Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew

Data: 2011-09-12 10:21:32
Autor: Johnson
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
Kupiłem sobie komputer HP Pavilion dm1-3220ew. Dziś go dostałem i coś
sknociłem.
Fabrycznie komputer miał 3 partycje C:  z systemem Windows 7 (450 GB),
D: partycje recovery i E: partycję z programami HO (3 GB).
Postanowiłem z C wyodrębnić dobie kolejna partycję i przypisać ja do
litery D. W tym celu zmieniłem literkę partycji recovery z D na R
(systemowym zarządzeniem dyskami), następnie ścieśniłem partycję C i
utworzyłem nowy dysk D. Generalnie wszystko działało, z tym że okazało
się że dyski pozmieniały się na dyski dynamiczne. Jako że dyski
dynamiczne nie pozwalają na zaszyfrowanie TrueCryptem postanowiłem po
prostu użyć partycji recovery i przywrócić wszystko do stanu
fabrycznego.
Po restarcie, niestety po uruchomieniu reovery zamiast oczekiwanej
mozliwości pojawia się komunikat o błędnym stracie Windows
komunikaty wyglądają mniej więcej tak:
"File: \Boot\BCD
Status 0x0000225
Info: An error occured while attemting to read the boot configuration
data."
Poza tym sugestia o użyciu dysku instalacyjnego Windows (którego nie
mam).

Poza tym komputer działa, to jest startuje i Windows 7 się uruchamia.
Próbowałem przywrócić partycję recovery na literę D ale to nie
pomogło. Partycja recovery nadal istnieje. Dodam jeszcze że po
pierwszej zmianie z litery D na R a przed utworzeniem nowej partycji D
wszystko recovery działało, bo sprawdziłem.

I co teraz? Mogę coś zrobić przy przywrócić komputer do stanu
fabrycznego czy też muszę odesłać go do serwisu ??

Data: 2011-09-12 18:39:58
Autor: m4rkiz
Johnson wrote:
[...]

to pozycz od kogos

Poza tym komputer działa, to jest startuje i Windows 7 się uruchamia.

wiec zrob sobie backup aktywacji
http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restore

[...]

backup aktywacji, plytka w reke i zainstalowac (najlepiej czyszczac
wszystko jak leci zostawiajac sobie na koncu dysku tyle miejsca ile
partycja systemowa ma), przywrocic aktywacje, zabootowac z jakiegos
live cd czy innego hirensa, skopiowac sobie postawiony system w
wolne miejsce, poinstalowac co chcesz i zaszyfrowac...

Data: 2011-09-12 19:42:43
Autor: Johnson
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
W dniu 2011-09-12 19:39, m4rkiz pisze:

to pozycz od kogos

Musiałbym jeszcze napęd pożyczyć. Bo nie ma napędu CD/DVD

[...]

To chyba będzie zbyt skompilowane dla mnie.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-09-12 19:00:05
Autor: m4rkiz
Johnson wrote:
To chyba będzie zbyt skompilowane dla mnie.

no to niespecjalnie rozumiem co chcesz osiagnac, szyfrowanie
sytemu oraz jego przywracanie narzedziem z hp raczej nie ida w parze

jezeli system ci dziala, to niezbyt jest sie czym przejmowac,
a jezeli padnie to lepiej zrobic czysta reinstalke niz przywracac
obraz zasmiecony niepotrzebnym softem i starymi sterownikami

Data: 2011-09-12 20:03:40
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-12 20:00, m4rkiz pisze:

jezeli system ci dziala, to niezbyt jest sie czym przejmowac,
a jezeli padnie to lepiej zrobic czysta reinstalke niz przywracac
obraz zasmiecony niepotrzebnym softem i starymi sterownikami

Martwię się właśnie tym co będzie jak system padnie. Martwię się na zapas. Nie będę miał z czego go uruchomić. Nie odstałem dysku instalacyjnego. A Windows 7 w wersji recovery z którego mógłbym ewentualnie od nowa zainstalować cokolwiek nie jest dostępny.

Data: 2011-09-12 20:05:57
Autor: m4rkiz
Johnson wrote:
Martwię się właśnie tym co będzie jak system padnie. Martwię się na
zapas. Nie będę miał z czego go uruchomić. Nie odstałem dysku
instalacyjnego.

jak ci padnie zaszyfrowany dysk to i tak nic nie zrobisz bez napedu
cd bo nie rozszyfrujesz partycji

jedyne co bedziesz mogl zrobic to skasowac partycje systemowa lub
przywrocic do stanu fabrycznego

A Windows 7 w wersji recovery z którego mógłbym
ewentualnie od nowa zainstalować cokolwiek nie jest dostępny.

masz dalej to co trzeba na dysku, wystarczy pewnie oznaczyc partycje
recovery jako aktywna i bedziesz mogl go przywrocic do stanu fabrycznego

lub poprostu zainstalowac na nowo - z byle pendrive na ktory skopiujesz sobie
pliki z plyty z windowsem

Data: 2011-09-13 07:20:18
Autor: _ąćęłńóśźż
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
HP generalnie wysyła (trzeba zadzwonić na infolinię wsparcia) dyski instalacyjne, ale nie wiem, jak to jest związane z Twoim modelem i konkretnym numerem seryjnym Twojego kompa.

-- -- -
I co teraz?

Data: 2011-09-13 11:16:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
Dnia 2011-09-13, o godz. 07:20:18
"_ąćęłńóśźż" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

HP generalnie wysyła (trzeba zadzwonić na infolinię wsparcia) dyski instalacyjne, ale nie wiem, jak to jest związane z Twoim modelem i
konkretnym numerem seryjnym Twojego kompa.

Wysyła. Za dodatkową opłatą.

Zdrówko

Data: 2011-09-13 10:10:52
Autor: jureq
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:16:32 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

Wysyła. Za dodatkową opłatą.

Jak dotąd zamawialiśmy w HP już 5 sztuk dla naszych klientów i ani razu nie było opłaty

Data: 2011-09-13 12:23:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew

napisał(a):

> Wysyła. Za dodatkową opłatą.

Jak dotąd zamawialiśmy w HP już 5 sztuk dla naszych klientów i ani
razu nie było opłaty

A mi liczyli za nośniki. ZTCP 100PLN+VAT. W sumie niewiele w porównaniu
z Dellem który zażyczył sobie za nośniki pieniędzy jak za nowy system.
Nowy komp miał fabrycznie padnięty dysk i nie można było zrobić płyt
recovery. Dysku serwisowego nie można dostać z preinstalowanym
systemem. I nie chcieli zrozumieć że dysków recovery nie można zrobić
nie z winy klienta tylko z tego powodu. Na szczęście nie był to jedyny
komputer w takiej konfiguracji jaki mieliśmy więc skorzystaliśmy z płyt
do innego niemniej niesmak pozostał.

Zdrówko

Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew