Brak jednej sprychy

Data: 2011-07-17 07:33:43
Autor: pozd
Brak jednej sprychy
Zauważyłem iż jedna sprycha w kole pękłą , wyrzuciłem ją , pytanie czy bez jeden sprychy mogę jeździć , czy trzeba ją koniecznie uzupełnić .
Rower Kross jest na gwarancji czy to może podlega gwarancji ?

pozdr.

Data: 2011-07-17 13:20:21
Autor: Michoo
Brak jednej sprychy
W dniu 17.07.2011 07:33, pozd pisze:
Zauważyłem iż jedna sprycha w kole pękłą , wyrzuciłem ją , pytanie czy
bez jeden sprychy mogę jeździć
Możesz, ale za jakiś czas pęknie kolejna. Potem jeszcze jedna i koło się skrzywi. A potem pójdzie z górki.

, czy trzeba ją koniecznie uzupełnić .
Ktoś lekko mi zgiął tylne koło ulockiem - zrobiłem jeszcze jakieś 200km zanim dałem do centrowania, przez ten czas pękła jedna szprycha a jestem dość ciężki.

Rower Kross jest na gwarancji czy to może podlega gwarancji ?
Wątpię, chociaż możesz spróbować.

Michoo

Data: 2011-07-17 18:26:28
Autor: Titus Atomicus
Brak jednej sprychy
In article <ivugia$3te$1@news.onet.pl>, Michoo <michoo_news@vp.pl> wrote:

> [...]
> bez jeden sprychy mogę jeździć
Możesz, ale za jakiś czas pęknie kolejna. Potem jeszcze jedna i koło się skrzywi. A potem pójdzie z górki.

Dziwne. Ja juz od 500 czy nawet wiecej km jezdze bez jednej szprychy.
Na razie nastepne nie pekaja, obrecz tez ok.

TA

Data: 2011-07-19 17:55:24
Autor: Wuyo
Brak jednej sprychy
Jeśli pęknie Ci szprycha podczas jazdy to do domu dojedziesz, ale raczej jazdy z pękniętą szprychą bym nie radziłpraktykowac. O ile bez zęba można zjeść śniadanie, o tyle jeżdżąc na rowerze bez szprychy narażasz pozostałe na większe obciążenia, a więc siłą rzeczy, tak jak już wspomniał przedmówca pękną następne

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-07-19 22:43:28
Autor: Titus Atomicus
Brak jednej sprychy
In article <j049bo$403$1@news.task.gda.pl>,
 "Wuyo" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> wrote:

[...]

No, ale jesli ma sie 36 szprych i mocna obrecz, a obciazenie rozklada sie przeciez i na drugie kolo, to nie demonizujmy.
Oczywsce przed dluzsza wycieczka z pelnym obciazeniem wypadaloby zadbac zeby sprzet byl sprawny...

TA

Data: 2011-07-20 11:51:08
Autor: Fabian
Brak jednej sprychy
On 19.07.2011 22:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Ale wątkotwórca nawet nie napisał jakim rowerem jeździ, prócz marki i ile ma szprych. Przy 20-24 każda jest na wagę złota :P

Poza tym, jeżeli pękła jedna szprycha "bez powodu" tzn. nie po bezpośrednim jej uszkodzeniu tzn. że coś jest nie tak z kołem. Albo za duże obciążenie, albo źle zrobione koło, tak czy inaczej w takim wypadku problem może się pogłębić.

Fabian.

Brak jednej sprychy