danych o kraju klienta
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), jerzykwrzos@gmail.com
napisał(a):

Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe)
nie udostÄ™pnia  inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego
kraju) - zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju
klienta:

Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS. Na
podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o kraju jej
wystawienia.

Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się
zebrać na własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej
bazie danych tych kont klientów mam informacje o IP każdego klienta i na
podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient.

Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu. Adres IP to wyłącznie
poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe dane.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-03-13 04:28:04
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu pi±tek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 u¿ytkownik Borys Pogore³o napisa³:
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), jerzykwrzos@gmail.com
napisa³(a):

> Skrill (po¶rednik od p³atno¶ci typu karta p³atnicza i przelewy bankowe)
> nie udostêpnia  inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
> tym nic dziwnego, poniewa¿ klienci przy p³atno¶ciach nie podaj± swojego
> kraju) - zerknijcie na raport sprzeda¿y od Skrilla, nie ma w nim kraju
> klienta:

Zmieñ po¶rednika na takiego, który zauwa¿y³ pojawienie siê MOSS. Na
podstawie numeru karty móg³by Ci ³atwo udostêpniæ informacjê o kraju jej
wystawienia.

Albo mo¿e jeszcze lepiej - zmieniæ po¶rednika na takiego, z którym mo¿na by³oby rozliczaæ siê jak z firm± (co znacznie upro¶ci³oby ksiêgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy s± tego typu po¶rednicy? Czy znacie jakiego¶ (wa¿ne, ¿eby obs³ugiwa³ takie p³atno¶ci jak Skrill, czyli karta p³atnicza, przelew, paysafecard)? Wiem, ¿e w przypadku p³atno¶ci SMS tego typu po¶rednikiem jest firma Zong i w jej przypadku mo¿na rozliczaæ siê w³a¶nie z t± firm± (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zale¿y na innych p³atno¶ciach (wymienione wy¿ej karta p³atnicza, itd.).

Dodaj do gry konieczno¶æ okre¶lenia kraju na etapie rejestracji lub
najpó¼niej w momencie gdy w grê wchodz± finanse. To ju¿ bêdzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli po³owa sukcesu.

Pomy¶lê nad takim rozwi±zaniem.

Adres IP to wy³±cznie poszlaka, wystarczy jakie¶ proxy czy TOR i masz fa³szywe dane.

Masz racjê, z tym ¿e mimo wszystko adres IP jest dopuszczalny:

"Przyk³adowe dowody
*Adres na fakturze,
*Adres IP,
*Dane dotycz±ce rachunku bankowego,
*Kod pañstwa z karty SIM,
*Lokalizacja ³±cza stacjonarnego,
*Inne informacje istotne z handlowego punktu
widzenia np. informacje zwi±zane z
metodami p³atno¶ci lub histori± transakcji z
klientem."

http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/10461286/05+Miejsce+konsumpcji+us%C5%82ug+-+Polska+-+PL

Data: 2015-03-13 16:20:43
Autor: m
Brak danych o kraju klienta
W dniu 13.03.2015 o 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
[...]

Nie s±dze ¿eby¶ znalaz³ takiego.

Ja na przyk³ad ba³bym siê byæ takim po¶rednikiem, bo bra³bym na siebie ryzyko zwi±zane z twoim biznesem (a przecie¿ Ciebie nie znam i nie wiem co za biznes prowadzisz). W zwi±zku z tym, musia³bym braæ od Ciebie sowit± prowizjê I solidnie Ciê prze¶wietliæ zanim bym z tob± wszed³ w taki uk³ad.

p. m.

Data: 2015-03-13 08:36:42
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu pi±tek, 13 marca 2015 16:20:45 UTC+1 u¿ytkownik m napisa³:
> [...]

Ja na przyk³ad ba³bym siê byæ takim po¶rednikiem, bo bra³bym na siebie ryzyko zwi±zane z twoim biznesem (a przecie¿ Ciebie nie znam i nie wiem co za biznes prowadzisz). W zwi±zku z tym, musia³bym braæ od Ciebie sowit± prowizjê I solidnie Ciê prze¶wietliæ zanim bym z tob± wszed³ w taki uk³ad.

W przypadku p³atno¶ci SMS s± tacy po¶rednicy, np. Zong:

https://www.zong.com

Data: 2015-03-14 14:19:39
Autor: ajt
Brak danych o kraju klienta
W dniu 2015-03-13 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:

Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym można byłoby rozliczać się jak z firmą
(co znacznie uprościłoby księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są tego typu pośrednicy?
Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew, paysafecard)?
Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać
się właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi,
no ale mi zależy na innych płatnościach (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).

Fastspring podaje w regulaminie, że działa jako reseller, biorąc na siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizję sobie potrącają coś koło 6-9% (zależnie od kwoty). W każdym razie możesz ich sprawdzić :)
Andrzej
www.radom.city

Data: 2015-03-16 04:25:33
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu sobota, 14 marca 2015 14:19:31 UTC+1 u¿ytkownik ajt napisa³:
> [...]
> no ale mi zale¿y na innych p³atno¶ciach (wymienione wy¿ej karta p³atnicza, itd.).

Fastspring podaje w regulaminie, ¿e dzia³a jako reseller, bior±c na siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizjê sobie potr±caj± co¶ ko³o 6-9% (zale¿nie od kwoty). W ka¿dym razie mo¿esz ich sprawdziæ :)
-- Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Brzmi ciekawie, ale znajomy mówi³ mi, ¿e mo¿na skorzystaæ z ich us³ug je¿eli sprzedaje siê co¶ w formie pliku (np. exe, czy pdf), a ja sprzedajê "przedmiotowy wirtualne" ze sklepu, który jest wewn±trz darmowej gry umieszczonej na stronie www. Czy w moim przypadku móg³bym skorzystaæ z Fastspring?

Data: 2015-03-16 15:54:26
Autor: ajt
Brak danych o kraju klienta
W dniu 2015-03-16 12:25, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 14 marca 2015 14:19:31 UTC+1 użytkownik ajt napisał:

Fastspring podaje w regulaminie, że działa jako reseller, biorąc na
siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizjÄ™ sobie potrÄ…cajÄ… coÅ›
koło 6-9% (zależnie od kwoty). W każdym razie możesz ich sprawdzić :)
Andrzej
www.radom.city

Brzmi ciekawie, ale znajomy mówił mi, że można skorzystać z ich usług jeżeli sprzedaje się coś w formie pliku
(np. exe, czy pdf), a ja sprzedaję "przedmiotowy wirtualne" ze sklepu, który jest wewnątrz darmowej gry
umieszczonej na stronie www. Czy w moim przypadku mógłbym skorzystać z Fastspring?

Mają też coś co określają jako "in-app purchases" i "embedded store sdk" do tego, ale nie testowałem i nie wiem, z czym i jak to się daje zintegrować :)
Andrzej
www.radom.city

Data: 2015-03-16 04:28:27
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu pi±tek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 u¿ytkownik Borys Pogore³o napisa³:
Dodaj do gry konieczno¶æ okre¶lenia kraju na etapie rejestracji lub
najpó¼niej w momencie gdy w grê wchodz± finanse. To ju¿ bêdzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli po³owa sukcesu. Adres IP to wy³±cznie
poszlaka, wystarczy jakie¶ proxy czy TOR i masz fa³szywe dane.

-- Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Warto te¿ pamiêtaæ, ¿e klienci mog± wpisywaæ nieprawid³owy kraj (a zwa¿ywszy, ¿e wiêkszo¶æ moich klientów to dzieci, jestem pewien, ¿e by³by spory odsetek takich przypadków), wiêc raczej nie jest to pewniejsza metoda od adresu IP.

Brak danych o kraju klienta