Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania

Data: 2011-10-11 11:34:09
Autor: slawek
Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania
Witam, spotkała mnie teraz taka sytuacja przy próbie głosowania, mianowicie 3 miesiace temu wymeldowałem się z pobytu stałego, w tym czasie kupiłem inna nieruchomość, ale z oczywistych wzgledów ;) nie jestem tam teraz zameldowany. Poszedłem na głosowanie w miejsce ostatniego zameldowania i tam zonk !! nie ma mnie na liście ;) pokazałem dowód ( jeszcze stary , ale ważny jak się okazło do 7 października 2011 ) przez pierwsze 15 minut panowało zamieszanie członkowie komisji latali jeden po drugim do telefonu i na konsultacje pomiedzy soba. W koncu wyszło że nie mogę głosować i ze muszem ;) mieć zaświadczenie z urzędu miasta, spytałem wobec tego z którego ?? skoro nigdzie aktualnie nie jestem zameldowany ?? po kolejnych minutach zamieszania odpuściłem sobie wybory ;) ale tak mnie nurtuje czy ta komisja zachowała się prawidłowo ?? i czy ja jako obywatel mogę w końcu głosować czy nie ?? a jezeli mogę to czego zabrakło ??

--
Slawek

Data: 2011-10-11 11:39:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.10.2011 11:34, slawek pisze:
Witam, spotkała mnie teraz taka sytuacja przy próbie głosowania, mianowicie 3 miesiace temu wymeldowałem się z pobytu stałego, w tym czasie kupiłem inna nieruchomość, ale z oczywistych wzgledów ;)

Jakich? Ukrywasz się przed policją?

nie jestem tam teraz  zameldowany.

Ale mieszkasz tam?

[ciach]

zachowała się prawidłowo ?? i czy ja jako obywatel mogę w końcu głosować czy nie ?? a jezeli mogę to czego zabrakło ??

Krótka piłka: gdzie mieszkasz? Tam powinieneś być zameldowany. Koniec
problemu.

Data: 2011-10-11 12:01:32
Autor: slawek

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:j712sh$jmu$1inews.gazeta.pl...
Jakich? Ukrywasz się przed policją?

Nie ukrywam się.

nie jestem tam teraz  zameldowany.

Ale mieszkasz tam?

na razie nie mieszkam bo to są lokale użytkowe które będe przekształcał na mieszkalne, "pomieszkuję" jeszcze chwilowo na starym adresie zameldowania gdzie mam wiekszość swoich rzeczy.

[...]

mam okres przejściowy w zameldowaniu, ale cały czas płacę podatki ;) dowód był wazny do 7 października , w sobotę urzedy nie pracują, więc spisu wyborców nie robili ?? chyba ;) i stąd moje zapytanie, poniewaz nie mogę się zameldowac w lokalu który nalezy do mnie i jest lokalem uzytkowym.

--
Slawek

Data: 2011-10-11 12:04:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.10.2011 12:01, slawek pisze:
na razie nie mieszkam bo to są lokale użytkowe które będe przekształcał na mieszkalne, "pomieszkuję" jeszcze chwilowo na starym adresie zameldowania gdzie mam wiekszość swoich rzeczy.

To tam powinieneś być zameldowany.

Data: 2011-10-11 12:12:02
Autor: slawek

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:j714c0$o3g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale tam już fizycznie nie mieszkam.

--
Slawek

Data: 2011-10-11 14:22:32
Autor:

Napisałeś wcześniej:

mam okres przejściowy w zameldowaniu, ale cały czas płacę podatki ;)

Czyli miejsce zamieszkania bez problemu mozna ustalić, podawałeś je w zgłoszeniu NIP-3 (NIP-1). Ono musi być aktualne, chyba że oszukujesz US. Pod tym adresem powinieneś być też zameldowany. Poza tym zawsze mogłeś się dopisać do spisu wyborców. Nie zrobiłes tego w wymaganym terminie - twój problem.

Data: 2011-10-11 17:59:08
Autor: slawek

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:j71ce9$geo$1news.onet.pl...
Ono musi być aktualne, chyba że oszukujesz US. Pod
tym adresem powinieneś być też zameldowany.

No popatrz ;) a ja myślałem że muszem zgłośić wymiane dowodu osobistego, jezeli nie wymieniałem to jestem oszustem ?? czy naprawdę nasz kraj traktuje obywateli jak zakolczykowane bydło ??

--
Slawek

Data: 2011-10-11 20:13:02
Autor:
Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania
Musisz poinformować US o swoim miejscu zamieszkania. Po zmianie masz 14 lub 30 dni dopełnienie tego obowiązku. A to dlatego, że podatek dochodowy powinieneś płacić na konto US właściwego dla miejsca zamieszkania, pozostałe podatki zwykle też.

Data: 2011-10-12 12:05:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 11 Oct 2011, Andrzej Lawa wrote:

Krótka piłka: gdzie mieszkasz? Tam powinieneś być zameldowany.

  W kwestii formalnej: niedopełnienie powinności nie powoduje tożsamości
zdarzeń. Jako że "przepisowo prawidłową" część MZ wyjaśnił, pozostaje
owa sprawa formalna:

Koniec problemu.

  Otóż nie dlatego: jeśliby dany przepis NIE przewidywał powiązania
z adresem zameldowania, sam fakt niedopełnienia powinności powoduje
karę za niedopełnienie, a niekoniecznie "karę uboczną".
  Patrz wszelkie zdarzenia drogowe w której są co najmniej dwie
osoby winne przekroczenia przepisów, ale tylko jedna zostaje
uznan winną kolizji.
"przekroczyłeś prawo -> jesteś winien WSZYSTKIEGO" nie jest
tezą prawdziwą :)

  To przepis określający że "zasadniczo zameldowanie" stanowi
o prawie do głosowania jest przyczyną. A o tym nie pisałeś :)

pzdr, Gtofryd

Data: 2011-10-12 12:16:43
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Tożsamości - nie. Ale bez dodatkowych "rytuałów" człowiek źle
zameldowany z reguły nie będzie mógł zagłosować tam, gdzie mieszka.

[ciach]

 To przepis określający że "zasadniczo zameldowanie" stanowi
o prawie do głosowania jest przyczyną. A o tym nie pisałeś :)

Przedstawiłem stronę praktyczną ;)

Dbasz o meldunek - nie masz problemów z głosowaniem.

Data: 2011-10-11 11:47:01
Autor: MZ
W dniu 2011-10-11 11:34, slawek pisze:
[...]

Wymeldowałeś się ? Ok. Tylko że jednocześnie skreślono Cię z listy
wyborców na "starym" adresie. Tak to urzędowo działa.
Nie zameldowałeś się na nowym? Też OK, cokolwiek by Ci tu pisali - Twoje
prawo, niezgodne z przepisami ale głowy za to nie urywają ;). Natomiast
należało wykonać jedną prostą czynność o której zapomniałeś - dopisać
się do spisu wyborców na nowym miejscu. W tym celu idziesz do Urzędu
Miasta/Gminy/Dzielnicy i tam składasz oświadczenie. Nie jest to tożsame
z zameldowaniem, wykonuje się toto raz "do odwołania" i umożliwia
głosowanie w miejscu które Ci pasuje, a w którym nie jesteś zameldowany.
 Ty tego nie zrobiłeś, dlatego nie mogłeś zagłosować. Wina niestety
wyłącznie Twoja.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

Data: 2011-10-11 12:03:58
Autor: slawek

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j713al$4bd$1news.onet.pl...
[...]

Ale tak jak pisałem wcześniej, tam nie mogę się na razie zameldować gdyż sa to lokale uzytkowe, więc zaświadczenia też nie dostanę.

--
Slawek

Data: 2011-10-11 12:09:02
Autor: MZ
W dniu 2011-10-11 12:03, slawek pisze:
[...]

Powtórzę raz jeszcze bo chyba nie zrozumiałeś - dopisanie się do spisu
wyborców nie jest tożsame z zameldowaniem, nie musisz się meldować w
miejscowości X zeby móc głosować w komisji 123 w miejscowości X. Nie
wymagają nawet tytułu prawnego do jakiegokolwiek lokalu mieszkalnego w
miejscowości X. Poza tym równie dobrze mogłeś, po wymeldowaniu, złożyć
takie oświadczenie o wpisaniu na listę wyborców na swoim starym adresie.

Natomiast Twój dowód osob. wygasł przed wyborami, więc w zasadzie mogli
Cię spuścić na drzewo bo miałeś nieważny dokument.

Data: 2011-10-11 12:19:43
Autor: slawek

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j714ju$c0f$1news.onet.pl...
[...]

Dziękuje teraz wszystko rozumiem.

--
Slawek

Data: 2011-10-11 17:15:10
Autor: Darek
[bardzo OT] Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania
[...]

Nie odpowiadam na pytanie ale trochę mnie zainteresowało Twoje postepowanie,
w czym tkwi knyf? Po co się wymeldowywałeś z starego miejsca zamieszkania
(jak piszesz i tak tam mieszkasz), jeżeli jeszcze nie możesz się zameldować w
przyszłym miejscu zamieszkania? Pytam poważnie, ponieważ tak na pierwszy rzut
oka wydaje się to trochę dziwne, jeżeli nie przemawia za tym jakiś konkretny
cel.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2011-10-11 17:56:25
Autor: slawek

Użytkownik "Darek" <darwoz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j71mhv$46i$1news.onet.pl...
 Pytam poważnie, ponieważ tak na pierwszy
rzut
oka wydaje się to trochę dziwne, jeżeli nie przemawia za tym jakiś konkretny
cel.

Jakby to powiedzieć, sprawy podziału majątku ;)

--
Slawek

Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania