Brak decyzji w sprawie szkody AC

Data: 2012-11-12 15:49:05
Autor: uciu
Brak decyzji w sprawie szkody AC
Witam,

w skrócie:
3/10 żona udeżyłam w mój samochód (którego tez jest współwłaścicielem)
Oba auta miały być zrobione z AC - jej auto z jej AC, moje z mojego.

Jej auto w tydzień po oglęcianach było naprawione INTERRISK
Moje.... jeszcze nie - jeszcze nawet nie ma decyzji czy w ogole przyznają odszkodowanie... AXA

Ale po koleji - szkode zgłosiłem na drugi dzień. Przyjechał rzeczoznawca, wypełniłem wszystkie dokumenty łącznie z upoważnieniem zakładu, który ma to naprawić.
Axa twierdziła, że mają 30 dni na wydanie dezycji - i tym się zasłaniali podczas prób uzyskania jakichkolwiek informacji z mojej strony - dzwoniłm tam kilka/kilkanaście razy, zawsze sprawdzali czy są wszystkie dokumenty itp.
W miedzy czasie przysłali kalkulacje naprawy, którą od razu zaakceptowałem.

4 listopada upłynęło określone w umowie 30dni..

5/11 dzwonie do nich z zapytaniem - powiedziali, że nie ma decyzji i nie widzą kiedy bedzie
6/11 podobnie
7/11  j/w i mowią, że wyślą monit do likwidatora i ten na pewno zadzwoni do godziny 16 dnia następnego
8/11 /dzien następny/ - dzwonie do AXY i znowu mowią, że dziś na pewno skontaktuje się likwiadator - niestety nie skontaktował się.
9/11 dzwonie do nich i znowu to samo, że na pewno do godziny 16 bede wszystko wiedział  - i tym razem zero kontaktu
10-11 sobota/niedziela mają oczywiście nie czynne info o szkodach ale jakby się chciało zawrzeć umowe/wycenic składkę itp to info czynne 7 dni w tygodniu.
12/11 dzwonie i znowu konsultant nic nie wie - oczywiście znowu info że do 16 zadzwoni likwidator - mamy godzine 15/45 i nikt nie dzwonił.

Nie mam już nerwów z tą firmą - poradzicie jakie kolejne kriki poczynic?

uciu

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 7682 (20121112) __________

Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Data: 2012-11-12 16:31:08
Autor: Krzysztof Jodłowski
> [...]
> 9/11 dzwonie do nich
> 12/11 dzwonie
>
> Nie mam już nerwów z tą firmą - poradzicie jakie kolejne kriki poczynic?

Na razie nie podjąłeś żadnych kroków. Telefony nie istnieją. Ochłoń.

Pierwszym krokiem powinno być wysłanie poleconego z żądaniem wypłaty odszkodowania w terminie zgodnym z warunkami ubezpieczenia. Nie interesują Cię likwidatorzy, protokóły, telefony od rzeczoznawców itp. To są wewnętrzne sprawy ubezpieczyciela. Ciebie interesuje wywiązanie się z umowy. Ty swoją część wykonałeś. Teraz kolej na nich.
Po wysłaniu pisma są dwie opcje: zapłacą albo nie. Jeśli zapłacą, to żądaj odsetek za opóźnienie. Chyba, że opóźnienie wynikło z procedur zgodnych z umową. Nie znam tej umowy z AXA, ale czasem są zasadzki że można przedłużyć te 30 dni - wtedy muszą Cie wcześniej o tym pisemnie powiadomić.
Opcja IIa (mało prawdopodobna): jak nie zapłacą bez powodu, to wzywasz ich ostatecznie (znów pisemnie pisemnie poleconym) do zapłaty i później do sądu.
Opcja IIb (bardziej prawdopodobna): nie zapłacą motywując jakąś bzdurą. Wtedy odwołujesz się od decyzji (pisemnie oczywiście). Wracasz do punktu startu i od nowa.

Prawie standardem jest ostatnio próba niepłacenia. Mnie odmówili wypłaty z AC z tytułu stłuczki. Nasz samochód (firmowy) wjechał w tył innego na śliskiej jezdni. Prosta rzecz - stłuczone reflektory i lekko zdemolowany przód. Na miejscu spisana została notatka jeszcze z dodatkowym podpisem świadka. Ubezpieczyciel odmówił, bo jego zdaniem ślady na naszym samochodzie nie odpowiadają opisowi zdarzenia. Oczywiście na piśmie był tylko dopisek, że przysługuje nam tylko dalsza droga sądowa - taki straszak - może zrezygnujemy..
30 dni na wypłatę, 10 dni na dotarcie korespondencji od nich do nas i wysłanie odwołania, 30 dni na rozpatrzenie odwołania, 30 dni na wypłatę. Już po około 100 dniach dostaliśmy kasę.
Dla nich to tylko koszt 3 poleconych - a nuż klient stwierdzi, że nie warto się szarpać dla tych kilku stów.

Krzysztof

Brak decyzji w sprawie szkody AC