Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Data: 2011-04-16 20:41:15
Autor: Kris
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
sporo sprzedajemy poprzez internet, sklepy
niestety w wielu przypadkach klienci dochodza do wniosku
a w d... to mam nie chce juz tego, znalazlem lepsza oferte wiec
nie odbiore przesylki pobraniowej

wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z przesyłki
zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę
jak to sie ma do zawartej umowy kupna sprzedazy, allegro sklepy internetowe?

Data: 2011-04-16 20:46:04
Autor: cef
Kris wrote:

nie odbiore przesylki pobraniowej

wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z
przesyłki zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę

Kwota może się wydawać śmieszna, ale jak opanujecie procedury,
to okaże się, że normalnie sądownie się odzyskuje.

Data: 2011-04-16 20:52:51
Autor: Kris

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:4da9e3eb$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
Kris wrote:

[...]

w tym rzecz ze nie jest smieszna, sumarycznie jak sie trafi jest to kilkaset zloty
tylko co mamy do opanowania? jestesmy zobowiazani do wysylki za pobraniem
skoro jest taka mozliwosc

pytanie jak odzyskac kwote ktora jest kula u nogi w firmie

Data: 2011-04-16 21:24:17
Autor: cef
Kris wrote:

[...]

Jak to co macie do opanowania? Może ja coś źle zrozumiałem, ale chyba chodzi o to,
że macie wielu różnych klientów, którzy nie odbierają tych paczek i kilkanaście razy po 20zł
składa się na niezłe sumy już. Tak? No to opanujcie procedury odyskiwania tych kwot sądownie
(nie wiem jaki paragraf, na pewno coś się znajdzie - w końcu ich postępowanie doprowadziło
u Was do konkretnych wymiernych strat) Przejdźcie tę procedurę w sądzie z pierwszym klientem
za te 20zł i z kolejnymi pójdzie już prościej. Podejrzewam, że przy sprytnym
 prawniku można na tym nawet zarabiać ;-)

Data: 2011-04-16 21:36:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Apr 2011, Kris wrote:

wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z przesyłki
zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

  Tak postanowił ustawodaca.
  Nie ma jak ugryźć, przynajmniej formalnie.
  Ale jakby tak sposób sprzedaży zmienić... :P

czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę

  Nie. W przypadku sprzedaży - nie.

jak to sie ma do zawartej umowy kupna sprzedazy,

  Dobrze się ma.
  Wysoki Sejm zaimplementował wersję, która ma chronić klientów
przed "naciąganiem", dajmy na to na rewelacyjny garnek który
sam gotuje. Za 20 zł. 200 rat za 20 zł :P
  Niestety skończyło się zapisami powodującymi że teraz klienci
mogą bezkarnie naciągać.

allegro

  Oczywiście, negatyw.
  Ustawa nie zabrania przecież *innych* legalnych działań stron wobec
siebie, w tym działań umownych, poza "zwróceniem wszystkiego przez
klienta bez ponoszenia kosztów".
  Oprócz zwrotu dostaje jeszcze bonus w postaci opinii o transakcji :P

sklepy internetowe?

  Nic.

  Ad rem.

  Weź archiwum grupy, przekop na hasło 'allegro' z naciskiem na
słowo: aukcja.
  DUŻYM naciskiem.
  I to na *AUKCJA*, a nie "aukcja" (czyli sprzedaż, omyłkowo nazywaną
aukcją). Albo jak kto nie rozumie: "nie KupTeraz".

  Wiesz co to jest "aukcja wieloprzedmiotowa z ceną minimalną"? ;)
(toto, z p. widzenia sprzedawcy, ma *SAME* plusy!)
  A ustawa leży tu:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332

  Nie zapodam artykułu, bo reszty nie przeczytasz (a IMO
powinieneś), ale powiem że to 10 punkt :P (punkt, nie
ustęp, zakładam że albo wiesz jak są numerowane przepisy
albo znajdziesz np. w wikipedii pod hasłem "paragraf").

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-16 21:52:32
Autor: gacek
On 2011-04-16 21:36, Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 16 Apr 2011, Kris wrote:

[...]

A artykuł 7?

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

Konkretnie o to na piśmie chodzi. Nieodebranie paczki bez słowa chyba ciężko pod to podciągnąć?

gacek

Data: 2011-04-17 02:49:16
Autor: PlaMa
On 2011-04-16 21:52, gacek wrote:

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

musi jednak zwrócić koszta wysyłki

Data: 2011-04-17 09:33:57
Autor: spp
On 2011-04-16 21:52, gacek wrote:

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

musi jednak zwrócić koszta wysyłki

Ale masz jakieś wsparcie?

--
spp

Data: 2011-04-17 10:02:44
Autor: gacek
On 2011-04-16 21:52, gacek wrote:

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

musi jednak zwrócić koszta wysyłki

Ale masz jakieś wsparcie?

art 10.

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

transport to usługa, tak?

gacek

Data: 2011-04-17 10:07:03
Autor: spp
W dniu 2011-04-17 10:02, gacek pisze:

[...]

Tak.
A przedmiotem transakcji co jest? Wysyłka (transport)?

--
spp

Data: 2011-04-17 10:34:48
Autor: gacek
On 2011-04-17 10:07, spp wrote:
[...]

Pewnie zależy jak się sformułuje.

Ale skoro masz wyraźnie osobno cenę za towar i osobno różne opcje transportu do wyboru - to zostawia pole do interpretacji.

gacek

Data: 2011-04-17 10:41:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-17 10:34, gacek pisze:
On 2011-04-17 10:07, spp wrote:
[...]

Moim zdaniem, brak zwrotu za transport można wywodzić również z:

5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

--
Liwiusz

Data: 2011-04-17 11:21:03
Autor: spp
[...]

Ależ to tylko złudzenie. :(

http://www.rp.pl/artykul/55671,625454-E-sklepy-nie-chca-placic-za-wysylke-towaru.html.

--
spp

Data: 2011-04-17 18:47:44
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

I nie ma żadnej różnicy między
rezygnacją/odstąpieniem i nieodebraniem paczki?
Coś nie chce mi się wierzyć.

Data: 2011-04-17 05:48:41
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-16 20:41, Kris pisze:
sporo sprzedajemy poprzez internet, sklepy
niestety w wielu przypadkach klienci dochodza do wniosku
a w d... to mam nie chce juz tego, znalazlem lepsza oferte wiec
nie odbiore przesylki pobraniowej

Zazwyczaj kupuję wpierw wysyłając pieniądze? Można sprzedawać tylko takim klientom

Data: 2011-04-17 14:17:00
Autor: Samotnik
Dnia 17.04.2011 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał/a:
[...]

Ustawa zabrania. --
Samotnik

Data: 2011-04-17 16:20:57
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-17 16:17, Samotnik pisze:
Zazwyczaj kupuję wpierw wysyłając pieniądze? Można sprzedawać tylko
takim klientom

Ustawa zabrania.

Jaka ustawa? Sam nieraz widziałem że ktoś wysyła tylko po poprzedniej wpłacie. Ja zawsze tak kupuję.

Data: 2011-04-17 11:17:07
Autor: witek
On 4/17/2011 9:20 AM, zdumiony wrote:
[...]

Zakazu dobrowolnej zapłaty "przed" nie ma.
co nie oznacza, że jak sie uprzesz, to cie sprzedający bedzie towar musiał wydać, nawet jak mu kasy nie wyslesz.

Data: 2011-04-17 18:51:58
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-17 18:17, witek pisze:
Zakazu dobrowolnej zapłaty "przed" nie ma.
co nie oznacza, że jak sie uprzesz, to cie sprzedający bedzie towar
musiał wydać, nawet jak mu kasy nie wyslesz.

Normalne jest na Allegro że płaci się płatnościami Allegro a potem dostaje się paczkę. Niektórzy dopuszczają możliwość zapłacenia przy odbiorze ale z większą opłatą za dostawę. Nie wiem czemu widziwiać i nie płacić wcześniej kliknięciem. Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał paczki za którą zapłaciłem.

Data: 2011-04-17 18:36:08
Autor: witek
On 4/17/2011 11:51 AM, zdumiony wrote:
[...]

to ci przcież napisałem, że zakazu nie ma.
Ale spróbuj coś sprzedać i miej pecha trafić na upierdliwego kupującego.

Data: 2011-04-17 21:30:58
Autor: niusy.pl
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl>

[...]

To nie jest opłata za dostawę tylko właśnie za pobranie.

Nie wiem czemu widziwiać i nie płacić wcześniej kliknięciem.

Bo to wbrew logicznym zasadom jest.

Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał paczki za którą zapłaciłem.

Może za mało rzeczy kupowałeś.

Data: 2011-04-17 21:44:16
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-17 21:30, niusy.pl pisze:
Nie wiem czemu widziwiać i nie płacić wcześniej kliknięciem.

Bo to wbrew logicznym zasadom jest.

Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał paczki za którą zapłaciłem.

Może za mało rzeczy kupowałeś.

Gdy kupujemy w sklepie to dostajemy i płacimy raczej w tym samym czasie. Natomiast cała filozofia Allegro to kliknięcie i wpłata z elektronicznego banku najpierw.
Gdy takie coś się zdarza to można kupować u tych co mają dużo pozytywnych komentarzy. Dlaczego to sprzedający ma ryzykować nieodebrania przesyłki? Poza tym dla odbiorcy jest niedobra opłata za pobranie, mnie w Allegro przeszkadza opłata za przesyłkę.

Data: 2011-04-17 18:43:13
Autor: witek
On 4/17/2011 2:44 PM, zdumiony wrote:
Natomiast cała filozofia Allegro to kliknięcie i wpłata z
elektronicznego banku najpierw.

Absolutnie nie.

Data: 2011-04-18 05:52:09
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-18 01:43, witek pisze:
On 4/17/2011 2:44 PM, zdumiony wrote:
Natomiast cała filozofia Allegro to kliknięcie i wpłata z
elektronicznego banku najpierw.

Absolutnie nie.

Jak to nie?
Allegro to serwis internetowy. Mamy tu kliknięcie i łączenie się z naszym bankiem internetowym np. mBankiem i koniec. Niestety nie można nic fizycznego przesłać przez internet więc więc trzeba trochę poczekać i zapłacić, im krócej czekać (na priorytet) tym więcej zapłacić.
Kontra rozwiązanie staroświeckie, że wyciągamy pieniądze, wypełniamy ręcznie kwitek i płacimy (jeszcze więcej!)

Data: 2011-04-17 23:16:59
Autor: witek
On 4/17/2011 10:52 PM, zdumiony wrote:
[...]

"absolutnie nie" dotyczy słowa najpierw.
Mamy kliknięcie i zawarcie transakcji i na tym nastepuje koniec allegro jako pośrednika
Transakcja została zawarta i przedmiot zmienił właściciela.
Teraz on już jest twój.
Sprzedawca ma obowiązek go wydać, a kupujący zapłacić.

No to teraz czytaj uwaznie.

Art. 544.  § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

-- --

Data: 2011-04-18 07:36:19
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-18 06:16, witek pisze:
§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania
rzeczy.

A co to za przepisy? Ustawodawca wchodzi między kupującego i sprzedającego pozwalając tylko na jeden rodzaj sprzedaży a nie na inny.
Zresztą powinno być zmienione bo nie pasuje do nowoczesnych serwisów internetowych typu Allegro i internetowych banków.
Ta ustawa jest z 23 kwietnia 1964 gdzie nikomu nie śniło się o płatnościach Allegro.

Data: 2011-04-18 07:02:39
Autor: witek
On 4/18/2011 12:36 AM, zdumiony wrote:
[...]

Ale masz argument. bo ustawa z 64 roku.
Prawo wekslowe jest sprzed wojny.
Slyszales o nowelizacji ustaw?

Data: 2011-04-18 08:10:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 07:36, zdumiony pisze:
[...]

Witek podał zły przepis.  Nie wynika z niego, że nie można płacić po odebraniu, tylko definiuje, że moment dostarczenia, to moment nadania, zastrzegając jednak, że zapłata nastąpi dopiero po nadejściu (z tego nie wynika zakaz zapłaty przed nadejściem, czy zakaz stosowania tylko przedpłat. Ten przepis dotyczy po prostu czegoś innego).

Prawdziwy zakaz zakazywania przedpłat jest w Ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

art. 11
1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:25:01
Autor: cyklista
Użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Pytanie co jest tym świadczeniem, sam towar czy też cała usługa towaru z dostawą.

Bo jeśli sam towar, to ja wysyłam za pobraniem po wpłaceniu wcześniej kwoty za wysyłkę.

ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką wysyłke pobraniową (np.50zł)

Data: 2011-04-18 11:32:46
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:25:01 +0200, cyklista napisał(a):

Bo jeśli sam towar, to ja wysyłam za pobraniem po wpłaceniu wcześniej kwoty za wysyłkę.

Pytałem o to w poście obok.
ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką wysyłke pobraniową (np.50zł)

Nie przejdzie na allegro. Zaraz ci to zgłoszą jako "zarabianie na
przesyłce" i "zdejmą" ci takie aukcje.

Data: 2011-04-18 11:34:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 11:25, cyklista pisze:
[...]

Tak na logikę - wybór za pobraniem jest spowodowany między innymi dlatego, że ktoś może nie mieć możliwości/chęci zapłaty w inny sposób (przelew, przekaz). A sam przepis, cóż, im głupszy, tym więcej luk. Pewnie niedługo tęgie głowy Sądu Najwyższego naszego nieszczęśliwego kraju będą się w pocie zastanawiać, czy koszt dostawy wchodzi w skład ceny (wynagrodzenia), czy nie.
By żyło się lepiej!

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:41:13
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-18 11:34, Liwiusz pisze:
Tak na logikę - wybór za pobraniem jest spowodowany między innymi
dlatego, że ktoś może nie mieć możliwości/chęci zapłaty w inny sposób
(przelew, przekaz). A sam przepis, cóż, im głupszy, tym więcej luk.

Z tym argumentem mogę się zgodzić. Ktoś może nie mieć konta w banku internetowym.

Data: 2011-04-18 11:48:08
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:41:13 +0200, zdumiony napisał(a):

[...]

A musi mieć?
Po co?
żeby dokonać opłaty za przesyłkę?
Poczta polska, mnóstwo banków, mnóśtwo SKOKów, multum różnego rodzaju
"Uni-Kas" itp itd.
Jeszcze chwilka - a wpłat będziesz mógł dokonywać u pani Heli w warzywniaku
na skwerku :)

Data: 2011-04-18 12:08:33
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-18 11:48, Kamil pisze:
[...]

Ale internet musi mieć. Więc nie jest problemem założyć konto w bezpłatnym banku internetowym, a co za wygoda.

Data: 2011-04-18 12:10:54
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 12:08:33 +0200, zdumiony napisał(a):

[...]

Że co proszę?
Normalnie....ubawiasz mnie co raz bardziej :)))

Więc nie jest problemem założyć konto w bezpłatnym banku internetowym, a co za wygoda.

Ty masz rozdwojenie jaźni czy jak?
Twój nick jest doskonale dobrany - zaręczam ci :))

Data: 2011-04-19 10:06:33
Autor: niusy.pl
[...]

Nie musi. Może powierzyć zakup w serwisie aukcyjnym swojemu pełnomocnikowi.

Data: 2011-04-19 10:05:26
Autor: niusy.pl
[...]

Może mieć i nie chcieć wykorzystywać go.

Data: 2011-04-19 10:04:31
Autor: niusy.pl
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Użytkownik "cyklista" <cyklista@konto.pl>

ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką
wysyłke pobraniową (np.50zł)
--
Samodzielnie chcesz to dostarczać ?

Data: 2011-04-26 15:12:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 17 Apr 2011, witek wrote:

"absolutnie nie" dotyczy słowa najpierw.
Mamy kliknięcie i zawarcie transakcji i na tym nastepuje koniec allegro jako pośrednika
Transakcja została zawarta

  100% zgoda.
  Można iść do sądu i żądać "wydania", wygrana wydaje się pewna.

i przedmiot zmienił właściciela.

  Stanowczo sprzeciwiam się jakoby :)

  Podstawa? - pytanie: a co było przedmiotem?
  Jeśli procesor o numerze seryjnym 2971-542037-UDLE9673, to trzeba
przyznać Ci rację. O ile umowa nie stanowi inaczej rzecz jasna :)

  Ale jeśli to "procesor QUAD 8700", to:

Teraz on już jest twój.

....wychodzi, że:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

....ma przestarzałą treść i art.155.2 zmienili, a to łotry ;)

Sprzedawca ma obowiązek go wydać, a kupujący zapłacić.

  To prawda, i wnoszę aby ktoś mi nie implikował czegoś innego
niż tylko to co podnoszę :)
  NIEZALEŻNIE od tego, że kupujący jeszcze nie jest właścicielem,
czy to z okazji braku "oznaczenia tożsamości" czy z treści
umowy - obowiązek realizacji umowy jest.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-27 18:16:29
Autor: Kris

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1104261500370.2764quad...

[...]

a ja nadal nie wiem co zrobic gdy ktos nie odebral przesylki ?
kto ma poniesc koszty przesylki ?

Data: 2011-04-27 23:14:48
Autor: Maseł
W dniu 2011-04-27 18:16, Kris pisze:

[...]

Utrudnie Ci zycie.
Ostatnio cos zamawialem w sklepie Internetowym. Wyslali to w postaci
dwoch listow. Jeden dotarl "natychmiast" (dwa dni), a o drugi tak sie
niepokoilem, ze pytalem i na poczcie (kilka wizyt osobistych) i
sprzedawce (email). Po pewnym czasie email od sprzedawcy, ze mam
doplacic za powtora przesylke bo poczta odeslala z adnotacja: "nie
odebrane po dwukrotnym awizowaniu"...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-04-28 00:16:12
Autor: Kris

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:02dcc8818f95af6b50a80dfd50b19d58masel.cs.put.poznan.pl...
[...]

to nic nowego
czesto tak tez sie zdaza
ale faktom nie zaprzeczysz

kto ma reklamowac usluge kupujacy ktory zgadza sie na wysylke poczta?
raczej tak bo on placi za koszt/jakos wysylki

dalej idac tym tropem
skoro klient nie odbiera za pobraniem
a my sie wyiwazujemy z umowy
dlaczego nie odbiera przesylki skoro ma 10dni na zwrot jakby nie odpowiadalo ???

Data: 2011-04-28 01:07:12
Autor: animka
W dniu 2011-04-28 00:16, Kris pisze:
dalej idac tym tropem
skoro klient nie odbiera za pobraniem
a my sie wyiwazujemy z umowy
dlaczego nie odbiera przesylki skoro ma 10dni na zwrot jakby nie odpowiadalo
???

Może umarł, albo w szpitalu leży.

--
animka

Data: 2011-04-28 06:16:41
Autor: Kris

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ipa7jf$k6s$1node2.news.atman.pl...
Może umarł, albo w szpitalu leży.

babka zyje zadzwonila nie bylo awizo
poczta potwierdza po dochedzeniu ze listonosz byl fizycznie

--
animka

Data: 2011-04-28 09:02:54
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kris pisze:

[...]

Tylko nie napisali co zrobił z awizo...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-28 12:43:40
Autor: animka
W dniu 2011-04-28 09:02, Tomasz Kaczanowski pisze:
Kris pisze:

UĹźytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisał w wiadomości
Może umarł, albo w szpitalu leży.

babka zyje zadzwonila nie bylo awizo
poczta potwierdza po dochedzeniu ze listonosz byl fizycznie

Tylko nie napisali co zrobił z awizo...

Poczty powinni już zlikwidować w diabły.

--
animka

Data: 2011-04-28 14:28:39
Autor: Kamil
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:43:40 +0200, animka napisał(a):

Poczty powinni już zlikwidować w diabły.

Masz stadninę gołębi?
Czy umyślnych będziesz wysyłać?

Data: 2011-04-28 22:42:50
Autor: Kris

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:yj64eop0wkml.16xbq6jortazl$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:43:40 +0200, animka napisał(a):

Poczty powinni już zlikwidować w diabły.

Masz stadninę gołębi?
Czy umyślnych będziesz wysyłać?

pewnie ma telegraf na baterie:) i paczki nim wysyla:)

Data: 2011-04-29 01:39:16
Autor: animka
W dniu 2011-04-28 22:42, Kris pisze:

UĹźytkownik "Kamil"<asdfg@asd.com>  napisał w wiadomości
[...]

Sa przecież firmy konkurencyjne jak kurierskie, jakieś Pocztexy itp.

--
animka

Data: 2011-04-29 07:46:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-29 01:39, animka pisze:

Sa przecież firmy konkurencyjne jak kurierskie, jakieś Pocztexy itp.

Nie ma takich, które działają "wszędzie i dla każdego".

--
Liwiusz

Data: 2011-04-29 09:58:20
Autor: Kris_Poland
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipdjco$lns$1@news.onet.pl...
Nie ma takich, które działają "wszędzie i dla każdego".

u nas nie, ale Feedex ?

Data: 2011-04-29 10:03:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-29 09:58, Kris_Poland pisze:
Nie ma takich, które działają "wszędzie i dla każdego".

u nas nie, ale Feedex ?

A jaki to ma związek z likwidacją PP?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-29 09:57:41
Autor: Kris_Poland
UĹźytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipctrj$coq$1@node2.news.atman.pl...

Sa przecież firmy konkurencyjne jak kurierskie, jakieś Pocztexy itp.

Pocztex to Poczta Polska :)

Data: 2011-04-29 10:04:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-29 09:57, Kris_Poland pisze:
Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup

Sa przecież firmy konkurencyjne jak kurierskie, jakieś Pocztexy itp.

Pocztex to Poczta Polska :)

A animka to animka :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 22:42:05
Autor: Kris

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ipbgd4$pp0$1node2.news.atman.pl...

Poczty powinni już zlikwidować w diabły.

Bzdura
Nie ma bardziej sprawnie działającej firmy
osobiscie przesyłki polecone dochodza do mnie coraz czesciej w 24h
placic za kuriera? po co przeplacac

jakis dyra poczty odwolal likwidacje lokalnych oddzialow
bo i po co oddawac pole konkurencji

poki 20-30 lat nie minie to stare babcie jeszcze nie beda kustykac na poczte
i placic za telefon wode prad i gaz

to jeszcze trzyma poczte, operacje bankowe i urzedowe US
jak oddaadza przesylki to pozamiatane

--
animka

Data: 2011-04-29 08:52:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kris pisze:

[...]

Patrz, a do mnie nie przyszło kilka przesyłek. Całe szczęście niektóre były polecone, więc udało sie dostać odszkodowanie.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-28 22:39:12
Autor: Kris

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipb3ep$rdt$2news.onet.pl...
Kris pisze:

[...]

chcesz otrzymac caly pdf z protokolu dochodzenia reklamacji ?

Data: 2011-04-29 08:51:38
Autor: Tomasz Kaczanowski

Kris pisze:

[...]

Nie chce, ale znam wiele przypadków, że awizo nie trafia do skrzynki, albo trafia po terminie. Tudzież dziwnym trafem pojawia się tylko awizo wtórne, pierwsze nigdy nie dociera do skrzynki..

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-29 15:41:33
Autor: animka
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Pozostaje tylko złożyć skargę gdzieś wyżej na tą pocztę i oszukaństwo.

--
animka

Data: 2011-04-29 19:47:20
Autor: Bydlę
On 2011-04-29 08:51:38 +0200, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> said:

znam wiele przypadków, że awizo nie trafia do skrzynki, albo trafia po terminie. Tudzież dziwnym trafem pojawia się tylko awizo wtórne, pierwsze nigdy nie dociera do skrzynki..

U mnie wystarczyły pisemne skargi na listonosza.
Po czwartej chłop zmienić musiał pracę, a nowy listonosz nosi listy, nie wypisane wcześniej awizo.
I jest miły, i nie śmierdzi.

Pozdrawiam przy okazji, choć pewnie nie czytuje...

--
Bydlę

Data: 2011-04-28 13:00:07
Autor: Kamil
Dnia Thu, 28 Apr 2011 06:16:41 +0200, Kris napisał(a):

babka zyje zadzwonila nie bylo awizo
poczta potwierdza po dochedzeniu ze listonosz byl fizycznie

A co ma odpowiedzieć poczta?  :))
Że ich pracownikowi nie chciało się wejść z awizem na np. 3 piętro?
Zresztą, zeznał tylko listonosz swojemu przełożonemu :))

Data: 2011-04-28 22:45:58
Autor: Kris

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:1mg8um4kyyv30$.m3rknowmjc8m.dlg40tude.net...
[...]

koncem koncow jej dochodzenie
jest protkol jest wyjasnienie reklamacji
jest prawomocny podklad zgodny z przepisami
z tym podkoladem mozesz isc do sadu
poczta sie wywiazala babka olala sprawe...2 - krotnie

pytanie co dalej
jak sad to zakwalifikuje?

wiesz to tak samo jak list polecony uznaje sie za doreczony gdy....

Data: 2011-04-29 08:01:02
Autor: spp
W dniu 2011-04-28 22:45, Kris pisze:

wiesz to tak samo jak list polecony uznaje sie za doreczony gdy....

Wiesz, że są kraje gdzie list nadany przez Sąd uważa się za doręczony?

--
spp

Data: 2011-04-29 13:44:11
Autor: Kamil
Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:45:58 +0200, Kris napisał(a):

[...]

poczta sie wywiazala

Ehhh - ale jesteś naiwny :/

babka olala sprawe...2 - krotnie
 A tu wykazujesz nad wyraz daleko idącą nadinterpretację.
Opowiem Ci przygodę, jedną z wielu.
Rzecz działa się w okresie przedświątecznym w grudniu ubiegłego roku.
Zamówiłem poprzez Allegro zegarek. Niemalże zawsze dokonuje zapłaty za
towar, tym razem jednak, ze względu że sprzedawca miał rachunek w innym
banku - szkoda mi było tego ~1,5 dnia straty czasu (wysłałby przesyłkę
dopiero po uznaniu na rachunku, co jest ze wszech miar logiczne), więc
zamówiłem za pobraniem.
Zamawiałem poprzez allegro, ponieważ akurat TEN MODEL był bardzo unikatowy,
i praktycznie nieosiągalny u lokalnych sprzedawców.
Sprzedawca przysłał mejla że przesyłka "wyszła"....więc czekam,
czekam...zbliżają się święta, wysyłam mejla do sprzedawcy z prośba o nr
przesyłki poleconej, bym mógł interweniować na poczcie. Zero odzewu ze
strony sprzedawcy.....no i święta....
Święta minęły.....nadal zero przesyłki....kolejny mejl do sprzedawcy - zero
odpowiedzi. Próby kontaktu telefonicznego - bezskuteczne (wyłączona
komórka). No i zbliża się Sylwester....a na ten dzień właśnie potrzebowałem
ten zegarek....lipa - przesyłki nie ma, kontaktu nie ma....szykuje się do
wystawienia negatywa temu sprzedawcy, ale cos mnie tknęło i wysłałem
jeszcze "wiadomość" ze strony aukcji (poprzez allegro).
Dosłownie, po kilkunastu minutach telefonuje do mnie sprzedawca i wyjaśnia
że żadnego mejla ode mnie nie dostał (założyłem że filtry antyspamowe, RBLe
or more). Telefon miał wyłączony, bo ... okres urlopowy między świętami a
Nowym Rokiem :)
No i podaje mi nr przesyłki i tłumaczy że miał sporo kontaktów że przesyłki
nie docierały do odbiorców, ja mu mówię że ponoć poczta pracuje "na
bieżąco" z przesyłkami (bo tak mi powiedziała osoba z rodziny która akurat
pracuje na jednej z poczt).
Więc mając ten nr przesyłki telefonuje na pocztę i zasięgam informacji nt
przesyłki.
Otóż "znalazła się przesyłka", i laseczka mówi mi że w zasadzie jest ona
już "szykowana do zwrotu".
Krew się we mnie zagotowała....pytam się, kiedy była w pierwszym
doręczeniu....laska sprawdza i mówi mi że ... przed świętami!!!
Pytam gdzie w takim razie awizo....laska nie potrafi mi wyjaśnić, mówi że
może sąsiad zabrał, że coś tam - tłumaczę jej że mieszkam w domku i mam
SWOJĄ skrzynkę listową :)
Tłumaczę, że ze względu na okres świąteczny - oprócz żony która jest
praktycznie nonstop w domu z maleńkim dzieckiem - ja też miałem ponad 3
tygodnie "wolnego". I NIE BYŁO U MNIE ŻADNEGO POCZTOWCA z przesyłką.
Laska mi wali ściemę że to nie ich sprawa, że to inny komórką itp itd....
mówię jej że mnie to psinco obchodzi - maja mi dostarczyć ta przesyłkę i
basta.
To laska zaczęła ściemniać że "w tym przypadku zrobi wyjątek" i wyśle
"swojego" kuriera z tą przesyłką.....zagotowało się we mnie. Mówię jej że
mnie, odbiorcy nie potrzeba łaski, bo ja za tą przesyłkę płacę i jeżeli to
ma wyglądać że ona mi robi łaskę - to może tą przesyłkę sobie w dupę
wsadzić - i że zaraz telefonuje do nadawcy tej przesyłki żeby go uprzedzić.
Suma sumarum - przyleciał koleś w uniformie i wręczył mi przesyłkę.

Jak widzisz, jeden pracownik poczty nie równy drugiemu ;)
I nie zawsze wina leży po stronie odbiorcy.

jak sad to zakwalifikuje?

Dowiesz się tylko jak zostanie przeprowadzony przewód :)

Data: 2011-05-11 22:23:05
Autor: Kris

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:ueaiizinaigq.3xpza0ddopnk.dlg40tude.net...
[...]

tia ja moglbym podac wiele przypadkow
ze dzowni babka i kurier ma to w dupie ze jej nie ma w domu
i ze nie bedzie jej po miescie gonil

jak sad to zakwalifikuje?

Dowiesz się tylko jak zostanie przeprowadzony przewód :)

tia beda grzebac w ustawach i cos wymysla

Data: 2011-04-28 09:01:33
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kris pisze:
[...]

Przedpiszca chciał ci dać do zrozumienia, że zdarza się, że awizo nigdy nie dociera do osoby zainteresowanej. Sam miałem przygodę, ponieważ oczekiwałem kilku przesyłek poleconych i się niepokoiłem, że długo nie przychodzą, wybrałem się na pocztę, by dopytać, czy nic nie przyszło - okazało się, że przesyłka tam leży.... Odebrałem, jakież się zdziwiłem, jak 2 dni później znalazłem w skrzynce awizo, że nie zastano mnie 3 dni wcześniej w domu i była do mnie właśnie ta przesyłka....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-28 22:58:57
Autor: Kris

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipb3cf$rdt$1news.onet.pl...
[...]

wiem o tym, realia sa rozne\
rozumiem ze listonosz ma w diable listow bo nosi to w torbie
kiedys wozili, teraz torba pas na bary i jazda
listonoszow z lapanki jest mnostwo, sa tacy co sie odlewaja po piwnicy
spedzajacy popoludniowe sesje w browarowyn barze country
z sumiennosci i rzetelnej uczciwosci na cale szczescie jest wiekszosc
coz praca jaka placa nie ma co sie dziwic
ja to wiem...
wysylk mam dziennie z 50min
i nie wiemy ile dojedzie bo komus sie tam nie chce
czy klinet zrobi nas w trabe

nadal nie wiem jak wydebic ta kase od klienta
do pogodania o MAC i McDonaldzie i WiFi to kupa ludzi
a rozwiklac probmel ktory w google bedzie wisial to jednak ciezko
nie chodzi mi tylko o pomoc mnie jako pracownika ktoremu to zciagna z pensji
ale o interpretacje, ja wiem ze prawo nie jest czasem uczciwe i daje w morde
bo nie jest po naszej mysli, jestemy mlodym demokratycznie krajem
w ktorym pewne standarty sa dalekie od wolnej demokracji

wiem, czytalem ostanie stanowisko UE w sprawie przesylek
wg mnie to nie uczciwe ze klient nie ponosi odp. za swoje czyny
gdyz gdziekolwiek sie nie obrocimy to Accept albo podpis bys byl swiadomy

wiec dlaczego ktos kto swiadomie dokonuje zakupu
olewa zawarta umowe kupna sprzedazy????

moze czas dodac w regulaminie sklepu
iz kazdorazowe nieodebranie przesylki klient zgadza sie na obciazenie
kosztem przesylki i jest swiadom iz jego obowiazkiem
jest monitorowanie statusu przesylki, gdy wybor firmy spedycyjnej jest
jego lwasnym wyborem ktory ponosi na wlasny koszt i ryzyko ?

Data: 2011-04-29 08:50:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kris pisze:
wiec dlaczego ktos kto swiadomie dokonuje zakupu
olewa zawarta umowe kupna sprzedazy????

Cały czas - nie wiadomo, czy świadomie olewa umowę. Dodatkowo, od umowy może odstąpić, jeśli była zawierana po za siedzibą firmy. To juz jest ryzyko prowadzącego taką działalność i powinien uwzględnić to w cenie.

[...]

A dlaczego klient ma ponosić całe ryzyko? Urealnij ceny i tyle...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-29 10:06:21
Autor: Kris_Poland
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipdn36$3d2$1@news.onet.pl...
Cały czas - nie wiadomo, czy świadomie olewa umowę. Dodatkowo, od umowy może odstąpić, jeśli była zawierana po za siedzibą firmy. To juz jest ryzyko prowadzącego taką działalność i powinien uwzględnić to w cenie.

tak nie moze byc, jak sprzedawca wysyla pozno bo za pozno to negatyw
albo neutral i totalne opr
Wiec moze sprzedjacy tez odstapi od umowy gdyz stwierdzi ze z tym kodem
pocztowym na ta ulice nie wysylamy bo tam listonosz nas rabi w trabe?

[...]

Bo wybiera sposob dostarczenia
przesylki kurierskie ubezpieczamy
i reklamujemy, klient spisze protokol szkody, zalatwiamy wysylamy jeszcze raz
wszytsko gra, w przypdku poczty nie ma reguly, ale uszkodza albo zaginie, albo nie dorecza
bo sie nie chcialo, to nie nasza wina, ale to do nas maja pretensje ze poczta nawala
ale kto zdecydowal sie na poczte? jasne ze klient? wiec dlaczego za obsluge
wysylek pocztowych mamy ciagnac z wlasnej kieszeni?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-29 10:55:20
Autor: spp
W dniu 2011-04-29 10:06, Kris_Poland pisze:

[...]

To nie prościej zlikwidować ten sposób płatności i dostawy skoro stwarza tyle problemów?

--
spp

Data: 2011-05-11 22:23:55
Autor: Kris

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ipdueu$t3l$1news.onet.pl...
[...]

i odpanie 30% przesylek

Data: 2011-05-12 06:03:00
Autor: spp
W dniu 2011-05-11 22:23, Kris pisze:

[...]

Czyli jednak, mimo tych problemów, sprzedaż za pobraniem jest opłacalna?
No cóż, nigdzie nie jest zapisane że wszystko musi wyglądać tak jak sobie zamarzymy. Może przyjąć, że część klientów będzie się tak a nie inaczej zachowywać i .... szanse na wrzody mniejsze? ;) Takie jest ryzyko prowadzenia działalności. :(

--
spp

Data: 2011-05-13 08:20:33
Autor: niusy.pl
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

[...]

No nie, to jest po prostu narażanie sprzedawcy na koszty przez kupującego. Nie musisz przecież prowadzić działalności by sprzedawać.

Data: 2011-05-13 08:24:20
Autor: qwerty
Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqiijj$jqt$1@news.net.icm.edu.pl...
No nie, to jest po prostu narażanie sprzedawcy na koszty przez kupującego. Nie musisz przecież prowadzić działalności by sprzedawać.

Już o tym pisałem. Śmieciowy czytnik zawsze przeczyta śmieci.
Obaj używacie OE.

Data: 2011-05-13 09:19:02
Autor: spp
W dniu 2011-05-13 08:24, qwerty pisze:

[...]

To niusy.pl jest 'dwuosobowy'? ;)

--
spp

Data: 2011-05-16 21:09:43
Autor: niusy.pl
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>

[...]

Wszystko gra ?

Data: 2011-05-17 08:10:20
Autor: qwerty
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqrspp$rdt$1@news.net.icm.edu.pl...
Wszystko gra ?

Tak.

Data: 2011-04-17 22:00:07
Autor: Kris

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:ioffue$ssc$1news.onet.pl...
[...]

oplata za pobranie jest wieksza wg cennika poczty
najtansza paczka 12,50
list polecony 10,50 priorytet 13,50

to nie tak ze wiecej bo sprzedajacy, ale ktos to przelewy musi realizowac prawda

Data: 2011-04-17 22:08:04
Autor: zdumiony
W dniu 2011-04-17 22:00, Kris pisze:
[...]

To tym bardziej nie opłaca się żadnej ze stron. Ja narzekam na ceny wysyłek a tu mamy jeszcze większą, a sprzedawca doliczy sobie jeszcze cenę koperty i energii zużytej na pakowanie. Możemy mieć znaczny procent wartości kupionej rzeczy podczas gdy wysyłający nic na tym nie zyska a jedynie otrzyma pieniądze później i ryzykuje nieodebranie.

Data: 2011-04-17 23:20:54
Autor: Kris

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:iofhb2$1ms$2news.onet.pl...
[...]

ruzykuje bo zastala zawarta umowa kupna sprzedazy
i teraz co jesli jedna ze stron sie nie wywiwazuje i nie odbiera przesylki ??

rownie dobrze mozna by powiedziec ze konkurencja che pozbyc sie konkurencji
i namawia znajomych na zakupy i nieodbieranie przesylek
tworzy konta (bo teraz do allegro nietrzeba) i postanawia ze w danym miesiacu
da wycisk na jakies 4-5tys zl za przeslki nieodebrane

Data: 2011-04-17 18:44:49
Autor: witek
On 4/17/2011 4:20 PM, Kris wrote:
[...]

a skąd oni by tylu znajomych wzięli, żeby się sprawa nie wydała.

Data: 2011-04-18 10:33:35
Autor: Kamil
Dnia Sun, 17 Apr 2011 18:44:49 -0500, witek napisał(a):

[...]

A po co tylu znajomych?
Wystarczy książką adresowa lub nawet telefoniczna.
KT zrobisz bez zakładania konta w alledrogo :)
Więc w czym problem?
Kupujesz kartę pre-paid z paczką danych (dostęp do neta), bierzesz lapka
klepiesz "zamówienia" u konkurencji za pobraniem :)
Albo bez kosztów z kartą pre-paid - idziesz do McDonalda z lapkiem i
klepiesz "zamówienia" z KT u konkurencji :)))

Data: 2011-04-18 10:58:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 10:33, Kamil pisze:

[...]

Sam lapek nie zostawia żadnych śladów?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:05:53
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 10:58:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

chodzi ci o MacAdres karty sieciowej z lapka, który zapisany zostanie w
logach serwerów allegro, z tych aukcji w których zrobi KT?
Jak sobie wyobrażasz "działania" organów policyjnych w takich "aukcjach"?
:))))

Data: 2011-04-18 11:07:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 11:05, Kamil pisze:
[...]

Po cóż zatem się kryć za anonimowym internetem?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:17:34
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:07:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

No to dla lepszej zabawy - kupuje kartę sieciową USB za 20-50zł. Nie
korzysta się z wbudowanej w lapku sieciówki. Po "akcji" ta karta sieciową
USB ląduje w koszu w mcDonaldzie.

Jak sobie wyobrażasz "działania" organów policyjnych w takich "aukcjach"?
:))))

Po cóż zatem się kryć za anonimowym internetem?

A co ma przyjść do siedziby konkurencji i złożyć oficjalnie zamówienie?
Wtedy byłby obrót między podmiotami - ustawa konsumencka nie miałaby
zastosowania.

Celem jest "lekkie dowalenie konkurencji" :)
HHehe - o takich mechanizmach pisałem ładnych kilka lat temu :)

A może sprzedawca warunkować wysłanie "za pobraniem" rzeczy, ale dopiero po
otrzymaniu od kupującego KOSZTÓW PRZESYŁKI?

Data: 2011-04-18 07:04:41
Autor: witek
On 4/18/2011 4:17 AM, Kamil wrote:
No to dla lepszej zabawy - kupuje kartę sieciową USB za 20-50zł.

wiesz, ci co dzwonili z prepaidow ze zaraz cos wyleci w powietrze tez sie dzwili.

Data: 2011-04-18 14:23:30
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 07:04:41 -0500, witek napisał(a):

No to dla lepszej zabawy - kupuje kartę sieciową USB za 20-50zł.

wiesz, ci co dzwonili z prepaidow ze zaraz cos wyleci w powietrze tez sie dzwili.

A to inna para kaloszy.
Bo jeden debil z drugim używali do tego ....swojej słuchawki, pewnie
jeszcze kupionej w promocji abonamentowej :)

OP GSMu przecież rejestruje każdego logowanie do BTSa karty SIM, ale
równiez w jakiej słuchawce ta karta SIM się znajduje :)
Jak weżmiesz swoja kartę SIM i wsadzisz do słuchawki od znajomego - to w
logach zostaje ino gdzie ta karta SIM były wykorzystywana :)

Proste jak konstrukcja cepa :)

Czyli, chcąc robić takie debilne telefony, oprócz pre-paida kup sobie
jeszcze byle słuchawkę na giełdzie :)

Data: 2011-04-18 12:28:33
Autor: witek
On 4/18/2011 7:23 AM, Kamil wrote:
Proste jak konstrukcja cepa:)

tez ci sie tylko wydaje.

Data: 2011-04-19 10:30:26
Autor: Kamil
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
Dnia Mon, 18 Apr 2011 12:28:33 -0500, witek napisał(a):

tez ci sie tylko wydaje.

LOL

Data: 2011-04-21 09:58:45
Autor: Kamil
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
Dnia Tue, 19 Apr 2011 07:05:45 -0500, witek napisał(a):

nie moge :)

To w stylu braci mniejszych :)
"wiem, ale nie powiem"  :)

Data: 2011-04-21 15:01:05
Autor: witek
On 4/21/2011 2:58 AM, Kamil wrote:
Dnia Tue, 19 Apr 2011 07:05:45 -0500, witek napisał(a):

nie moge :)

To w stylu braci mniejszych :)
"wiem, ale nie powiem"  :)

drobna poprawka
wiem, ale nie mogę powiedziec.

Data: 2011-04-22 13:51:35
Autor: ąćęłńóśźż
Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
To w stylu Wałęsy :)
"Nie wiem, ale powiem" :)

-- -- -

Data: 2011-04-18 11:20:01
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:17:34 +0200, Kamil napisał(a):

[...]

Zresztą - to i tak bez znaczenia.
Po adresie IP dojdą co najwyżej do McDonalda z którego hotspota przecież
korzysta nasz "zamawiający" :)
I tu się ślad urywa...
No chyba że będziesz chciał zaaresztować WSZUYTKICH klientów tego mcdonalda
:)

Data: 2011-04-18 11:22:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 11:20, Kamil pisze:
[...]

A jest możliwość wybadać, gdzie ten MacAdres się aktualnie loguje?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:30:01
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:22:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

macadress karty - to "unikalny" nr karty sieciowej, teoretycznie tak jak
ludzki odcisk palca.
A skąd się dany klient loguje?
Oczywiście że można to sprawdzić.
Ale....
Admini allegro nie maja aż takich uprawnień by mogli to sprawdzić.
Zresztą, podejrzewam że masz na myśli o monitorowaniu... "online" .. :)))
To jest AWYKONALNE z powodów KOSZTOWYCH :)
Musiałoby ze sobą współpracować KILKA co najmniej podmiotów i służb by to
ustalić.
No i musieli by wiedzieć CO MONITOROWAĆ :)

Z reguły przy takich akcjach jak "namierzanie" to już jest działanie w
stylu "offline" :)
Poszkodowany składa doniesienie, policja/prokuratura występuje do allegro o
dostęp do logów związanych z kontem poszkodowanego. Po analziie logów -
policja/prokuratura dowie się że logowano się z takiego a takiego IP. To IP
należy do ..... McDonalds w ..... i .....sprawę trzeba zamknąć.
Bo to że każdy OP ma gromadzić logi ze swojej sieci - to jest inny temat
niż to, kto w dynamiczny sposób korzysta z tego hotspota.
Bo nawet McDonald pokaże logi i dojdą jaki macadress jest "sprawcą", to
jego ustalenie jest trudniejsze niż trafienie "6" w totolotka.

Data: 2011-04-18 11:36:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 11:30, Kamil pisze:

[...]

Czyli nawet jeśli by chodziło o sprawę o morderstwo, to jest to beznadziejnie trudne?

Na przykład sprawdzić, że ten MacAdress loguje się też z sieci UPC należącej do Kowalskiego?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 11:46:00
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:36:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

Czyli nawet jeśli by chodziło o sprawę o morderstwo, to jest to beznadziejnie trudne?

Na przykład sprawdzić, że ten MacAdress loguje się też z sieci UPC należącej do Kowalskiego?

No właśnie...widzisz do czego doszedłeś?
Mając wgląd w logi MOŻESZ sprawdzić z np. jakiego OPa korzysta klient.
Stwierdziłeś że jest to UPC. I ql....teraz musisz się zwrócić do UPC aby
oni w swojej sieci sprawdzili do kogo należał adres IP (tutaj jest inna
sprawa z macadressem karty, bo w UPC każdy modem ma swój macadress który
jest najbardziej istotny dla UPC).
No i jak już UPC sprawdzi to jeżeli jesteś uprawniony - poda Ci namiar na
LOKAL użytkownika który wtedy miał to dane IP. Dajmy na to trafiasz do p.
Kowlaskiego ;)
Wpadasz do tego pana a on ma na tym łączu z UPC, WLANa, w dodatku
niezabezpieczonego (sieć otwarta) :))))
i kaplica.... ale to tylko tkai szybciutki opis jednej z możliwości.

Co do kwestii że takie sprawy są beznadziejnie trudne.....
Bodaj w tamtym tygodniu w informacjach podawali jakie to szczęście miała
jakaś tam dziewczyna, bo klikała na gadugadu z jakims gościem i ten gość
miał "przeczucie" że ta dziewczyna ma coś nie tak z kepelkiem i podejrzewa
że może chcieć popełnić samobójstwo. Złapał telefon, wybrał 997 (lub 112) i
zameldował o sprawie. Policja swoimi kanałami ustaliła adres tej
dziewczyny, wpadli tam policjanci i sanitariusze z pogotowia i ...
uratowali dziewczynę która zażyła jakieś tam pigułki :)))
Panie...Hameryka, hameryka :)))))

Propaganda i tyle :)

Data: 2011-04-18 11:55:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
Liwiusz pisze:
[...]

A powiedz mi co ci da poznanie MacAdresu?
1) musiałbyś znaleźć osobę z komputerem z danym macadresem
2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny inny....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-18 12:02:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 11:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

A powiedz mi co ci da poznanie MacAdresu?
1) musiałbyś znaleźć osobę z komputerem z danym macadresem

I właśnie się pytam czy jest taka możliwość.

2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny
inny....

To też nie ma być jedyny dowód, zakładam, że w hipotetycznej sprawie o morderstwo, MacAdres miał tylko wskazać osobę do dalszej "obróbki".

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 12:17:11
Autor: Tomasz Kaczanowski
Liwiusz pisze:
W dniu 2011-04-18 11:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

A powiedz mi co ci da poznanie MacAdresu?
1) musiałbyś znaleźć osobę z komputerem z danym macadresem

I właśnie się pytam czy jest taka możliwość.

Tylko przypadkiem.

[...]

Nie - tu może byc jedynie w charakterze dowodu, - jak już jest osoba, to można sprawdzić, czy nie ma sprzętu z takim macadresem (pod warunkiem, że nie używała feikowego, co w wielu stosach tcp jest do zrobienia)

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-18 12:29:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-18 12:17, Tomasz Kaczanowski pisze:

Nie - tu może byc jedynie w charakterze dowodu, - jak już jest osoba, to
można sprawdzić, czy nie ma sprzętu z takim macadresem (pod warunkiem,
że nie używała feikowego, co w wielu stosach tcp jest do zrobienia)

Rozumiem zatem, że jeśli już będę przeprowadzać akcję obalania rządu :) to dla 100% bezpieczeństwa, oprócz anonimowego internetu, powinienem się zaopatrzyć w nowy jednorazowy netbook :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-18 12:32:56
Autor: Tomasz Kaczanowski
Liwiusz pisze:
[...]

W zasadzie może wystarczyć system z możliwością użycia stosu tcp umożliwiającego zmianę macadresu, ew karte sieciową, która tez na to pozwala...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-18 12:29:23
Autor: Kris_Poland
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ioh336$24a$1@news.onet.pl...

Liwiusz pisze:
[...]

Panowie, ale dyskusja idzie nie w ta strone
jak obecnie wyluskac kase za nieodebrane przesylki

jesli ktos wie to prosze bardzo o chociazby pkt zaczepienia, artykul itp

Data: 2011-04-26 14:58:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Apr 2011, Tomasz Kaczanowski wrote:

2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny inny....

  Prostestuję Wysoki Sądzie, MAC adres leży obok stosu TCP/IP ;)
(ARP to w końcu oddzielny protokół wspomagający).
  To "winą" ARP jest założenie, że executive address będzie taki sam
jak hardware address :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-26 16:32:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

jest kwestia integracji i używania np alternatywnych stosów, gdzie jest to zintegrowane, stąd skrót myślowy, bo w ustawieniach stosu zazwyczaj jest to do ustawienia :)

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-18 12:36:04
Autor: Marek Dyjor
Liwiusz wrote:
[...]

a ponieważ przestępcy zwykle popełniają błędy to...

okaże sie ze kupił w MCDonaldzie frytki i zapłacił kartą, albo podczas kupowania rozmawiał przez komórkę, albo/i nagrał sie na monitoringu wewnętrznym w Mc Donaldzie...

nie miał zablokowanych ciasteczek  i uda się połączyć jego komputer z innym logowanie do systemu tej firmy zrobionym przez Internet, Z nudów wlazł sobie na jakieś forum i coś napisał. I coś najabradziej prawdopodobnego, jego GaduGadu sie automatycznie zaloguje do serwisu i policja po sprawdzeniu logów powiąże jego jednorazowe anonimowe logowanie z innymi logowaniam.

Bo wyłudzenie kliku tysięcy złotych to już nie jest pikuś tylko dość poważne śledztwo.

A potem smutni panowie zapukają do drzwi i sprawdza laptopa i sprawa sie rypnie.

Data: 2011-04-26 14:53:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Apr 2011, Kamil wrote:

macadress karty - to "unikalny" nr karty sieciowej, teoretycznie tak jak
ludzki odcisk palca.

  Jest tylko mały, drobny problem.
  Tak celem uściślenia piszę, bo nie sądzę żebyś nie wiedział przynajmniej
co do podstaw :) (za to czytelników takich może być sporo).
  Ten adres o którym piszesz, to tzw. "hardware address".
  Pic w tym, że *na zewnątrz komputera*, widać co innego, adres który się
*początkowo* ustawia na taki sam adres jak ten ww.
  Tyle, że specyfikacja Ethernetu z definicji przewiduje, że "executive
address" jest *ustawialny*!

  I teraz mamy najciekawsze:
- niektóre protokoły sieciowe, działające po eternecie, a należy do
   nich najpopularniejszy IP, *nie przewidują* możliwości obsługi
   *supportowanej* funkcjonalności ethernetu; a uściślając bardziej,
   "goły" IP sam z MAC nie radzą, zaś nie supportuje obsługi protokół
   wspomagający (ARP - to nie IP)
- co poniektórzy przekonani są o "magiczności" krążących tu i ówdzie
   programów, które "ustawiają adres eternetowy". A to po prostu
   wywołanie funkcji ze specyfikacji eternetu, standardowej (fakt,
   że na poziomie drivera, więc rzadko widywane przez programistów
   kategorii "java i wyżej" ;))

Z reguły przy takich akcjach jak "namierzanie" to już jest działanie
w stylu "offline" :)

  Ano.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-19 09:53:49
Autor: niusy.pl
[...]

Przecież ten adres nie służy do komunikacji odległej tylko lokalnej. Na dodatek można go dowolnie ustawić.

Data: 2011-04-19 09:49:11
Autor: niusy.pl
[...]

Ale tu nie ma wcale innej filozofii. Po prostu wygodnie tak to robić do momentu gdy nie pojawią się problemy.

Gdy takie coś się zdarza to można kupować u tych co mają dużo pozytywnych komentarzy.

To niczego nie gwarantuje. Wszystkie większe oszustwa na tym właśnie polegają, że najpierw zbiera się odpowiednio dużo komentarzy by potem przestać realizować opłacone zamówienia.

Dlaczego to sprzedający ma ryzykować nieodebrania przesyłki?

Bo chce sprzedać

Poza tym dla odbiorcy jest niedobra opłata za pobranie, mnie w Allegro przeszkadza opłata za przesyłkę.

Zależy czy przesyłkę dostaniesz. Jak nie, to znaczy, że ta opłata zabezpieczyła Cię przed poniesieniem poważniejszej straty.

Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy