Brak odczytu HHD

Data: 2010-04-20 23:06:58
Autor: Jacek Kuklinski
Brak odczytu HHD
Witam,

Dzisiaj nagle przestał mi się bootować system z HHD.
Mam na pierwszym banku IDE1 - dysk twardy jako master i nic więcej - nie widzi go (w BIOS).
Na drugim banku IDE2 są dwa CD - jako master i primary - tu są widoczne.
Jeśli przełoże dysk twardy do IDE2, to go znajdzie, ale wypluwa komunikat brak odczytu.
Natomiast po przełożeniu CD do IDE1 - nie widać ich - None
(ewidentnie uszkodzony IDE1, taśma zmieniona)

Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko dwa)
IDE3 - Master
IDE4 - master
Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? - zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:

IDE1 - Master - None
IDE1 - Primary - None
IDE2 - Master - jest dysk CD lub HHD
IDE2 - Primary - Jest DVD

tu przerwa dwóch linni i pisze

IDE3 - Master - None
IDE4 - Master - None

Czy mam szykować kasę na nowa płytę?.

Pozdrawiam
Jacek K.

Data: 2010-04-20 23:04:22
Autor: Michal Lukasik
Brak odczytu HHD
Dnia 20.4.2010, Jacek Kuklinski napisał(a):

Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko dwa)
IDE3 - Master
IDE4 - master

Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? -

IMO żadne z powyższych.

zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

:D

[...]

Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

A teraz do rzeczy.
Odłącz wszystkie napędy. Sprawdź stan taśm, jak masz nową to użyj nowej
dla dysku. Zakładam, że skoro działało to zwory masz prawidłowo
poustawiane, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Podłącz tylko dysk, na końcu taśmy i sprawdź czy BIOS go wykryje.
Później podłącz napędy optyczne.
A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści
wynika, że go nie używasz. --
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2010-04-21 08:04:37
Autor: Jacek Kuklinski
Brak odczytu HHD
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> :
[...]

Zgadza się, były włączone od nowości

[...]

Skonfigurowac to "umiem", ale za chiny nie chce wykryc na IDE1

[...]

To już zrobiłem wcześniej o czym pisałem, na IDE1 nie wykrywa żadnego napedu, natomiast na IDE2 wykrywa, ale nie można nic odczytać. Dodam, że jak podłącze razem IDE1 i IDE2 to NIC nie wykryje na żadnym kontrolerze. Po wyjeciu/odpieciu z IDE1, a pozostawienie jedynie IDE2 wtedy wykryje na nim, ale jest nie jadalny.
Ewidentnie tu widać, że kanał IDE1 jest 'uwalony" i robi zwarcie.
Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

Jacek

Data: 2010-04-21 18:06:19
Autor: Michal Lukasik
Brak odczytu HHD
Dnia 21.4.2010, Jacek Kuklinski napisał(a):

[...]

A sprawdzałeś z nową taśmą?
Taśma prawidłowo wpięta (kolory, kolejność napędów)?
Obejrzałeś gniazdo czy ma wszystkie szpilki i czy są proste (zarówno w
MoBo jak i HDD)?
Sprawdzałeś napędy w innej MoBo?

Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

W BIOSie za bardzo nie ma co ustawiać. ;D
Wszystko zostaw na AUTO.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-04-25 09:07:40
Autor: Jacek Kuklinski
Brak odczytu HHD
[...]

Wszystko było poprawnie wpięte. Okazało się, że jest uszkodzona płyta, popuchniete kondensatory itd. Po wpięciu do innego kompa, dysk jest widoczny 80 GB - podzielony na dwie partycje. Tu jest sęk jak odzyskac dane, bo nie można dostac sie do plików. gdyz obie partycje są w RAW. Jak to przywrócić do NTFS?.
Chce to wykonac za pomoca TesDisk, ale nie wiem jak to zrobić, prosze o łopatologicze przedstawienie.

Pozdrawiam
Jacek K.

Data: 2010-04-20 23:15:54
Autor: Jacek Kuklinski
Brak odczytu HHD
Jacek Kuklinski <jacek_kuk@poczta.onet.pl> :
[...]

 Dodam, że jak podłącze do IDE1 dysk twardy, a do IDE2 CD i DVD , to wtedy nic nie znajdzie, ani CD, ani DVD jak również twardego - wszędzie pisze None. Natomiast jak odłącze HHD z  IDE1, to wtedy pokaże CD i DVD.

 Jacek K.

Brak odczytu HHD