Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto

Data: 2010-08-20 11:40:33
Autor: yabba
Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto
Użytkownik "Ra" <tikirikiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.0000158e.4c6e3b4cnewsgate.onet.pl...
Ja mam odmienną sytuację bo do pracy mam ok 20km ale przez całą w-we więc po
wakacjach wrócę do metra. Po za tym całą infrastrukturę mam na osiedlu więc
sporadyczne jazdy to może jakiś 1km + jak coś wyskoczy to jakaś jazda po w-wie
Co radzicie oprócz sprzedaży auta ;) ? Myślałem żeby co 2tyg jeździć do pracy ale
może to za rzadko ?

Co najmniej raz w tygodniu powinieneś przejechać się tym samochodem kilkanaście kilometrów.
Miałem samochód służbowy i prywatnego używałem raz na dwa tygodnie. Po roku takiej eksploatacji przerdzewiała i urwała się linka od ręcznego, zapiekł się i zablokował mechanizm zmiany biegów, z silnika pojawiły się wycieki.
Samochód jak nie jeździ to się psuje. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-08-20 11:46:09
Autor: AL
yabba pisze:
[...]

no niestety - potwierdzam.
Auto nie ruszane przez 2-3 m-ce zaczelo wymagac dodatkowych zabiegow strikte przywracajacych go do zycia (w tym linka hamulca recznego, wycieraczka przednia - jedno i drugie 'chwycilo').
Jak jezdzilo codziennie nie bylo problemow - nawet w najostrzejsza zime.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-08-20 13:11:48
Autor: kml

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:i4lit2$en9$2inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie tak jest. Jak miałem taki okres, że samochód stał to go przepalałem co dwa/trzy dni, ale tak żeby pochodził silnik z 5 minut a w sob/niedz jechałem gdzieś dalej żeby choć ze 20 km przejechać.

kml

Data: 2010-08-20 22:42:02
Autor: Przemek V

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i4lntf$3gp$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja Mazdę MX-5 przepalam raz na kwartał a jeżdżę raz na pół roku i tak od 4 lat. W tym roku musiałem przez miesiąc głównie Mazdą jeździć i po prostu naładowałem akumulator, pojechałem i przez 4 tygodnie używałem normalnie jakby nigdy nic.

Data: 2010-08-20 22:51:55
Autor: J.F.
On Fri, 20 Aug 2010 22:42:02 +0200,  Przemek V wrote:
[...]

Kup sobie aerometr i zapodaj na grupe gestosc elektrolitu co miesiac
:-)

J.

Data: 2010-08-20 22:54:18
Autor: Przemek V

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2lqt66thspnc3ruksrbeda0gt7r2urpu804ax.com...
[...]

O szczególe pod tytułem nowy akumulator rok temu dyskretnie nie wspomniałem :)

 Aku mam na podtrzymaniu takim prostownikiem o parametrach ładowarki do komórek.

Data: 2010-08-20 22:58:35
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-08-20 22:42, Przemek V pisze:
[...]

Cóż - żonkowa rolka 97' stała/stoi nieraz po parę miesięcy na parkingu.
Jak padnie akumulator to się z przewodów odpali itd. Serwis jak trzeba
się przeprowadza. Jak trzeba zrobić parę tysięcy to też nie ma kłopotów. Linki się nie urywają, nic do życia przywracać nie trzeba.
Nie powiem - w październiku zeszłego roku dostała nowy akumulator :)

Data: 2010-08-21 09:27:51
Autor: kml

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:4c6ee89d$0$20988$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Stoi pod chmurką? :)

kml

Data: 2010-08-21 11:57:59
Autor: Przemek V

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i4nv5h$p0r$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie. W poprzek na końcu garażu.

Data: 2010-08-21 18:36:24
Autor: kml

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:4c6fa32a$0$22796$65785112news.neostrada.pl...

Stoi pod chmurką? :)

Nie. W poprzek na końcu garażu.

Jeżeli będziesz miał kiedyś ochote to postaw ją na zimę na dworzu - "efekt" murowany :( Niestety.

kml

Data: 2010-08-20 13:52:16
Autor: krz
yabba wrote:

[...]

Więc tak wygląda słynny "stan idealny, używany przez starszą osobę, jeżdzony tylko w niedziele do kościoła " :)

Data: 2010-08-20 15:11:24
Autor: ..Aldi..Romek..
Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto
Więc tak wygląda słynny "stan idealny, używany przez starszą osobę, jeżdzony tylko w niedziele do kościoła " :)

jeszcze gdyby jeździł w niedziele - to mogłoby nie być tak źle :))
byle nie do najbliższego kościoła :))

Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto