Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Brak mocy - astra 1.6 8V

Brak mocy - astra 1.6 8V

Data: 2010-01-21 09:51:06
Autor: Tomek
Brak mocy - astra 1.6 8V
Witam

Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta. Pacjent to astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a dzis:
- wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie
- im wyzsze obroty tym slabszy silnik
- wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto zwalnia (lepiej ciagnie gdy wciskam tylko do polowy)
- na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza
- Vmax to gdzies 100-110km/h
- ten sam efekt jest na LPG i na benzynie
- ciekawostka - podczas przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest podawana benzyna i resztki LPG z parownika)

Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad, zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

--
Tomek

Data: 2010-01-21 09:55:20
Autor: szymo
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek pisze:
Witam

Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta. Pacjent to astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a dzis:
- wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie
- im wyzsze obroty tym slabszy silnik
- wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto zwalnia (lepiej ciagnie gdy wciskam tylko do polowy)
- na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza
- Vmax to gdzies 100-110km/h
- ten sam efekt jest na LPG i na benzynie
- ciekawostka - podczas przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest podawana benzyna i resztki LPG z parownika)

Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad, zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

Sprawdź silnik krokowy być może się zatarł (ten od gazu) podobne objawy miałem właśnie w takim przypadku. Inna rzecz to wąż od gazu być może skruszał gdzieś i gaz lecie w powietrze a do gaźnika nie trafia prawie nic dlatego bez obciążenia idzie git a jak silnik dociążysz to lipa i się dusi.

Data: 2010-01-21 09:55:41
Autor: paranoix
Brak mocy - astra 1.6 8V
W dniu 2010-01-21 09:51, Tomek pisze:
Witam

Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta. Pacjent to
astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a dzis:
- wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie
- im wyzsze obroty tym slabszy silnik
- wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto zwalnia (lepiej ciagnie
gdy wciskam tylko do polowy)
- na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza
- Vmax to gdzies 100-110km/h
- ten sam efekt jest na LPG i na benzynie
- ciekawostka - podczas przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest
podawana benzyna i resztki LPG z parownika)

Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad,
zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)


Objawy takie, jakby kończył się gaz w zbiorniku :)

gdyby nie to:

> - ten sam efekt jest na LPG i na benzynie

Data: 2010-01-21 09:58:07
Autor: szymo
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek pisze:
Witam

Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta. Pacjent to astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a dzis:
- wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie
- im wyzsze obroty tym slabszy silnik
- wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto zwalnia (lepiej ciagnie gdy wciskam tylko do polowy)
- na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza
- Vmax to gdzies 100-110km/h
- ten sam efekt jest na LPG i na benzynie
- ciekawostka - podczas przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest podawana benzyna i resztki LPG z parownika)

Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad, zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)


Piszesz że to występuje na benzynie i gazie czego nie doczytałem w poprzednim poscie - należało by też sprawdzić czujnik temperatury (ten w silniku ) i przepustnicę dobrze by było sprawdzić i w razie co wyczyścić sprajem tylko nie dotykać paluchami w środku.

Data: 2010-01-21 10:08:19
Autor: Hants
Brak mocy - astra 1.6 8V
"Tomek" <apis22@interia.pl> wrote in message news:hj94ht$jcr$1news.onet.pl...

Zapchany katalizator. Kwestia mocy przy przelaczaniu LPG-benzyna.. hmm.. zludzenie :-)

Data: 2010-01-21 10:26:04
Autor: J_K_K
Brak mocy - astra 1.6 8V
Użytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisał w wiadomości news:hj94ht$jcr$1news.onet.pl...
- Vmax to gdzies 100-110km/h

A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-21 10:35:55
Autor: Tomek
Brak mocy - astra 1.6 8V
A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?

--
Tomek

Data: 2010-01-21 11:06:57
Autor: szymo
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek pisze:
A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?

Raczej napewno

Data: 2010-01-21 11:17:41
Autor: Tomek
Brak mocy - astra 1.6 8V
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?

Raczej napewno

no wlasnie kiedys mialem uwalony wezyk podcisnienia, to na wolnych obrotach dzialy sie cuda, a podczas jazdy auto zachowywalo sie w miare poprawnie. No nic, wyjde z pracy to zerkne pod maske.

--
Tomek

Data: 2010-01-21 11:31:13
Autor: szymo
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek pisze:
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?
Raczej napewno

no wlasnie kiedys mialem uwalony wezyk podcisnienia, to na wolnych obrotach dzialy sie cuda, a podczas jazdy auto zachowywalo sie w miare poprawnie. No nic, wyjde z pracy to zerkne pod maske.

Mi wypchnęło lekko kolano waz z wężem z dolotu do kolektora i nie szło za diabła jechać. Normalnie obroty na wolnych stały jak trzeba a jak dałem w gaz to tragedia. Na oko nie było nic widać dopiero jak złapałem za ten wąż to okazało się że został mi w ręku :)

Data: 2010-01-21 21:07:49
Autor: Tomasz Pyra
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek pisze:
A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?

Lewe powietrze by Ci podniosło wolne obroty.

Data: 2010-01-21 21:24:37
Autor: J_K_K
Brak mocy - astra 1.6 8V
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hjacbc$pgc$2atlantis.news.neostrada.pl...
Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne obroty OK?

Lewe powietrze by Ci podniosło wolne obroty.

W gaźnikowcach podobne objawy (spadek mocy) dawał też niedomykający
(po nagrzaniu) ciepłego powietrza termostat (ten w obudowie filtra powietrza).

Niech pytacz sprawdzi jak to u niego jest realizowane.

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-22 07:45:04
Autor: Tomek
Brak mocy - astra 1.6 8V
W gaźnikowcach podobne objawy (spadek mocy) dawał też niedomykający
(po nagrzaniu) ciepłego powietrza termostat (ten w obudowie filtra powietrza).

hm masz racje, jest tam taki mechanizm, sprawdze.
Poki co problem rozwiazal sie sam - wczoraj przejechalem wieczorem jeszcze prawie 100km i auto chodzilo bardzo dobrze. Wiem, samo sie naprawilo, samo sie zepsuje :) Wstepnie obejrzalem tez wszystkie gumowe rurki pod maska, ale wygladaja dobrze, nie widac jakis uszkodzen, nic nie syczy. Byc moze cos przymarzlo w nocy a potem puscilo, nie mam pojecia. Na razie temat zostawiam, przy okazji wjade na garaz, to poogladam wszystko dokladniej.

dzieki za pomoc!

--
Tomek

Data: 2010-01-22 00:39:50
Autor: to
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek wrote:

A jak tam z poziomem pÂłynu chÂłodzÂącego / uszczelkÂą pod gÂłowicÂą ?

Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK. Zastanawiam sie nad lewym
powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne
obroty OK?

Jest teoretycznie możliwe. Może tak być, że na wolnych obrotach tego lewego powietrza praktycznie nie ma, a przy większym obciążeniu, gdy podciśnienie wzrasta, coś się rozszczelnia.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-21 11:00:59
Autor: Piotr Jurczak
Brak mocy - astra 1.6 8V
W dniu 2010-01-21 10:26, J_K_K pisze:
Użytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisał w wiadomości
news:hj94ht$jcr$1news.onet.pl...
- Vmax to gdzies 100-110km/h

A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

Pzdr

JKK

Kiedyś miałem podobnie, kable NW dostały wilgoci, ewentualnie stare już są.
Podrawiam PJ

Data: 2010-01-22 00:38:32
Autor: to
Brak mocy - astra 1.6 8V
Tomek wrote:

Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta.
Pacjent to astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a
dzis: - wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie - im wyzsze obroty
tym slabszy silnik - wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto
zwalnia (lepiej ciagnie gdy wciskam tylko do polowy)
- na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza - Vmax
to gdzies 100-110km/h
- ten sam efekt jest na LPG i na benzynie - ciekawostka - podczas
przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest podawana benzyna i
resztki LPG z parownika)

Wygląda na to, że auto dostaje zbyt mało paliwa. Awarię układu paliwowego można raczej wykluczyć skoro problem występuje i na benzynie i na LPG. Stawiam na uszkodzenie jakiegoś czujnika, który ma wpływ na skład mieszanki lub na sporą nieszczelność dolotu i lewe powietrze, ale nie znam tego silnika, więc nie powiem dokładnie co to może być.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-22 08:02:37
Autor: Tomek
Brak mocy - astra 1.6 8V
Wygląda na to, że auto dostaje zbyt mało paliwa. Awarię układu paliwowego
można raczej wykluczyć skoro problem występuje i na benzynie i na LPG.
Stawiam na uszkodzenie jakiegoś czujnika, który ma wpływ na skład
mieszanki lub na sporą nieszczelność dolotu i lewe powietrze, ale nie
znam tego silnika, więc nie powiem dokładnie co to może być.

tez tak myslalem, ale jedynym wspolnym czujnikiem LPG/benzyna jest sonda lambda. Gdyby byla uszkodzona, silnik dostawalby za duzo paliwa, a nie za malo. W sumie nie ma co tutaj sie zastanawiac - mozna latwo sonde sprawdzic.
Co do nieszczelnosci, musialaby ona pojawic sie za przepustnica, wtryskiem, mikserem LPG. Czyli praktycznie metalowy dolot silnika z uszczelkami + gumowe wezyki. Gdy kiedys tak mialem, wolne obroty byly bardzo niestabilne, ale podczas jazdy silnik pracowal w miare dobrze. Cecha charakterystyczna byl brak wspomagania hamulcow :) Obecnie zaden z ww objawow nie wystepuje.
No na razie tyle, pisalem w innym poscie, ze problem rozwiazal sie sam i czekam az wystapi ponownie.
Dzieki za pomoc!

--
Tomek

Brak mocy - astra 1.6 8V

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona