Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020

Data: 2020-10-02 12:15:42
Autor: Maciek
Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
Sprawa wygląda tak: przegląd okresowy w październiku w DR nie ma miejsca na podbicie, otrzymam zaświadczenie oraz wpis do bazy, że jest git.

Wymieniać DR jest słabym pomysłem skoro z tego co czytam w mediach od 5 grudnia nie będzie obowiązku jego wymiany - czyli rozumiem, że znika.

Nasuwają się pytania:

Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP? Logika wskazuje, że powinni wskoczyć z automatu w system bez DR. Jest jakaś ustawa czy coś podobnego? Ktoś coś widział, ktoś coś wie?

Co może się stać w przypadku wystąpienia ewentualnej szkody do tego czasu? Czy ubezpieczyciel może mieć jakąś podstawę odmówienia świadczeń za odszkodowanie jeżeli nie zobaczy tymczasowego DR lub DR a zaświadczenie z SKP?

Data: 2020-10-02 13:22:36
Autor: heby
On 02/10/2020 12:15, Maciek wrote:
Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP?

Prawdopodobnie nikt Cie nie skontroluje, podobnie ja ja nie byłem kontrolowany od 10+ lat. Wyrabiam 20kkm rocznie, więc to nie tak że tylko do kościoła.

Innymi słowy, jesli szacujesz ryzyko, to masz duże szanse że nikt nie zauważy.

Data: 2020-10-02 18:37:45
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2020 o 13:22, heby pisze:

Innymi słowy, jesli szacujesz ryzyko, to masz duże szanse że nikt nie zauważy.

Instalujesz mobywatela i masz w dupie dowód.

--
Shrek

Data: 2020-10-02 13:52:30
Autor: TomN
Maciek w <news:5f76fdce$0$525$65785112news.neostrada.pl>:

Sprawa wygląda tak: przegląd okresowy w październiku w DR nie ma miejsca na podbicie, otrzymam zaświadczenie oraz wpis do bazy, że jest git.

To jak ja rok temu :)

Wymieniać DR jest słabym pomysłem

Nie wymieniłem, bo i po co, skoro tak go nie muszę pokazać fizycznie
nigdzie.

skoro z tego co czytam w mediach od 5 grudnia nie będzie obowiązku jego wymiany

Juz nie ma, to tylko usankcjonowanie kolejnym przepisem, innego przepisu...

Nasuwają się pytania:
Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP?

Ej, mój pojazd jeździ na kołach, zaświadczenie to ja mam w szufladzie, a
policaje nie chcą DR, więc to pytanie jest bez sensu.

Logika wskazuje,

Czyja logika?

że powinni wskoczyć z automatu w system bez DR. Jest jakaś ustawa czy coś podobnego? Ktoś coś widział, ktoś coś wie?

Aaaaa, twoja. No to lepiej idź do lekarza od głowy

Pa.

--
'Tom N'

Data: 2020-10-02 14:27:49
Autor: Maciek
[...]

Aaaaa, twoja.

W ustawach bywają różne "ciekawe" zapisy, więc mnie już nic nie zdziwi. Przepisów nie widziałem, więc się nie wypowiadam, pytam, tyle.

No to lepiej idź do lekarza od głowy

Pa.

Naprawdę musisz pisać nie na temat?
No cóż pa.

Data: 2020-10-02 15:55:51
Autor: adam
Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
Nie wymieniłem, bo i po co, skoro tak go nie muszę pokazać fizycznie
nigdzie.

Konflikt przepisów, w kraju nie trzeba, a za granicą? Ode mnie Węgier chciał DR i PJ. Prawko mi gdzieś zginęło, więc kazał zjechać na bok i szukać.

Data: 2020-10-02 07:33:24
Autor: WS
On Friday, October 2, 2020 at 3:55:55 PM UTC+2, adam wrote:

Konflikt przepisów, w kraju nie trzeba, a za granicą? Ode mnie Węgier chciał DR i PJ. Prawko mi gdzieś zginęło, więc kazał zjechać na bok i szukać.

Mi tez sie skonczylo miejsce na pieczatki, robilem przeglad ~2 tyg temu, diagnosta twierdzil, ze mozna jezdzic bez wymiany dow., ale tylko w Polsce :(
Podobno montujac haki daje zswiadczenie i poucza, zeby przypadkiem nie jechac za granice bez wbitej pieczatki "hak" bo moga sie czepiac...

Data: 2020-10-02 17:09:15
Autor: K
On 02/10/2020 15:33, WS wrote:
[...]

To jest Polska w duzych dawkach. Niech ktos mi wytlumaczy na chuj w Polsce trzeba wbijac hak w dowod? Dlaczego w innych krajach takiej potrzeby nie ma, malo tego przyczepa w wielu krajach ma taka sama tablice rejestracyjna co samochod, a nad wisla musi miec osobny.

Data: 2020-10-02 17:11:22
Autor: K
On 02/10/2020 17:09, K wrote:
On 02/10/2020 15:33, WS wrote:
[...]

https://www.gov.uk/towing-with-car/trailer-and-towing-equipment

Po co komplikowac wszystko do granic mozliwosci?

Data: 2020-10-02 18:37:20
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2020 o 12:15, Maciek pisze:

[...]

A niby na jakiej podstawie?  No chyba ze masz coś głupiego w AC wpisane.

--
Shrek

Data: 2020-10-02 20:17:09
Autor: Maciek
Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
A niby na jakiej podstawie?  No chyba ze masz coś głupiego w AC wpisane.

Ogólniki czytałem jak poniżej i mam wrażenie, że może być mina.
Nie wiem co na to konkretne przepisy.

https://tinyurl.com/y3rjshwa

"
Informacja o pozytywnym badaniu technicznym pojazdu trafia natychmiast do bazy systemu CEPiK. Sam wpis o badaniu do dowodu rejestracyjnego, którego faktycznie nie musimy mieć przy sobie, prowadząc samochód, wydaje się zatem nonsensem. Jednak wciąż, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, dokumentem potwierdzającym dopuszczenia samochodu do ruchu jest dowód rejestracyjny. Dlatego na tę chwilę brak miejsca na pieczątki w dowodzie to przesłanka do jego wymiany na nowy dokument.
"

Czyli w moim przypadku jeżeli dalej jest obowiązek dokonania zmian/wymiany DR do 30 dni po otrzymaniu zaświadczenia od SKP, to
pozostaje ok miesiąc jazdy bez nowego DR gdzie nie ma wbitej pieczątki.

Czyli według powyższego tekstu mogłoby mieć to związek z "dopuszczeniem samochodu do ruchu", a raczej z jego niedopuszczeniem.

No i stąd pytanie o ubezpieczyciela czy może mieć podstawy do niewypłacenia odszkodowania np. z OC jeżeli wystąpiłaby szkoda a nie dostanie w tym okresie DR z aktualną pieczątką.

Data: 2020-10-03 06:33:24
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2020 o 20:17, Maciek pisze:
[...]

Niech nawet będzie. A co to ma do ubezpieczenia (choć jak mówię - w AC to rożne zapisy mogą być).

No i stąd pytanie o ubezpieczyciela czy może mieć podstawy do niewypłacenia odszkodowania np. z OC jeżeli wystąpiłaby szkoda a nie dostanie w tym okresie DR z aktualną pieczątką.

Z oc wyplacą nawet jakbyś faktycznie nie miał przeglądu.

--
Shrek

Data: 2020-10-03 19:49:30
Autor: Budzik
Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
Użytkownik Maciek maciek@ ...

[...]

Przeciez przy kontroli nie potrzebujesz juz dowodu rejestracyjnego.
Wiec nikt nie bedzie miał okazji zobaczyc tego ze nie masz wpisu w DR.
Najwazniejszy jest w wpis w cEPIKU - czyli to ze masz wazne badania.

--
Pozdrawia... Budzik

Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020