Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?

Data: 2012-10-07 16:21:01
Autor: Andrzej
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
Witam!

Czy mogę jakoś zarabiać na wlasnych stronach www bez posiadania diałalności gospodarczej? Czy mogę podpisać jakąś umowę? Jeżeli tak to jaką, bo prowadzę jedną stronę dla Stowarzyszenia Zacznij Od Nowa za którą chcę wprowadzić im opłaty w postaci (nazwijmy to abonamentu) 50 zł miesięcznie. Według mnie, skoro to jest stowarzyszenie (czy tez by inna działalność) to musze jakoś udokumentować pobór opłaty od nich, np. faktura, rachunek na podstawie którego oni wypłacą mi pieniądze. Jak na razie nie myślę o założeniu działalności bo dla 50 zł miesięcznie mi się to po prostu nie opłaca, a ZUS niestety trzeba jakoś z czegoś opłacić.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc i odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Andrzej.

Data: 2012-10-07 19:35:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.10.2012 16:21, Andrzej pisze:

[...]

Jednorazowe zadania (typu "wykonanie strony") najlepiej się rozlicza na
umowy o dzieło (coś knują, ale chyba jeszcze nie ozusowali).

Wszelkie "utrzymanie" czy inna regularna konserwacja/utrzymanie - toż to
wypisz wymaluj umowa-zlecenie. ZUS jest, ale od kwoty.

Data: 2012-10-08 23:28:17
Autor: Andrzej
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
Witaj!

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. A orientujesz się w tym, jak taka
umowa może wyglądać? Jak ją sformułować? Mam wzory umów zlecenia, ale np
jest jeden punkt co mi nie pasuje/zastanawia. Np. podaję dwie osoby
(zleceniodawcę - stowarzyszenie i zleceniobiorcę - siebie). Czy zamiast
miejsca na dane pierwszej osoby mogę wpisać dane tego stowarzyszenia? Wolę
spytać niż zrobić gafę, bo tam jest napisane np. numer i seria dowodu
osobistego, zamieszkały przy ulicy itp. Czy wpisać dane prezeski tego
stowarzyszenia w te miejsce? Jest też zdanie dotyczące zapłaty:
wynagrodzenie zostanie wypłacone w wysokości ................ zł na
podstawie rachunku. Rachunku chyba nie mogę wystawiać, więc kolejne pytanie:
czy mogę zmienić wpis na np. taki: wynagrodzenie zostanie wypłacone w
wysokości ................ zł na podstawie niniejszej umowy. Myślę powoli na
opieką informatyczną firm. Ta sama zasada: umowa zlecenie, bo jak wcześniej
napisałeś utrzymanie/konserwacja to tak to rozumiem (bo oryginalne druki
umów mam, ale to w przypadku działalności). No i moje ostatnie pytanie:
Umowę spisywać na miesiąc czasu? Bo jak napisze na rok czasu to wyjdzie, że
za rok pracy dostanę tylko 50 zł. ;) Szczerze mówiąc, to wolę spisywać co
miesiąc w danej sytuacji (brak DG a i lubię papierki). :)

Przepraszam jeśli trochę chaotycznie i "upierdliwie" piszę, ale jest zielony
w tych sprawach dotyczących umów.

Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc.

Andrzej.

Data: 2012-10-09 08:32:14
Autor: Andrzej Lawa
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
W dniu 08.10.2012 23:28, Andrzej pisze:
Witaj!

Naucz się kodować i cytować. Nie chce mi się nawet tego syfu czytać...

Data: 2012-10-10 16:41:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
On Mon, 8 Oct 2012, Andrzej wrote:

Mam wzory umów zlecenia,

  To weź inne.
  Np. takie, kiedy usługa jest wykonywana na rzecz firmy.

[...]

  Przecież to stowarzyszenie *JEST* osobą.
  Osobą prawną.

Czy wpisać dane prezeski tego stowarzyszenia w te miejsce?

  Nie.
  Za to jako dane osoby upoważnionej do podpisania i owszem.

Jest też zdanie dotyczące zapłaty:
wynagrodzenie zostanie wypłacone w wysokości ................ zł na
podstawie rachunku.
Rachunku chyba nie mogę wystawiać,

  Przeciwnie - powinieneś, na każde żądanie wypłacającego.
  Przyjmij do wiadomości, że jest kilka definicji "działalności
gospodarczej" w różnych ustawach, i w tej której wynika obowiązek
wystawiania rachunków:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
....należy ona do najszerszych.

  DG *nie* oznacza "rejestrowana DG", żebyśmy się rozumieli.
  Nie każda forma prowadzenia DG (w rozumieniu dowolnej ustawy)
wymaga rejestracji.
  Powoli, wyraźnie, co najmniej trzy razy przeczytaj art.3..9
  I jeszcze raz, głośno.
  A potem art.87

więc kolejne pytanie:
czy mogę zmienić wpis

  Nie.
  Ściślej - płatnik może się zgodzić, ale NIE POWINIEN.
  Powinien zażądać rachunku.
  Układ "zapłacimy po przedstawieniu rachunku" jest prawidłowy.

  Tak zupełnie na boku - na ogół firmy i inne twory prawne, które takie
umowy zawierają, maja gotowe wzory rachunków - z gotowymi, sprawdzonymi
wyliczeniami.
  Ale sobie zakonotuj: rachunek wystawisz *TY*.
  Oni go *sprawdzają* (i również odpowiadają za prawidłowość danych,
idzie o zaliczkę podatkową i ew. składki ZUS)

Umowę spisywać na miesiąc czasu? Bo jak napisze na rok czasu to wyjdzie, że
za rok pracy dostanę tylko 50 zł. ;)

  Jak w szkole było mnożenie to wyszedłeś na wagary? :]
(i owszem, w umowie jak najbardziej ujmuje się formy rozliczania
okresowego).

  I KONIECZNIE przeczytaj stopkę (celowo bez separatora)

pzdr, Gotfryd

O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
P: Dlaczego ???
O: Pisanie nad cytatem !
P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

Data: 2012-10-10 23:53:16
Autor: Andrzej

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1210101626260.1124quad...
[...]

Hej!

Dzięki za odpowiedź i sorki za posta. Zgapiłem się. Co do Twojej odpowiedzi, teraz wiem co chciałem wiedzieć.

Pozdrawiam.
Andrzej.

Data: 2012-10-16 00:27:50
Autor: Andrzej

Użytkownik "Andrzej" <andrzejau@wp.pl> napisał w wiadomości news:5075ee4e$0$1231$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Krótko mówiąc rachunek wystawiam jako załącznik do umowy?

Data: 2012-10-16 08:00:20
Autor: Andrzej Lawa
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
W dniu 16.10.2012 00:27, Andrzej pisze:

[ciach śmietnik]

Robisz śmietnik cytując. Cytujesz wszystko jak leci. Nie potrafisz
poprawnie oznaczyć kodowania znaków w liście.

I ty chcesz się zajmować IT??

Data: 2012-10-16 22:00:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
On Tue, 16 Oct 2012, Andrzej wrote:

Krótko mówiąc

  Krótko należy cytować to do czego się odnosisz, tak jak Ci inny Andrzej napisał. Szanuj zdrowie czytelników.

rachunek wystawiam jako załącznik do umowy?

  Krótko mówiąc, masz do przemyślenia znaczenie tych dwu określeń.

  UMOWA.
  Kiedy to zawiera się umowę, jak już dana rzecz jest zrobiona?

FYI: całkiem popularna metoda, a przynajmniej przekonanie że to jest
"metoda" u niektórych, tylko później powoduje płacz, że druga strona
nie chce "podpisać umowy". A de facto *potwierdzić* umowy, która
dawno temu była zawarta, wcale nie na piśmie :>

  RACHUNEK.
  Kiedy to wystawia się rachenek, jak nie wiadomo nie tylko za co,
ale w ogóle *czy* należy się zapłata?

  Przecież to są zupełnie odrębne dokumenty (przy czym ten drugi
ma również charakter księgowy)

pzdr, Gotfryd

Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?